2. leht 2-st

Postitatud: L Juun 05, 2010 8:00 am
Postitas v6sa
Kevad 2009, Saue ARK, CE eksam. Kes n käinud, need teavad seda postmargisuurust eksamiplatsi.

Tagurdamine pöördega boksi, peatus, sirgelt tagurdamine läbi koridori. Seejärel 30 min maanteel (Tallinna väga ei lasta O3 sabaga). Autoks täismõõtmes Scania koos maks.mõõdus kesktelikhaagisega.

Muud häda polnud, kuid täismõõdus haagise tõttu oli boksi sissepööre üsna täpne. Samas oli hästi näha ja lõikas vähe.

Ühendamist-lahutamist tegid need, kes platsil liigselt koperdasid või sattusid pelga C-mehe ette(või järele).

BE puhul olevat slaalom edaspidi tavaline.

Postitatud: L Juun 05, 2010 8:02 am
Postitas v6sa
Landy kirjutas:Teemaga haakuv küsimus, et on kellegil soovitada mõnd head kohata Talinnas või ümbruses, kus vajadusel(mõne kogenuma juhendamisel) manööverdamis trenni teha.

...
Eks imedepõld vist on see koht.
:roll:
Samas Sa tead, kus ma elan - leiame harjutamiseks sobiva paiga;)

Postitatud: E Juun 07, 2010 10:04 am
Postitas MihkelR
Aitäh info eest, märkimata jäi see et on vaja BE karegooria jaoks harjutada. Tagurpidi slaalom ja 90 kraadi pöörded ei ole keerulised aga nagu keegi märkis võidakse küsida ka külgboksi. Külgboksiga ei oska ma muud teha kui üle õle vaadata ja üritada õigel ajal rooli keerata kuna peeglist ei näe ma midagi kasulikku, haagiseks tavaline respo kerghaagis kastiga.

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: K Veebr 11, 2015 12:52 am
Postitas sportlane50
On kellelgi ehk vahepeal tekkinud mingit tarkust mida veel jagada?

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: K Veebr 11, 2015 7:45 am
Postitas LauriJ
Teen just CE-d omale Tartus. Mingit tagurpidi külgboksi ei nõuta. Platsi eksamil tehakse sirgjooneline tagurdamine, üle vasaku õla 90* boksi, üle parema õla 90* boksi ning haagise lahti/kokku ühendamine. Nendest harjutustest siis 2tk peab tegema, üks on kindlasti boksi tagurdamine.

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: K Veebr 11, 2015 9:21 am
Postitas PSV
Mootorsõidukijuhi eksamineerimise .... tuleb riigiteataja.ee otsingussse panna ja sealt saab kätte, mida saab nõuda ja millised on harjutuste täpsed reeglid, sh mõõdud. CE juures mõni eksaminaator tahab näha tunnelist täielikku läbi tagurdamist, kuid vaja on maksimum 20 meetrit, st nats üle autorongi pikkuse, ka pole sõnagi nõudest, et auto ei tohi peatuda. Samuti on tihtipeale 90 kraadi boksi tagurdamise puhul platsi mõõtmed lühemad autorongi pikkusest. BE harjutamiseks on hea autole külge panna nn õppesõidu panoraamsed lisapeeglid, siis pole muret, et uduste klaaside tõttu käru pöördel ära kaob. Laia ja kaheteljelise käruga on manööverdamine lihtsam.

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: K Veebr 11, 2015 1:26 pm
Postitas CaveMan
sportlane50 kirjutas:On kellelgi ehk vahepeal tekkinud mingit tarkust mida veel jagada?
C sai tehtud ja CE on pooleli. Mis sind täpsemalt huvitab?

Re:

Postitatud: K Veebr 11, 2015 2:30 pm
Postitas totu
Landy kirjutas: O.T.
Minul on alati tekkinud küsimus,mille poolest erineb (reaalses elus) BE katiga (üle 3500 kg autorongi puhul)piduritega haagisega manööverdamine piduriteta kaagisega manööverdamisest. Olen ise B katiga vedanud 3500 sisse jäävat autorongi, kus sabas oli 1300kg haagis ja ei avastanud sellega manööverdades küll suuri erinevusi võrreldes 750kg haagisega. Jutt siinkohal nö. eurohaagistest. Subrjonokiga nikerdamine on teine teema ja paras peavalu.
Kui kerghaagise tagurdamisega hätta jääd, veeretad selle kästsi kohale, suuremaid pead oskama autoga lükata.

Re: Re:

Postitatud: K Veebr 11, 2015 4:03 pm
Postitas v6sa
totu kirjutas:
Landy kirjutas: O.T.
Minul on alati tekkinud küsimus,mille poolest erineb (reaalses elus) BE katiga (üle 3500 kg autorongi puhul)piduritega haagisega manööverdamine piduriteta kaagisega manööverdamisest.
...
Kui kerghaagise tagurdamisega hätta jääd, veeretad selle kästsi kohale, suuremaid pead oskama autoga lükata.
Ei erinegi. Suurema veduki korral on vähe kogukama haagisega isegi lihtsam, kuna see lihtviisiliselt paistab välja;)

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: N Veebr 12, 2015 2:18 pm
Postitas sportlane50
CaveMan kirjutas:
sportlane50 kirjutas:On kellelgi ehk vahepeal tekkinud mingit tarkust mida veel jagada?
C sai tehtud ja CE on pooleli. Mis sind täpsemalt huvitab?
BE riiklikul sõidueksamil peaks ära käima, aga külgboksi harjutasin viimati suvel. Enda haagis ilma kuplita, pigem harjutaks kupliga haagisega. Mõtlesin ehk on nippe vms

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: N Veebr 12, 2015 3:25 pm
Postitas CaveMan
sportlane50 kirjutas:
CaveMan kirjutas:
sportlane50 kirjutas:On kellelgi ehk vahepeal tekkinud mingit tarkust mida veel jagada?
C sai tehtud ja CE on pooleli. Mis sind täpsemalt huvitab?
BE riiklikul sõidueksamil peaks ära käima, aga külgboksi harjutasin viimati suvel. Enda haagis ilma kuplita, pigem harjutaks kupliga haagisega. Mõtlesin ehk on nippe vms
BE harjutuste kohta ei oska kahjuks kommenteerida. Mul jäi C viimase sõidutunni ja riigieksami vahele ka kuu aega. Võtsin vahetult ennem eksamit koolist lisasõidutunni, et saaks platsil käe soojaks.

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: L Mär 07, 2015 6:57 pm
Postitas raunts92
mul oli eksamis sees ka haagise kokku ning lahku ühendamine.

Re:

Postitatud: P Mär 08, 2015 1:26 am
Postitas Koorejaam
Panda kirjutas:Tegin eelmine aasta suvel CE Haja Autokoolis. Nagu keegi eelpool mainis on tõeline tegemine selle suveniir nõuka aegse käruga mingi hirmsa ront Scanni järel 90 nurka tagurdada. Esimesel ARK katsel põrusin ja teisel tegin ära kuna oli vasakult boksi vaja ajada. Sirge tagurdamine boksis ja linna sõit. Kogu armastus. Lahti ühendamist ei nõutud. ( olin ka aastaid enne sõitnud 3 teljelisega ka Euroopas) :wink:
Ise sai ka tehtud oma C D E kat-id Haja autokoolis 2009-2010 ja tehnika millega seda kõike pidi tegema oli muidugi käsitlematu, aga sai tehtud. Huvitav mis tehnika seal täna aastal 2015 on...???

Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine

Postitatud: E Mär 09, 2015 8:26 am
Postitas ingvar
Tegin jaanuaris BE. ARK-i sõidueksam oli väga lihtne - üks tagurdus kõrvaltänavasse ja ülejäänud ainult edaspidi linnasõit. Aide(autokool Pärnus) nii teooria eksam, kui ka sõit oli viis astet raskem - tagurdused väga kitsastes oludes jne.