Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine
Moderaator: Moderators
Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine
Tere 4x4 foorum,
põhjus miks siia kirjutan on see et google andis siia foorumisse mitmeid käruga seotud vasteid, loodan vastavate kogemustega inimesi on rohkem kui muudes foorumites.
1. Kes on teinud E - kati eksami ARK-is rääkige mis manöövreid nõutakse käruga teha ?
2. Rääkisin üksjagu tagasi ühe autokooli õpetajaga kes arvas et vb nõuavad külgboksi tänaval. Olen kerghaagisega paar korda harjutanud seda manöövrit ja ütleme kuskil kolmandik tuleb kenasti ainult välja et vahe ei ole äärekiviga liiga suur või sinna otsa ei sõidaks. Kas on olemas üldse mingeid nippe külgboksiks?
põhjus miks siia kirjutan on see et google andis siia foorumisse mitmeid käruga seotud vasteid, loodan vastavate kogemustega inimesi on rohkem kui muudes foorumites.
1. Kes on teinud E - kati eksami ARK-is rääkige mis manöövreid nõutakse käruga teha ?
2. Rääkisin üksjagu tagasi ühe autokooli õpetajaga kes arvas et vb nõuavad külgboksi tänaval. Olen kerghaagisega paar korda harjutanud seda manöövrit ja ütleme kuskil kolmandik tuleb kenasti ainult välja et vahe ei ole äärekiviga liiga suur või sinna otsa ei sõidaks. Kas on olemas üldse mingeid nippe külgboksiks?
Re: Vaja abi: E kat ja käruga tagurdamine
Alustaks sellest et mis piirkonnast käib jutt, eksamineerijad on erinevad.MihkelR kirjutas:Tere 4x4 foorum,
põhjus miks siia kirjutan on see et google andis siia foorumisse mitmeid käruga seotud vasteid, loodan vastavate kogemustega inimesi on rohkem kui muudes foorumites.
1. Kes on teinud E - kati eksami ARK-is rääkige mis manöövreid nõutakse käruga teha ?
2. Rääkisin üksjagu tagasi ühe autokooli õpetajaga kes arvas et vb nõuavad külgboksi tänaval. Olen kerghaagisega paar korda harjutanud seda manöövrit ja ütleme kuskil kolmandik tuleb kenasti ainult välja et vahe ei ole äärekiviga liiga suur või sinna otsa ei sõidaks. Kas on olemas üldse mingeid nippe külgboksiks?
Üldiselt nõuavad igalpool 90 kraadise pöörde tegemist tagurdamisel, masin koos käruga PEAB jääma lõpus otse ja paraleelne tee äärega(ühe korra võis vist kohendada)
Kui oled natukenegi käruga sõitnud siis pole midagi keerulist.
Enda eksami sõit kestis ~6minutit, kuna härra kes eksami sõitu vastu võttis arvas et siin pole mõtet rohkem aega viita.
Tegu siis BE-ga
Viimati muutis yanekk, R Juun 04, 2010 2:17 pm, muudetud 2 korda kokku.
Kas jutt käib BE või CE kategooriast. Kuna ise tegin CE-d, siis oskan rääkida vaid sellest, mis tollel eksamil teha kästi. Aga kuna CE annab automaatselt ka BE, siis arvan, et harjutuste sooritamisel vahet eriti ei ole. Tegin eksami eelmisel aastal ja platsiharjutustest oli sees:
1) Kaarega boksi tagurdamine nii vasakult kui paremalt.
2) Sirgjooneline tagurdamine postide vahel.
3) Edasi- ja tagurpidi slaalom.
1) Kaarega boksi tagurdamine nii vasakult kui paremalt.
2) Sirgjooneline tagurdamine postide vahel.
3) Edasi- ja tagurpidi slaalom.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
tel. 51O7O27
Tere,
Oleneb, mis E- katist me räägime. Sügisel tegin ära CE ja seal ei nõutud platsil rohkem kui kolme manöövrit, millest kaks tulid eksamile. Nendeks kolmeks manöövriks olid : 1. 90 kraadi üle parema õla garaai tagurdamine, 2. 90 kraadi üle vasaku õla garaai tagurdamine ja 3. sirgjooneline tagurdamine. Mingi jutt oli ka edaspidi slaalomist, aga see oli liiga lebo, et liigselt harjutada või eksamil kontrollida. Sugulane teeb praegu BE-d, eks ma õhtul uurin ja kui kiiremad vastamisega ette ei jõua, annan teada, mis nõuded BE-le kehtivad.
Jällegi ei oska hetkel BE kohta öelda, aga muidu ollaks CE suhtes õnneks suht kriitilised nii linna kui ka platsi koha pealt. P.S. erinevates maakondades ja erinevates autokoolides võivad tingimused olla erinevad, aga eriti ei usu, et linnas käruga lolli mängida lastakse, sest eksami ajal vastutab sinu sõidu eest eksamineerija ning vaevalt ARK tahab eksimuste korral autode remonte kinni maksta.
Päikest,
Madis
Oleneb, mis E- katist me räägime. Sügisel tegin ära CE ja seal ei nõutud platsil rohkem kui kolme manöövrit, millest kaks tulid eksamile. Nendeks kolmeks manöövriks olid : 1. 90 kraadi üle parema õla garaai tagurdamine, 2. 90 kraadi üle vasaku õla garaai tagurdamine ja 3. sirgjooneline tagurdamine. Mingi jutt oli ka edaspidi slaalomist, aga see oli liiga lebo, et liigselt harjutada või eksamil kontrollida. Sugulane teeb praegu BE-d, eks ma õhtul uurin ja kui kiiremad vastamisega ette ei jõua, annan teada, mis nõuded BE-le kehtivad.
Jällegi ei oska hetkel BE kohta öelda, aga muidu ollaks CE suhtes õnneks suht kriitilised nii linna kui ka platsi koha pealt. P.S. erinevates maakondades ja erinevates autokoolides võivad tingimused olla erinevad, aga eriti ei usu, et linnas käruga lolli mängida lastakse, sest eksami ajal vastutab sinu sõidu eest eksamineerija ning vaevalt ARK tahab eksimuste korral autode remonte kinni maksta.
Päikest,
Madis
Tõsi on, et kriitilise pilguga vaadatakse haagiselubade tegijaid, sest eeldatakse, et neid taotlevad inimesed teavad, mida nad roolis teevad ja ei lahmi huupi. Aga üldiselt ei ole midagi põdeda, külma närvi säilitada ja kui linna tunned, siis on asi vabalt teostatav. Olin kuulnud ka igasuguseid ulmejutte selle BECE kategooria kohta, kuid ometi sooritasin nii platsi- kui linnaeksami esimesel korral - hoolimata sellest, et enne autokooli piirdus haagisega sõitmise kogemus vaid kuni 750 kg kerghaagisega.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
tel. 51O7O27
CE tegemisel lasti minul platsil teha 90-kraadine boksitagurdamine (ainult ühelt poolt), sirgelt tagurdamine ja haagise lahti/kinni ühendamine. Kuidagi väheusutav on see, et linnas, teiste autode vahel lastakse käruga mingeid trikke teha ... Linnasõit oli lihtne- sirget teed linnast välja, maanteel tagasipööre ja tagasi. Linnaks oli Jõhvi.
Aga eks ta vist nii ongi, et igal eksamineerijal on oma nägemus, milline see eksam olema peab.
Aga eks ta vist nii ongi, et igal eksamineerijal on oma nägemus, milline see eksam olema peab.
Ka kõige kehvem saabas jätab lumele jälje...
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17310
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Teemaga haakuv küsimus, et on kellegil soovitada mõnd head kohata Talinnas või ümbruses, kus vajadusel(mõne kogenuma juhendamisel) manööverdamis trenni teha.
Kuna saab isegi kerghaagisega harva sõidetud, siis alati võtab aega, et käsi taas soojaks saada.
O.T.
Minul on alati tekkinud küsimus,mille poolest erineb (reaalses elus) BE katiga (üle 3500 kg autorongi puhul)piduritega haagisega manööverdamine piduriteta kaagisega manööverdamisest. Olen ise B katiga vedanud 3500 sisse jäävat autorongi, kus sabas oli 1300kg haagis ja ei avastanud sellega manööverdades küll suuri erinevusi võrreldes 750kg haagisega. Jutt siinkohal nö. eurohaagistest. Subrjonokiga nikerdamine on teine teema ja paras peavalu.
Kuna saab isegi kerghaagisega harva sõidetud, siis alati võtab aega, et käsi taas soojaks saada.
O.T.
Minul on alati tekkinud küsimus,mille poolest erineb (reaalses elus) BE katiga (üle 3500 kg autorongi puhul)piduritega haagisega manööverdamine piduriteta kaagisega manööverdamisest. Olen ise B katiga vedanud 3500 sisse jäävat autorongi, kus sabas oli 1300kg haagis ja ei avastanud sellega manööverdades küll suuri erinevusi võrreldes 750kg haagisega. Jutt siinkohal nö. eurohaagistest. Subrjonokiga nikerdamine on teine teema ja paras peavalu.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Mudder
- Postitusi: 69
- Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
- Asukoht: Laitse
Ega suuri erinevusi, üle, või alla 3500kg k e s k t e l j e g a haagisega manööverdamisel polegi. Asi rohkem selles, et tagurdamine on seda lihtsam, mida p i k e m on haagis! Seetõttu nende vene suveniirkärudega nii keeruline manööverdada ongi! Mõni ehk tahab vastu vaielda?
Suured erinevused tulevad esile, kui on tegemist täishaagise, kesktelghaagise või poolhaagisega. Ja seda mitte ainult tagurdamisel. Aga see jutt käib juba CE kategooria kohta.
Eksamitest ei pea vajalikuks siinkohal pikemalt seletada, kuna tegin CE, 1986.a-l ja sellest ajast on, nii eksamite, kui väljaõppe osas kindlasti suured muutused toimunud. Tol ajal igatahes, haagiseeksamit tehes, tänavale polnud küll vaja seiklema minna, kõik toimus platsil, postide vahel. BE tuli mulle, igatahes lubade vahetusega, automaatselt kaasa. Vene ajal ju seda väikest E-d ei olnud.
Suured erinevused tulevad esile, kui on tegemist täishaagise, kesktelghaagise või poolhaagisega. Ja seda mitte ainult tagurdamisel. Aga see jutt käib juba CE kategooria kohta.
Eksamitest ei pea vajalikuks siinkohal pikemalt seletada, kuna tegin CE, 1986.a-l ja sellest ajast on, nii eksamite, kui väljaõppe osas kindlasti suured muutused toimunud. Tol ajal igatahes, haagiseeksamit tehes, tänavale polnud küll vaja seiklema minna, kõik toimus platsil, postide vahel. BE tuli mulle, igatahes lubade vahetusega, automaatselt kaasa. Vene ajal ju seda väikest E-d ei olnud.
Ega Sa ei taha öelda, et seda lasti CE eksamil teha? Tundub natuke kahtlane, samas kurat neid ametnike teab, mõni kogub lihtsalt ARKile korduseksamite näol raha.R969 kirjutas:Mulle trehvas eksamile mingi eksamineerijat kontrolliv naisterahvas ja sai tehtud slaalom tagurpidi ja edaspidi.Lisaks veel 90*tagurdamine paremalt ja vasakult.Linnas sai ka tehtud kõnnitee äärde parkimist ja tupiktänaval tagurpidi sõitu 50m vastu mäge.
Tegin BE septembris Tartus. Sõiduõpetaja ütles, et eksamineerija võib lasta teha ka külgboksi ja mingeid harjutusi nimetas veel, kuid ütles et praktikas on kasutatud enamus juhtudel sirget tagurdamist ja 90 kraadist tagurdamist. Praktiliselt harjutasin tagurpidi sõitu sirgelt ning 90 kraadiga pööret vasakule ja paremale. Eksam ise nägi välja nii, et sõitsin Tartu ARK-ist mööda Aardla tänavat Ringteele. Edasi läbisin kõik 3 ringteed järjest ning viimasest ringteest pöörasin Ilmatsalu teele. Esimese külatee otsas pidin sooritama 90 kraadi üle parema õla tagurdamise ning tuldud teed tagasi ARK-i. See oli kõik.
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Just nii.nohik kirjutas:
Ega Sa ei taha öelda, et seda lasti CE eksamil teha? Tundub natuke kahtlane, samas kurat neid ametnike teab, mõni kogub lihtsalt ARKile korduseksamite näol raha.
Autoks oli mingi Daf ja haagiseks autoveo treiler, mis ei paistnud kuidagi peeglist.
Toimus see üritus minu jaoks võõras linnas ja sai isegi tehtud.
- Panda
- Fitting 38"
- Postitusi: 328
- Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
- Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
- Kontakt:
Tegin eelmine aasta suvel CE Haja Autokoolis. Nagu keegi eelpool mainis on tõeline tegemine selle suveniir nõuka aegse käruga mingi hirmsa ront Scanni järel 90 nurka tagurdada. Esimesel ARK katsel põrusin ja teisel tegin ära kuna oli vasakult boksi vaja ajada. Sirge tagurdamine boksis ja linna sõit. Kogu armastus. Lahti ühendamist ei nõutud. ( olin ka aastaid enne sõitnud 3 teljelisega ka Euroopas)
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4