1. leht 1-st

Rehvimõõt teh.passis.

Postitatud: K Okt 07, 2009 11:03 am
Postitas taxopets
Plaanis siis ARK-i minna,et legaliseerida olemasolevad rehvid.Siit paar küsimust;
1.Kas on võimalik ka selline variant,et uude passi üldse rehvimõõtu ei panda?Ülejäänud autodel mul pole ühelgi mõõtusid passis.Tea mis see Uaz teisiti on?
2.Millele oleks hea appellerida,et asi kindlasti pos. lahenduse saaks?Kas algul peaks elektrooniliselt suhtlema või on parem kohapeale minna?
Jägage julgesti oma kogemusi.

Postitatud: K Okt 07, 2009 12:04 pm
Postitas fagott
Kui sul seal enne mingeid rehvimõõte pole, siis pole ka vaja midagi registreerida. Aga kui lähed autot ümber vormistama, siis pane need rehvid alla, mida sa seal näha tahad, ja siis las panevad, kui tahavad, ütled lihtsalt, et olidki sellised. Muidugi kui enne oli tühi koht. Kui aga enne mingid muud suurused kirjas olid, seda varianti peab juba keegi minust targem kommenteerima...

Postitatud: K Okt 07, 2009 12:26 pm
Postitas CPX
Sa pead suutma neile selgeks teha seda, et selle autoga käid sa poes piima järel, talvel lükkad lund, hooajal künnad põldu ja kui aega üle jääb siis lähed sellega ka puhkust veetma. Loomulikult käivad igaks protseduuriks alla väga erinevate mõõtmetega rehvid. Ja seetõttu pole sul lihtsalt võimalik ühe ja sama rehvimõõduga kõike teha.
Minul õnnestus igatähes see lahter puhtaks jätta seesuguste keeruliste argumentide tõttu :wink:

Postitatud: K Okt 07, 2009 12:28 pm
Postitas PSV
Kirjed registreerimistunnistusel omavad informatiivset iseloomu, mitte õiguslikku. Elik need on selleks, et oleks lihtne ligipääs teabele, mis on talletatud liiklusregistrisse. Kirje puudumine ei vabasta nõuetest kinnipidamisest.

Sõidukile kehtivad nõuded kehtestab tootja vastavuses õigusnormide ja tehnilise lahenduse ettekirjutusega. Nendest nõuetest võib teatud juhul kõrvale kalduda, kui see on lubatud, vajalik ja ohutu. Kõrvalkalde legaliseerimiseks tuleb pöörduda enne ehitust ARK tehnikaosakonna poole ja lõpuks peale mitmeid vajalikke toiminguid väljastatakse vastavuse dokument, mille sisu kantakse ka osaliselt registreerimistunnistusele. Nüüd on kontrolliõigust omaval isikul lihtne kindlaks teha, et ümberehitus on legaalne.

Kui mõni lahter on registreerimistunnistusel tühi, siis ei tähenda, et antud kohas on lubatud totaalne vabadus, lähtuda tuleb valmistajatehase, registreerimismaa ja kasutusmaa normidest.

Et vältida diskussioone teemal, et mul ja mina arvan... , siis lisan ka vastava normi :


Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded 1

Grupp 5
Rattad (rehvid ja veljed)

Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele

Nõuded: 1) M, N ja O kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas sõiduki valmistaja poolt ette nähtud direktiivi 92/23/EMÜ või DOT või E-reegli nr 30 (sõiduauto ja tema haagise rehvid), E-reegli nr 54 (veoauto ja bussi ning tema haagise rehvid), E-reegli nr 64 (ajutiseks kasutamiseks ette nähtud varurattad) nõuetele vastavaid taastamata rehve või sõiduki valmistaja poolt ette nähtud karakteristikutele vastavaid taastatud rehve. L kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas valmistaja poolt ette nähtud ja direktiivi 97/24/EÜ või E-reegli nr 75 nõuetele vastavaid taastamata rehve või sõiduki valmistaja poolt ette nähtud karakteristikutele vastavaid taastatud rehve. Esmakordselt kasutuselevõetav sõiduk peab olema komplekteeritud taastamata rehvidega;

2) ARK võib anda põhjendatud juhtumitel loa käesolevas koodis mitte ette nähtud rehvide või velgede kasutamiseks;

Postitatud: K Okt 07, 2009 4:03 pm
Postitas taxopets
Eks põhiline argument olekski, et kust võtta Uaz-le sõiduki valmistaja poolt ette nähtud rehve.Samuti ei oleks nood kuidagi tänapäeva nõuetele vastavad.Erinevate rehvide kasutamine on vajalik juba seepärast,et laia mudarehviga ju pikki maantee otsi teha ei tahaks ja ega nood ka selleks väga sobivad pole.

Postitatud: K Okt 07, 2009 4:54 pm
Postitas Mell
Rehvimõõt märgitakse kaubikute dokumentidesse,päris veoautode kohta ei tea.

Postitatud: K Okt 07, 2009 4:54 pm
Postitas PSV
Valmistaja näeb ette rehvide kiirus- ja koormusindeksi, laiuse, kõrguse ja läbimõõdu. Nende andmetega on arvestatud ka spido- ja odomeeter õigeid näitusid andma. Samuti peavad klappima sildade, pidurite jt osade vastavus kasutatavate rehvide ja velgedega. Ka kerest väljaulatumine on argument.
Kui sõidukit enam ei toodeta tuleb kasutada tehase parameetritele võimalikult lähedasi osasid. Kui see pole võimalik või kasvõi majanduslikult ebamõistlik, siis paludki ARK käest luba teistsuguste rehvide kasutamiseks. Teistsuguste lubatud rehvide mõõdud kantaksegi registreerimistunnistuse märkuste lahtrisse. Keegi pole piiranud kasvõi viie erineva mõõdu lubamist vajaduse korral.

Postitatud: K Okt 07, 2009 5:14 pm
Postitas AsTroSS
Mell kirjutas:Rehvimõõt märgitakse kaubikute dokumentidesse,päris veoautode kohta ei tea.
Päris veokatel on ka nad passis ilusasti kirjdas, vähemalt minu Sisu SM340 oli.

Postitatud: K Okt 07, 2009 7:18 pm
Postitas grand-cherokee
minu enda auto sai toodud sveitsist ja seal oli passis sees rehvimõõdud(225/75/15). Kuid eestis registreerides jätsin ma enda kätte A ja B poole ja arvele võtsin vaid ostumüügi lepingu ja tõendiga, et auto on maha kamtud arvelt. Ja nüüd ilutseb teh passis tühjus rehvide kohapealt

rehvid

Postitatud: K Okt 07, 2009 7:27 pm
Postitas metsik
nats teemast mööda aga rekkal mõõdud passis olemas ja poolakas jagab seda matsu hästi.et sealt võib pappi saada kui kui asi pole nii nagu passis kirjas. :evil:

Re: rehvid

Postitatud: K Okt 07, 2009 7:50 pm
Postitas al
metsik kirjutas:nats teemast mööda aga rekkal mõõdud passis olemas ja poolakas jagab seda matsu hästi.et sealt võib pappi saada kui kui asi pole nii nagu passis kirjas. :evil:
OT: Veokitel on see asi komplitseeritum, sest seotud tahhograafi ja kiiruspiirikuga. Kui ikka numbri võrra suuremad jalavarjud, siis viga juba väga suur. Veokitel rehvimõõt ka rohkemates kohtades, kui reg. tunnistus kirjas.

Aastat mitu tagasi hakkas ülevaataja tarkadest raamatutest ja internetis LC originaal rehvi mõõte otsima, sest ei meeldinud, et tagumised 31" rehvid pisut koopast välja kiikavad. Käis ja targutas 215/75, 16R rehvidest mis pidada originaal olema. No ma ei tea...
Kuna selle noormehega pidevalt uued ja huvitavad probleemid tekkivad, siis ei viitsinud pikemalt süüvida ja pakkusin võimaluse, et katkestab ülevaatuse ja kirjutab põhjuse juurde, et oleks mida vaidlustada. Peale mida oli selle teemaga rahu majas.

Postitatud: P Okt 11, 2009 11:17 pm
Postitas üllar003
PSV kirjutas:Valmistaja näeb ette rehvide kiirus- ja koormusindeksi, laiuse, kõrguse ja läbimõõdu. Nende andmetega on arvestatud ka spido- ja odomeeter õigeid näitusid andma.
Mul 99 a Hiluxil all uued 265/70-16 Insa Rangerid. Garmini gepsu (uus Gpsmap 60Cx) järgi spido väga õiget kiirust näitab hetkel. Suverehvid olid 245/70-16 ja spido keskmiselt +7 km näitas. Tehase poolt miskit 205/80 vist oli ette antud, pole teh passi hetkel käepärast. Nende papudega spido vast päris puusse paneb :?:

Postitatud: E Okt 12, 2009 2:21 am
Postitas PriitV
üllar003 kirjutas: Mul 99 a Hiluxil all uued 265/70-16 Insa Rangerid. Garmini gepsu (uus Gpsmap 60Cx) järgi spido väga õiget kiirust näitab hetkel. Suverehvid olid 245/70-16 ja spido keskmiselt +7 km näitas. Tehase poolt miskit 205/80 vist oli ette antud, pole teh passi hetkel käepärast. Nende papudega spido vast päris puusse paneb :?:
Füüsikatund: Ringi ümbermõõt on "2piierr", sellest "err" 1/2 veljemõõt+ rehvi kõrgus. 205/80 on selleks 164 mm, 265/70 185,5 mm ja 145/70 171,5 mm. Seega originaali ühe täisringi teepikkus 2,3 m, hetkel 2,44 m ja suverehvil 2,35 m. 2,3 ja 2,44 vahe on +6% ja suvekaga +2,1%. Ehk need on täiesti olematud vahed ja +5-7% on normaalne spido viga, mis on spidosse endasse sisse progetud ja rehvi vahe +2,1% seda kõikumist ei muuda. Osuti ise on 2,1% lai :D Lisaks on originaal C-rehv ehk kindlasti mitte nii lössis ja tegelik raadius võib neil kolmel palju lähedasem olla. 205/80C ja 245/70 pehme küljega on väga sarnase raadiusega.
Sama trossi või anduri pealt andmeid lugev odomeeter aga näitab originaaliga täpselt. Võid seda nüüd kontrollida: GPS näitab teepikkuseks 100 km, odokas on ennast kerinud edasi 94 km. ja kompuuter paneb pada, näidates ulmehead kütusekulu :D

Postitatud: E Okt 12, 2009 9:55 pm
Postitas üllar003
Varahommikul sadama poole minek, testin huvi pärast spido ja gepsuga :lol: Oma jaoks sai neid näitusid testitud, et lubatud vea piiresse jääda igas olukorras :wink: Soomes ka esimesest oktoobrist uued piirid ületamisel: +6-10 km/h järgneb hoiatus, +11 km/h juba trahvikviitung posti potsatab. Ja nendest näitudest vähendatakse veel 3 km/h mõõteviga :!: Nii-et, 80-ne alas maks 83 km/h võib muretult kulgeda.
Mul masin sommide registris, vägisi peab korralikult liiklema :evil: Rikkumise korral potsatab "sakkolappu" raamatupidaja lauale ja tema teab täpselt, kelle arvelt see maha lahutada :?