Aegunud tervisetõend peatab 01.01.11 juhtimisõiguse
Moderaator: Moderators
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Siin tekitas elevust see, et paljudel (sh minul) oli arstitõendi kehtivuse lõpukuupäev tühi.
Küsisin nüüd järele ARK-st ja öeldi, et sellisel juhul kehtib arstitõend täpselt sama kaua, kui juhiload.
Küsisin nüüd järele ARK-st ja öeldi, et sellisel juhul kehtib arstitõend täpselt sama kaua, kui juhiload.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Tsekkasin ka siis huvist, kehtib kuni 2020 (10a.)
Üldiselt veits jama on küll see rahaseaduste kasvav trend eestis. Väikese plastikust kaardi eest peab niigi terve varanduse välja käima. Erinevaid makse ja lõive on terve nimekiri. Palju see nime andmebaasi lisamine ja väike plastikjunn siis ikka niiväga tööd nõuavad.
See tervisetõend 200-300 krooni 10a kohta pole ka teab mis metsik summa aga kui neid pisikesi "asju" mida peab kogu aeg uuendama, siis kokkuvõttes tekibki selline tunne, et ainult maksa iga asja eest.
Tegin omale usas B kati, maksid 31 dollarit ja kogu kulutus, ei mingit kohustuslikku autokooli või muid "makse" nagu kallis koduvabariigis. Arstlik kontroll tehakse samas kus eksamit, jooksvalt ja tasuta. Kehtivusaeg sama mis lubadel. Kokku võttis lubade saamine aega ca tunnike.
Üldiselt veits jama on küll see rahaseaduste kasvav trend eestis. Väikese plastikust kaardi eest peab niigi terve varanduse välja käima. Erinevaid makse ja lõive on terve nimekiri. Palju see nime andmebaasi lisamine ja väike plastikjunn siis ikka niiväga tööd nõuavad.
See tervisetõend 200-300 krooni 10a kohta pole ka teab mis metsik summa aga kui neid pisikesi "asju" mida peab kogu aeg uuendama, siis kokkuvõttes tekibki selline tunne, et ainult maksa iga asja eest.
Tegin omale usas B kati, maksid 31 dollarit ja kogu kulutus, ei mingit kohustuslikku autokooli või muid "makse" nagu kallis koduvabariigis. Arstlik kontroll tehakse samas kus eksamit, jooksvalt ja tasuta. Kehtivusaeg sama mis lubadel. Kokku võttis lubade saamine aega ca tunnike.
Minuga just see juhtuski, et ei pööranud lubade kehtivusajale üldse tähelepanu!Raiki kirjutas: ... Kui load hakkavad läbi saama, siis nagunii uut tõendit vaja , et uued load saada ja ma tahaks näha meest
kes viimasel lubadekehtivuse nädalal hakkab vahetuse asju ajama
Avastades et juhiload hakkavad kohe-kohe aeguma, sai see esmaspäev kohe perearsti juurde mindud
ja oh üllatust!!!, esimene vaba aeg oli alles neljapäevaks... ,
natuke meelitamist ja sain saatelehe teisipäeva hommikul olevatele protseduuridele kätte.
Protseduur oli nimelt veresuhkru mõõtmine mille teostas laborant ja vererõhu mõõtmine perearsti juures,
oli ka veel rida küsimusi. Maksma läks 400.-. Tervisetõend käes, läksin kohe ARK`i juhilube vahetama...,
riigilõiv (430.-) makstud, pilt tehtud, natuke ebameeldivalt pikk järjekord (75min) ja üllatused hakkasid jälle tulema,
ma nimelt Soome vabariigi kodanik, st pole eesti rahvastikuregistris!!! ja keelduti uusi juhilube andmast,
kuna seaduse järgi pean olema Eestisse kuhugile sissekirjutatud jne..., paluti minna linnavalitsusse,
kirjutada end mingile aadressile sisse ja öelda et selle vastava paberiga kiire...
Läksin siis linnavalitsusse ennast elukohta uuesti sisse kirjutama..., natuke vestlemist ja anti kätte blankett,
millele pidin hankima elukoha omaniku nõusoleku (nimi, andmed ja allkiri), OK, sellega läks aega mis ta läks,
aga linnavalitsusse tagasi minnes ootas mind taas üllatus, öeldi et see andmebaasi sisestamine võtab kuni 10 päeva aega,
no krt..., aga õnneks sai sealgi mulle vastu tuldud ja öeldi et kuni te ARK`i jõuate, on teie andmed ilusti sisestatud , oh millist rõõmu!!!
Vastavad paberid esitatud, öeldi et võite reedel peale kl 15.00 tulla uurida ehk on juhiload juba tulnud,
kuigi just eelnevale kodanikule räägiti mingist kahest nädalast!!
Hetkel on mul siis veel vanad BC1 juhiload ja kehtivad need kuni täna keskööni!
"Vaba mees nii mitte vabal maal..."
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4476
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Kadunud masianad
Sai just eile sama asjaga käidud Pärnu ARK is, kui vanad paberid korras ja sinna annab veel ka ülevaatuse templeid lisada siis asi tasuta, muidu 390 eegu eest riigi aktsiaid
Veids toorest siseinfi: ennem 2009a mingit kuupäeva (selgub veel) tehud lubade tervisetõendid kehtivad kuni lubade kehtivusaja lõpuni. Sai siin täna maanteameti taatidega tööalaselt kokku puudutud ja osundasin ka siin välja tulnud kitsaskohtadele. Veidi peale visiiti saabuski teade, et otsustati seadusesse parandus sisse viia, et olukorda lihtsamaks teha.
Päikest:
Urmas
Päikest:
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
Niipalju veel siis teadmiseks, et kõige suurema laksu saad kätte siis kui peaksid lubade mitte kehtimise ajal enese süül autoõnnetusse sattuma. Ei kasko, ega kohustuslik liikluskindlustus hüvita mitte sentigi. Peaksid mõnel uuel S klassi mersul tagant sisse põrutama, siis võid ise oletada millise summa võrra oma rahakotti kergendama peab.
Natukene positiivset ka: vanasti pidi lubade kehtivuse (see mis lubade peal kirjas kuupäeva ületamisel) kaotamisel aasta jooksul dokumendi ümber vahetama. Vastasel juhul pidi eksamile minema. Uue seadusega on ringivahetamise aeg 5 aastat. Seega kui kellegi kaasa või sõber (eeldan, et siinsel seltskonnal on load igapäevases kasutuses), kes väga tihti ei sõida on jätnud oma load õigeaegselt pikendamata, siis oodaku uut aastat. Sel juhul saab kuni viis aastat tagasi kehtivuse kaotanud load ümber vahetada.
Jõudu:
Urmas
Natukene positiivset ka: vanasti pidi lubade kehtivuse (see mis lubade peal kirjas kuupäeva ületamisel) kaotamisel aasta jooksul dokumendi ümber vahetama. Vastasel juhul pidi eksamile minema. Uue seadusega on ringivahetamise aeg 5 aastat. Seega kui kellegi kaasa või sõber (eeldan, et siinsel seltskonnal on load igapäevases kasutuses), kes väga tihti ei sõida on jätnud oma load õigeaegselt pikendamata, siis oodaku uut aastat. Sel juhul saab kuni viis aastat tagasi kehtivuse kaotanud load ümber vahetada.
Jõudu:
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4476
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Mismõttes naguMyrgel kirjutas:Niipalju veel siis teadmiseks, et kõige suurema laksu saad kätte siis kui peaksid lubade mitte kehtimise ajal enese süül autoõnnetusse sattuma. Ei kasko, ega kohustuslik liikluskindlustus hüvita mitte sentigi. Peaksid mõnel uuel S klassi mersul tagant sisse põrutama, siis võid ise oletada millise summa võrra oma rahakotti kergendama peab.
Kindlustus on ju meite maal autol - mitte juhil
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
Kindlasti ei puudu seal lubade kehtivuse lõpukuupäev (load on kindlasti sul max 10a),ma arvan et seal puudub arstitõendi kehtivuse lõpukuupäev.vai kirjutas:vaatasin et minu lubade kehtivue lõpp ka puudub paberivaba.ark.ee iseteeninduse saidil ja eespool selline kiri -
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Aegunud tervisetõend peatab 01.01.11 juhtimisõiguse
Saaga jätkub.
Hetkeseisuga siis kohe-kohe lõppemas "digikaart" ja vaja teha uus juhendaja tunnistus. Lubadel õnneks veel 5 aastat kehtivust.
Aga viimane med. komisjon sai tehtud just täpselt 5 a. tagasi, ehk siis peaaegu kehtetu. Teoorias lihtne, praktikas...?
Tartus on uue nimega asutis, vana nimega ARK lõpetanud lepingud erafirmaga, kes varasemalt med. komisjoni tõendeid väljastas. Tingimused, mis ARK esitas viisid nimelt komisjoni tõendi hinna vanas rahas 1300,- peale...
Med. tõendi väljastab nüüd vaid riigieelarveline polikliinik, aga... seal on vastutav arst puhkusel 23.08-ni! Mistahes infot komisjoni kokkusaamise päevade, kellaaegade, hinna jms kohta valdab aga nimetet arst ainuisikuliselt, st hetkeseisuga ei ole mingit kindlust, et 23. -l kuupäeval antud komisjon ka läbitud saab.
Peale seda tundub kahe eelmainit dokumendi eest tasutud riigilõiv 65,-€ (tuletame meelde, et siiski enam kui 1000,-eek) juba pisiasjana, lähiajal jääks ainult veel tasuda uue ADR kursuse/litsentsi eest, lubade vahetuse, ametikoolituse, sellega kaasneva tunnistuse, erinevate kindlustuste jne jne. eest.
transpordisektoris on ikka eeldatavalt head sissetulekud...
ps. koleegil oli värske kogemus arstliku komisjoni läbimisest Norras, kus mainit protseduur võttis vabalt valitud ajal aega pool tunnikest, koos dokumentide vormistusega ja maksis kohalikus rahas sadakond krooni. Täiendkoolitusest pole seal kuuldudki, juhendada võib sarnaselt meil "nõukaajal kehtinud tingimustele, ehk 2a. staashi+õppesõidumärk jne.
Hetkeseisuga siis kohe-kohe lõppemas "digikaart" ja vaja teha uus juhendaja tunnistus. Lubadel õnneks veel 5 aastat kehtivust.
Aga viimane med. komisjon sai tehtud just täpselt 5 a. tagasi, ehk siis peaaegu kehtetu. Teoorias lihtne, praktikas...?
Tartus on uue nimega asutis, vana nimega ARK lõpetanud lepingud erafirmaga, kes varasemalt med. komisjoni tõendeid väljastas. Tingimused, mis ARK esitas viisid nimelt komisjoni tõendi hinna vanas rahas 1300,- peale...
Med. tõendi väljastab nüüd vaid riigieelarveline polikliinik, aga... seal on vastutav arst puhkusel 23.08-ni! Mistahes infot komisjoni kokkusaamise päevade, kellaaegade, hinna jms kohta valdab aga nimetet arst ainuisikuliselt, st hetkeseisuga ei ole mingit kindlust, et 23. -l kuupäeval antud komisjon ka läbitud saab.
Peale seda tundub kahe eelmainit dokumendi eest tasutud riigilõiv 65,-€ (tuletame meelde, et siiski enam kui 1000,-eek) juba pisiasjana, lähiajal jääks ainult veel tasuda uue ADR kursuse/litsentsi eest, lubade vahetuse, ametikoolituse, sellega kaasneva tunnistuse, erinevate kindlustuste jne jne. eest.
transpordisektoris on ikka eeldatavalt head sissetulekud...
ps. koleegil oli värske kogemus arstliku komisjoni läbimisest Norras, kus mainit protseduur võttis vabalt valitud ajal aega pool tunnikest, koos dokumentide vormistusega ja maksis kohalikus rahas sadakond krooni. Täiendkoolitusest pole seal kuuldudki, juhendada võib sarnaselt meil "nõukaajal kehtinud tingimustele, ehk 2a. staashi+õppesõidumärk jne.