3. leht 3-st

Postitatud: N Nov 30, 2006 11:33 am
Postitas margus61
sass kirjutas:mina tegin nii,oli olemas ainult B siis tegin ära C ja mõniaeg hiljem Dja E koos...
Millised sõidueksamid tuli teha E-de saamiseks? Et siis kas B kategooria sõiduki ja käruga oli ka vaja tiirutada, või pandi niisama BE kirja?

Postitatud: N Nov 30, 2006 7:37 pm
Postitas sass
kui läksin tegema E ja D kategooriat koos siis tiirutasin käruga ainult veokaga isegi bussile ei pandud käru sappa aga äkki neil polnud võimalustki selleks.Nii et kui põhimõtteliselt CE ära teed siis saad kõikidele olemasolevatele kat. ka E taha.Bussi eksamid tegin enne käru eksamit.See oleks ju ka tobe et kui rekkaga võid sõita aga sõidukale käru sappa ei tohi panna.

http://www.tak.ee/teenused/koolitus.php

Postitatud: T Jaan 23, 2007 8:24 am
Postitas Landy
Veel üks uus lähenemine auto24.ee foorumist :shock:
------
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: auto+haagis
B-kategooria hõlmab ka autorongi, mis koosneb kuni 3500 kg registrimassiga autost ja kerghaagisest (registrimass kuni 750 kg). Autorongi registrimass võib siis olla kuni 3500 + 750 kg.
-----------

Postitatud: T Jaan 23, 2007 8:35 am
Postitas tanel
Landy kirjutas:Veel üks uus lähenemine auto24.ee foorumist :shock:
------
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: auto+haagis
B-kategooria hõlmab ka autorongi, mis koosneb kuni 3500 kg registrimassiga autost ja kerghaagisest (registrimass kuni 750 kg). Autorongi registrimass võib siis olla kuni 3500 + 750 kg.
-----------
Loe seesama thread siin nüüd uuesti algusest peale läbi... "uus lähenemine"...

Postitatud: T Jaan 23, 2007 8:51 am
Postitas Landy
[quote="tanelLoe seesama thread siin nüüd uuesti algusest peale läbi... "uus lähenemine"...[/quote]
Sorry, muidugi minu viga. Lihtsalt sõnastus oli teine ja ajas segadusse...

Postitatud: N Apr 12, 2007 4:58 pm
Postitas keelutsoon
tegin just oma E kati ära ja nüüd on KÕIK olemas, selles osas arki enam asja pole.

eksamineerija oli paras purikas, vedas kokkuvõtteks täpselt tund aega ringi - esmalt plats ja siis linn, niipalju kui ajalimiit lubas.

/ise küll ei viitsiks ilmaasjata loksuda, aga eks see tema mure./

Postitatud: N Juul 12, 2007 2:51 pm
Postitas Myrgel
Uurisin enda tarbeks, mis on vajalik ja kui palju maksab, et saaks Wranglerit treilal vedada.

Ei pea just eriline selgetnägija olema, et aru saada milline seos on seaduse tegijate ja autokooli omanike vahel. Samuti on kõik hinnakirjad kahtlaselt sarnased.

Igaljuhul. Selleks, et oma mossele veidi rohkem kurke taha panna peab meie väikse banaanivabariigi kodanik läbima järgmised protseduurid:

BE-kategooria teooriaõpe
Liiklusreeglid ja käitumine liikluses :bang: .
Autorongi tundmine
Liiklusohutus
Vahekontroll liikluseeskirja ja liiklusohutuse aluste tundmises :bang:
Liikluspsühholoogia :hs
Liiklusalased lisanõuded ja eeskirjad
Teooriaeksam :bang:
Teooriaõpe kokku 6

BE-kategooria sõiduõpe
Autorongi koostamine
Sõit õppeplatsil
Vahekontroll autorongi juhtimisoskuses
Sõit liikluses
Sõidueksam
Sõiduõpe kokku 6

ARK'i teooriaeksam (uuesti) :bang:
ARK'i sõidueksam (ainus arusaadav asi ) :thumb:

Nii ja nüüd kõige magusama juurde, ehk siis mis maksab:

6 tundi monoloogi ja 6 tundi praktikat: 4000kr
ARK'i teooriaeksam: 380kr
ARK'i sõidueksam: 380kr
Uued load: 380kr
Lisapedaalidega auto (eriliselt vajalik) koos haagisega: 400kr

Kokku: 5540kr

---

Igasugune kaine loogika ütleb, et reaalsuses pole vaja rohkemat kui kuut sõidutundi ja ARK'i sõidueksamit. Täislubade olemasolu ja 20 eluaastat mis on nõutud, kannavad hoolt ülejäänu eest. Mis iganes on vaja seletada, saab sõiduõpetaja töö käigus selgeks teha. Üle 1500 krooni selle eest maksta on täielik ogarus.

Postitatud: E Juul 16, 2007 7:11 pm
Postitas 10-4
Igasugune kaine loogika ütleb, et reaalsuses pole vaja rohkemat kui kuut sõidutundi ja ARK'i sõidueksamit. Täislubade olemasolu ja 20 eluaastat mis on nõutud, kannavad hoolt ülejäänu eest. Mis iganes on vaja seletada, saab sõiduõpetaja töö käigus selgeks teha. Üle 1500 krooni selle eest maksta on täielik ogarus.
Nõus, et meiesuguste asjalike meeste, kelle seda käru vaja tegelikult ka vedada ning sõiduoskused metsas harjutatult saavutanud kõrgema leveli manööverdamisel
(loe: "tagrupidisõiduload"):driving , suhtes on see ülekohtune.:rpg
Aga, siis teeksid ilmselt igasugused omale need load ja tormaks 300-tega linnavahel kärud järel ning sõidustiil oleks ilmselt samasugune nagu ilma käruta :engage
...vot siis hakkaks küll liiklusõnnetuste arv drastiliselt suurenema.

Postitatud: T Juul 17, 2007 1:45 am
Postitas keelutsoon
noh, kui ikka tahtmine tugev, küll siis ka "kael paendub".
järelikult pole nendel nii väga vaja, kes veel diskuteerivad.

võin ka ju öelda, et maapoiss, 7-8 aastaselt traktoriroolis, seejärel veoauto, siis alles uazik, ning kõige lõpuks sõiduauto - kui asi juba päris selge.

aga keegi peab seda ju ka autentselt kontrollima, sest rääkida võib palju.

ning esineb küllalt kutselisigi juhte, kel liikluseeskirja osas peas paras segadus valitseb.

Postitatud: T Juul 17, 2007 5:10 pm
Postitas Paheero
Aga, siis teeksid ilmselt igasugused omale need load ja tormaks 300-tega linnavahel kärud järel ning sõidustiil oleks ilmselt samasugune nagu ilma käruta
ma küll kahtlen selles sügavalt. Käru pannakse taha ikka asja pärast, niisama eputamiseks on vist tiba teised bling-bling asjakesed. Vaevalt, et ilma otsese vajaduseta keegi käru ringi lohistab ja moekaks aksessuaariks ja tibimagnetiks ka ilmselt potentsiaal puudub.

Postitatud: T Juul 17, 2007 5:17 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Paheero kirjutas: ma küll kahtlen selles sügavalt. Käru pannakse taha ikka asja pärast, niisama eputamiseks on vist tiba teised bling-bling asjakesed. Vaevalt, et ilma otsese vajaduseta keegi käru ringi lohistab
Käru konks auto küljes on üldiselt jah ikka vihjeks, et selle autoga tehakse tööd - need kes 300 sõidavad üritavad ikka võimaluse korral salata kui nad elus kunagi mingit tööd on juhtunud tegema
Paheero kirjutas:moekaks aksessuaariks ja tibimagnetiks ka ilmselt potentsiaal puudub.
Ära ole selles nii kindel - Freudi järgi on igasugu õõnsad asjad nagu naissuguelundeid sümboliseerivad ja igasugu piklikud asjad vatavalt meessoost. Ikka võib olla et mõni tegelane oma masinale kärukonksu "pikenduseks" külge riputab - ja ära ole nii kindel et ei näkka - alateadvus on ettearvamatu

PS: mida küll need jämmed sumpsid sümboliseerivad :roll:

Postitatud: T Juul 17, 2007 6:41 pm
Postitas Myrgel
10-4 kirjutas: Nõus, et meiesuguste asjalike meeste, kelle seda käru vaja tegelikult ka vedada ning sõiduoskused metsas harjutatult saavutanud kõrgema leveli manööverdamisel
(loe: "tagrupidisõiduload"):driving , suhtes on see ülekohtune.:rpg
Aga, siis teeksid ilmselt igasugused omale need load ja tormaks 300-tega linnavahel kärud järel ning sõidustiil oleks ilmselt samasugune nagu ilma käruta :engage
...vot siis hakkaks küll liiklusõnnetuste arv drastiliselt suurenema.
Idioot 750kg PIDURITETA haagisega on ohtlikum kui asisem mees piduritega haagisega. Siis peaks juba kõikidele haagistele load kehtestama.

Pealegi. Kas sa tahad üelda, et rahasumma on see mis paneb idioote kärusõidust loobuma? Rikkale rullnokkale, kellele emme-issi kaheksateistkümnendaks sünnipäevaks Lexuse ostab, on see raha kommiraha. Maamehele, kes tahaks jälle väikest traktorit vedada, on see jällegi raha. Järelikult tekitab selline olukord pigem ebavõrdsust, kui takistab ogaratel kärusi vedada.

Teine küsimus on selles, et miks ma pean läbima uuesti eksami mille ma olen juba kord läbinud ja seega omi teadmisi tõestanud. Kui riik kahtleb kogenud sõidukijuhtide teooriateadmistes, siis saadku kõik juhid korduseksamitele. See on sama jabur olukord kui aastaid tagasi kõrgkooli astudes, kus abiturient pidi matemaatika eksamit kolm korda tegema, kui tahtis kolme kooli paberid sisse anda.

Komandaks on see vene ajast pärit suhtumine, et kõik peab olema range kontrolli all ja enamik rahvastikust on idioodid kellele ei või puupulkagi kätte anda vastasel juhul lähevad ja torgivad selle kellegile silma. USAs saad sa paarikümne taala eest viis korda juhieksamit teha ja seda juba kuueteistaastaselt. Ei ole neil midagi nii massilist hukkumist liikluses. Türgis, Egiptuses, Indias jne ei kehti õieti mingid liikluseeskirjad ja saadakse seal ka hakkama.

Ma isegi oleksin nõus teooriaeksami tegema ja loengus käima, aga ise koolitusi läbi viinud inimesena leian, et see tasu on ebaõiglaselt suur. 6 tunni monoloogi ja 6 sõidutunni eest rohkem kui 1500kr küsida on kuritegu - arvestades veel seda kui "kahtlaselt" sarnased on autokoolide hinnad. Riik paneb oma kodanikud sundolukorda, kus me lihtsalt peame erasektorile maksma ja niipalju kui küsitakse. Aastate pärast küsitakse ilmselt 10 tuhat ja siis nagu eelpoolkõneleja mainis köhid pappi kui ikka vajadus on..

Postitatud: T Juul 17, 2007 6:53 pm
Postitas jr
Lihtsalt väike tähelepanek, et eks me liigume ikka Euroopa poole oma hindadega. Kas Saksas pole mitte B-kat lubade tegemine oma 1500EUR? Kui kõik maksud ja teooriad ja sõidutunnid kokku võtta. See on see poliitika, et "5 euroopa rikkaima riigi hulka vaja meil pääseda".

Postitatud: T Juul 17, 2007 9:04 pm
Postitas mustlesk
Eile selgus, et paljud ametnikud ei tunne seadust. Tahan minna haagissuvilaga sõitu ja uurisin igaks juhuks, kas minu B-kat. piisab(auto tühimass 1390kg. suvila reg. mass 1000kg). Kolm inimest (autokooli õpetaja, ARK büroo juhataja ja tuttav politseinik)kõik väitsid, et selleks on vaja BE-kat. Ei jäänud sellega rahule ja tuhnisin ise liiklusseadsuses ja selgus, et õigus ikka minul.

Postitatud: K Juul 18, 2007 4:22 pm
Postitas Myrgel
jr kirjutas:Lihtsalt väike tähelepanek, et eks me liigume ikka Euroopa poole oma hindadega. Kas Saksas pole mitte B-kat lubade tegemine oma 1500EUR? Kui kõik maksud ja teooriad ja sõidutunnid kokku võtta. See on see poliitika, et "5 euroopa rikkaima riigi hulka vaja meil pääseda".
Just nimelt! Viie rikkaima RIIGI hulka. St suuremad lõivud, maksud, varjatud maksud, altkäemaksud, aksiisid, trahvid ja natukene sõpradele autokoolides, kommivabrikutes, ehitusettevõtetes jm ka..