Eesli asendaja
Moderaatorid: jr, boob, Moderators
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Eesli asendaja
Kuna hobune liiga suur ja tahab aasta läbi süüa, eesel suuruselt paras aga sööb ikkagi, sai ise eesel tehtud. https://youtu.be/kWqPtZqTgUE
Miks "bisnis", selle pärarast, et on potensiaalne valmisolek asi arvutisse joonestada, jupid tellida ja seda looma paljundada. Küsimus selles, palju oleks soovijaid ja kas oleks. Hind jääks 3000-3500 euri kanti ja ühe-kahe pärast ei ole mõtet tegeleda. Kõik komponendid on uued ja lihtsalt ostetavad, tellitavad asendatavad.
Põhiandmed oleksid:
Pikkus kuni 1400 (roomiku pingutamisega muutub).
Laius 650, 230mm roomikutega, laiema saab teha. Müügiks ilmselt 200 mm roomikutega.
Mootor 6,4 HP
Ülekanne 2x hüdrostaatiline (tandempump + 2x OMP250)
Raam (kui toota) keevitatud s355, kuumtsingitud.
Kandejõud peaks 300+ kg kannatama.
Tühimass alla 200 kg.
Max. kiirus 6 km/h (võimalik tõsta ligi 10ni aga ei näe vajadust)
Teoreetiline veojõud 2x 350 kg.
Võimalik lisada elektri ja/või hüdrosüsteem, vedrustus.
Asja vooruseks on just väikesed mõõtmed ja heamanööverdusvõime.
Miks "bisnis", selle pärarast, et on potensiaalne valmisolek asi arvutisse joonestada, jupid tellida ja seda looma paljundada. Küsimus selles, palju oleks soovijaid ja kas oleks. Hind jääks 3000-3500 euri kanti ja ühe-kahe pärast ei ole mõtet tegeleda. Kõik komponendid on uued ja lihtsalt ostetavad, tellitavad asendatavad.
Põhiandmed oleksid:
Pikkus kuni 1400 (roomiku pingutamisega muutub).
Laius 650, 230mm roomikutega, laiema saab teha. Müügiks ilmselt 200 mm roomikutega.
Mootor 6,4 HP
Ülekanne 2x hüdrostaatiline (tandempump + 2x OMP250)
Raam (kui toota) keevitatud s355, kuumtsingitud.
Kandejõud peaks 300+ kg kannatama.
Tühimass alla 200 kg.
Max. kiirus 6 km/h (võimalik tõsta ligi 10ni aga ei näe vajadust)
Teoreetiline veojõud 2x 350 kg.
Võimalik lisada elektri ja/või hüdrosüsteem, vedrustus.
Asja vooruseks on just väikesed mõõtmed ja heamanööverdusvõime.
Tehtud, mõeldud.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2429
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Eesli asendaja
Kas konstruktsioonis on ka mõeldud võimalusele haakida platvormile järele/peale haagis?
Ideel on jumet, kui võrd "päris asi" maksab valusa viiekohalise summa:(
https://lennartsfors.com/en/jarnhastmodeller/
Jahumine sääraste asjade mõistlikkuse üle on kestnud pikalt ja näikse jätkuvad sõbralikus naaberfoorumis
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=61726
Ideel on jumet, kui võrd "päris asi" maksab valusa viiekohalise summa:(
https://lennartsfors.com/en/jarnhastmodeller/
Jahumine sääraste asjade mõistlikkuse üle on kestnud pikalt ja näikse jätkuvad sõbralikus naaberfoorumis
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=61726
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eesli asendaja
Kogu pealisehitus on kolme liigutusega ja tööriistadeta eemaldatav ja raami esimeses otsas on kiirühendus, mille külge annab mida iganes ehitada. Käru vedamise munakas on täiesti plaani võetud.
Kusjuures "päris asi" (siit ka hobuse ja eesli võrdlus) on haagisel ise koorem, mul on vaja abivahend "muu seas" ja kasti ruumi kulutamat kaasa võtta. Asi mahub ka suuremasse universaali. Rootsi hobuse ajam on "klassikaline" variaator ja vist differ/pidurid juhtimine, hüdrostaat on võrratult sujuvam, täpsem ja võimaldab ka ümber oma telje pööramist, iseasi, kas seda hädapärast vaja on aga kiire revers on väärtus küll. Kes on bobcati laadset toodet proovinud, teab, millest räägin.
Kusjuures "päris asi" (siit ka hobuse ja eesli võrdlus) on haagisel ise koorem, mul on vaja abivahend "muu seas" ja kasti ruumi kulutamat kaasa võtta. Asi mahub ka suuremasse universaali. Rootsi hobuse ajam on "klassikaline" variaator ja vist differ/pidurid juhtimine, hüdrostaat on võrratult sujuvam, täpsem ja võimaldab ka ümber oma telje pööramist, iseasi, kas seda hädapärast vaja on aga kiire revers on väärtus küll. Kes on bobcati laadset toodet proovinud, teab, millest räägin.
Tehtud, mõeldud.
Re: Eesli asendaja
Oleks raha ja reaalselt hetkel vajadust siis võtaks lausa kaks!
Maal oleks mul sellisega poole lihtsam talust 100 meetrit metsa ja tagasi kõndida.
Muidugi atv oleks universaalsem, aga sellega oleks küllaltki lihtne ja äge sellist väikest sõitu teha.
Maal oleks mul sellisega poole lihtsam talust 100 meetrit metsa ja tagasi kõndida.
Muidugi atv oleks universaalsem, aga sellega oleks küllaltki lihtne ja äge sellist väikest sõitu teha.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eesli asendaja
Sõiduvahendina on see ikka kehvake. Saab sõita aga järgi kõndida on kuidagi mugavam ja kindlam tunne. Asi on kitsas ja lühike, igasugused pinnase ebatasasused võimenduvad kõrgemal olles ebameeldivalt.
Tehtud, mõeldud.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1286
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Eesli asendaja
jah tundub nii, mul oleks ka midagi sellist vaja, sügavas lumes metsas mööda loomaradasid liikuda, aeglaselt ja väikese koormaga, söödakohale 3-4 kotti vilja ja ennast viia, siga välja tuua jne. No võib-olla ka küttepuupakke nagu pildil lagedamale tuua, aga ise olen mõelnud et laiust võiks olla ikka ca 90 cm ja lindid vähemalt 30 cm laiad (et lumel ja soos kannaks) ning pikkust masinal kusagil 160-180 cm
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eesli asendaja
Laiust saab lihtsalt suurendada, lintidega on keerulisem- lai roomik läheb oluliselt raskemaks ja kallimaks. Selleks peaks sobivam olema saani lint aga see ajab kogu komplekti hinna lakke. Kahjuks ei jüudnud oma konet valmis, et kohevas lumes proovida, sulalumel püsib igatahes peal.
Tehtud, mõeldud.
Re: Eesli asendaja
Kas sellega pikemat palki ka lohistab?
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1286
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Eesli asendaja
Meil siin lõunamaal on ümberminek väga lihtne iga lpool metsas, kaldeid oled ikka näinud Munamäel või Otepääl , stabiilne peab asi olema ...
Minitraktor on õunaaias ülepea käinud ja naine väidab, et ma regulaarselt ignoreerin füüsikaseadusi.
Minitraktor on õunaaias ülepea käinud ja naine väidab, et ma regulaarselt ignoreerin füüsikaseadusi.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eesli asendaja
Ei ole proovinud aga umbes poole tonnise omamassiga (pildil) veojõu puudust ei ole.
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eesli asendaja
Tühjalt kannatab 40+ kraadi, igas suunas aga koorem rikub pildi ära. Ca. pool massist on roomikud. "Mägedes" peaks laiem olema ja otsarattad madalamal. Asi sai ennekõike enda tarbeks tehtud ja mu metsatukk lapikul maal ja 70 km. kodust.
Tehtud, mõeldud.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2429
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Eesli asendaja
Mägedesse tehaksegi asju füüsikaseaduste piires ja ellujäänud kasutajad neid ka teavad-tunnetavad. See on tasamaamasin ja äge selline.
Mootorit allapoole, osaliselt roomikute vahele ei mahuta kuidagi? Saaks plate pikemaks ja raskuskeset madalamaks. Juhtaisa saab vajadustmööda kõwera väänata.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eesli asendaja
Mootor kaalub ainult 18 kilo, vajab õhku ja juurdepääsu. Kõik ülejäänu niigi lintide vahel, kusjuures kliirens on suurem kui linnamaasturitel . Kui veidi vaeva näha, kannataks roomikud ka liigutatavad teha- kui vaja tõmbad masina meeter+ laiuseks ja transpordiasendis lükkad jälle kokku aga see toob hunniku lisakilosid ja viib hunniku lisaeurosid. Rootslaste raudhobu on juba valmis toode, mis kannatab kallakuid ja eesmärk ei olnud seda kopeerida, vaid teha justnimelt "aiakäru", kompaktne ja "kerge". Esialgne mõte oli üldse "roheline" asi ehitada, st. akudele aga hind läheb veel kallimaks ja väike aju ei suutnud välja arvutada, kui kauaks ühte laadimist jätkub. Mõtlesin ka RC peale aga selleks ei ole piisavalt motivatsiooni (vajadust).
Tehtud, mõeldud.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2429
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Eesli asendaja
Arusaadav.
Säärase ebaregulaarse ja raskestiennustava koormusega riista elektrimootori söömaharjumusi ongi väga keeruline ennustada:) 10 Ah saab ilmselt mõne tunni põdistada 25% ajakasutusega. Aga tõsisel turnimisel täiskoormaga küpsetab ilmselt ka sadakond läbi päevaga.
Palju bensiinin ühe kärutäie kokkuvedamiseks ära kulus? Siit saab energiakulu tuletada. Elektriajami energiakulu ei ole sellest suurem, pigem väiksem, kuivõrd tühikäigul tiksuda ei ole vaja.
Säärase ebaregulaarse ja raskestiennustava koormusega riista elektrimootori söömaharjumusi ongi väga keeruline ennustada:) 10 Ah saab ilmselt mõne tunni põdistada 25% ajakasutusega. Aga tõsisel turnimisel täiskoormaga küpsetab ilmselt ka sadakond läbi päevaga.
Palju bensiinin ühe kärutäie kokkuvedamiseks ära kulus? Siit saab energiakulu tuletada. Elektriajami energiakulu ei ole sellest suurem, pigem väiksem, kuivõrd tühikäigul tiksuda ei ole vaja.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2862
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eesli asendaja
Vot ei teagi, juurde tankima ei pidanud aga vedu oli suhteliselt lähedalt. Esimesel korral ei julgenud vintsinööri ulatusest kaugemale minna.
Tehtud, mõeldud.