O: MB OM617A mootori

Vajad mingit varuosa või varustust maastikuautole, pole probleemi, pane kuulutus ja jää ootele

Moderaatorid: jr, boob, Moderators

voldemar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 181
Liitunud: T Aug 25, 2009 12:41 pm

O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas voldemar »

Küsimus suurele ringile, kas on kellelgi kuskil seismas antud mootorit või osasid?
Võib olla ka koos masinaga doonoriks.
Mida komplektsem on mootori osa seda parem. Võib olla ka koos käigukastiga.

Pakkumised siia või tel. 58143186
Viimati muutis voldemar, K Jaan 05, 2022 9:06 am, muudetud 1 kord kokku.
Rannug
Mudder
Postitusi: 89
Liitunud: T Apr 24, 2012 8:36 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas Rannug »

Komplektset mootorit ei ole aga võib olla osasid

G
voldemar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 181
Liitunud: T Aug 25, 2009 12:41 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas voldemar »

Rannug kirjutas:
K Jaan 05, 2022 8:18 am
Komplektset mootorit ei ole aga võib olla osasid

G
Tere

Näiteks turbo, vaakumpump, turbole seda kuumapoole ja summutivahelist juppi, suka moodi detail. Ilmselt veel midagi kui hakkan omal mootorit täpsemalt uurima.

Ega sul g-le mingeid osasid pile. Näiteks manuual kasti pedaale koos kupatusega, käigukangi gulissi koos kangiga, siduri silindrit, sidurit, kasti jne. Ühesõnaga et automaat asendada manuualiga.

Parimat Raul
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas ed101 »

Tervitus,
Kui turbo on läbi ja originaalsust taga ei aja, siis soovitan mõelda uuema puhuri peale. Näiteks Holset kit doomsdaydieselist või dpuk-st. Võimatu on leida vana ja tihedat, ning see romu üle käimine ei tule teab mis odavam arvestades juppide taga ajamist jne. Ning kõiki juppe ei olegi enam saada, eriti KKK versioonile. Tean, kuna ise tegin selle lolluse aga siis doomstaydiesel veel ei pakkunud asju. Lisaks on uuemad turbod ikkagi oluliselt paremad kui see 80nendate alguse disain.
https://www.doomsdaydiesel.net/turbochargers-1
https://www.dieselpumpuk.com/shop/turbo ... turbo-kit/

See suka, lõõtsa tüüpi vidin turbo taha on mul isegi pakkuda.
On veel mingeid vanu turbo kolbe,kepse, vist natuke kannatada saanud väntvõll, nukkvõll, klappe, lonkav kõrgsurvepump, sisselaske kollektor ja veel mingeid imelike pudinaid ja seotud vanarauda. Turbot, väljalaskekollekorit, pead, plokki, karterit ega vaakumpumpa ei ole.


Läbi oma kogemuse olen küll jõudnud järeldusele, et masinale, millega ka sõita tahaks, on parem vaadata uuemaid konesid, vanale G-le näiteks OM605 aga kui manuaalkastiga OM617A on ikkagi mingi müstiline eesmärt omaette siis ma võin ju oma G projekti pealt pakkuda: umbes 30K sõitnud peale remonti, kus sai kõik uued kolvid ja igast lihvid, nüüd on lisaks täis taastatud ja stenditud turbo, väga korralik stenditud kõrgsurvepump, Monark pihustid, kõik uued tihendid, suurem 115A generaator õhuvõtuga ülevalt, väike rihmaratas veepumbale, uued rihmad, uus veepump, uus visko sidur, uus plastist ventilaator, uus termostaat, uus plokisoendus, uus etteande pump, kõik uued temperatuuri ja rõhu andurid, lisaks väljalaske temperatuuri sensor, lisaks õli taseme sensor, Denso kliimakompressor, püsikiiruse hoidja, õli jahutuse voolikud G-le sobivad, W115 sisselasekekollektor, kõik mis sai on uuesti tsingitud, aluminium klaaskuuliga puhastatud ja kromateeritud jne. Taga G sidur ja 5-käiguline raud-kast, aeglase 6.15 esimese käiguga, mis on ka kõik üle käidud. Hinda ei tea aga kindlasti nii palju, et saaks endale korraliku turbo OM606 mootori ehitada või isegi OM629 G peale aretada.
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
voldemar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 181
Liitunud: T Aug 25, 2009 12:41 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas voldemar »

ed101 kirjutas:
K Jaan 05, 2022 6:54 pm
Tervitus,
Kui turbo on läbi ja originaalsust taga ei aja, siis soovitan mõelda uuema puhuri peale. Näiteks Holset kit doomsdaydieselist või dpuk-st. Võimatu on leida vana ja tihedat, ning see romu üle käimine ei tule teab mis odavam arvestades juppide taga ajamist jne. Ning kõiki juppe ei olegi enam saada, eriti KKK versioonile. Tean, kuna ise tegin selle lolluse aga siis doomstaydiesel veel ei pakkunud asju. Lisaks on uuemad turbod ikkagi oluliselt paremad kui see 80nendate alguse disain.
https://www.doomsdaydiesel.net/turbochargers-1
https://www.dieselpumpuk.com/shop/turbo ... turbo-kit/

See suka, lõõtsa tüüpi vidin turbo taha on mul isegi pakkuda.
On veel mingeid vanu turbo kolbe,kepse, vist natuke kannatada saanud väntvõll, nukkvõll, klappe, lonkav kõrgsurvepump, sisselaske kollektor ja veel mingeid imelike pudinaid ja seotud vanarauda. Turbot, väljalaskekollekorit, pead, plokki, karterit ega vaakumpumpa ei ole.


Läbi oma kogemuse olen küll jõudnud järeldusele, et masinale, millega ka sõita tahaks, on parem vaadata uuemaid konesid, vanale G-le näiteks OM605 aga kui manuaalkastiga OM617A on ikkagi mingi müstiline eesmärt omaette siis ma võin ju oma G projekti pealt pakkuda: umbes 30K sõitnud peale remonti, kus sai kõik uued kolvid ja igast lihvid, nüüd on lisaks täis taastatud ja stenditud turbo, väga korralik stenditud kõrgsurvepump, Monark pihustid, kõik uued tihendid, suurem 115A generaator õhuvõtuga ülevalt, väike rihmaratas veepumbale, uued rihmad, uus veepump, uus visko sidur, uus plastist ventilaator, uus termostaat, uus plokisoendus, uus etteande pump, kõik uued temperatuuri ja rõhu andurid, lisaks väljalaske temperatuuri sensor, lisaks õli taseme sensor, Denso kliimakompressor, püsikiiruse hoidja, õli jahutuse voolikud G-le sobivad, W115 sisselasekekollektor, kõik mis sai on uuesti tsingitud, aluminium klaaskuuliga puhastatud ja kromateeritud jne. Taga G sidur ja 5-käiguline raud-kast, aeglase 6.15 esimese käiguga, mis on ka kõik üle käidud. Hinda ei tea aga kindlasti nii palju, et saaks endale korraliku turbo OM606 mootori ehitada või isegi OM629 G peale aretada.
TÄna hakkasin lammutama ja uurima omal olemasolevat tagavara OM617A pada, masinal peal hetkel 617 vabalhingav ka üle käidud. Pean tõdema, mida rohkem lahti võtan, et lõhnab samuti üsna suure töö järgi. Kui sa tõesti oleksid valmis enda G pealt mulle seda juba tehtud asja kaubaks tegema, siis võiksime tõsisemalt asjast rääkida loomulikult.

Mul ei ole eesmärk omaette saada masinat lisaks veel manuaaliks, aga mõte käis läbi, et kui uuesti juba laiali võtan ja leian vajalikud asjad, siis võiks ka selle asja ära teha, kuigi ma automaadi üle ka ei nurise ja pole mind jahil hätta jätnud.
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas ed101 »

Üldiselt on need vanad pajad igast otsast läbi. Ainult kui said soodsalt viisakalt käiva ja viskad kiirelt sellisele mitte-kriitilise metsa või jahi auto aiste vahele. Paar olulist asja on. Neil on väntvõll, hooratas ja esimene leevendi balansseeritud koos, kindlasti tuleb märkida asend ja kui vahetad näiteks hooratast ja siis vastavuse viia (static-balancing). Kui G vedrud ja mootoripadjad on läbi võib karter ja esisild kokku saada tõsisemat off-roadi teha. Sõiduka õlijahutus torud ei sobi G mootori-käpaga, G torud ei sobi turbomootori kõrgsurve pumbaga, samas õli-jahutus oleks soovitav hoida. Mootori eluea hoidmiseks oleks hea ka pihustid üle käia, paljud probleemid hakkavad sealt neil.

Eks mul eskaleerus erinevate asjade lahti kiskumise ja modifikatsioonidega asi sinna, mida selline mootor väärt ei ole, aga millegipärast tunnen, et kümne küünega kinni pole vaja hoida. Samas kui tahtjal pole just see OM617A oluline, siis miks maksta mulle seda OM606 ehitamist ja mitte ise seda teha? :lol:
Viimati muutis ed101, N Jaan 06, 2022 5:38 am, muudetud 1 kord kokku.
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
voldemar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 181
Liitunud: T Aug 25, 2009 12:41 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas voldemar »

ed101 kirjutas:
K Jaan 05, 2022 11:26 pm
Üldiselt on need vanad pajad igast otsast läbi. Ainult kui said soodsalt viisakalt käiva ja viskad kiirelt sellisele mitte-kriitilise metsa või jahi auto aiste vahele. Paar olulist asja on. Neil on väntvõll, hooratas ja esimene leevendi balansseeritud koos, kindlasti tuleb märkida asend ja kui vahetad näiteks hooratast ja siis vastavuse viia (static-balancing). Kui G vedrud ja mootoripadjad on läbi võib karter ja esisild kokku saada tõsisemat off-roadi teha. Sõiduka õlijahutus torud ei sobi G mootori-käpaga, G torud ei sobi turbomootori kõrgsurve pumbaga, samas õli-jahutus oleks soovitav hoida. Mootori eluea hoidmiseks oleks hea ka pihustid üle käia, paljud probleemid hakkavad sealt neil.

Eks mul eskaleerus erinevate asjade lahti kiskumise ja modifikatsioonida asi sinna, mida selline mootor väärt ei ole, aga millegipärast tunnen, et kümne küünega kinni pole vaja hoida. Samas kui tahtjal pole just see OM617A oluline, siis miks maksta mulle seda OM606 ehitamist ja mitte ise seda teha? :lol:
Ei tegemist ei ole mingi metsakolli, ega igapäevaselt usteni soos jahil uputamiseks ehitatud masinaga. Mul ei ole ükskõik, mis mootor mul seal peal on. Olen samuti seda masinat taastanud juba päris mitmeid aastaid peamiselt uute osadega ja sõitnud aastas ehk kuni 3000km. Viimased paar aastat ei ole lihtsalt igasuguste asjaolude tõttu edasi ehitanud vaid ringi sõitnud vajadusel ja vahel jahil käinud rohkem lõbu pärast. Ma olen lihtsalt algusest peale plaaninud 617A mootori peale panna lõpuks. Nüüd mõtlesin et ehk viitsin hakata asjaga edasi tegelema. Ma ei tahagi uuemat mootorit peale ehitada vaid just seda sama vana. Seega olekski suurepärane, kui saaks juba remonditud mootori.

Seepärast mainisingi et kõik on kokkuleppe küsimus ja kui su pakkumine oleks ka mulle vastuvõetav, siis ei näeks ma vajadust hakata rohkem oma vana mootoriga edasi pusima vaid saaksin kohe auto uuesti laiali võtta ja algse plaani lõpuni viia ja äkki saaks oma G projekti lõpuks lõppenuks kuulutada. :) Isegi käigukasti asendamine manuaaliga ei ole nii hädavajalik, kuna oli ka plaan oma automaat lasta üle käia kui mootori maha tõstan. Nii et mõtle hind välja mootorile ja üllata mind. Püsikiiruseid ja kliimasid jne asju ei ole vaja. Mul arhailine W460 ikkagi :)
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas ed101 »

Mu mõte oli siiski väga ühene, et vahel on tõesti kellelgi midagi absurdselt rohkem vaja kui mul, ilma kauplemata. Kui ma oma mootori ja käigukasti maha müün, olenemata, mis sealt kasutusse läheb, on mul endal vaja uut mootorit kõige kuuluva ja muutuvaga, samade või enam funktsioonidega. Ma ise sooviks küll uuemat ja võimsamat, samas, kuna ülejäänud projekt on poolik, ei taha ma sellele kone-rännakule asuda ilma täis pangata.

Suurete elementidega mehaanilise pumbaga, uuema suurema turboga ja 6-käigulise BMW manuaalkastiga OM606 G peal on tehtud kombinatsioon. Ma ei ole tõesti sellise asja eelarvet teinud aga ma ei usu, et sealt paistaks midagi sulle vastuvõetavat. Iga sõlm on neljakohaline summa: toorik, kuluosad-tihendid, turbo, karter, pump, elemendid, jahutus, sidur, käigukast...

Palju huvitavam oleks pakkida vana G kapoti alla custom controlleriga OM629 CDI, neljaliitrine diisel V8. Selle eelnev versioon oli küll G400CDI peal kasutuses aga mitte väga hinnatud. Muidugi on vastakaid arvamusi, kas edasi-arendus sai parem... See pole kindlasti odavam kui eelnev lahendus.
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
voldemar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 181
Liitunud: T Aug 25, 2009 12:41 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas voldemar »

No selge on see et selliste projektide juures peab arvestama ka teatud mahus raha korstnasse laskmisega. Kui sa isegi hinnapakkumiseni ei jõua, siis ei saagi mingist kauplemisest ka juttu olla, vrel vähem võimalikust tehingust. Selge et igal asjal on mingisugune mõistlikkuse ja taluvise piir. Seega pole vist pointi siin pikki arutelusid pidada kui konkreetset midagi ei kooru. Katsuks jätta selle teema ikkagi mul algse eesmärgiga leida omale vajalikke osasid või doonorit.
Ei ole selle mootori remontimine midagi nii ulmelist. Lihtsama ehitusega asja on raske leida. Ja enamus osad on isegi üsna hästi saadavad. Need igasugused lihvimised hülssimised jne jutud ei ole tänaseks enam ka eestis mingi probleem kui mingit 500 jõudu sealt ei taha saada. Neid mida vaja leida lisaks uutele asjadele neid annan siis märku juba täpsemalt...

Mis sa selle turbo liitmiku eest soovid. Ja mainisid et sul on klappe ka alles?
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas Jünger »

ed101 kirjutas:
N Jaan 06, 2022 4:01 am
Mu mõte oli siiski väga ühene, et vahel on tõesti kellelgi midagi absurdselt rohkem vaja kui mul, ilma kauplemata. Kui ma oma mootori ja käigukasti maha müün, olenemata, mis sealt kasutusse läheb, on mul endal vaja uut mootorit kõige kuuluva ja muutuvaga, samade või enam funktsioonidega. Ma ise sooviks küll uuemat ja võimsamat, samas, kuna ülejäänud projekt on poolik, ei taha ma sellele kone-rännakule asuda ilma täis pangata.

Suurete elementidega mehaanilise pumbaga, uuema suurema turboga ja 6-käigulise BMW manuaalkastiga OM606 G peal on tehtud kombinatsioon. Ma ei ole tõesti sellise asja eelarvet teinud aga ma ei usu, et sealt paistaks midagi sulle vastuvõetavat. Iga sõlm on neljakohaline summa: toorik, kuluosad-tihendid, turbo, karter, pump, elemendid, jahutus, sidur, käigukast...

Palju huvitavam oleks pakkida vana G kapoti alla custom controlleriga OM629 CDI, neljaliitrine diisel V8. Selle eelnev versioon oli küll G400CDI peal kasutuses aga mitte väga hinnatud. Muidugi on vastakaid arvamusi, kas edasi-arendus sai parem... See pole kindlasti odavam kui eelnev lahendus.
Kes meil täna OM629 mootorit pädevalt juhib?

Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas ed101 »

Korstnasse kirjutamne on mul kõva. Sõitvat masinat veel ei ole aga kulunud on oluliselt rohkem kui inimesed siinmaal keskmiselt uue küna eest välja käivad, mõndasid saab lausa mitu. Nutta ei taha, eks tuleb siis enda üle naerda :tooth:. Ma võin ju konkreetselt panna, näiteks 20K, aga see on ju absurdne selle malm-ankru eest, aga väidetavalt sinna 10-15K kanti korralik G OM606 super-turbo swap läheb, natuke võtaks ootamatusteks ka.

Terve jooks klape paistab, seisukorda ei oska hinnata. Need ja see liitmik on mul jällegi hingekirjas kui vanaruad, vaevalt mul neid endal enam vaja läheb, mingi sümboolse kümneka eest võid ära viia.

Jünger kirjutas:
N Jaan 06, 2022 5:39 pm
Kes meil täna OM629 mootorit pädevalt juhib?
Balduril on mingi kaheksa väljundiga CDI controller, OM628 base-map on seal isegi olemas, ehk saab ka OM629 tööle. Kas see nüüd pädev on, tõesti ei tea, kuna ma ei leia kedagi, kes tahaks igasugused sellised huvitavad aga rumalad katsetused kinni maksta :(
https://controls.is/shop/DID1
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas Jünger »

ed101 kirjutas:
N Jaan 06, 2022 8:10 pm
Korstnasse kirjutamne on mul kõva. Sõitvat masinat veel ei ole aga kulunud on oluliselt rohkem kui inimesed siinmaal keskmiselt uue küna eest välja käivad, mõndasid saab lausa mitu. Nutta ei taha, eks tuleb siis enda üle naerda :tooth:. Ma võin ju konkreetselt panna, näiteks 20K, aga see on ju absurdne selle malm-ankru eest, aga väidetavalt sinna 10-15K kanti korralik G OM606 super-turbo swap läheb, natuke võtaks ootamatusteks ka.

Terve jooks klape paistab, seisukorda ei oska hinnata. Need ja see liitmik on mul jällegi hingekirjas kui vanaruad, vaevalt mul neid endal enam vaja läheb, mingi sümboolse kümneka eest võid ära viia.

Jünger kirjutas:
N Jaan 06, 2022 5:39 pm
Kes meil täna OM629 mootorit pädevalt juhib?
Balduril on mingi kaheksa väljundiga CDI controller, OM628 base-map on seal isegi olemas, ehk saab ka OM629 tööle. Kas see nüüd pädev on, tõesti ei tea, kuna ma ei leia kedagi, kes tahaks igasugused sellised huvitavad aga rumalad katsetused kinni maksta :(
https://controls.is/shop/DID1
Olen kursis. Balduri aju on kindlasti pädev. Eestis on neid nii mõnedki, ning endalgi on mõned ajud plaanis soetada. Aga erinevalt eelkäijast kasutab OM629 piezo pihusteid, mida kahjuks selle ajuga TÄNA veel juhtida ei saa. Lootsin, et äkki keegi on avastanud midagi uut.

Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas ed101 »

Jünger kirjutas:
N Jaan 06, 2022 8:45 pm
Olen kursis. Balduri aju on kindlasti pädev. Eestis on neid nii mõnedki, ning endalgi on mõned ajud plaanis soetada. Aga erinevalt eelkäijast kasutab OM629 piezo pihusteid, mida kahjuks selle ajuga TÄNA veel juhtida ei saa. Lootsin, et äkki keegi on avastanud midagi uut.
Tänud valgustamast. Eks see ongi see ainuke huvitav osa projekti-auto juures, mõelda-leida lahendus. Aga seni kuni pole reaalset ressursi, ei ole mõtet ka väga detailselt planeerida. Mingi aeg tagasi polnud üldse eraldiseisvaid CDI kontrollereid, pidi pea kogu originaal ajunduse koos võtmega ümber tõstma, seega asjad arenevad.
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas Jünger »

ed101 kirjutas:
N Jaan 06, 2022 9:21 pm
Jünger kirjutas:
N Jaan 06, 2022 8:45 pm
Olen kursis. Balduri aju on kindlasti pädev. Eestis on neid nii mõnedki, ning endalgi on mõned ajud plaanis soetada. Aga erinevalt eelkäijast kasutab OM629 piezo pihusteid, mida kahjuks selle ajuga TÄNA veel juhtida ei saa. Lootsin, et äkki keegi on avastanud midagi uut.
Tänud valgustamast. Eks see ongi see ainuke huvitav osa projekti-auto juures, mõelda-leida lahendus. Aga seni kuni pole reaalset ressursi, ei ole mõtet ka väga detailselt planeerida. Mingi aeg tagasi polnud üldse eraldiseisvaid CDI kontrollereid, pidi pea kogu originaal ajunduse koos võtmega ümber tõstma, seega asjad arenevad.
Esmaspäeval just suhtlesin Balduriga. Ütles, et hommikul just saatis prototüübi tootmisesse, et piezo pihustitele eraldi moodul lisaks toota. Niiet pöidlad pihku ja veereta aga oma plaani vaikselt edasi.
PS! Alati on võimalik teha swap nö klassikalistele CR pihustitele ;)

Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
klem
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 120
Liitunud: E Dets 08, 2008 10:53 am

Re: O: MB OM617A mootori

Postitus Postitas klem »

Nende numbrite suurusjärkudega, mis siit läbi on käinud, võib juba kaaluda oma Unimog S404 müüki, millel kap.remontud OM617A peal. Et siis lisaks mootorile saaks toimiva Mogi kauba peale :P
Suletud

Mine “Ost”