Jälle Rumeenias... 2018
Postitatud: K Sept 19, 2018 12:31 am
Asi sai alguse sellest, et 2015 aastal toimunud patrolipedede tripil Rumeeniasse sai soetatud kohalik atlas 1:300000 ja selle abil seal navigeeritud. Igast peened niidid peal ja puha. Kodus oli aega põhjalikumalt uurida. Tuli välja, et niidid olid joonistatud igasugu huvitavatesse kohtadesse, nimelt läheb üks niit mööda mäeharja üle Transfagarasani tunneli, ligidalt mööda Moldovenaust ja muidu üle kõrgemate kurude.
Seda asja läksime sel aastal uurima, seekord toyotapededena. Tuleb tunnistada, et nende kõrgemate niitidega polnud nii lihtne, kui pildi pealt paistis - enne meie saabumist olid pikalt kõvad paduvihmad ja mägedes teed/rajad ära uhatud. Juhtus ka seda, et mingil hetkel läks autoniit üle matkarajaks. Fagarasi kurudele ühesõnaga ei saanud, see-eest saime sadu kilte neid küla tagant mäe poole minevaid kruusa/kivi auguteid sõita. Ja tihtipeale samast tagasi ka.
Teine jutt oli see, et enne eelmist käiku tuututasin Helarile ja teistele, et mere äärde pole mõtet minna, kas on soo või on hotelle täis. Valetasin raisk, vahepeal sain targemaks ja teine eesmärk oligi otsida üles metsik Musta mere rand ja seal päevake aeleda. Leidsimegi ja kõik väga kosher, autoga randa jne.
Ajaloohuvilistena põrutasime kultuuri ka. Mõned pildid ka silma ette jäänust.
Sellise väikese üksusena sai teele mindud, KDJ95 modifitseeritud, 33 jne, Hilux poekonditsioonis peale põhjapantserite (mis ka tööd said).
Rumeeniasse jõudsime juba pimedas, aga hommikul asusime kohe mingist mägedehunnikust risti üle sõitma. Gilaului mäed on nimeks.
Sellised pillid on väga populaarsed, harvesterid/forwarderid ei seisa vist püsti nendes metsades.
Võrreldes eelmise retkega oli seekord muda kõvasti rohkem, nagu enne õeldud, saabusime peale pikemat vihmaperioodi. Muda sees on kive ka kõvasti, mis asja huvitamaks teeb.
Mahajäetud suveküla alpiaasadel. Nimelt elavad maainimesed suvel mägedes kergetes onnides, pole palav ja neil on seal igast tegevust - karjatamisene, seened, marjad, puud, isegi sead olid sinna aetud.
Laager mägijõe ääres. Esimene pesemine peale kodust lahkumist, 4 päeva, päris hea oli. Mare mäed.
Traadid, traadid, traadid - selliseid traadipilte saab seal teha iga nurga peal.
Daaklaste kindluse jäänused umbes samas kohas, kus eelmine kord templite jäänuseid vaatasime. Sarmizegetusa kompleksi osa, Costesti Bildaru kindlus 2000 a vana värk. Jalgsi peab ilge mäe otsa ronima, aga see on autosistumisele hea vaheldus.
Mingis väiksem kuru, täpselt ei mäleta kus.
Rooma aegne Daakia provintsi adminkeskus, Ulpia Traiana Augusta, päris tore vaadata, 2-3 saj pKr.
Maantee + raudtee jõeorus läbi mägede lõuna poole, vasakul Parangului, paremal Valcanului.
Mägiteedel Parangului mägedes, üritasime risti läbi mägede Transalpinale peale sõita, aga ei õnnestunud - ühel teeharul räme uhtorg risti läbi, teisel räme tuulemurd suurtest puudest. Tundus, et sel aastal polnud keegi seal sõitnud, rajad rohtus ja karud kooserdavad.
DN67C Transalpina.
DN7C Transfagarasan.
Laager Fagarase mägede lõunapoolsel jalamil Doamnei jõe ääres.
Tee Fagarase mägedes.
Siin olime Moldovenaule kõige lähemal ca 4 km kaugusel. Edasi sai mööda hikingutracki.
Europrojektina valminud metsaveoserpentiin Fagarase mägedes. Seda mööda üles sõites leidsime sealt küll mingi vanema raja, mis edasi läks, aga neli hiigelsuurt teele kukkunud kuuske panid tee kinni.
Lõunapaus sama europrojekti jalamil.
Mägedes loksumisest sai siiber, keerasime otsa Musta mere poole.
Doonau sillad (tasulised).
Constanta lähedal sõitsime läbi industriaalmaastiku, naftatöötlemistehased- ja sadamad jms.
Poolteist ööpäeva puhkust Musta mere metsikul rannal.
Majakese katus on sealtsamast maja ümbert kitkutud.
Kunagise kreeklaste koloonia ja hilisema roomaaegse linna Histria varemed.
Tulcea linnas kunagise kindluse asukohas. Teisel pool Doonaud paistab Ukraina. Seal küsisime esimest korda navi käest palju koju maad on. 2450 km ütles.
Otse koju sõitma siiski ei hakanud ja tee läks Rumeenia Moldova osa poole. Babadagi platoo.
Praamiga uuesti üle Doonau.
Moldova keskaegsete kuningate pesapaik. Vägev kindlus huvitava juurdepääsusillaga. Targu-Neamt.
Turistilõksust kanjonitee Moldova ja Transilvaania vahel. Teelõik Bicaz - Georgheni.
Viimane peatus Rumeenias, teised läksid poodi, ma kavandasin niikaua kojusõiduteed.
Seda asja läksime sel aastal uurima, seekord toyotapededena. Tuleb tunnistada, et nende kõrgemate niitidega polnud nii lihtne, kui pildi pealt paistis - enne meie saabumist olid pikalt kõvad paduvihmad ja mägedes teed/rajad ära uhatud. Juhtus ka seda, et mingil hetkel läks autoniit üle matkarajaks. Fagarasi kurudele ühesõnaga ei saanud, see-eest saime sadu kilte neid küla tagant mäe poole minevaid kruusa/kivi auguteid sõita. Ja tihtipeale samast tagasi ka.
Teine jutt oli see, et enne eelmist käiku tuututasin Helarile ja teistele, et mere äärde pole mõtet minna, kas on soo või on hotelle täis. Valetasin raisk, vahepeal sain targemaks ja teine eesmärk oligi otsida üles metsik Musta mere rand ja seal päevake aeleda. Leidsimegi ja kõik väga kosher, autoga randa jne.
Ajaloohuvilistena põrutasime kultuuri ka. Mõned pildid ka silma ette jäänust.
Sellise väikese üksusena sai teele mindud, KDJ95 modifitseeritud, 33 jne, Hilux poekonditsioonis peale põhjapantserite (mis ka tööd said).
Rumeeniasse jõudsime juba pimedas, aga hommikul asusime kohe mingist mägedehunnikust risti üle sõitma. Gilaului mäed on nimeks.
Sellised pillid on väga populaarsed, harvesterid/forwarderid ei seisa vist püsti nendes metsades.
Võrreldes eelmise retkega oli seekord muda kõvasti rohkem, nagu enne õeldud, saabusime peale pikemat vihmaperioodi. Muda sees on kive ka kõvasti, mis asja huvitamaks teeb.
Mahajäetud suveküla alpiaasadel. Nimelt elavad maainimesed suvel mägedes kergetes onnides, pole palav ja neil on seal igast tegevust - karjatamisene, seened, marjad, puud, isegi sead olid sinna aetud.
Laager mägijõe ääres. Esimene pesemine peale kodust lahkumist, 4 päeva, päris hea oli. Mare mäed.
Traadid, traadid, traadid - selliseid traadipilte saab seal teha iga nurga peal.
Daaklaste kindluse jäänused umbes samas kohas, kus eelmine kord templite jäänuseid vaatasime. Sarmizegetusa kompleksi osa, Costesti Bildaru kindlus 2000 a vana värk. Jalgsi peab ilge mäe otsa ronima, aga see on autosistumisele hea vaheldus.
Mingis väiksem kuru, täpselt ei mäleta kus.
Rooma aegne Daakia provintsi adminkeskus, Ulpia Traiana Augusta, päris tore vaadata, 2-3 saj pKr.
Maantee + raudtee jõeorus läbi mägede lõuna poole, vasakul Parangului, paremal Valcanului.
Mägiteedel Parangului mägedes, üritasime risti läbi mägede Transalpinale peale sõita, aga ei õnnestunud - ühel teeharul räme uhtorg risti läbi, teisel räme tuulemurd suurtest puudest. Tundus, et sel aastal polnud keegi seal sõitnud, rajad rohtus ja karud kooserdavad.
DN67C Transalpina.
DN7C Transfagarasan.
Laager Fagarase mägede lõunapoolsel jalamil Doamnei jõe ääres.
Tee Fagarase mägedes.
Siin olime Moldovenaule kõige lähemal ca 4 km kaugusel. Edasi sai mööda hikingutracki.
Europrojektina valminud metsaveoserpentiin Fagarase mägedes. Seda mööda üles sõites leidsime sealt küll mingi vanema raja, mis edasi läks, aga neli hiigelsuurt teele kukkunud kuuske panid tee kinni.
Lõunapaus sama europrojekti jalamil.
Mägedes loksumisest sai siiber, keerasime otsa Musta mere poole.
Doonau sillad (tasulised).
Constanta lähedal sõitsime läbi industriaalmaastiku, naftatöötlemistehased- ja sadamad jms.
Poolteist ööpäeva puhkust Musta mere metsikul rannal.
Majakese katus on sealtsamast maja ümbert kitkutud.
Kunagise kreeklaste koloonia ja hilisema roomaaegse linna Histria varemed.
Tulcea linnas kunagise kindluse asukohas. Teisel pool Doonaud paistab Ukraina. Seal küsisime esimest korda navi käest palju koju maad on. 2450 km ütles.
Otse koju sõitma siiski ei hakanud ja tee läks Rumeenia Moldova osa poole. Babadagi platoo.
Praamiga uuesti üle Doonau.
Moldova keskaegsete kuningate pesapaik. Vägev kindlus huvitava juurdepääsusillaga. Targu-Neamt.
Turistilõksust kanjonitee Moldova ja Transilvaania vahel. Teelõik Bicaz - Georgheni.
Viimane peatus Rumeenias, teised läksid poodi, ma kavandasin niikaua kojusõiduteed.