93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Tere kõigile, olen 2 aastat hobikorras ehitanud oma Jeepi ja mõtlesin ka teema teha. Ehitamise all pigem siiski "taastanud" või "remontinud", kuna vaadates teisi teemasid, milliseid tegusid siin mehed korda saadavad, siis olen mina alles poisike.
Kuskil 2019 kevadel tuli huvi maasturi vastu, kuna maal üles kasvanud ja käin tihti seal, tihti käin metsas ja üleüldse meeldib "pärapõrgus" ringi sõita, päris mudakoll ma pole. Algselt vaatasin XJ poole kuna kuju ja välimuse poolest väga meeldib, olen üldse vanemate autode fänn ja hobikorras näpin ka teisi isendeid. Oluline kriteerium oli see, et saaksin legaalselt vedada oma romusid treileril, ehk siis haagise mass. Kuna ise olen pikka kasvu sell, siis lugesin netist et XJ pisut kitsas ja väike salongist ja hakkasin pigem ZJ poole vaatama. Olin veendunud et tahan pommikindlat R6 mootorit, aga silma jäi parasjagu üks müügikuulutus kus V8 oli maru odav. Läksin Tartust Tallinna küljealla autot vaatama ja ilma proovisõitu tegemata olin juba peas otsustanud, et tahan seda autot. Auto oli odava hinnaga, kuna esimest kardaani polnud all ja väidetavalt esi diffris laagrid ära. Muu poolest tundus OK. Sõitsin Tallinnast koju ja järgmisel päeval lammutasin laiali ja sõitma sain alles 2 aastat hiljem, praeguseks kuskil kuu aega tagasi.

Võtsin esisilla alt ja tellisin differile uue sisu Rockautost, loomulikult pidin siis juba silla ära värvima ja kõikvõimalikud puksid ära vahetama.

Pilt
Pilt
Pilt

Hambumuse paika saamine oli paras peavalu, ostsin 2 paari laagreid, ühed lihvisin seest õõnsamaks, et ilma pressimata mõõtmise ajaks otsa ajada ja et vaheseibe oleks kergem vahetada.

Pilt

Vahepeal kui juppe ootasin ja külm talv oli (veebruaris ostsin auto) siis otsustasin mootoril kõikvõimalikud tihendid ära vahetada, rusikareegel mul hobiautode korral, ei salli õlikäkki kapotiall.

Pilt

Pilt

Pilt

Siis läks asi ikka jube hulluks, otsustasin kapotialuse ka ära värvida, aja jooksul õõnsustesse muda kogunenud ja rooste tekkinud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Vahepeal käis käigukast Tartus Trans-Rem OÜs kap remondis, ma olen autom. kastide kohapealt suht võhik, tundsin et minek polnud päris see mis võiks olla ja kast oli paras õlikäkk ka.

Pilt

Kõvasti erinevate detailide värvimist, tõesti vale foorum :D aga ma õudne pedant

Pilt

Pilt

Mootor sai seest veidi puhastust, uued tihendid, uued paisukorgid, uue keti ja hammakad.

Pilt

Pilt

Pilt

Mingi hetk sai kogu mootori juhtmestik üle käidud

Pilt

Pilt

Kaaned käisid Astromotors lihvimises ja said uued klapisääretihendid

Pilt

Mootoriruumist märkasin et salongiradika torud on kõvasti muljuda saanud ja mõnusalt roostesed, võtsin salongi lahti ja vahetasin radika ära.

Pilt

Rockautost voolas pakke kohale iga kuu, külmkapp magneteid täis

Pilt

Mootorile leidsin uued pihustid, ei mäletagi millele nad originaalis mõeldud olid, aga kõvasti uurimustööd sai tehtud ja pistikud sobisid ja voolavus ja muud andmed väga ligilähedased, nendel pihustitel lihtsalt 4 auku mis atomiseerivad kütust paremini kui 1 augulised originaalid mis "sorinal" kütust pritsivad.

Pilt

Pilt

Kuna tehase summuti on maru kitsas ja painekohad veel eriti kitsad, otsustasin ise uue "downpipe" teha 2,5 tolli.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Jeep sai uue radika (vana suutsin ära lõhkuda kui ventikat eest võtsin) ja kui pillamiseks läks siis ka kliimaradika.

Pilt

Ja custom käigukastiõli radika

Pilt

Pilt

Pärast aastast ehitamist sai raha ja mott otsa, teisel talvel ei teinud suurt midagi, kevadel sai auto jälle välja aetud.

Pilt

Pilt

Pilt

Kevadel sai tagasild käsile võetud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kulutatud on palju raha ja aega, aga kõigest pilte pole, loodan et nüüd pildistan rohkem ja saan ka detailsemat ülevaadet anda kui midagi auto juures teen.
Rancid
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: T Veebr 12, 2008 4:07 pm
Asukoht: Tallinn

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas Rancid »

Hea töö ja igal juhul tore, kui keegi võtab vaevaks seda foorumit veel elus hoida.
liiga palju pole kunagi küllalt
Ford Excursion 6.8V10; 37' rehv ja mingi tõste
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Ostes olid katusel LED valgustid, kuid juhtmestik oli maru räsitud ja vilets, teibitud. Vedasin uued juhtmed, panin releed vahele ja rüüsisin ära.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Esitulede juhtmed olid väga räsitud ja teibitud kahtlaselt, vahetasin juhtmestiku välja ja panin esituledele ka releed vahele.

Pilt

Pilt

Pilt

Vahetasin kõik esituled välja, esitulede kinnitused olid katkised ja suunatuled mõralised.

Pilt

Vahekastiks NP249 ja visko sidur korralikult ragistas, undamist ka kostus, leidsin omale teise NP249 kasti, kuid see oli 5 aastat uuem kast ning mõningate erinevustega. Peamiseks mureks oli sisendvõlli pikkus mis V8 puhul pikem, asendasin uue kasti sisendvõlli vana vahekasti võlliga.

Pilt

Pilt

Pilt

Hetkel käsil küljekarpide vahetus, autol oli küljekarbis korralik kännuotsa jäämise mõlk ning otsustasin sugulase abiga selle välja tõmmata enne uue karbi keevitamist, sai põrand ka üksiti sirgeks. Mõlemad karbid seest õpris mädad, milbaumist oli saadaval vaid karbikatted, karbi otsad tuleb mul endal lappida ja leiutada.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Vahepeal puhkus läbi saanud, tööga hõivatud, elutoas teen remonti ja sugulase Jeebi tagumiste piduritega tegelenud, karbivahetus seisab ja on ootel.
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas tt75 »

See viskomuhv seal kastis tundub olevat üsna kapriisne asi,mul töökaaslasel oli ka kunagi sellisel aparaadile see läbi ja ta sõitis lihtsalt tagaveoga(võttis esikardaani hoopistükkis alt ära)(see viskomuhv pidi hästi tundlik olema rehvi suuruste ja erisuste suhtes),lisaks mangus ta mind et ma tal karbid ära vahetaks.Ma muidugi vaatasin seda keret natuke põhjalikumalt ja sain kohe aru, et seal võib minna põhjalikuks keretööks , ning ei võtt seda tööd ette.Võib öelda et taaskord üks teema mida hea lugeda ja vaadata.

edu sulle🤘🤘🤘
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas TarviR »

Vanad eestlased olla sinna sageli hoopiski 242 või 231 vahekasti paigaldanud. Olla hää saanud
D4D+R6+V6
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

tt75 kirjutas:
N Aug 11, 2022 4:15 pm
See viskomuhv seal kastis tundub olevat üsna kapriisne asi,mul töökaaslasel oli ka kunagi sellisel aparaadile see läbi ja ta sõitis lihtsalt tagaveoga(võttis esikardaani hoopistükkis alt ära)(see viskomuhv pidi hästi tundlik olema rehvi suuruste ja erisuste suhtes),lisaks mangus ta mind et ma tal karbid ära vahetaks.Ma muidugi vaatasin seda keret natuke põhjalikumalt ja sain kohe aru, et seal võib minna põhjalikuks keretööks , ning ei võtt seda tööd ette.Võib öelda et taaskord üks teema mida hea lugeda ja vaadata.

edu sulle🤘🤘🤘
Tänud positiivse tagasiside eest!
Kui ma auto ostsin, olin esimene gardaan küljest ära võetud ja niivisi ringi sõites pidi see paras surm olema visko sidurile.
TarviR kirjutas:
E Aug 15, 2022 8:57 am
Vanad eestlased olla sinna sageli hoopiski 242 või 231 vahekasti paigaldanud. Olla hää saanud
Hoian vaikselt silma peal nendel kastidel, tundub et lähevad kaubaks kiirelt ja hetkel rahaga ka kitsikus käes ja vaja mujale suunata. Jeebi ostsin siis oli värske abielulahutus ja poissmehena raha liikus ringi, nüüd uus naine majas ja lapsed ja elu ka kallimaks läinud ning Jeep nii palju rahalist toetust enam ei saa.

Karbivahetus nagu alati, loodad, et saad kerge vaevaga katte peale keevitada, aga tegelikuses tuleb igasugu õudust karbi alt välja.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Sisekarp tahtis kohati lappimist saada. Keevitused on nagu on, kes sellist roostekihilist plekki on keevitanud teab ise kuidas sellega on. Lisaks sellele hakkab masinal invertel läbi minema, ei taha ühtalst voolu anda.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Üritasin lihvida, et pahtlit poleks vaja, aga maru õhukeseks jääb plekk niimodi.

Pilt

Pilt

Pilt

Karbi otsad otsustasin ise uued leiutada, vanad olid seest liiga mädad.

Pilt

Pilt

Eest otsustasin karbi lõpuni välja panna, sest originaali kuju ei teeks ma ka parima tahtmisega järgi.

Pilt

Otsustasin tiibadel alumise serva ära lõigata, aga karp tsipa lühike, tuleb endal ots pikemaks venitada, pole veel tegeleda jõudnud, viimane pilt eile tehtud, kokku kuskil 15 töötundi nende karpidega jamamisega läinud.

Pilt
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas TarviR »

Soovitaks juba ka kõikide lääbade kinnitused ära tugevdada. Eriti tagasilla omad. Endal oli kunagi umbes sama välimuse või koledusega zj, pealt paistsid need kinnitused kõvad aga paar paugutamist 33/12.5 spetstraki ja lukusillaga mõjusid laastavalt. Ülemised kippusid lausa irduma ja alumisedki võtsid praod sisse. Veel tagumise diagonaalvarda kinnitus on kriitiline koht. Ja plekitükkidest lääbad ei kannata eriti midagi.
D4D+R6+V6
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

TarviR kirjutas:
E Aug 15, 2022 1:06 pm
Soovitaks juba ka kõikide lääbade kinnitused ära tugevdada. Eriti tagasilla omad. Endal oli kunagi umbes sama välimuse või koledusega zj, pealt paistsid need kinnitused kõvad aga paar paugutamist 33/12.5 spetstraki ja lukusillaga mõjusid laastavalt. Ülemised kippusid lausa irduma ja alumisedki võtsid praod sisse. Veel tagumise diagonaalvarda kinnitus on kriitiline koht. Ja plekitükkidest lääbad ei kannata eriti midagi.
Mõistlik soovitus, aga hetkel nii mahulist tööd ei tahaks ette võtta, kui teen siis vaikselt ja korralikult, nii et ÜV onud ka rahul on.

Maru palav on olnud, täna peale tööd tegin karpide otsad ära.

Pilt

Pilt

Esimesed otsad on parajad oma leiutatud ikaldused, aga vast peidab ära nad kuidagi.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Järgmisena hakkan pahteldama ja kere hermetsiga möllama.
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Kruntisin, pahteldasin, kruntisin, lasin kivikaitse peale, värvisin, lakkisin ja siis kui teipi hakkasin ära võtma läks kõik nässu :twisted:

Pilt

Tundub, et ei lasnud piisavalt kaua kuivada, egas midagi täna lihvisin karbi jälle paljaks ja otsast peale sama protsess. Olen varasemalt ühe korra pahteldanud elus ja siis tuli palju paremini välja, ma ei tea kas 2 aastat seisnud pahtel polnud enam hea, või oli liiga palav ilm või ilmselt segasin halvasti, igatahes kõik mis valesti sai minna, läks valesti. Küll kohtasin õhumulle, küll lihvides hakkas tükina pahtlit ära tulema jne, polnud korraliku liivapaberit :D vabandusi leiaks varnast kõvasti, õhesõnaga ei oska pahteldada ja tulemus pole rahuldav, aga nii hetkel jääb.

Pilt

Pilt

Pilt

Lasen seekord ööläbi kuivada kivikaitsel, homme värvin ja lakin.

Lehvast pahteldusest motivatsiooni tõstmiseks võtsin käsile elektri ventika peale ülemineku. Ei meeldi see mehhaanilise ventika müra absull. Ostsin 16 tollise 2500CFM ventika (mehhaaniline vist 4000CFM), loodan et jahutab ära, eks ole näha.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

See projekt oli mul ammu plaanis ja kunagi sai Ebayst tellitud temp andur elektrilise ventika jaoks. Mõõtsin oma radikate virnast toru jämedust ja tundub, et vale auto radikat mõõdetud. Tellitud 40mm adapter aga tegelik radika toru on 47mm.

Pilt

Otsisin puhta ämbri, et jahutusvedelik välja lasta ja taaskasutada kui temp andurit paigaldama hakkasin ja mingil imelikul põhjusel tuli a la 100km sõitnud kap-rem mootorist puhta rohelise jahutusvedeliku asemel roiskunud lõhnaga must ollus. Masin muidugi 2 aastat seisnud ka. Pole varem roiskunud lõhna kohanud jahutusvedelikus, radikas, veepump ja torud uued, plokil paisukorke vahetasin siis ei tundunud väga roostes ka seest olevat.

Pilt
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas puhvel »

Kui teibist rääkida siis see tuleb ära tõmmata koheselt, täiesti värskest peast, vahet pole kui mitu kihti midagi peale lasta. Kui vahepeal miski kiht kuivab siis uus teip jälle pärast pakun mina.
Aga väga kõva ettevõtmine, müts maha ja edu.
XC 70
RaulK
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: T Mär 27, 2018 10:39 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas RaulK »

Äge projekt ja jõudu ning viitsimist. Miks ventika koda alust ei teinud? Kui kinnitub radika külge võib hakata see plekist tükk mingi aeg kõrvu murdma ( ei tea muidugi kui paksust sai). Ja kas vendi jätad aint anduriga või panend ka lüliti vahele? Soovitaks viimast arvestades viimaste suvede 30+ ilmasid. Kui üks hetk peaks andur jebima on jama kui palju.
Team Vürst.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas MetsaVikat »

RaulK kirjutas:
T Aug 30, 2022 11:51 pm
Äge projekt ja jõudu ning viitsimist. Miks ventika koda alust ei teinud? Kui kinnitub radika külge võib hakata see plekist tükk mingi aeg kõrvu murdma ( ei tea muidugi kui paksust sai). Ja kas vendi jätad aint anduriga või panend ka lüliti vahele? Soovitaks viimast arvestades viimaste suvede 30+ ilmasid. Kui üks hetk peaks andur jebima on jama kui palju.


Selle lülitiga on selline asi, et aja küsimus millal selle välja unustad ja siis jälle jama. Pigem mõlemad, kui andur peaks saba andma, siis saab nupust ka panna, ja nii oleks ilmselt veel eriti hea kui nupust vajadusel välja ka saad, sügav vesi vms... Niisama nupu peale ei jätaks, elu on näidanud, et kui on miljon muud tegemist, jääb see välja, aja küsimus.

Muidu äge, edu!

Terv.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

puhvel kirjutas:
L Aug 27, 2022 8:59 pm
Kui teibist rääkida siis see tuleb ära tõmmata koheselt, täiesti värskest peast, vahet pole kui mitu kihti midagi peale lasta. Kui vahepeal miski kiht kuivab siis uus teip jälle pärast pakun mina.
Aga väga kõva ettevõtmine, müts maha ja edu.
RaulK kirjutas:
T Aug 30, 2022 11:51 pm
Äge projekt ja jõudu ning viitsimist. Miks ventika koda alust ei teinud? Kui kinnitub radika külge võib hakata see plekist tükk mingi aeg kõrvu murdma ( ei tea muidugi kui paksust sai). Ja kas vendi jätad aint anduriga või panend ka lüliti vahele? Soovitaks viimast arvestades viimaste suvede 30+ ilmasid. Kui üks hetk peaks andur jebima on jama kui palju.

MetsaVikat kirjutas:
K Aug 31, 2022 7:18 am
RaulK kirjutas:
T Aug 30, 2022 11:51 pm
Äge projekt ja jõudu ning viitsimist. Miks ventika koda alust ei teinud? Kui kinnitub radika külge võib hakata see plekist tükk mingi aeg kõrvu murdma ( ei tea muidugi kui paksust sai). Ja kas vendi jätad aint anduriga või panend ka lüliti vahele? Soovitaks viimast arvestades viimaste suvede 30+ ilmasid. Kui üks hetk peaks andur jebima on jama kui palju.


Selle lülitiga on selline asi, et aja küsimus millal selle välja unustad ja siis jälle jama. Pigem mõlemad, kui andur peaks saba andma, siis saab nupust ka panna, ja nii oleks ilmselt veel eriti hea kui nupust vajadusel välja ka saad, sügav vesi vms... Niisama nupu peale ei jätaks, elu on näidanud, et kui on miljon muud tegemist, jääb see välja, aja küsimus.

Muidu äge, edu!

Terv.

Suurimad tänud tagasiside eest, alati tore kuulda.
Ventika koda on eksperimenteerimine, pole üldse kindel kas see ära suudab jahutada, võib olla peab pärast ringi tegema asja. Hetkel plaanis selline asi tellida:
https://shop.aftermarket.ee/toode/termo ... laatorile/
Tsipa kulukas on, aga ebayst oodata ja tellida ja posti maksta tuleb niikunii anduri leiutamine kulukas, eestist võiks ka leida alumiinium toru nt, aga endal pole tööriista et ära valtsida otsad ja pole riista et alumiiniumi keevitada anduri pesa jaoks. Lihtne asi aga nõmedalt kulukas igatepidi.

Avastasin, et kõik ukseääred on omadega läbi, küsimus laiale ringile mis teie sellises olukorras teinud olete? Kas võib õnneks minna ja leida kasutatud uksi millel alumine siseserv ära poleks mädanenud? Enamik uksed mis silma on jäänud, on pisikese roostega ja kui seda lihvida värvimiseks siis pudeneb üldse ära. Milbaumi müüa soovitas, et osta transiti alumine ukseserv ja tee ise uus alumine serv uksele. Juhiuks tahab uusi pukse ka saada, ära vajunud ja väsinud, halvasti sulgub.

Vahepeal sai lisatud mingi odav handymani tagurduskaamera ja pardakaamera.
Pilt

Ustega vedas, sain uksed ette paar tundi enne suurte vihmade saabumist.
Pilt

Kuna enda Jeep veel pukkidel (ootab palgapäeva ja uusi esitiibasid), siis vahepeal tegin sugulase jeebil tagumised pidurid korda, uued tihendid, uued kolvid, uued klotsid, uued kettad. Kuna ta pole viitsinud 2 nädalat autot minu juurest ära viia siis õhtuti olen võimalust kasutanud ja metsavahel kruiisimas käinud, diisel ja manuaal, väga huvitav vaheldus V8 automaadile, paneb vaikselt endal ka mõtted manuaaliks tegemise poole. Kellelgi diisli manuaalkasti on pakkuda, võib mulle kirjutada.

Pilt

Teeb kohe kadedaks, et 700 eurosel diisel Jeebil puudub kerel igasugune märk roostest.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas MetsaVikat »

ventika anduriks sobib siksi oma, peaks olema suhteliselt madalalt käima minev, numbreid ei mäleta. Uued lähevad alles 98 pealt vist, siksi oma minu meelest oli 92 või isegi 87

Terv.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Lõikasin tiibadel alumised servad ära ja tegin ise uued kinnitused.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Täna jõudis minuni uus temp andur, töötab ideaalselt.

Pilt

Ventikaga läks nihu, valikus oli imev ja puhuv ja valisin vale variandi, ventikas imeb soojast mootoriruumist õhku ja puhub õue, vaja oleks teisi pidi lahendust :cry:

Pilt

Täna üldse maru nihu asjad, ostsin vahepeal uue kliima kontrolleri kuna vana ei töötanud ja sees tuvastasin isegi ühe kärssanud dioodi, uus ei hakanud ka tööle ja VIC (see mis kuvab auto kohta infot) viskas ka pildi tasku, kaitsmed on korras, pole aimugi kust viga otsida, varsti oleks salongi sooja ka vaja :roll:
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”