Jälle üks Jeep

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Raptor2
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 15, 2021 8:49 pm

Jälle üks Jeep

Postitus Postitas Raptor2 »

Tervitus

Mõtlesin, et ei hakka eraldi 10t teemat tegema, vaid kirjutan progresseeruvalt kõik oma autoga seonduvad probleemid ühe teema alla.

Mõnd aega tagasi sai soetatud 98 Jeep Cherokee XJ 4.0 .
Vaatamas käisin 2 erinevat isendit. Üks masin oli tehniliselt väga heas korras aga kere oli nii mäda, et näpu sai põhjast läbi torgata :D .
Teisel masinal oli kere väga heas seisus. Roostet tundub minimaalselt olevat. Mingi musta ainega on nagu üle ka käidud, kuid kohati kipub koorduma. Tehniline pool oli veidi kehvemas seisus aga pole hullu. Üldiselt Internetis lugedes jõudsin järeldusele, et mõtekam on soetada masin, millel kere on hää kuna roostega võitlus on keeruline, kallis ja aeganõudev.
Seega valisin teise isendi.

Plaanis on auto põhi puhastada ja dinitroli toodetega üle käia.

Esimesed sõidud tehtud, siis kohe ilmnes reaktiivvarda kolks ja death wobble 90km/h peal. Vahetusse läks reaktiivvarras, roolivarda otsad, paralleelvarda otsad ja rooliamort. Rool jäi veidi viltu. Seega viisin masina Automaailma. Sealt kahjuks mehaanikud ei saanud sillastendiga hakkama ja sain auto samasugusena tagasi nagu enne oli. -17euri ei millegi eest, normaalne :D Öeldi, et mine toppartsi või kuhugi :D

Teine viga on roolikarbi leke ja roolilõtk. Roolilõtk on umbes 1/8 tiiru või natuke vähem. Idee poolest võiks roolikarpi peale keerata- õpetusvideo järgi 18 mutter lahti ja kuuskandiga polti 1/8 tiiru peale keerata, seejärel 18 mutter kinni keerata, kuuskandiga vastu hoides. Aga tihendid peab nagunii vahetama. Seega otsisin roolikarbi taastamise komplekti. Toppartsis on müstilised 74 euri. Rockautost vist tuleks 35euriga, koos maksude ja saatmisega. Kui kellegil on odavamat varianti või eestis midagi pakkuda, siis võiks kommentaari kirjutada.
Samas vaatasin, et kõik komplektid on ilma laagriteta ja ilma kuulideta. Neid saab siis mujalt juurde osta kui mõõdud on teada? mingeid erinõudmisi nendele pole (kõvadus/kulumine)?
Vaatasin paari õpetusvideot roolikarbi taastamise kohta. Üldiselt tundub tehtav, kuid huvi pärast küsiks kas keegi foorumist teenust ei paku ? Kindluse mõttes võiks selle töö keegi pädev teha.
Kasutatud roolikarpi pakuti lammarist 150€ ja eraisikult 75€, kuid neil on ilmselt samad probleemid varem või hiljem. Lisaks pakuti tehases taastatud roolikarpi 320€+km.

kui kellelegi huvi pakub..
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=661ov4G ... qp&index=3[/youtube]

Ma ise tegelikult suurem mehaanik ei ole, kuid Jeepi kallal garaasi all nokitseda on põnev. Ametilt olen keevitaja ja lisaks õpin metallide töötlemise tehnoloogiadi kutsekas kaugõppes. Kevadel on lõpetamine ja lõputöö projektiks teen Jeepile rauast esistange. Esialgne plaan oli ilma vintsita teha, kuid pärast esimest mudamülgast mõtlesin ümber :D Mudelid teen Solidworksis. Välja lõikab laser ja painded painutuspingis. Raami külge plaadi joonised peaks netist saama. Need 1:1 mõõtkavas välja printida ja auto külge proovida, kas mõõdud klapivad.
Aga küsimus seisneb selles, kui paksu materjali kasutada ? Kooli laser lõikab max 6mm, töö juures piiranguid pole. Ise mõtlesingi kas 6 või 8mm plaatide ja vintsi aluse jaoks ning 3mm stange materjal. mida arvate? Soovitage vintse. Võiks olla mõõtmetelt võimalikult kompaktne(kitsas)

Tulevikus tahaks autot veidi tõsta ja suuremad rehvid alla kruvida. 3.5" tõste ja 31" rehvid oleks norm. Kere küljest midagi ära lõigata ei tahaks. Päris palju olen sirvinud milliseid komponente valida, silma on jäänud ainult OME ja rubiconi olen kh vaadanud, kuid momendil on muud asjad tähtsamad kui "tuunimine" :D seega tõste teemat võib hiljem arutada.

Hetkel muud nagu polegi. Kui keegi oskab roolikarpi taastada või sobivat keskmises hinnaklassis vintsi soovitada (võib kasutatud kh olla), siis andke teada.
erz125
Off Roader Wannabe
Postitusi: 26
Liitunud: P Mai 12, 2013 6:14 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas erz125 »

Tere!
Kui ainult rool viltu, siis see on maailma lihtsaim asi ise XJ juures ära teha. Jõudu.
XJ
XH
Raptor2
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 15, 2021 8:49 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas Raptor2 »

erz125 kirjutas:
K Okt 20, 2021 7:03 pm
Tere!
Kui ainult rool viltu, siis see on maailma lihtsaim asi ise XJ juures ära teha. Jõudu.
Ma vaatasin, et kuna roolivarda otsad said vahetatud, siis peaks sillastendi viima, et küll nad siis sätivad kõik õigeks autol. Roolikarpi küsisin kh, et peale keerata aga seda kh ei teinud, põhjusega, et kui liiga palju keerad, siis poob kinni ja tagasi ei saa !? kuigi .. hiljem jäin mõtlema, et miks tagasi ei peaks saama. Kui turvaline tegevus see pealekeeramine on ? võib sõidu ajal kh rooli kinni tõmmata?
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas puhvel »

Pole väga keeruline kui just sündind siidikäpp pole ( on ju selliseid ka )
Veidi peale keerata ja vaiksel sõidul testida, kuskile poole rooli välja keerates on tunda kui tihkeks läheb.
Läheb seepärast, et keskelt see tigu ju enam kulunud.
Kui läheb keerates liiga tihkeks tuleb veits tagasi keerata, timmimise värk.
XC 70
erz125
Off Roader Wannabe
Postitusi: 26
Liitunud: P Mai 12, 2013 6:14 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas erz125 »

Ei pea isegi sõidu ajal seda katsetama. Arvan,et ohutum on rattad maast lahti tõsta ja rooli keerata ilma, et käima paneksid. Ise tegin nii ja toimis.
XJ
XH
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1481
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas beginner »

Raptor2 kirjutas:
K Okt 20, 2021 2:07 pm
Ise mõtlesingi kas 6 või 8mm plaatide ja vintsi aluse jaoks ning 3mm stange materjal.
5mm ja 3mm peaks piisama.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas v6sa »

Raptor2 kirjutas:
K Okt 20, 2021 9:53 pm
erz125 kirjutas:
K Okt 20, 2021 7:03 pm
Tere!
Kui ainult rool viltu, siis see on maailma lihtsaim asi ise XJ juures ära teha. Jõudu.
Ma vaatasin, et kuna roolivarda otsad said vahetatud, siis peaks sillastendi viima, et küll nad siis sätivad kõik õigeks autol. Roolikarpi küsisin kh, et peale keerata aga seda kh ei teinud, põhjusega, et kui liiga palju keerad, siis poob kinni ja tagasi ei saa !? kuigi .. hiljem jäin mõtlema, et miks tagasi ei peaks saama. Kui turvaline tegevus see pealekeeramine on ? võib sõidu ajal kh rooli kinni tõmmata?
Oo jaa, võimendiga karbi isegi nii kinni, et kangiga murrad roolist tagasi. On kogemus olemas mersuga.

Soovitan otsida "magusat" osa nii, et tõstad rattad lahti ja keerad vähehaaval (paari kandi kaupa) polti välja. Vahepeal keerad rooli/rattaid mõlemale poole lõppu. Kui lõppu keeramise järel tuleb näpuga tagasi (töötava mootoriga=), siis on hea. Kui enam tagasi ei tule, peaks kandi jagu tagasi laskma ja kontrollima seejärel, et ikka tagastub.

Ära unusta kontrat kinni tõmmata ja esimesel sõidul mõlemale poole lõppu keerates kontrollida, et kõik ikka korralikult käima jäi.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Raptor2
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 15, 2021 8:49 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas Raptor2 »

Tervitus

Eelnevalt sai mainitud, et plaanis on ehitada raudstange vintsi ja tuledega. Hetkel projekteerin jooniseid ja tekkisid mõned küsimused seoses vintsi alusplaadiga.
Plaat ja stange kinnitused on hetkel 6mm plaadist. Vintsi plaat istub tappidega stange kinnitusplaatide külge. Hiljem ümberringi keevitus ja tapi avad keevitan väljast kinni.
Samuti lõikasin avad vintsiplaadile, iga ava laius on 40mm ning plaadi äärtest on samuti kaugus 40mm. Kas vintsi pooli alla jätta avad või on parem kui neid seal ei ole või jätaks ainult tagumise ava? (nöör hakkab vastu ava ääri hõõruma?) Üleüldiselt, kas selline alusplaat on ok?

Pilt

Pilt

https://ibb.co/wKwb8kQ
https://ibb.co/TLv7SvJ

Edit: kõik detailid lõikame laseris ja painutame pingis, seega disain üldiselt on igatipidi muudetav.
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas tt75 »

Ise tegin kunagi foorumlasele "Toi" (Lc70) sellise plaadi ,millel materjali margiks s355 ja paksust 6mm
010.JPG
010.JPG (4.14 MiB) Vaadatud 2215 korda
001.JPG
001.JPG (3.71 MiB) Vaadatud 2215 korda
005.JPG
005.JPG (4.08 MiB) Vaadatud 2215 korda
Raptor2
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 15, 2021 8:49 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas Raptor2 »

tt75 kirjutas:
P Veebr 06, 2022 5:16 pm
Ise tegin kunagi foorumlasele "Toi" (Lc70) sellise plaadi ,millel materjali margiks s355 ja paksust 6mm

010.JPG001.JPG005.JPG
Täitsa viisakas :thumb:
Kuna mul vintsi plaat tagant lahtine sis saab vesi ja muda sealt nagunii välja voolata. Jätsin kaks ava plaadi äärtesse ja ühe vintsi pooli alla. Lisasin plaadi tagumise serva keskele vinkli, tugevduseks.

Ma õpin kutsekoolis kaugõppes metallide töötlemise tehnoloogiaid ja õpingute lõpuks peaks valmima oma projekt/toode. Minu valik siis Jeepile vintsi alusega esistange. Hetkel tundub et aega jääb üle, seega üritan valmistada ka küljerauad ja varurehvi kanduriga tagastange. Ideest saavad joonised ja mudel arvutisse ja siis laser, painutus, keevitus, viimistlemine ja lõpus pulbervärv.
Oli idee Jeepi esiots 3D skänneriga arvutisse skännida ja siis otse mudelile ehitada. Kahjuks skänner ei suutnud eri tasapindu eristada, kuna auto värvus liiga tume. Lisaks oli skänneri punkti suurus 0.01-0.05mm. Tulemus oli sis selline et sain mingi mudeli mis oli vast 10% auto esiotsast ja teine häda oli see, et skänner oli nii täpne ja fail tuli nii suur, etmul arvuti lihtsalt kooles ära kui selle faili lahti tegin 😂lisaks need programmid, kus 3d mudelile saab joonestada, on sitaks kallid 😂seega mõttetu üritus kahjuks.

Eeskujuks on JCR stanged USAst.

Hetkel stange on põhimõtteliselt valmis joonestatud. Päris kuri sai 😀 Känguru rauad veel vaja teha. Ja viimistleda. Aga homme üritame juba esimesed plaadid valmis lõigata. Eile kontrollisin papist sablooniga, kas stange kinnitusplaadi augud jooksevad raami omadega kokku. 4/7 olid täppis ja 3 tk ei näinud kuna stange oli ees 😀täna võtan stange eest ja kontrollin üle.

Stange ehitusega seoses oleks tarvis tõmbekonksud teha. Mõõtmed 110x70x20 ja ava 30. Koolil vist materjali pole ja soovitati kaks 10st plaati kokku keevitada. Aga mul on isu ikka korraga 20-st plaadist teha. Keegi oskab materjaliga aidata? Või oleks nõus need plaadid mulle tegema mingi summa eest kui nt plasmaga lõigatud oleks? Joonised olemas.

Pilte lisan hiljem, praegu kirjutan telefonist.

Materjaliks on kooli poolt S235, 6mm ja 3mm.
Omalt poolt siis Runva EWQ 9500lbs vints ja vist paigaldan Lazer ST2 EVO 125x65mm LEDid. Tuled samuti stange sisse ehitatud sis. Teine variant oleks Lazer Utility 25, mõõtmed 80x80mm, mis on pmst kõige väiksemad, mis ma leidsin. Kuradi kallid on need Lazerid 😀
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas helar »

Igast toredusi on võimalik auto külge riputada. Aga ma suures ehitustuhinas jälgiks natuke kaalu ka. Sellest sõltub kas sõidad maa peal või enamuse ajast maa /lume all.
Programm peaks ka kaalu välja arvutama?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas tt75 »

Fooromlase "helar "-i jutus iva sees .Ja materjaliks kasuta ikka s355-e ,see 235 on natukene liiga tainas ja kui sa mu pilte vaatasid, siis mul oli tõmbeaasadeks kasutatud tööriista marketist soetatu.Ära aja seda asja liiga pidulikuks st. kui ehitad auto esi otsa peale(mis on juba niigi raske)veel mingi raskuse juurde ,siis on sul metsa minnes ainult üks vintsi ralli :wink: .Ma kasutasin tõmbe aasa jaoks ära vintsi plaadi ,mis omas siis keevitatud keermepuksi ja raami otsast panin läbi treitud puksi mille keevitasin raami sisse kinni ,ja kust läbi läks 16mm 12,9 tugevusega polt,mis hoidis siis seda tõmbeaasa.See 16mm polt peaks olema piisava lõikejõu varuga et seda kasutada tõmbeaasal.
Laserlõikust teeb sauel "Ferresto laser oü" ja kui ma õigesti olen aru saanud ,siis jooniste tegemisega arvutis saad hakkama küll ,st.siis on sul detailide tellimisega lihtsam."Finest steeliga" ,mis asub samuti sauel pole sul mõtet jamada sest saad oma jupid kätte võibolla alles järgmine aasta(siin foorumis on nii mõnelgi selline positiivne kogemus).
Raptor2
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 15, 2021 8:49 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas Raptor2 »

helar kirjutas:
T Veebr 08, 2022 6:41 pm
Igast toredusi on võimalik auto külge riputada. Aga ma suures ehitustuhinas jälgiks natuke kaalu ka. Sellest sõltub kas sõidad maa peal või enamuse ajast maa /lume all.
Programm peaks ka kaalu välja arvutama?
Jah. Samuti saab materjali valida. Umbes 30kg näitab stange massiks koos raami kinnituse plaatidega. Vints ilma nöörita on samuti 30kg.
Tulevikus vast suuremad rattad kompenseerivad natuke :D
Täitsa stock masina jaoks oleks seda rauda vist palju jah kui ette, taha ja külgedele ka :D
Raptor2
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 15, 2021 8:49 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas Raptor2 »

tt75 kirjutas:
T Veebr 08, 2022 10:36 pm
Fooromlase "helar "-i jutus iva sees .Ja materjaliks kasuta ikka s355-e ,see 235 on natukene liiga tainas ja kui sa mu pilte vaatasid, siis mul oli tõmbeaasadeks kasutatud tööriista marketist soetatu.Ära aja seda asja liiga pidulikuks st. kui ehitad auto esi otsa peale(mis on juba niigi raske)veel mingi raskuse juurde ,siis on sul metsa minnes ainult üks vintsi ralli :wink: .Ma kasutasin tõmbe aasa jaoks ära vintsi plaadi ,mis omas siis keevitatud keermepuksi ja raami otsast panin läbi treitud puksi mille keevitasin raami sisse kinni ,ja kust läbi läks 16mm 12,9 tugevusega polt,mis hoidis siis seda tõmbeaasa.See 16mm polt peaks olema piisava lõikejõu varuga et seda kasutada tõmbeaasal.
Laserlõikust teeb sauel "Ferresto laser oü" ja kui ma õigesti olen aru saanud ,siis jooniste tegemisega arvutis saad hakkama küll ,st.siis on sul detailide tellimisega lihtsam."Finest steeliga" ,mis asub samuti sauel pole sul mõtet jamada sest saad oma jupid kätte võibolla alles järgmine aasta(siin foorumis on nii mõnelgi selline positiivne kogemus).

Tegelt ma mõtlesin ise ka, et see s235 on jama veits. Koolis nad ei raatsi paremat kraami anda õpilastele katsetamiseks, pole mõtet ka üldiselt :D

Parem ikka vintsi ralli kui oodata pimedas, millal mõni tuttav traktoriga appi saab tulla :lol: :lol:
Aga saan aru küll, et kaal on oluline. Selleks ma tulingi foorumisse, et kuulata, mida teadjamad arvavad ja eks siis saan muudatusi teha oma plaanidesse.

Ma tegelt elan Tartus ja auto on Võrumaal. Tegelt mul töökohas on samuti võimalik tellida ma usun. Vesilõikuses lõigatakse paksu alu ja RV. See on muidugi kaheldav, et nad tasuta mulle midagi lõikavad :D muidu pidi vesilõikus hirmkallis teenus olema. Vahest saab sealt selliseid paksemaid plaate/kettaid, mis muidu vanarauda lähevad. Ilmselt saan sealt materjali, et sis ise kasvõi relakaga välja lõigata :D nii tulebki teha :D Ma ei tea, mida ennist mõtlesin .. :)

Üldiselt nii palju kui ma neid stangesid otsinud ja vaadanud olen, siis need pooodides müüdavad on kõik ikkagi veel paksemast materjalist tehtud ja veel raskemad.
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Jälle üks Jeep

Postitus Postitas tt75 »

Mõtle pigem teistpidi, paigalda vints taha ja tross põhja alt juhtrullikute ja torukaudu ette. Nii saad 2 kärbest hoobiga ,saad kaalujaotuse paremaks ja saad ka läbi ploki taha vintsida!Ehk vints taha stange sisse(ma ei tea kuidas jeebil see kütusepaak on aga kuidagi saaks trossi ka sealt üle ,ümber ,pealt või paaki natuke modida.)
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”