Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
PRIM0
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: N Dets 17, 2020 12:28 pm

Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0

Postitus Postitas PRIM0 »

Tere minupoolt,

Olen siin mõnda aega ringi vaadanud ja infot kogunud, kuid nüüd leidsin, et lihtsam ja ülevaatlikum on teha oma teema. Siin hakkan kajastama sõidukiga toimuvaid muudatusi, põnavamaid juhtumisi ja eelkõige loodan abi küsida. Kuna üldiselt olen olnud huvitatud madalate autodega, siis nüüd tekkinud olukord on minu jaoks väga võõras ja küsimusi/mõtteid/soovitusi on palju.

Autost siis nii palju, et tegu 1995 aasta Jeep Grand Cherokee-ga. Peal teada-tuntud 4,0 r6 bensukas. Väidetavalt all Skyjackeri 3" tõste, millel lisaks vedru puksid. Ratta osakonnas 15X10 plekkveljed, 33 tolliste Sailuni rehvidega. Pikendatud pikivarras ja mõned ploüpuksid. Lisavarustuse poolel snorkel, Warni vints, ledbar ja Led-töötuled ringiratast, Katuseraam.

Illustreerimaks lisan paar pilti, loodan, et eelmine omanik ei ole pahane. :)

Pilt
Pilt

Auto sai ostetud eesmärgiga ringi matkata ja minna ka kohtadesse, kuhu muidu väga minna ei kannataks. Nõudmiseks oli, et autos peab saama magada. Augustis sai katsetatud, kuidas asi välja võiks näha. Kaks nädalat suunaga lõunasse, Palangale ja sai väga hea. Kannatas kenasti magada ja sõitis kenast. Enne sõitu sai kõik õlid välja vahetatud, puksid, veovõlli otsad jpm. Lisaks ostsin juurde ühe varuratta, mis leidis koha katuseraamil. Viimast õnneks vaja ei läinud, sest kuidas see sealt alla saada ja , veelgi enam, teine üles ubida, seda ei kujuta küll ette. Sõit oli äge aga ilmnes ka vigu, mida nüüd tahaksingi vähehaaval kõrvaldada.

Pilt

Plaan oleks auto veel veidi maastikusuutlikumaks teha, veidi resivarustust paremini paigutada ja veidi usaldusväärsemaks teha. Esimeseks probleemiks on esimene kardaan. Tõstmisega on silla nurk valeks läinud ja nagu aru olen saanud, siis ka kardaani pikkus ei ole sobilik. Sama mure on tagasillaga. Tagasild liiga ees ja vajab pikemaid õõtsasid ja ilmselt siis ka pikemat kardaani. Esimese karaaniga ei saagi nüüd hästi aru, kas tõstetud masinal jääb siis kardaan ees pikaks või lühikeseks? Mure just selle vibraga, mis maanteel sõites sees on. Kõik ristid on vahetatud. Kuna keevitusega olen sina peal, siis plaanin õõtsad ise teha. Ette plaan teha nö. radius-arm komplektiga. Siis saan silla ja kardaani nurga kenasti paika ja reguleeritavaks. Tagasillal lihtsad toruõõtsad mis samuti reguleeritavaks saaks.

Pilt
Esisillas siis selline variant.

Samuti on päevakorras põhjakaitse nii mootor/kast , kui ka bensiinipaak. Koopad pean suuremaks tegema ja plaan on see talv ka kogu kere Raptoriga üle käia. Küljekarbid asendan karprauaga ja tiivalaiendid teen samuti ise plekist ja ümartorust. Kuna välimus pole esmatähtis, siis suuremat rõhku sellele ei pööra. Minu jaoks tähtis on vastupidavus ja võimekus. Samut ka salong, kuna matkadel veedan seal suurema osa ajast kas sõites või magades. :D
Haljazme
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: R Aug 02, 2019 7:38 pm
Asukoht: Aakre
Kontakt:

Re: Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0

Postitus Postitas Haljazme »

Nagu ma aru olen saanud, siis alates 4" tõstest oleks ilus vahekast madalamale lasta. Kui pikemate õõtsadega sillad oma koha peale tagasi saad, siis loomulikult jäävad kardaanid lühikeseks ja ka kardaaninurgad võivad liiga suureks minna.
Kui teil pole midagi tarka teha, siis palun ärge tehke seda siin ! 51717 null 7
PRIM0
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: N Dets 17, 2020 12:28 pm

Re: Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0

Postitus Postitas PRIM0 »

Haljazme kirjutas:
N Dets 17, 2020 4:39 pm
Nagu ma aru olen saanud, siis alates 4" tõstest oleks ilus vahekast madalamale lasta. Kui pikemate õõtsadega sillad oma koha peale tagasi saad, siis loomulikult jäävad kardaanid lühikeseks ja ka kardaaninurgad võivad liiga suureks minna.
Vahekast on juba toodud allapoole 2 cm puksidega. Hetkel otsin toorikuid õõtsadele. Ei tahaks heim-liigenditele üle minna, sest see pidavat tänavaautole liig olema ja sõidu veelgi ebamugavamaks tegema. Räägitakse et Wrangleri õõtsad on väga head toorikud...

Lisaks avastasin, et olen vist valesse kohta oma teema teinud. Ei teagi, kas päris projektiks seda masinat niematada saaks, äkki tõsta "Minu nelikveoline" alagruppi, kui siia ei sobi. :D
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0

Postitus Postitas helar »

Miks on vaja mingite imeliste õõtsamoodustisega jurada?
Mul on jooks lc 70 lääbasid üle mis pidid zj alla minema. Tulemus saab kordades parem ja lihtsam.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
PRIM0
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: N Dets 17, 2020 12:28 pm

Re: Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0

Postitus Postitas PRIM0 »

No miks ka mitte. Mis asendisse sellise lahendusega sillad jäävad? :c
Kasutaja avatar
imre20
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: P Nov 16, 2008 8:47 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kunda

Re: Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0

Postitus Postitas imre20 »

Sillad jäävad sellisesse asendisse, nagu sa nad ise sinna paned, ehk siis kere ja sillapoolsed kinnitused customid. Mul peaks laseris lõigatud lc70 sillapoolsed lääba kinnitus toorikud riiulis olema.
Pole polt on lahendus, aga igaljuhul seda vaeva väärt.

Terv, Imre
52 59 498 imre.mylla@gmail.com

Can-am Outlander 1000 xmr
Jeep Cherokee 1995a 4.0 linnakas
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”