Jeep WJ "Metsakoll" vol 2, ehk minu v8 „Krokodill

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1176
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas marauder »

Jah,

aga mis vedrustuse tellisid?
Team saarlased
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas Ahto P »

marauder kirjutas:
N Jaan 07, 2021 9:23 am
Jah,

aga mis vedrustuse tellisid?
Ei kannata vist õelda. Mõni saab südari. :D
Aga lühidalt õeldes, siis hulka pikemad amordid, taha pikad ja pehmed vedrud, ning ette pikad ja veidi jäigemad vedrud. Paaril Wj sarnane lahendus tehtud. Tehase autole tuli tõusu 6", kuid saba jääb liiga pehme. Loodan, et minul jääb okey.



Ega see vaidlus tarka midagi ei too aga...

Minu peletis võistlusele kunagi ei lähe, nii nagu ka alguses ütlesin on see lihtsalt katse ehitada odavat ja samas võimekamat kui minu lc. Maad on piisavalt ja jääb ülegi. 99% metsaautodest ei oma legaalset üv ja kindlustust ja ei tohiks teedel sõita.
Ei ole võimatu, et see odav peletis tekitab isu ka võistelda, kuid siis tuleb hoopis teine alus valida ja hoopis teisiti läheneda. Paraku selleks aega ja raha ei ole.

Jutt, et ei saa, ajab mind alati kergelt närvi. Tekib kohe küsimus, et miks ei saa. Alates sellest, kui plaanisin ehitada 7M-gte mootori, mis igapäevaselt kannatab 500+hp, või, et Zj ei kannata sõita 35 rattaga või et patroli sild ei kannata sõita püsiva nelikuga maanteel, ei saa nii palju tõsta jne jne. Neid näiteid on elus palju. Alustades suht võimsatest sõidukatest ja lõpetades rasketehnikaga.

Loomulikult võiks panna kohe parema V8 bensuka mõne pisikese ja kerge täisraamiga auto aluseks. Reduktorsillad, 61 kasti ja vahekasti jne. Aga ei võimalda!

G vahekasti asi oli tõesti üllatus. Aga ma pole nii vanu näinud, mis oleks tagurpidi väljundiga. Aga ka see info oleks võinud ju tulla ühe lausena, mitte naljaviskamisena, nagu see praegu oli. Ala, kas sa siis ei tea :roll:

Keevituse ja kandvuse ja kinnituse kommentaarid. Pole mul ükski keevis veel järgi andnud ja see toruraam nüüd ka kohe kindlasti seda ei tee. Ning kui annab järgi, siis teen ringi. Hetke lahendus ei ole ju kuidagimoodi veel lõplik lahendus. Meelega panen poolikuid pilte, et mõni noorem/uuem huviline saaks ka mõtteid.

Safary sõidud. Me sõidame teatud grupiga pea-aegu igal nädalavahetusel, kui ilma on. Üli äge hobi ja seda nautinud juba mitu head aastat. Paar autot on teistest üle ja miks mitte odavalt neile järgi jõuda. Miks mitte oma lõbuks midagi kokku nus*ida ja selle röömu tunda. Ma ei mõista.
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas v6sa »

Sa ometi tõsiselt ei looda, et veetorudest mõne mm pikkuste õmblustega kokku punktitud sirgetest survele töötavatest varrastest süsteem suudab kompenseerida autopõranda paigashoidmisel ruumilist mitmekihilist plekk-konstruktsiooni, mida Sa maha lõikasid? Tõsiselt? See on tõsine väljakutse kehtivatele füüsikaseadustele. :wink:

Juba vedelikku täis radikas koos torude tõmbega koormab diagonaalsidemeid ekstsentriliselt sedapalju, et ootab pikituge alla. Jahutusploki kaal koos ventika ja vedelikuga tuleb paarikümne kilo kanti. Pluss dünaamilised koormused sõitmisel (eriti äkilisel seismajäämisel mõne maakera nurga taha).

Samas: kui sõidetakse põllul kuni linnakiirustel ja diagonaalis rippumist kraavides-kändudel ei plaanita, siis ilmselt püsib mõnda aega koos ka ilma tagumise võreta.

Kiidan aga enesekindlust ja pealehakkamist - aasta pärast on selge, kas seekord on tegemist õpivõimelise mudasõltlasega. Loodetavasti saame sõnu süüa;)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas Ahto P »

v6sa kirjutas:
N Jaan 07, 2021 11:17 am
Sa ometi tõsiselt ei looda, et veetorudest mõne mm pikkuste õmblustega kokku punktitud sirgetest survele töötavatest varrastest süsteem suudab kompenseerida autopõranda paigashoidmisel ruumilist mitmekihilist plekk-konstruktsiooni, mida Sa maha lõikasid? Tõsiselt? See on tõsine väljakutse kehtivatele füüsikaseadustele. :wink:

Juba vedelikku täis radikas koos torude tõmbega koormab diagonaalsidemeid ekstsentriliselt sedapalju, et ootab pikituge alla. Jahutusploki kaal koos ventika ja vedelikuga tuleb paarikümne kilo kanti. Pluss dünaamilised koormused sõitmisel (eriti äkilisel seismajäämisel mõne maakera nurga taha).

Samas: kui sõidetakse põllul kuni linnakiirustel ja diagonaalis rippumist kraavides-kändudel ei plaanita, siis ilmselt püsib mõnda aega koos ka ilma tagumise võreta.

Kiidan aga enesekindlust ja pealehakkamist - aasta pärast on selge, kas seekord on tegemist õpivõimelise mudasõltlasega. Loodetavasti saame sõnu süüa;)
Kus need mõne mm pikkused punktid on? :) Ülemine varras on tõepoolest punktiga pildil. Aga saab laus keevise. Kõik torus on või saavad kogu puute ulatuses suure vooluga kinni. Kõik toru otsad on suht ideaalselt vormi aetud ristuva toru nurga järgi (va ülemine toru, sest seal on oma põhjus). Ma julgen arvata, et mitte midagi ei juhtu selle raamiga üle kännu sõites ka praeguses olukorras. Suure risti nn. piki liikumise tõkestavad kaks lisa toru, mille panen siis, kui radikas lõplikult paigas koos voolikutega.

Põllul oleks sellega ka originaalina võinud edukalt sõita. Olles omanud nelja maasturit, millest kaks viimast on kekmises mõistes võimekad, siis sõltuvuses on keeruline kahelda :D
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas erik »

Pea nüüd natuke hoogu! Tuled siia õpetama ja näpuga näitama, kuidas keegi peab kellegile nõu andma, aga samas teed ju nii nagu ise tahad ja kellegi nõu sa ei vaja?

Kui ka konstruktiivse kriitika talumine on keeruline, siis kuidas me sind aidata saame? Kirjuta siis, et ei oota oma postitustele kommentaare ja nõuandeid ning nalja ei tohi ka teha, siis on asi arusaadav.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas Ahto P »

Edasi jauran siis saan banni siit foorumist vist.


Aga veelkord. Et mitte kedagi puudutada, siis praegune nõu oli enamasti sellises stiilis:
Palun ideid, millise seina ma oma maja ühes toas võiks ära tapeetida. Vastused on aga sellised. 1. Pane oma maja põlema! 2. Sa oled rumal, et tapeedid. 3. Koli korterisse. 4. Pane korksein! 5. Miks sa seda teed?

Kriitika on jumala ok. Aga see peaks seostuma teemaga ja arvestama olukorda. Ma teema alguses väga tugevalt rõhutasin, et see on SÄÄSTU projekt.

Millist nõu vajaks?

1. Kuidas tehase käigukastiga mõistlikult mõni parempoolse väljndiga vahekast ristata. 3k eurine vaheplaat ei ole lahendus. Vastus on ülimalt lihtne. Jeebil saab vahekasti keerata. Kui 247 laiali läheb, siis 231 asemele. Vaja ainult väga veidi kasti modida. See ka laiali läheb, siis kolmas lahendus.
2. MIlline on mõistlik ja soodne vedrustuse lahendus. Usa foorumitest leidsin kirjelduse. Meie oma eestipoisid katsetanud. Pisut veel lugemist ja äkki sain minule sobiva lahenduse.
3. Kuidas ja kas vajaks tagumine toruraam lisa tuge? Millisest punktist. Ise arvan, et salongi, "raami" kohale keevitan plaadi ja toon plaadist torud siis nö. radika taha kokku.
4. Kas vedru peab kandma silla tsentris, või võib ~2cm nihutada? Ilmselt võib sest jeebil originaalis ~4cm nihutatud.
5. Kas jahutusüsteem vajab kindlasti lisa pumpa ja millist kasutada soovitatakse.
6. Kas jeebi originaal roolivõimuõlipump suudab piisavalt toota, et hüdrosilindriga lahendus ära toita?
ja umbes 30 küsimust veel.
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Palun antud teemat mitte kustutada!

Postitus Postitas Ahto P »

Palun antud teemat mitte kustutada!

Edited :wink:
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Palun antud teema kustutada!

Postitus Postitas KarlReimann »

Mina soovitaks pigem viimane avaldus tagasi võtta ja jätkata. Mulle tundub, et siin foorumis lugejaid jagub, järelikult huvitab. Võibolla pead vähem küsima ja lihtsalt näitama mida teed. Mina olen proovinud ka alati näidata mis valesti läks ja seda juba juhtub. Su teemas on kasulike näpunäiteid jagatud küll aga mõistan, et kohati tundub suhtumine üleolev. Olen oma autoehituse teemat tagantjärele lugenud ja päris palju millest kirjutati on tõeks osutunud. Ka mõistutarkuseterad, et see või too läheb katki. Läkski katki aga ütle kui sa tead milline ei läheks katki.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Palun antud teema kustutada!

Postitus Postitas Movistar »

Ahto P kirjutas:
N Jaan 07, 2021 4:52 pm
Palun antud teema kustutada!
Teeme ikka nii, et see teema jääb parem.
Ma parandasin teema pealkirja ära :wink:

Niigi vähe teemasid ja vähem on halvem, mitte parem.
Ma olen ka seda jälginud ja vaadamud mida kommenteerivad asjadest arusaajad,siis enamusel juhtudel on neil kahjuks õigus.
Ennem teha ja panna pildid ei ole nõu küsimine vaid pigem paistab välja,,,näete ma tegin nii ja nii on õige,,,
Nõu küsitakse ikka enne tegemist,mitte pärast ja sel juhul peab kriitikaga arvestama.

Aga no külgepidi kokku keevitatud torud... :shock:
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas Landy »

Ahto P kirjutas:
N Jaan 07, 2021 10:17 am
Jutt, et ei saa, ajab mind alati kergelt närvi. Tekib kohe küsimus, et miks ei saa.
Respaect! Mulle selline lähenemine meeldib!
Kui osta küsida õigeid küsimusi ja õigete asjade kohta ja olla samas valmis hästi(!) argumumenteeritud vastusteks ( mis ei pruugi alati su ootustega kattuda) , siis sünnib sellest arutelust palju väärt teadmist.
Lähtuda tuleb sellest, et ei ole olemas lolle küsimusi, on olemas vaid rumalad vastused.
Ei tasu unustada, et loll õpib enda, tark teiste vigadest. Olen siinkohal 101% kindel, et sa oled tark inimene.

Sellise projekti juures tuleb eristada kahate olulist aspekti.
1)Valitud toorik ja kasutatavad materajalid. See on paljuski maitse ja rahakoti küsimus ja siin võib ka avaliku arvamust ( veidi )eirata.
2)Tehtud töö kavaliteet ja õiged konstruktsioonilised otsused/lanedused.
Selle punkti juures tasub kuulata eelpool toodud viiteid füüsikaseadustele, sest need kehtivad kõigile olememata projekti maksumusest. Siin tehtud vead ja valed ostused annavad heal juhul tulemuseks pettumsue ja kätetöö lagunemise, halvemal juhul on kasutajale või lähedal olijatele ohtlikud.

Edu ja jõudu ning jään edasisi arenguid huviga ootama!

P.S. Päris lõbus on lugeda, kuidas Muuvistar siin samas foorumis ca 15 aastat tagsai sai enda tegemiste ja ideede eest nii et tolmas! Õpppis, ei nutnud ja nüüd teeb sihukesi meistriklassi pille, et vähe ei ole.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitus Postitas erik »

Sa paistad ka endaga kenasti läbi saavat ja ise vastused oma esimestele küsimustele leidnud olevat, siis katsun aidata kahe viimasega... :wink:

Ahto P kirjutas:
N Jaan 07, 2021 4:41 pm


5. Kas jahutusüsteem vajab kindlasti lisa pumpa ja millist kasutada soovitatakse.
90% et ei vaja. Sõida ja katseta. Ennem teada ei saa.

6. Kas jeebi originaal roolivõimuõlipump suudab piisavalt toota, et hüdrosilindriga lahendus ära toita?
80% et suudab, kui silinder on mõistliku suuruse ja käiguga ning dosaator sobib süsteemiga. Võib-olla on vaja pumba trosselklappi modida, aga seda ei saa samuti ennem teada, kui auto sõidab.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
erkss
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 115
Liitunud: L Nov 21, 2015 1:47 pm

Re: Jeep WJ "Metsakoll" vol 2, ehk minu v8 „Krokodill

Postitus Postitas erkss »

Ehitamine kuskile maale edasi ka jõudnud? Tahaks ikka näha mis saab sellest elukast
Zamurai 1.8T '86
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”