HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas heeringas »

Ats30 kirjutas:
L Nov 14, 2020 12:37 pm
Kipsikruvid said otsa, muidu oleks eile auto valmis saanud :lol:

Mudeli algus1.jpg
Mudeli algus2.jpg
Vaadates seda puust näidist , siis tundub et asi algab liiga kõrgelt.
Isetegemise võlu peaks ju olema see, et saadteha nii nagu tahad (võimalikult madala, palju panipaiku, jne.)
Praegune lahendus nagu seeriatootmises sile põrand, kõik ülevalpool raami ja siis pärast ääre alla kastid.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas v6sa »

A mida Sa seal süvendada saaksidki? Rattad vajavad ruumi sisselöögiks, summuti ja paak peavad kuhugi mahtuma - põhiplaaniks hea küll ju. Kuhugi põrandasse või selle alla peavad minema veel mõlemad veepaagid, lisaaku, tööriistad...

Küljekastid on kahe otsaga asjad - ühtepidi head ja mugavad asjade hoidmiseks, aga teistpidi kusagil võpsikus turnides võivad kergesti andamiks minna. Ning jões peab ka meeles pidama, mis alumistes kastides parajasti on;)

Pealegi - me ju ei tea, kas mahamärgitud servaliist on kogu põranda kõrgus või ainult välisserva piir laiuses.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

v6sa kirjutas:
E Nov 16, 2020 8:57 pm
A mida Sa seal süvendada saaksidki? Rattad vajavad ruumi sisselöögiks, summuti ja paak peavad kuhugi mahtuma - põhiplaaniks hea küll ju. Kuhugi põrandasse või selle alla peavad minema veel mõlemad veepaagid, lisaaku, tööriistad...
Nii see on jah. Lisaks mainitule peab liikumisruumi jaguma sillale, kardaanile, õhu- ja pidurivoolikutele silla küljes ja mõndagi veel. Alguses oli plaan raami vahe seest üsna täis ehitada ja põhi ca 15cm madalamaks tuua, teoreetiliselt tundus võimalik. Nüüd kõike üle vaadates pigem põrand jääb samasse tasapinda kus oli, kui sumpa ümber paigaldada siis saab lisaakud põranda alla peita. Veepaagi jaoks peab juba rohkem nipitama, õnneks selle kuju ei ole oluline, saab loovalt läheneda. Ütleme nii et seal põranda all ei ole liigset ruumi, kuigi pealiskaudsel vaatusel on üsna tühi.
Landy kirjutas:
E Nov 16, 2020 7:20 pm
Land Rover-ite puhul 4x4 carvnaimise asi alaguse juba üle 60 aasta tagasi töötuslikult toodetud mudelist Doromobile.
https://dormobile.co.uk/
Olen selle vanemaid mudleid ka oma käega katsuda saanud. Päris lahedad.

Kesk-euroopas on tänapäeval laialt levindu sellised üle käiva kstusega versioonid:
https://www.neneoverland.co.uk/listings ... onversion/
Olen saanud katsuda ja mõned neist on vägai nutikad ja ruumikad.

Kui rahakott pole probleemiks ehitab Nene Overaland ( Land Roveri matakautode püha Graal) just sulle sobiva masina valmis:
https://www.neneoverland.co.uk/
Eestisse on aastaid tagsai uuena osteud ka üks selles firmas ümber ehitatud erldiseisva katusetelgiga matka Defender.

Lisks on Inglastele omane maastikuvõimeliste matkahaagiste tootmine ,mis reeglina on väikesed ja kompkatsed vastupidiselt Austraali suurtele ratastel majadele.
Jänkidele oli varasemalt selline off-road sabarakkude järel lohistamise komme suht tundmatu ja on seal hakanud levima alles viimastel kümnenditel.
Tänud täiendamast!
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Tuleb uuele ruumi teha. Originaal lisapaak 90L tuleb eemaldada et teha ruumi 200L lisapaagile. Kokku 290l kütusega peaks saama ca 2000km rahulikult kulgeda. Vajadusel saab mõne kallima riigi läbida ilma tankimata.

Autol oli ostes all täisring põhjakaitse plaate. Muuhulgas ka kogu tagumine ots, sillast raami lõpuni. Ausalt öeldes mulle tundub et vähemalt tagumise otsa põhjakaitse on küll üsna mõttetu. Esiteks on originaal lisapaagil nagunii kaitseplekk all. Teiseks on põhjakaise üksjagu raske, kuigi alumiiniumist. Ja mis kõige hullem, paagi ja põhjakaitse vahele oli kogunenud meeletu hunnik savi, kruusa, kive jne. Seda tavaolukorras välja pesta oli võimatu. Kogu selle mudakihi all oli kinnitusvitstel üksjagu roostet ja alumiinium samamoodi üsna oksüdeerunud. Õnneks paak ise veel tehase võõba all ja heas korras. Aga tekib õigustatud küsimus- milleks sinna üldse põhjakaitse? Juhul kui siiski jääb, peab tõenäoliselt veidi tuunima ja meelde jätma et vahel tuleb puhastamiseks eemaldada. Pildil on kultuurikihi settejoon kenasti näha.
Paak ise läheb müüki, nagu ka haakekonks ja miskit oli seal veel. Mingil hetkel eemaldan ka originaal väljalaske, akudele tuleb ruumi teha.
Lisapaak, originaal, 90L.jpg
Paak, kütusetorude flants.jpg
Huvitav kas need poldikesed on võimalik lahti keerata või tuleb puurima hakata?
Siin oli paak.jpg
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas heeringas »

See tagumine põhjkaitse on alu nagu aru saan, sellest saad ju uue paagi põhja. :wink:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Alu kütusepaak

Kas meil Eestis on usaldusväärset töökoda/meistrit, kes erikujuga alumiiniumist paagi valmis keevitaks? Kuju poolest midagi sellist:
HZJ 78 lisapaak.jpg
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas totu »

Üldjuhul on toitesüsteemi ümberehitused keelatud ja käsitööna valmistatud paak võib piiriületustel suureks probleemiks saada. Täitsa oma kogemus (paagile oli jupp vahele keevitatud, vitste alt, st. nägi väga originaalilaadne välja), õnneks oli järgmine piiripunkt talutavas kauguses ja seal ei viitsitud auto alust vaadata. Alati ei pruugi nii hästi minna, soovitaks paagid originaaliks jätta, või vähemalt originaali täpselt jäljendada. Ilmselt on ka isetegemisest parem kasutada sobivate mõõtudega, mõne teise auto, plastikpaaki. Margipõhisust piirid- tollid ilmselt lahti ei hammusta küll aga torkab alumiiniumist, keevitatud servadega, paak kohe silma, tehasest selliseid ei paigaldata. Piiriametnikud võivad raha iharusest, kibestumusest, igavusest või lihtsalt õelusest eriti järjepidavad olla, mul hõõruti raami, kahes vahetuses, 30 kraadises palavuses, poolteist tundi, lootes leida valet raaminumbrit. Õnneks tegid nad seda vale koha pealt ja kuna kahtlesin ka ise numbri õigsuses, jätsin korrektse asukoha enda teada :D . Enne otsiti auto detailideni läbi. Ja see oli paari aasta eest Ukraina-Moldova piiril, e. "siin ja praegu".
Tehtud, mõeldud.
Viimati muutis totu, N Nov 19, 2020 8:47 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Landy »

totu kirjutas:
N Nov 19, 2020 8:26 pm
Üldjuhul on toitesüsteemi ümberehitused keelatud ja käsitööna valmistatud paak võib piiriületustel suureks probleemiks saada. Täitsa oma kogemus, õnneks oli järgmine piiripunkt talutavas kauguses ja seal ei viitsitud auto alust vaadata. Alati ei pruugi nii hästi minna, soovitaks paagid originaaliks jätta, või vähemalt originaali täpselt jäljendada.
Kindlasti tuleb lisapaak teha nii ilus,et keegi nokkima ei hakkaks. Oluline, et näeb välja nagu tööstuslik toode. Tasub rääkida Rommiga Soo Autogrupist, tal (LC 80) lisapakkidega kõvasti kogemusi.
Kui just Venemaa kaudu reisimise plaane pole,siis järgmine piiripunkt on kusagil Aafrika serval ja sealt välja sõitmisel ei tohiks probleeme olla, sisse tagasi tulekul ei oleks nii kindel.
Siit ida poole mineku kogemusi suurendatud lispaakidega oskavad ASuur ja Metsik jagada. Neil kogemusi rohkem,kui küll.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas rann »

Suhteliselt loll küsimus, aga kui autol on niigi tehasest 90+90l paak ja kankudega kannatab vabalt saba peale 40l veel juurde siduda, kas siis see on seda ümberehitust väärt?
St 220l kütust saad nagunii ilma suurema vaevata kaasa vedada. Täiesti legaalselt saad 180+20l kütust kaasa võtta.
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

totu kirjutas:
N Nov 19, 2020 8:26 pm
Üldjuhul on toitesüsteemi ümberehitused keelatud
Kui midagi kategoorilist väita, peaks olema hea tava ka allikale viidata. Kust tuleb selline arvamus et lisapaagi ehitamine on keelatud? Tõsi, piiri ületamisel võib tekkida teema kütuse impordi osas, mis reeglina tähendab küsimuse kerkimisel vajadust tasuda ülemäärase kütuse eest aktsiisi. Ma muidugi ei ole liiga kindel ja otsida ka ei viitsi, aga ei meenu küll et kusagil oleks keelatud lisa kütusepaake paigaldada.
Hoopis konkreetsemad on reeglid pidurite, roolisüsteemi, väljalaske, tulede jne osas.
rann kirjutas:
N Nov 19, 2020 9:24 pm
Suhteliselt loll küsimus, aga kui autol on niigi tehasest 90+90l paak ja kankudega kannatab vabalt saba peale 40l veel juurde siduda, kas siis see on seda ümberehitust väärt?
St 220l kütust saad nagunii ilma suurema vaevata kaasa vedada. Täiesti legaalselt saad 180+20l kütust kaasa võtta.
Igasugu kanistritega kütuse vedamist tahaks küll vältida. Ja ega see lisapaagi paigaldamine ei ole liiga suur töö ka. Tegelikult on tootjaid päris palju, Google otsingust tuleb mitu lehekülge. Samas tundub et meie meistrid võiks selle tööga vabalt hakkama saada, ei pea ju teisest maailma otsast tellima. No ja seal raami vahel, taga otsas on just täpselt see ruum olemas mis muidu on nagunii kasutamata.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas heeringas »

Üks kanister kütet on sellisel matkapillil lausa "kohustuslik", juhtub näidik lollitama või jääd loodust nautima jne.
Nii et sellise koha ikka leiad kuhu see nirku kinnitada , muidugi väljapoole.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas totu »

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf# Kood 703, 12) M1, M1G, N1 ja N1G kategooria sõidukitele ei ole lubatud kütusepaaki ümber
ehitada või paigaldada lisakütusepaake.
Seda on üsna keeruline kaheti tõlgendada ja sarnased nõuded on enamus riikides.
Kui tootja poolt on 2 paaki, on mõistlik isegi selle kohta MNTst või margiesindalalt ming pitsatiga paber nuruda ja kindalaekasse visata. Piiril vaidlemine on erikuradi tüütu, isegi kui omal õigus on.
PS: Viidatud dokument on igati kasulik läbi lugeda, enne ehitamise algust, hoiab palju aega ja raha kokku.
Tehtud, mõeldud.
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Nii seal tõesti kirjas on. Tuleb meeles pidada ja järeldused teha. Hea et teemaks tuli.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas isakene »

Ats30 kirjutas:
N Nov 19, 2020 9:46 pm
Kui midagi kategoorilist väita, peaks olema hea tava ka allikale viidata. Kust tuleb selline arvamus et lisapaagi ehitamine on keelatud? Tõsi, piiri ületamisel võib tekkida teema kütuse impordi osas, mis reeglina tähendab küsimuse kerkimisel vajadust tasuda ülemäärase kütuse eest aktsiisi. Ma muidugi ei ole liiga kindel ja otsida ka ei viitsi, aga ei meenu küll et kusagil oleks keelatud lisa kütusepaake paigaldada.
Oma kogemus Saksamaalt kümmekond aastat tagasi. Kiirteel tõmbab polizei mind maha ja jääb kahtlustava pilguga mu Iveco Daily paaki põrnitsema. Hea, serdiga, tehases toodetud kahesajaliitrine paak. Tüübid rohevalges autos peavad nõu, helistavad kuhugi ja teatavad siis, et originaalis on Ivecol 70 millegagi liitrit paak. Paagi ümberehitus pole küll sellisel kujul keelatud, küll aga üle piiri normist rohkem kütuse vedu. Mõõdetakse, ja tulemusena pean liigse kütuse eest saksmannide riigieelarvesse 70 millegagi eurikut tasuma... :8ball:
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas totu »

Ja loodan, et on plaanis asi M1G ks jätta ja registreerida korrektselt autoelamuks. M kategooriaga tulevad nii mõneski kohas teekasutus- , õhuhingamise- kaubaveomaksud. Samuti on riike, kus on autos ööbimine keelatud, va. autoelamud ja magamiskabiinid, isegi ametlikku kämpingusse ei lasta sisse (mingi võimalus on telk kaasa võtta ja ööpimeduse varjus autosse kolida) ja kiirtee parklast ajab politsei minema. Selleks tarbeks jällegi paber kaasa, reg.tunnistuse tõlkega (vähemalt üksiksõiduki tüübikinnitusest), paljude pitsatitega ja paljudesse keeltesse :D . Selline juriidiline korrektsus on hästi oluline, mingil ametnikul on täitsa pohh, et oled mitmetuhande kilomeetri kaugusel kodust, üksi ja hirmul, temal vaja lapsed toita ja bemmile 22" bling veljed osta ning sellised automatkajad on "kerge saak". Ei taha hirmutada ning jõudu ja kannatust!
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”