HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Landy kirjutas:
E Nov 09, 2020 8:37 pm
Lahe vaatamine LC kämperi võrdluse teemal:
https://www.youtube.com/watch?v=Uagnz3RToZs

See tegelane vist toimetab LAV-s.
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas pilgrems »

Ats30 kirjutas:
T Nov 10, 2020 10:56 am
Landy kirjutas:
E Nov 09, 2020 8:37 pm
Lahe vaatamine LC kämperi võrdluse teemal:
https://www.youtube.com/watch?v=Uagnz3RToZs

See tegelane vist toimetab LAV-s.
Australia
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Landy »

Ats30 kirjutas:
T Nov 10, 2020 10:56 am
Landy kirjutas:
E Nov 09, 2020 8:37 pm
Lahe vaatamine LC kämperi võrdluse teemal:
https://www.youtube.com/watch?v=Uagnz3RToZs
See tegelane vist toimetab LAV-s.
O.T.
See "tegelane" e. Andrew St Pierre White eleb Lääne-Austraalias, aga on toimetanud paljudes kohtades üle maakera ning on pea 30 aastat 4x4 valdkonda kajastanud tehes filme, telesarju, kirjutades raamatuid ka arikleid.
Tegu on väga sirgeselgse ja kindla maailamavaatega maasturiomanikuga, kes ei karda öelda välja asju nii nagu nad on ja kui mõni asi on sitt ja kasutuskõlbmatu, siis niita ka ütleb ja kirjutavb, hoolimata sellest ka mõni tootja teda kohtuga ähvardab või ei. Tema youtube kanalis on palju nauditavaid aruteleusid ja mulle tema 4x4 filossoofia istub.
Ta on pidanud 37 aasta jookul 14 4x4 masinat ja nagu ise vädab, siis teadmised 4x4 matkamisest/kämpimiset on pidevalt kavanud ja saanud sekgeks , millised lahenused töötavad a millised mitte, ning ideaalset 4x4 masinat (mis sobik kõigeks) pole olemas.
http://4xoverland.com/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Landy kirjutas:
T Nov 10, 2020 3:32 pm
Ats30 kirjutas:
T Nov 10, 2020 10:56 am
Landy kirjutas:
E Nov 09, 2020 8:37 pm
Lahe vaatamine LC kämperi võrdluse teemal:
https://www.youtube.com/watch?v=Uagnz3RToZs
See tegelane vist toimetab LAV-s.
O.T.
See "tegelkane" e. Andrew St Pierre White eleb Lääne-Austraalias, aga on toimetanud paljudes kohtades üle maakera ning on pea 30 aastat 4x4 valdkonda kajastanud tehes filme, telesarju, kirjutades raamatuid ka arikleid.
Tegu on väga sirgeselgse ja kindla maailamavaatega maasturiomanikuga, kes ei karda öelda välja asju nii nagu nad on ja kui mõni asi on sitt ja kasutuskõlbmatu, siis niita ka ütleb ja kirjutavb, hoolimata sellest ka mõni tootja teda kohtuga ähvardab või ei. Tema youtube kanalis on palju nauditavaid aruteleusid ja mulle tema 4x4 filossoofia istub.
Ta on pidanud 37 aasta jookul 14 4x4 masinat ja nagu ise vädab, siis teadmised 4x4 matkamisest/kämpimiset on pidevalt kavanud ja saanud sekgeks , millised lahenused töötavad a millised mitte, ning ideaalset 4x4 masinat (mis sobik kõigeks) pole olemas.
http://4xoverland.com/
Olen mõnda tema videot vaadanud varem ka. Tal selline tsipa ülbe toon enamasti juures, pisut häirib. Tõsi, siin eespool viidatud video on üsna asjalik ja informatiivne.
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas ivan »

Jälgin pidevalt siin foorumis projekte. Ka antud projektil hoian silma peal ja edu ehitusel. Ootan põnevusega lõpptulemust.
Samas kummitab alati selliste projektide juures küsimus: mida ark sellest arvab? Eesmärk on ju ehitada tänavalegaalne sõiduk millega saab sõita ka eesti ja euroopa teedel. Kohalikes metsades müttamiseks on võimalus ehitada sportauto ja kasutada punaseid numbrid.
Selle ehitatava sõiduki juures näen probleme täismassi ja telje koormustega. Nende osas ark ilma tehse loata järelandmisi ei tee vaid piirab istekohtade arvu. Projekti autor ehk valgustab natuke siinset rahvast selles osas.
Tänud ette.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Peale kuudi, tagumise pamperi ja küljeraudade eemaldamist jälle kaalul:
Nordekon suur kaal 2.jpg
Kuusakoski väike kaal 2.jpg
Kuusakoski suur kaal 1.jpg
Küllap kaalud ikka õigesti näitavad. Lihtsalt ARK poolt passi märgitud tühikaal 2100 on siis ka mõeldud ilma vedelike ja tagumise kuudita :)
Hetkel ca 50kg esimene pamper koos vintsiga veel maha ja ongi ca 2100 käes.
Kuut siis ikka on rauast tehtud kui ca 300kg kaalub.
ivan kirjutas:
K Nov 11, 2020 9:37 am
Selle ehitatava sõiduki juures näen probleme täismassi ja telje koormustega. Nende osas ark ilma tehse loata järelandmisi ei tee vaid piirab istekohtade arvu. Projekti autor ehk valgustab natuke siinset rahvast selles osas.
Tänud ette.
Kindlasti ei ole plaanis ümberehituse käigus autot raskemaks ehitada kui see soetades oli. Seetõttu ei näe põhjust teljekoormuse ja täismassi pärast muretseda. Passis täismass/registrimass 3200kg, sinna ikka pikk tee minna. Samuti on juba praegu passis 2 kohta, neid vast enam vähemaks võtma ei hakata.
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas rann »

Arkist ikka ei pääse. Enam nt pole rehvimõõt nõutud, aga see-eest mõõdetakse auto kõrgust, kui nähtavalt üle. Suuremate rehvidega ja tõstega ajab näiteks kõrguse lõhki ja siis tulebki üv ajaks tavamõõt alla panna. Kui kuut peale ehitada, siis läheb kõrgus kenasti üle.

Jätame olukorrad välja, kui kellelgi mõni hea tuttav kusagil.
Volvoman
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: E Juun 28, 2004 9:38 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Volvoman »

Küsin ühe offtopic küsimuse:

Kas kusagil kaugemal matkates keegi üldse kontrollib,kas autol on Eesti TÜV läbitud?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas helar »

Väga kaugele vahest ei jõuagi. Läti piirikas ei lasknud Valgevenessegi mind kuna tüv puudus. Saatis Eestisse tagasi ja sain Lätistani aktsiaid osta.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Volvoman kirjutas:
N Nov 12, 2020 9:21 pm
Küsin ühe offtopic küsimuse:

Kas kusagil kaugemal matkates keegi üldse kontrollib,kas autol on Eesti TÜV läbitud?
Ei. Ja ega kusagilt kaugemalt, teiselt mandrilt näiteks, iga aasta sõidukit ainult ülevaatuse pärast keegi koju saatma ei hakkaks nagunii.

ARK-s ei tohiks pealisehituse vormistamine väga keeruline olla. Tänavad on täis erinevaid kaubikuid mis enamasti kõik on kohapeal ümber ehitatud. Autosuvilaks vormistamisel on samuti omad nõuded mis tuleb täita- magamisase ja toidu valmistamise võimalus peab olema, miskit vist oli veel.

Ma ikka plaanin ehitada nii et saaks muudatused ära vormistatud. Kuigi jah, arvestades selle sõiduki sihtotstarvet siis praktilist pointi sellel ei ole.
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas MeelisV »

ma poleks selles nii kindel et kuskil teises riigis s.h. väljaspool euroopat ei teki probleemi TÜV kohalt.
jah mööda aafrika savanni või l-a vihmametsa kolistades ehk tõesti
aga kuskil tsiviliseeritumas kohas võidakse nõuda tõestust.

võimalus on väike aga siiki on see oht.

vähemalt kunagi nõuti väljaspool e-liitu üle 3,5t veost vedavatelt veokitelt ja üle 9 kohalistelt bussidelt ülevaatuse tunnistust.
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas rann »

Volvoman kirjutas:
N Nov 12, 2020 9:21 pm
Küsin ühe offtopic küsimuse:

Kas kusagil kaugemal matkates keegi üldse kontrollib,kas autol on Eesti TÜV läbitud?
Venemaal kontrollitakse näiteks.
Roheline kaart, juhiluba, auto tehniline pass(üv olemasolu kohta küsisid), pass, migratsioonipaber olen saanud korduvalt näidata Pihkvas.
Vana Audi 80 kellelegi huvi ei pakkunud, aga vana länkarit uurisid 2x aasta jooksul kord kuus käies.
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Kipsikruvid said otsa, muidu oleks eile auto valmis saanud :lol:
Mudeli algus1.jpg
Mudeli algus2.jpg
Ats30
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Mär 07, 2020 2:06 pm

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Ats30 »

Vahepea kui oma tegemistes erilist silmaga nähtavat progressi ei ole toimunud, on ehk paras moment selle projektiga sarnaste asjade tausta, trende maailmas ja lähipiirkonna tuntumaid tegijaid tutvustada.

B-kategooria 4x4 camperite maailm on äärmiselt huvitav. Esmalt võiks kogu maailmas selle valdkonna jagada kolmeks koolkonnaks- Euroopa, P.Ameerika ja Austraalia.
Ameerika camperite valik on lai, aga offroadiks sobivate väikeste 4x4 camperite seas paistab silma põhiliselt üks tüüp- kastikale peale tõstetav box.
USA style.jpg
nende tootjaid tundub seal palju olevat. Selliseid mis on statsionaarseks 4x4, B-kat camperiks ümber ehitatud, üldiselt silma ei hakka. Nagu ikka Ameerika asjadega, kõik peab olema suur ja elektriline ja mugav. Kuna Ameerika autod on suht "endeemilised", siis see on üks põhjuseid miks ka baasautoks "ameeriklane" ei ole ehk esimene valik.

Austraalias on 4x4 camperite turg vägagi korralik. On suuremaid tootjaid ja on isetegijaid. Austraalia B-kat 4x4 camperid on oma selgelt ära tuntava stiiliga. Erinevalt Ameerika ja Euroopa sugulastest austraallased camperisse eluruume ei ehita. Vägagi mõistlik, sest olgem ausad, 4x4 reisil olles on camperit ju vaja ainult sõitmiseks ja magamiseks. Elu toimub nagunii väljaspool autot. Ja põhiline tõenäoliselt on kliima- vihma sajab vähe ja enamus ajast on kuiv ning soe. Tavapärane Austraalia 4x4 camper on selline, millel taga, nn canopy all on igasugune matkavarustus. Alustades külmikutest ja toiduvalmistamise tarvikutest kuni kalapüügiriistade, varuosade jne-jne asjadeni. Päikesevarjuks on auto küljele kinnitatud lahtivõetav markiis, katusel on kas külheehitatud või raamidele kinnituv katusetelk (või siis kaks telki).
Aussi camper.jpg
Euroopa 4x4 camperid on samuti omanäolised. Kompaktsus võiks olla euroopa camperit iseloomustav omadus. Eks B-kat overland sõidukid on pmst kõik välja kasvanud LR Defenderist. Esimene tööstuslikult toodetud, kõige enam 4x4 camperit meenutav furgoon on vist "Marshalli Ambulance"
Marshalli Ambulance.jpg
See oli Briti armees pikalt kasutusel, nn "lahinguvälja ambulance". Tänaseni väga hinnatud camperiprojektide baasiks. Kerge ja vastupidav.
Defender on baasautona üldse kõikide 4x4 reiside Ema. Paned silmad kinni ja mõtled 4x4 reisile, tuleb kohe silme ette vana, ümarate poritiibadega hallikasroheline Defender Sahara düünide vahel. Taustaks berberite laager palmide all, kaamlid ...
Tänaseks on Defender massidest kadunud ja asendunud 70-da seeria Toyota Land Cruiseriga. Seda pmst igal pool maailmas va EU ja US. Laialdase leviku põhjuseks on just seesama vastupidavus ja lihtsus, mille poolest kunagi Defender nii nõutud oli. Paraku jäi Land Rover liialt kauaks loorberitele puhkama. Defenderile jätkumudelit ei arendatud, võiks lausa öelda et Defenderit ei arendatud üldse. Suuresti sellest tulenevalt jäid järjest kesisemaks ka järelturu toodete valikud, teeninduse ja varuosade pool jne. Selle võttis tasapisi kogu maailmas üle Toyota. Kuigi 70-da seeria LC ei ole oma mugavuse poolest võrreldav meie igapäevaste autodega, on ta oluliselt mugavam võrreldes Defenderiga. Iste on juba reguleeritav :mrgreen: . Mootor on võimekam, kabiin mahukam. Endiselt robustne, samas äärmiselt vastupidav, tänaseks üle maailma laialdaselt levinud. Toodetakse tänase päevani ja nii teenindus kui varuosad on vabalt saadaval. Kõik see on teinud Troop Carrier`st, Bushtaxist, Troopy`st`, ehk siis ametliku nimega HZJ 78`st ühe kõige populaarsema "Overland" sõiduki maailmas. Defender on selles kategoorias jäänud romantikute nishitooteks. Siiski, kui viimase eest kenasti hoolt kanda, on tegemist endiselt võimeka maasturiga.

Euroopas on tuntumaid 4x4 camperite tootjaid ca 10-15. Enamasti Saksamaal, aga ka Prantsusmaal, Sveitsis ja ehk kusagil veel. Pikemalt üle rääkima vast ei ole mõtet, lisan siia mõned lingid. Kes teab, ehk on mõnel huvi ja saab omale kas tellida või laoseisust midagi valida.
http://psi-azalai.com/lazalai/
https://www.toms-fahrzeugtechnik.de/
https://www.extremfahrzeuge.com/
https://globe-camper.com/
https://www.orb.ch/
https://www.custom-campers.de/
https://twigatravelcars.nl/en/projecten/toyota-hilux-3/

See ei ole veel kõik aga need on sellised tuntumad.
Minu suureks lemmikuks, eeskujuks jne on Markus Haase, kelle tööd olen saanud elusuuruses katsuda ja proovida. Tegemist ei ole klassikalises mõistes tootjaga. Iga tema töö on unikaalne ja tehtud vastavalt tellija soovile. Äärmiselt põhjalik ja läbimõeldud. Kompromissitu.
https://www.off-road-schmiede.com/index.php/en/

Youtubes on ka mitmed videod nii tema toodangust kui ka reisidest tema ehitatud autodega. Tõeliselt meelipaitav ajaviide.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks

Postitus Postitas Landy »

Land Rover-ite puhul 4x4 carvnaimise asi alaguse juba üle 60 aasta tagasi töötuslikult toodetud mudelist Doromobile.
https://dormobile.co.uk/
Olen selle vanemaid mudleid ka oma käega katsuda saanud. Päris lahedad.

Kesk-euroopas on tänapäeval laialt levindu sellised üle käiva kstusega versioonid:
https://www.neneoverland.co.uk/listings ... onversion/
Olen saanud katsuda ja mõned neist on vägai nutikad ja ruumikad.

Kui rahakott pole probleemiks ehitab Nene Overaland ( Land Roveri matakautode püha Graal) just sulle sobiva masina valmis:
https://www.neneoverland.co.uk/
Eestisse on aastaid tagsai uuena osteud ka üks selles firmas ümber ehitatud erldiseisva katusetelgiga matka Defender.

Lisks on Inglastele omane maastikuvõimeliste matkahaagiste tootmine ,mis reeglina on väikesed ja kompkatsed vastupidiselt Austraali suurtele ratastel majadele.
Jänkidele oli varasemalt selline off-road sabarakkude järel lohistamise komme suht tundmatu ja on seal hakanud levima alles viimastel kümnenditel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”