Minu erisuuruste ratastega maastur
Postitatud: R Okt 23, 2020 12:00 am
Mõtlesin, et kirjutaks siia pisut oma projektist, natuke endale järjepidamiseks ja ehk kellelgi huvitav lugeda ka. Konstruktiivne kriitika on oodatud.
Tegelikult on ta ikka täitsa traktor aga ehitan ma teda sama palju, võib-olla isegi rohkem, mudas müttamiseks kui põllu harimiseks.
Natuke plaanist siis:
Ehitan täiesti nullist erinevast kolast mida õuepeal leidub, aga eks natuke peab seda kola lisaks ka ostma ikka.
Südameks saab VW Golfi 1.9 diisel, tehasest 59kw ja umbes 150nm. Pumpa pisut peale keeratud niiet ei tea palju seal täpselt seda jõudu on.
Mootori otsa jääb originaal käigukast ja diferentsiaali keevitan kinni.
Kui traktor valmis siis võib juhtuda et proovin suurema turbo peale panna ka, originaal nii pisike et kurb vaadata.
Üks Golfi diffrist väljuv pooltelg läheb vahevõllile, sealt ketiga edasi UAZi käigu+vahekasti. Vahekastile meisterdasin esisilla võlli teise otsa PTO jaoks lisaväljundi aga uue plaani järgi jääb see siiski kasutamata.
Vahevõll(kui tohib nii nimetada, ei tea terminoloogiat) hakkab koosnema standardsetest PTO juppidest ja kahest laagripukist.
PTO tuleb vahevõllist järgmise kardaaniga läbi tagurpidi Lada käigukasti, et pöörded kõrgemaks saada vajadusel.
Tagasillaks on kitsendatud GAZ 51 sild, esisild mingisugune UAZ/GAZ, ei olegi päris kindel mis ta on aga ajab asja ära kui paremat näppu ei satu lähiajal. Esisild vaja samuti kitsamaks teha veel.
Roolisüsteemi tahaks teha golfi originaal roolilatti kasutades. Roolilati paigaldaks raami küljele.
Raamiks on kaks 3m juppi 140x60 karprauda ja vaatan vanarauahunnikust midagi sobivat ristipulkadeks vahele.
Proovin meisterdada ka mehaanilise vintsi. Plaan kasutada sapika diffri jubinaid et koostada 90° F-N-R käigukast vintsile. Vints võtaks oma jõu teisest poolteljest Golfi diffri küljest.
Diffri korpus jääb statsionaarseks, ühe satelliidi kaudu tuleb vedu sisse ja paneb pooletelgede hammasrattad erinevates suundades käima. Keskele jääb lülitamiseks nuutmuhv mis võib hambuda ühe, teise või mitte kummagiga, nuutvõll keerleb vabalt hammasrataste sees.
Rehvid tahaks kõik "kalasabad" alla leida.
Põgus rehkendamine ütleb et arvutuslik kiirus jääb umbes 0.3km/h kuni 70km/h, mitte, et mul oleks huvi ilma vedrustuseta sellist kiirust püüda..
Enne kui jubinaid kokku laduma saan hakata on veel vaja:
•Differ lukku
•Esisild kitsamaks
•Tagasilla pidurid välja mõelda(originaal pidurid taastatud aga trumlid puudu, lisaks vaja pidurivõimu, seega hakkasin mõtlema kardaanile ketaspiduri paigaldamisele).
•Tagasillale uued kinnitused sest käib valetpidi ringi praegustega ja vaja ümber keerata.
•Vahevõll valmis teha.
•Roolihoovastik sobima panna, esirataste alla flantsid sest UAZi veljed käivad hoobadele pihta ilma.
•Buhanka kastile 469 kang leida.
•Mitmeid erinevaid kronsteine meisterdada jubinate raamile kinnitamiseks.
•Palju väiksemat fabritseerimist, pedaalid, kangid, iste, rool, armatuur jne.
•Isegi selline pomm tahab pisut elektrit ka.
Peale seda kui traktor ise sõitma saab jääb veel õhukompressor, hüdrosüsteem, haakerauad, PTO, vints ja võib-olla muudki veel.
Mingil hetkel tahaks ka soojendusega kabiini meisterdada, et talvel inimlik kasutada oleks masinat.
Katsun meeles pidada siia kirja panna ka kui miskit edasi areneb, sel nädalavahetusel võiks nimekirjast paar punkti maha tõmmata.
Tegelikult on ta ikka täitsa traktor aga ehitan ma teda sama palju, võib-olla isegi rohkem, mudas müttamiseks kui põllu harimiseks.
Natuke plaanist siis:
Ehitan täiesti nullist erinevast kolast mida õuepeal leidub, aga eks natuke peab seda kola lisaks ka ostma ikka.
Südameks saab VW Golfi 1.9 diisel, tehasest 59kw ja umbes 150nm. Pumpa pisut peale keeratud niiet ei tea palju seal täpselt seda jõudu on.
Mootori otsa jääb originaal käigukast ja diferentsiaali keevitan kinni.
Kui traktor valmis siis võib juhtuda et proovin suurema turbo peale panna ka, originaal nii pisike et kurb vaadata.
Üks Golfi diffrist väljuv pooltelg läheb vahevõllile, sealt ketiga edasi UAZi käigu+vahekasti. Vahekastile meisterdasin esisilla võlli teise otsa PTO jaoks lisaväljundi aga uue plaani järgi jääb see siiski kasutamata.
Vahevõll(kui tohib nii nimetada, ei tea terminoloogiat) hakkab koosnema standardsetest PTO juppidest ja kahest laagripukist.
PTO tuleb vahevõllist järgmise kardaaniga läbi tagurpidi Lada käigukasti, et pöörded kõrgemaks saada vajadusel.
Tagasillaks on kitsendatud GAZ 51 sild, esisild mingisugune UAZ/GAZ, ei olegi päris kindel mis ta on aga ajab asja ära kui paremat näppu ei satu lähiajal. Esisild vaja samuti kitsamaks teha veel.
Roolisüsteemi tahaks teha golfi originaal roolilatti kasutades. Roolilati paigaldaks raami küljele.
Raamiks on kaks 3m juppi 140x60 karprauda ja vaatan vanarauahunnikust midagi sobivat ristipulkadeks vahele.
Proovin meisterdada ka mehaanilise vintsi. Plaan kasutada sapika diffri jubinaid et koostada 90° F-N-R käigukast vintsile. Vints võtaks oma jõu teisest poolteljest Golfi diffri küljest.
Diffri korpus jääb statsionaarseks, ühe satelliidi kaudu tuleb vedu sisse ja paneb pooletelgede hammasrattad erinevates suundades käima. Keskele jääb lülitamiseks nuutmuhv mis võib hambuda ühe, teise või mitte kummagiga, nuutvõll keerleb vabalt hammasrataste sees.
Rehvid tahaks kõik "kalasabad" alla leida.
Põgus rehkendamine ütleb et arvutuslik kiirus jääb umbes 0.3km/h kuni 70km/h, mitte, et mul oleks huvi ilma vedrustuseta sellist kiirust püüda..
Enne kui jubinaid kokku laduma saan hakata on veel vaja:
•Differ lukku
•Esisild kitsamaks
•Tagasilla pidurid välja mõelda(originaal pidurid taastatud aga trumlid puudu, lisaks vaja pidurivõimu, seega hakkasin mõtlema kardaanile ketaspiduri paigaldamisele).
•Tagasillale uued kinnitused sest käib valetpidi ringi praegustega ja vaja ümber keerata.
•Vahevõll valmis teha.
•Roolihoovastik sobima panna, esirataste alla flantsid sest UAZi veljed käivad hoobadele pihta ilma.
•Buhanka kastile 469 kang leida.
•Mitmeid erinevaid kronsteine meisterdada jubinate raamile kinnitamiseks.
•Palju väiksemat fabritseerimist, pedaalid, kangid, iste, rool, armatuur jne.
•Isegi selline pomm tahab pisut elektrit ka.
Peale seda kui traktor ise sõitma saab jääb veel õhukompressor, hüdrosüsteem, haakerauad, PTO, vints ja võib-olla muudki veel.
Mingil hetkel tahaks ka soojendusega kabiini meisterdada, et talvel inimlik kasutada oleks masinat.
Katsun meeles pidada siia kirja panna ka kui miskit edasi areneb, sel nädalavahetusel võiks nimekirjast paar punkti maha tõmmata.