1. leht 3-st

SISU

Postitatud: P Sept 27, 2020 5:57 pm
Postitas KarlReimann
Tegu on sõidukiga SISU A45. Kuna suuri ümberehitusi plaanis ei ole siis pidanuks tegema juttu alateemas ''minu neliveoline''. Edevus aga sai võitu ja postitasin siia, kuna ''minu neliveoline'' teemat ei kuvata mitteregisteeritud kasutajatele. Aga et natukene teemakohane olla siis mõningad modifikatsioonid on ikkagi plaanis. Nimelt sai algust tehtud vintsi paigaldusega. Vintsiks sai valitud Volvo veokalt pärit monstrum. Tulevane ajam saab olema mehaaniline ja jõudu plaanin võtta vahekastist. Jõuvõtu väljavõte tuleb veel meisterda, võllil on nuut olemas. Ahjaa, Mudestile on ka plaan selle autoga minna, ehk pisemaid modifikatsioone tuleb lähitulevikus veel küll ja küll.
IMG_20200925_162118.jpg
IMG_20200925_162118.jpg (3.08 MiB) Vaadatud 4741 korda
Juuresolevalt pildilt võib näha asukohta kuhu see vints peaks saama sobima.

Re: SISU

Postitatud: E Sept 28, 2020 2:46 am
Postitas marauder
Neil ju enamasti endal vints olemas peal, sellel pole siis vöi?

Mis mudestil veokaga tehakse?

Re: SISU

Postitatud: E Sept 28, 2020 8:23 am
Postitas KarlReimann
Neil on vints, mis käib nõks eespool, raami vahel. Väljavõtte saab käigukastist.
Mul on olemas ka vints mis on pärit SISUlt ja isegi sama marki SISUlt aga no kuidagi ei istu kinnitustesse. Poldiaugud raamis on täiesti mööda. Lisaks on neil vints sellise paigutusega, et jõu PTOst saab välise ketiga. PTO on olemas ka aga tükkidena. Oleks vaid korpus katki, teeks uue aga hammasrattad on ka vigased. Mitte siis keti hammasrattad vaid PTOl endal sees ka paar hammasrattaid. Tundub keruline ja mitte eriti töökindel variant olevat. Lisaks ei saa SISU vintsi pooli kabiinist/eemalt juhtida vaba või veo asendisse.
Mis Mudesti puutub siis sellest pole aimugi mis seal saama hakkab. Kui on käidud, kirjutan kindlasti, kuidas ja mis oli. Võrreldes varasemate aastatega on sellel korral võimalik registreerida ja osa võtta ka veokaga.

Re: SISU

Postitatud: E Sept 28, 2020 9:14 am
Postitas GC
Meil oli neid kunagi 3 autot, kõigil olid hüdraulilised keskvintsid raami välisküljel.

Re: SISU

Postitatud: R Okt 02, 2020 7:16 pm
Postitas KarlReimann
IMG_20201002_185135.jpg
IMG_20201002_185135.jpg (4.69 MiB) Vaadatud 4160 korda
IMG_20201002_175535.jpg
IMG_20201002_175535.jpg (4.55 MiB) Vaadatud 4160 korda

Re: SISU

Postitatud: R Okt 02, 2020 7:27 pm
Postitas KarlReimann

Re: SISU

Postitatud: R Okt 02, 2020 9:35 pm
Postitas Jünger
Mind juba pikemat aega piinab, et kust sa neid ilusaid topeltrattaga pille hangid?

Kaspar

Re: SISU

Postitatud: R Okt 02, 2020 9:58 pm
Postitas KarlReimann
Olen siin keskonnas uus aga selle foorumi motot ''sest tõelised autod ehitatakse ise'' olen järginud juba mõnda aega.

Re: SISU

Postitatud: N Okt 08, 2020 1:05 am
Postitas Ural 6x6
KarlReimann kirjutas:
P Sept 27, 2020 5:57 pm
Ahjaa, Mudestile on ka plaan selle autoga minna, ehk pisemaid modifikatsioone tuleb lähitulevikus veel küll ja küll.
Vaatasin- mis klassi see Sisu A45 kaalult mahuks - ei leidnud sellist?
(4x4 võistlussõidukite tehnilised tingimused 2019-2020).
TR-1
3.4.4. Võistlussõiduki mass.
3.4.4.1. Võistlussõiduki mass tohib olla vahemikus 500-3500kg.
VABA
3.5.4. Võistlussõiduki mass.
3.5.4.1. Võistlussõiduki mass peab jääma vahemikku 1100 kuni 3000kg.
TR-3
3.6.4. Võistlussõiduki mass.
3.6.4.1. Võistlussõiduki massi peab jääma vahemikku 1200-3500kg.

(4×4 NEZ Championship 2020 üldjuhend)
Chapter 3. Automobile
Gross vehicle weight must not exceed 3,5 tons.

Erinevatel andmetel on Sisu tühikaal (veokastiga) 5000 kg, veokast kindlasti tonni ei kaalu(max 700-800 kg koos tendiga), seega tuleks laias laastus saleneda vähemalt 700-800 kg võrra (pigem isegi tonni jagu).
https://www.sisua.net/A-45-broschure3.jpg

Re: SISU

Postitatud: N Okt 08, 2020 7:31 am
Postitas RistoRR
Seiklus korraldatakse klassides ATV TUR, TUR, UTV ja VEOK.
Ural 6x6 kirjutas:
N Okt 08, 2020 1:05 am
KarlReimann kirjutas:
P Sept 27, 2020 5:57 pm
Ahjaa, Mudestile on ka plaan selle autoga minna, ehk pisemaid modifikatsioone tuleb lähitulevikus veel küll ja küll.
Vaatasin- mis klassi see Sisu A45 kaalult mahuks - ei leidnud sellist?
(4x4 võistlussõidukite tehnilised tingimused 2019-2020).
TR-1
3.4.4. Võistlussõiduki mass.
3.4.4.1. Võistlussõiduki mass tohib olla vahemikus 500-3500kg.
VABA
3.5.4. Võistlussõiduki mass.
3.5.4.1. Võistlussõiduki mass peab jääma vahemikku 1100 kuni 3000kg.
TR-3
3.6.4. Võistlussõiduki mass.
3.6.4.1. Võistlussõiduki massi peab jääma vahemikku 1200-3500kg.

(4×4 NEZ Championship 2020 üldjuhend)
Chapter 3. Automobile
Gross vehicle weight must not exceed 3,5 tons.

Erinevatel andmetel on Sisu tühikaal (veokastiga) 5000 kg, veokast kindlasti tonni ei kaalu(max 700-800 kg koos tendiga), seega tuleks laias laastus saleneda vähemalt 700-800 kg võrra (pigem isegi tonni jagu).
https://www.sisua.net/A-45-broschure3.jpg

Re: SISU

Postitatud: N Okt 08, 2020 9:12 am
Postitas heeringas
RistoRR kirjutas:
N Okt 08, 2020 7:31 am
Seiklus korraldatakse klassides ATV TUR, TUR, UTV ja VEOK.
Ural 6x6 kirjutas:
N Okt 08, 2020 1:05 am
KarlReimann kirjutas:
P Sept 27, 2020 5:57 pm
Ahjaa, Mudestile on ka plaan selle autoga minna, ehk pisemaid modifikatsioone tuleb lähitulevikus veel küll ja küll.
Vaatasin- mis klassi see Sisu A45 kaalult mahuks - ei leidnud sellist?


NII siis,veokad ikka saavad sõita ja palun kolhoosiesimehel koraldada koosolek oma ridades ning käskida -lubada kolhoosi veokid MudESTil osalema :D
Seltsis on segasem :idea:

Re: SISU

Postitatud: N Okt 08, 2020 11:59 pm
Postitas Ural 6x6
heeringas kirjutas:
N Okt 08, 2020 9:12 am
NII siis,veokad ikka saavad sõita ja palun kolhoosiesimehel koraldada koosolek oma ridades ning käskida -lubada kolhoosi veokid MudESTil osalema :D
Seltsis on segasem :idea:
"Kahjuks pean kogu kollektiivi nimel seltsimees Heeringat kurvastama uudisega, et enne kui kolhoosi meestel pole oma kohustuslikke normtunde kolhoosi laiendamise laupäevakutel ära tehtud - ei liigu ükski veok kolhoosi hoovilt lõbustusi otsima. Meie suur juht ja õpetaja on seadnud meile ülesandeks meie maa ja rahva jaoks ehitada miskit üllast kõigi mudasõltlaste hüvanguks ja seda ülesannet ei saa me mitte täitmata jätta. Viisaastaku plaanis on selle objekti valmimise tähtajaks seatud 7. november ehk Suure Sotsialistliku Oktoobrirevolutsiooni aastapäev - mil me sel aastal ühtlasi tähistame ka oma kolhoosi tagasihoidlikku neljandat sünnipäeva."

Et kui Sa nüüd kogu seda eelnevat kirjutist uskuma jäid, siis kahjuks ei oska ma Sind kuidagi aidata - selles loos on ainult üks peidetud fakt ja ülejäänu on täielik jura.
Tegelt on "kolhoosi esimees" üks viiest MTÜ Mäksa kolhoos juhatuse liikmest, kes on siin aeg-ajalt sõnumi tooja-edastaja rollis(vahest tunneb siiski ka jätkuvalt niisama isiklikku kiusatust miskit uurida või kommenteerida). Edastan nüüd siit saadud informatsiooni ülejäänud kollektiivile. Seda kas keegi tahab, soovib või peab vajalikuks sellel seiklusel osaleda - ei oska ma mitte öelda. "Kolhoosi esimees" pole kunagi kedagi keelanud ega käskinud. On ju üsna loomulik, et koos miskit tehes kujuneb jutu käigus ka miski ühine arusaam mõneski küsimuses ja kui enamus on oma seisukohad avaldanud ei ole ma paljuks pidanud neid ka siia foorumisse avaldada - kõik MTÜ liikmed lihtsalt ei oma siin foorumis kontot.

Isiklikult hoian pöialt Karl'ile aga kardan, et ainult see seda Sisu sealt soost välja ei aita.

Re: SISU

Postitatud: R Okt 09, 2020 10:37 am
Postitas KarlReimann
Kuna vahekastil ei ole fikseeritavat vabakäigu asendit siis omavalmistatud jõuvõttu ühendades lülitub vahekast kiiretelt käikudelt vabakäigu asendisse. See lülitus annab võimaluse kasutada jõuvõttu rataste veoga aeglusti käigul või ilma rataste veota, välistatud on aga kiired käigud ratastele ja jõuvõtt korraga.
Vints kinnitatud tagusillast tahapoole.
IMG_20201009_103848.jpg
IMG_20201009_103848.jpg (4.47 MiB) Vaadatud 3475 korda
IMG_20201009_174117.jpg
IMG_20201009_174117.jpg (4.82 MiB) Vaadatud 3370 korda

Re: SISU

Postitatud: R Okt 09, 2020 12:16 pm
Postitas rennen
Heeringas ikka hoiab seda tuld tuha all. :(

Re: SISU

Postitatud: E Okt 12, 2020 3:21 pm
Postitas KarlReimann
Mudestil on plaan Sisu kabiinist teha kogu sõidu vältel otseülekanne. Esimene proov nii sõidu kui video mõttes oli eetris veidi aega tagasi. Järele ja ilmselt juba Reedesel päeval otseülekannet saate näha facebooki kontolt nime alt ''Punane Tünn''.