3. leht 13-st

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: K Sept 11, 2019 6:04 pm
Postitas heeringas
Ural 6x6 kirjutas:
heeringas kirjutas:Küsimus.
Kas kabiini kuju võib muuta?
Kas kapott võb olla isetehtud (omalooming)?
Reeglites on
"3.2.2.1. Kabiin, mootor (hakkab kehtima alates 2019), raam ja sillad peavad olema pärit üle 3500 kg täismassiga veoautolt".
Kabiin peab olema veoki oma, kapotist pole ju juttu, seega tee mis tahad. Rüütel Roostelt nõuti, et mootor peab olema kaetud, samas reeglitest kuskilt sellist nõuet ei leia.
Tead, tegelt pole üldse vahet, mis seal reeglites kirjas on. Neid nagunii keegi ei järgi - isegi mitte tehniline kontroll(ehe näide on 2019. aastast kehtima hakanud turvakarkassi nõue).

Tahaks ju nõuetele vastava teha.
Ei tea kui palju originaal kabiinist peab järi jätma (palju võib kuju muuta) et reeglitele vastaks?
Või on nii, et mis pole keelatud on lubatud?
Plaan on GAZ-51 modida.

Kas on soovitada kedagi kes on pädev minu lollidele küsimustele vastama?

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: K Sept 11, 2019 6:09 pm
Postitas puhvel
Mina sain aru, et kõik mis pole lubatud on keelatud :)

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: K Sept 11, 2019 6:31 pm
Postitas Ural 6x6
heeringas kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas:
heeringas kirjutas:Küsimus.
Kas kabiini kuju võib muuta?
Kas kapott võb olla isetehtud (omalooming)?
Reeglites on
"3.2.2.1. Kabiin, mootor (hakkab kehtima alates 2019), raam ja sillad peavad olema pärit üle 3500 kg täismassiga veoautolt".
Kabiin peab olema veoki oma, kapotist pole ju juttu, seega tee mis tahad. Rüütel Roostelt nõuti, et mootor peab olema kaetud, samas reeglitest kuskilt sellist nõuet ei leia.
Tead, tegelt pole üldse vahet, mis seal reeglites kirjas on. Neid nagunii keegi ei järgi - isegi mitte tehniline kontroll(ehe näide on 2019. aastast kehtima hakanud turvakarkassi nõue).

Tahaks ju nõuetele vastava teha.
Ei tea kui palju originaal kabiinist peab järi jätma (palju võib kuju muuta) et reeglitele vastaks?
Või on nii, et mis pole keelatud on lubatud?
Plaan on GAZ-51 modida.

Kas on soovitada kedagi kes on pädev minu lollidele küsimustele vastama?
Kui isegi seda, mis kirjas ei nõuta, kuidas siis saab keelata seda, mida isegi kirjas pole?
Kui leiad sellise kellegi, kes oskab vastata, siis mul on ka üsna palju küsimusi tekkinud talle. :)

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: P Sept 15, 2019 11:41 am
Postitas heeringas
Õlipumppa(topelt) ikka vaja, mootoriõli pumpamiseks.

Peaks olema arvutuste järgi 33 liitrit minutis(kumbki).
Sobib kasutatud hüdropump mis ei tooda enam korraliku survet.
Hea oleks väikese gabariidiline aga kindlasti kahe imuotsaga.
Pumba laagerdust (pukka) on ka vaja.

Igasugu vihjed teretulnud :!:

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: P Sept 15, 2019 9:05 pm
Postitas heeringas
Vaja veel välja mõelda amordimajandus.
On kellegil ideid ja kogemusi mida alla panna :?:

Siis veel, et kust saaks bumpstop (läbilöögi pidur-piiraja)
4tk oleks vaja.

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: E Sept 16, 2019 10:06 am
Postitas erik
Ausalt ei saa midagi aru. Õlipumpa on vaja, amorti on vaja, bumpstoppi on vaja... kogu teema on nagu mingi "arva ise, ma olen nii salapärane". Kas sa äkki suudaksid mõne plaani, eesmärgi ja mõõdu vähe täpsemalt kirja panna?
:roll:

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: E Sept 16, 2019 11:33 am
Postitas heeringas
heeringas kirjutas:Õlipumppa(topelt) ikka vaja, mootoriõli pumpamiseks.

Peaks olema arvutuste järgi 33 liitrit minutis(kumbki).
Sobib kasutatud hüdropump mis ei tooda enam korraliku survet.
Hea oleks väikese gabariidiline aga kindlasti kahe imuotsaga.
Pumba laagerdust (pukka) on ka vaja.

Igasugu vihjed teretulnud :!:
erik kirjutas:Ausalt ei saa midagi aru. Õlipumpa on vaja, amorti on vaja, bumpstoppi on vaja... kogu teema on nagu mingi "arva ise, ma olen nii salapärane". Kas sa äkki suudaksid mõne plaani, eesmärgi ja mõõdu vähe täpsemalt kirja panna?
:roll:
No mis ma pean siis iga asja jaoka eraldi teema tegema ?
Kõik on seotud ühe projektiga.

Aga kui ei ole nõu anda, või ei ole midagi pakkuda siis ei ole ka miskit teha .
Vabandust kui kedagi riivan enda segaste mõtetega :oops:

Aga eks ma pusin ja otsin asju edasi. :oops:
heeringas kirjutas:Õlipumppa(topelt) ikka vaja, mootoriõli pumpamiseks.

Peaks olema arvutuste järgi 33 liitrit minutis(kumbki).
Sobib kasutatud hüdropump mis ei tooda enam korraliku survet.
Hea oleks väikese gabariidiline aga kindlasti kahe imuotsaga.
Pumba laagerdust (pukka) on ka vaja.

Igasugu vihjed teretulnud :!:
No mis ma siis veel oskan seletada selle pumba asjus.
Vaja mootori õli pumbata (kuivkarte vist asja nimi)
heeringas kirjutas:Vaja veel välja mõelda amordimajandus.
On kellegil ideid ja kogemusi mida alla panna :?:



Siis veel, et kust saaks bumpstop (läbilöögi pidur-piiraja)
4tk oleks vaja.
No selle murele ei oska ma küll eriti midagi täpsustuseks lisada.
Võibolla siis see, et tuleb kahe varda ja V talaga sillakinnitus.

Nii, et tahaks ainult nõu saada (mitte ämbrit) :wink:

Vabandan veelkord kui teile sellise "arva ise, ma olen nii salapärane" mulje jätsin :oops:

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: E Sept 16, 2019 12:06 pm
Postitas erik
Mis krt siis nüüd viga on, et kohe vaja vaja solvuma hakata?
Juhin lihtsalt tähelepanu, et su teemas ei saa nõu anda, kui sa kõik enda teada jätad ja ühtegi eesmärki välja ei ütle.

Kui kuivkarterist räägid, joppenpuhh, siis nii palun kirjutagi.
Oma kogemusest võin öelda, et vaja on vähemalt kolme sektsiooniga pumpa. Kaks tegeleb karterist õli pumpamisega anumasse ja kolmas pumpab õli anumast mootorisse.
Aga kui rahakott pole puuga seljas, või peenmehhaanika - täpis-metallitöötlemise töökoda ei ole, sinu garaaz, siis loobu sellest mõttest. Eriti, kui selle süsteemi peenustega kursis pole.
Väga palju jama on pisiasjadega, alustades ülekandest, liitmikest, filtritest... ja lõpetades erilise vahueraldajaga ning väga priske tuulutusega.

Amorte on maailmas lõputu kogus, põhiline aga on see, mis käiku sa nendelt vajad, siis alles tulevad muud omadused mängu.
Bump stopp on vedrustuse osa, neid on ka erineva käigu ja tööpõhimõttega. Lihtne on panna, lihtsalt valmis kummipuks.
Kas oluline on hind, tööomadused, ja-või reguleeritavus. See peaks ikka endal ennem välja mõeldud olema. Mida see auto tegema peab hakkama? Kas hüppesse julgeksid sellega minna, või on 50 km/h juba ulme, mis ta maastikul saavutama peaks.

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: E Sept 16, 2019 1:28 pm
Postitas heeringas
Ei ole hullu :wink:

Kuivkarteri süsteemist rääkides on minu mootoril tehasest juba üks lisapump karteris,
mis pumpab ühest otsast teise kui nina peaks kauaks püsti jääma.
Selle pumba(hammasrataspump) tootlikus on 33 L/min arvutuslikult.
Vaja on nüüd kaks pumppa (välist) samaväärset lisada.
Survepump jääks originaal.
Tehnilise lahendusega saan hakkama.

Räägi sellest vahueraldajast.
Sellest ei tea ma midagi.

P.s
Kurat selle kirjutamisega läheb ikka palju aega ,
Äkki võib sulle telefoneerida?

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: E Sept 16, 2019 10:05 pm
Postitas erik
Kui kuivkarter, siis see tähendab, et karteris õli ei ole. Kogu õli pumpavad imipumbad anumasse. Järelikult pumpavad ka väga palju õhku. Seda õhu ja õli segu on vaja maha rahustada, et survepump saaks rahulikult survet anda.
Õlipump koormab mootorit päris palju, tavalise kiilrihmaga sa seda jõudu üle ei kanna.

Miks sulle üldse kuivkarter? Sild ei mahu mootori alla?

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: E Sept 16, 2019 11:10 pm
Postitas heeringas
Just nii,et ei mahu jah,
Silda sai ka ettepoole nihutatud ,et natukenegi kaalujaotus parem oleks.
Nii et pääsu mul sellest kuivast karterist ei ole.
Varjant on otse vända otsa panna, aga pöörded lähevad vist liiale.

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: T Sept 17, 2019 8:22 am
Postitas erik
Kaalu kõiki võimalusi, sellest kuivkarterist loobumiseks.

Mina omal ajal ostsin ebay'st pruugitud komplekti. See tundus olevat ainuke mõistlik lahendus. Isegi veel siis oli aretamist kõvasti. Juba karteri ehitamine on suur töö, kui see teha nii, nagu peab. Ülekande ehitamisest ei räägigi. Originaalis käivad need hammasrihmaga, midagi sellist, ainult muda tihedamat, on vaja siis nullist leiutama hakata.

Mahuti võiks ikka pruugituna osta, kui sellest mahust piisab:


https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2765514533

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: T Sept 17, 2019 9:46 am
Postitas totu
Annaks ka oma hääle märgkarterile, eriti veel veoautol. Kordades lihtsam (mitte lihtne) on silla reduktor rohkem nihkesse viia ja sild mootori eest mööda käima panna. Ja üldse, miks peavad (veo)autol kõik rasked asjad ühe otsa peal olema? mootori viimine auto keskele on ka lihtsam ja efektiivsem (läbivuse ja stabiilsuse mõttes), kui kuivkarteri aretamine. Mootorit madalamale see ka ei aita viia, sidurikoda on ikkagi madalaim punkt. Vanni aretamine on iseasi, nt. selliseks, et tõusudel kuivaks ei jää, langustel kannatab mootor hetkelise õlirõhu kadumise ära.

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: T Sept 17, 2019 10:59 am
Postitas KarlReimann
Olen näinud liini bussidel lapiti veoauto mootorit, kas neil ei võiks olla kuiv karterit? Kui on siis peavad seal olema ka vajalikud paagid ja pumbad. KB Autost...

Re: No nii- läheb lahti!

Postitatud: T Sept 17, 2019 12:38 pm
Postitas heeringas
KarlReimann kirjutas:Olen näinud liini bussidel lapiti veoauto mootorit, kas neil ei võiks olla kuiv karterit? Kui on siis peavad seal olema ka vajalikud paagid ja pumbad. KB Autost...
Seal käidud ja need lahendused on väga suured.
erik kirjutas:Kaalu kõiki võimalusi, sellest kuivkarterist loobumiseks.

Mina omal ajal ostsin ebay'st pruugitud komplekti. See tundus olevat ainuke mõistlik lahendus. Isegi veel siis oli aretamist kõvasti. Juba karteri ehitamine on suur töö, kui see teha nii, nagu peab. Ülekande ehitamisest ei räägigi. Originaalis käivad need hammasrihmaga, midagi sellist, ainult muda tihedamat, on vaja siis nullist leiutama hakata.

Mahuti võiks ikka pruugituna osta, kui sellest mahust piisab:


https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2765514533
Kõik minu peas peetud koosolekud on ikka sinna kuiva karteri poole viinud ja ka protsess on käivitunud.
Ja praegune takistus ongi see va topeltoump.
Mahuti peaks mahutama nii 20l õli(niipalju oli sees).
Tehnilise teostusega saan hakkama .
totu kirjutas:Annaks ka oma hääle märgkarterile, eriti veel veoautol. Kordades lihtsam (mitte lihtne) on silla reduktor rohkem nihkesse viia ja sild mootori eest mööda käima panna. Ja üldse, miks peavad (veo)autol kõik rasked asjad ühe otsa peal olema? mootori viimine auto keskele on ka lihtsam ja efektiivsem (läbivuse ja stabiilsuse mõttes), kui kuivkarteri aretamine. Mootorit madalamale see ka ei aita viia, sidurikoda on ikkagi madalaim punkt. Vanni aretamine on iseasi, nt. selliseks, et tõusudel kuivaks ei jää, langustel kannatab mootor hetkelise õlirõhu kadumise ära.
Silla reduktorit minu varjandil liigutada ei ole võimalik, mootorit keskele samuti.
See pärast viisingi silla ettepoole, mis ongi kuiva karteri põhjuseks.
Mootorit ta tõesti madalamale ei too aga silla saab ülespoole .