Tõstsin Chevy teemast selle postituse siia ja
proovin siin edasi oma küsimustele vastuseid saada.
Re: Chevy
Raporteeri postitusest
Tsiteeri
PostitusPostitas LauriJ » R Jaan 10, 2020 11:40 pm
Näiteks kui sa küsid, et mis pikkusega peaksid amordid olema (et saaks hea). Rohkem mingeid parameetreid ei anna, siis sellisele küsimusele pole võimalik vastata. Ja tegelikult ühest vastust polegi. Autot ehitades projekteerid ju mingi sillakäigu, amordi pikkuse valik käib selle järgi. Ühele meeldib jäigem auto, teisele pehmem. Ei tea, mis autole need alla lähevad, kui raske see on ning kus see üldse sõitma hakkab. Isegi kui nendele on vastused olemas siis on ikka raske midagi kindlat vastata. Kui sillakäik on selge, siis tuleb veel teada, kuhu need kinnitatakse, mis nurga alla ja mis on niiöelda "motion ratio". Ja siis sealt läheb asi edasi.
Hea on jube suhteline mõiste. Mõne jaoks on "hea" standard veoka lehtvedrudega pukk. Mina leian näiteks, et kõik Eesti TR3edel on hea vedrustuseni veel tükk maad minna. Ja nendel autodel maksavad ainuüksi amordid rohkem kui enamus veoka klassi isendeid. Mõne aasta tagusega on suur samm edasi liigutud ja võibolla sel aastal tulevad uued autod rajale, mis on jälle tükk maad paremad. Ma ei räägi seda üleolevalt, et kõik on pask mis siiamaani tehtud on. Lihtsalt areng on selline olnud ja järjest liigume edasi paremate ja kiiremate autode poole. Keegi meist pole "amordi ja vedrustuse" guru, kõik oleme iseõppinud amatöörid.
Järgmine küsimus oli, et suurt raskust see amort (profender) jõuab tööle panna? No ei saa aru küsimusest. Amort ise ei pane midagi tööle. Seda amorti saab lahti võtta, õli kogust ja viskoosust muuta, samamoodi seibide hunnikut modifitseerida enda äranägemise järgi, lämmastiku rõhku saad muuta ka. Ühesõnaga saab seda amorti seadistada vastavalt vajadusele (see on see, mida tavaliselt originaal amordil teha ei saa - võtad riiulist, paned alla ja siis loodad, et rahuldab vajadusi).
Eks see kõik tuleb kogemustega. Mina alustasin ka TR1 klassis kuuris tuunimisega. Panin vedrudele tennispalle vahele, et need läbilöögi puksidena töötaksid jne.
Praegu naljakas mõelda aga noh, raha siis ei raatsinud autosse panna ja üritasin käepäraste ning odavate asjadega midagi leiutada. Tagantjärgi võin öelda, et mõttetu ajaraiskamine (ja ka raha). Kuula kohe vanasi tegijaid, kui eelarvest jääb väheks, siis lihtsalt kogu juurde kuni saad osta. Odavate asjadega raiskad aega ja raha, käid võistlusel - tulemus on, et lõhud kõik ära. Siis kirud ja lähed garaazi uuesti asja ümber tegema. Tean seda omast käest.
Sitaks olen autot tuuninud "paremaks" ja siis võistlustel raja äärest teistele kaasa elanud
TR3 "ZukMy" , Defender 110, MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team