No nii- läheb lahti!
Moderaator: Moderators
Re: No nii- läheb lahti!
OT
Uue võlli hinda ei tea, aga jutt oli volvo esidiffri taasamisest.
https://www.flickr.com/photos/14586719@N04/32575938257/
Vasakul pool on 4wd differ, nuudiotsas on muhv, mis ühendab nurkülekannet 4wd jaoks. Kui veab, siis läheb ainult muhv(oli vist 300 IA's), kui ei siis difril ka hambad maas. Ma ei kujuta ette, mis see differ maksa võib.
Volvo foorumist leitud pildid
Uue võlli hinda ei tea, aga jutt oli volvo esidiffri taasamisest.
https://www.flickr.com/photos/14586719@N04/32575938257/
Vasakul pool on 4wd differ, nuudiotsas on muhv, mis ühendab nurkülekannet 4wd jaoks. Kui veab, siis läheb ainult muhv(oli vist 300 IA's), kui ei siis difril ka hambad maas. Ma ei kujuta ette, mis see differ maksa võib.
Volvo foorumist leitud pildid
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: No nii- läheb lahti!
Heeringas tegi pildi.
- Manused
-
- received_545159869662335.jpeg (93.69 KiB) Vaadatud 5576 korda
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: No nii- läheb lahti!
Oli rehvid ostnud. 420/70 r24.
- Manused
-
- received_786033515193055.jpeg (87.58 KiB) Vaadatud 5528 korda
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: No nii- läheb lahti!
Väga stiilne "rotiveokas"!
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Re: No nii- läheb lahti!
Kuna siin juba Volvo teema postitatud siis ei saa mainimata jätta et seda nuutmuhvi ei pea tormama ummisjalu IAst ostma minema. Ja diffrit ka. Kangematel atm käigukasti remontiatel need olemas kõik laoseisus ja kindlasti odavamalt kui esinduses.ahto42 kirjutas:OT
Uue võlli hinda ei tea, aga jutt oli volvo esidiffri taasamisest.
https://www.flickr.com/photos/14586719@N04/32575938257/
Vasakul pool on 4wd differ, nuudiotsas on muhv, mis ühendab nurkülekannet 4wd jaoks. Kui veab, siis läheb ainult muhv(oli vist 300 IA's), kui ei siis difril ka hambad maas. Ma ei kujuta ette, mis see differ maksa võib.
Volvo foorumist leitud pildid
Re: No nii- läheb lahti!
Tõstsin Chevy teemast selle postituse siia ja
proovin siin edasi oma küsimustele vastuseid saada.
Re: Chevy
Raporteeri postitusest
Tsiteeri
PostitusPostitas LauriJ » R Jaan 10, 2020 11:40 pm
Näiteks kui sa küsid, et mis pikkusega peaksid amordid olema (et saaks hea). Rohkem mingeid parameetreid ei anna, siis sellisele küsimusele pole võimalik vastata. Ja tegelikult ühest vastust polegi. Autot ehitades projekteerid ju mingi sillakäigu, amordi pikkuse valik käib selle järgi. Ühele meeldib jäigem auto, teisele pehmem. Ei tea, mis autole need alla lähevad, kui raske see on ning kus see üldse sõitma hakkab. Isegi kui nendele on vastused olemas siis on ikka raske midagi kindlat vastata. Kui sillakäik on selge, siis tuleb veel teada, kuhu need kinnitatakse, mis nurga alla ja mis on niiöelda "motion ratio". Ja siis sealt läheb asi edasi.
Hea on jube suhteline mõiste. Mõne jaoks on "hea" standard veoka lehtvedrudega pukk. Mina leian näiteks, et kõik Eesti TR3edel on hea vedrustuseni veel tükk maad minna. Ja nendel autodel maksavad ainuüksi amordid rohkem kui enamus veoka klassi isendeid. Mõne aasta tagusega on suur samm edasi liigutud ja võibolla sel aastal tulevad uued autod rajale, mis on jälle tükk maad paremad. Ma ei räägi seda üleolevalt, et kõik on pask mis siiamaani tehtud on. Lihtsalt areng on selline olnud ja järjest liigume edasi paremate ja kiiremate autode poole. Keegi meist pole "amordi ja vedrustuse" guru, kõik oleme iseõppinud amatöörid.
Järgmine küsimus oli, et suurt raskust see amort (profender) jõuab tööle panna? No ei saa aru küsimusest. Amort ise ei pane midagi tööle. Seda amorti saab lahti võtta, õli kogust ja viskoosust muuta, samamoodi seibide hunnikut modifitseerida enda äranägemise järgi, lämmastiku rõhku saad muuta ka. Ühesõnaga saab seda amorti seadistada vastavalt vajadusele (see on see, mida tavaliselt originaal amordil teha ei saa - võtad riiulist, paned alla ja siis loodad, et rahuldab vajadusi).
Eks see kõik tuleb kogemustega. Mina alustasin ka TR1 klassis kuuris tuunimisega. Panin vedrudele tennispalle vahele, et need läbilöögi puksidena töötaksid jne. Praegu naljakas mõelda aga noh, raha siis ei raatsinud autosse panna ja üritasin käepäraste ning odavate asjadega midagi leiutada. Tagantjärgi võin öelda, et mõttetu ajaraiskamine (ja ka raha). Kuula kohe vanasi tegijaid, kui eelarvest jääb väheks, siis lihtsalt kogu juurde kuni saad osta. Odavate asjadega raiskad aega ja raha, käid võistlusel - tulemus on, et lõhud kõik ära. Siis kirud ja lähed garaazi uuesti asja ümber tegema. Tean seda omast käest. Sitaks olen autot tuuninud "paremaks" ja siis võistlustel raja äärest teistele kaasa elanud
TR3 "ZukMy" , Defender 110, MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
proovin siin edasi oma küsimustele vastuseid saada.
Re: Chevy
Raporteeri postitusest
Tsiteeri
PostitusPostitas LauriJ » R Jaan 10, 2020 11:40 pm
Näiteks kui sa küsid, et mis pikkusega peaksid amordid olema (et saaks hea). Rohkem mingeid parameetreid ei anna, siis sellisele küsimusele pole võimalik vastata. Ja tegelikult ühest vastust polegi. Autot ehitades projekteerid ju mingi sillakäigu, amordi pikkuse valik käib selle järgi. Ühele meeldib jäigem auto, teisele pehmem. Ei tea, mis autole need alla lähevad, kui raske see on ning kus see üldse sõitma hakkab. Isegi kui nendele on vastused olemas siis on ikka raske midagi kindlat vastata. Kui sillakäik on selge, siis tuleb veel teada, kuhu need kinnitatakse, mis nurga alla ja mis on niiöelda "motion ratio". Ja siis sealt läheb asi edasi.
Hea on jube suhteline mõiste. Mõne jaoks on "hea" standard veoka lehtvedrudega pukk. Mina leian näiteks, et kõik Eesti TR3edel on hea vedrustuseni veel tükk maad minna. Ja nendel autodel maksavad ainuüksi amordid rohkem kui enamus veoka klassi isendeid. Mõne aasta tagusega on suur samm edasi liigutud ja võibolla sel aastal tulevad uued autod rajale, mis on jälle tükk maad paremad. Ma ei räägi seda üleolevalt, et kõik on pask mis siiamaani tehtud on. Lihtsalt areng on selline olnud ja järjest liigume edasi paremate ja kiiremate autode poole. Keegi meist pole "amordi ja vedrustuse" guru, kõik oleme iseõppinud amatöörid.
Järgmine küsimus oli, et suurt raskust see amort (profender) jõuab tööle panna? No ei saa aru küsimusest. Amort ise ei pane midagi tööle. Seda amorti saab lahti võtta, õli kogust ja viskoosust muuta, samamoodi seibide hunnikut modifitseerida enda äranägemise järgi, lämmastiku rõhku saad muuta ka. Ühesõnaga saab seda amorti seadistada vastavalt vajadusele (see on see, mida tavaliselt originaal amordil teha ei saa - võtad riiulist, paned alla ja siis loodad, et rahuldab vajadusi).
Eks see kõik tuleb kogemustega. Mina alustasin ka TR1 klassis kuuris tuunimisega. Panin vedrudele tennispalle vahele, et need läbilöögi puksidena töötaksid jne. Praegu naljakas mõelda aga noh, raha siis ei raatsinud autosse panna ja üritasin käepäraste ning odavate asjadega midagi leiutada. Tagantjärgi võin öelda, et mõttetu ajaraiskamine (ja ka raha). Kuula kohe vanasi tegijaid, kui eelarvest jääb väheks, siis lihtsalt kogu juurde kuni saad osta. Odavate asjadega raiskad aega ja raha, käid võistlusel - tulemus on, et lõhud kõik ära. Siis kirud ja lähed garaazi uuesti asja ümber tegema. Tean seda omast käest. Sitaks olen autot tuuninud "paremaks" ja siis võistlustel raja äärest teistele kaasa elanud
TR3 "ZukMy" , Defender 110, MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Re: No nii- läheb lahti!
Väga hea ja hariv vastus. Tänud LauriJ.
Nüüd siis lisa küsimusi vedrustusest.
Mis oleks siis see vajalik sillakäik?
Ise olen mõelnud nii 400, aga sillakäikku on rohkemkui vaja.
Sillad kinnitus on 4link , V-tala ja vardad.
Auto raskusega ongi veel nii,et ei tea ,aga lähiajal peaks enamvähem saamavajalik pudru külge, eks siis kaalub üle. Eks ta sinna 2tonni alla võik tulla(loodan)
Ma saa aru et ORI kannatas max 860 kg, et veel töötaks(ilma vedruta)
teiste (odavamate) analoogidega ei tea seda numbrit.
Hea oleks ju panna ilma vedruta ja asi valmis.
Seda ka et kõik amordi kinnitused on veel tegematta ja hea olekski enne selgusele jõuda milline amort valida.
Nii et ei väsi kordamast palun, palun nõu ja vihjeid.
proovin siis sealt midagi valida.
Nüüd siis lisa küsimusi vedrustusest.
Mis oleks siis see vajalik sillakäik?
Ise olen mõelnud nii 400, aga sillakäikku on rohkemkui vaja.
Sillad kinnitus on 4link , V-tala ja vardad.
Auto raskusega ongi veel nii,et ei tea ,aga lähiajal peaks enamvähem saamavajalik pudru külge, eks siis kaalub üle. Eks ta sinna 2tonni alla võik tulla(loodan)
Ma saa aru et ORI kannatas max 860 kg, et veel töötaks(ilma vedruta)
teiste (odavamate) analoogidega ei tea seda numbrit.
Hea oleks ju panna ilma vedruta ja asi valmis.
Seda ka et kõik amordi kinnitused on veel tegematta ja hea olekski enne selgusele jõuda milline amort valida.
Nii et ei väsi kordamast palun, palun nõu ja vihjeid.
proovin siis sealt midagi valida.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: No nii- läheb lahti!
Kui 40cm siis 16". Kui 1200lbs on maksimaalne lubatud kaal siis 550kg. Ei tea aga eeldan, et see on maksimaalne kaal, sellest suuremat ei tohiks tekkida ka tänu inertsile.
Re: No nii- läheb lahti!
Nüüd lõpuks leitud selline pooltelg ,aga sellel tuleb kardaaniristi ava 32mm 35 mm ümber teha.
Kes suudab aidata või kelle poole pöörduda.
Kes suudab aidata või kelle poole pöörduda.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: No nii- läheb lahti!
Võimalusel pane kardaani ristile kaks suuremat kaussi.
Parandan: Vaja on kaks väiksemat kaussi hoopis.
Parandan: Vaja on kaks väiksemat kaussi hoopis.
Re: No nii- läheb lahti!
No nüüd on küll keegi kavalpea minu postitusele pildialuse teksti lisanud.heeringas kirjutas:Nüüd lõpuks leitud selline pooltelg ,aga sellel tuleb kardaaniristi ava 32mm 35 mm ümber teha.
Kes suudab aidata või kelle poole pöörduda. No pagan küll, kui raske on selgelt kirjutada, mida siis ikkagi teha vaja on?
Kas hetkel on 32mm ja sul on vaja see ava 35mm peale ümber teha? Kas seal liha selleks üldse on?
Või sul on vaja ol.ol ava, mis on läbimõõduga 35 mm ja su risti kaus on väiksem...
Kuidas see on võimalik
Kas keegi oskab öelda
Ole hea ja anna endast teada kirjanik
Viimati muutis heeringas, N Jaan 30, 2020 9:16 pm, muudetud 1 kord kokku.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: No nii- läheb lahti!
Mina kogemata tegin, võid oma näpu tagasi panna.erik kirjutas:heeringas kirjutas:No nüüd on küll keegi kavalpea minu postitusele pildialuse teksti lisanud.heeringas kirjutas:Nüüd lõpuks leitud selline pooltelg ,aga sellel tuleb kardaaniristi ava 32mm 35 mm ümber teha.
Kes suudab aidata või kelle poole pöörduda.
Kuidas see on võimalik
Kas keegi oskab öelda
Ole hea ja anna endast teada kirjanik
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: No nii- läheb lahti!
Aga poolassi puutuvalt. No pagan küll, kui raske on selgelt kirjutada, mida siis ikkagi teha vaja on?
Kas hetkel on 32mm ja sul on vaja see ava 35mm peale ümber teha? Kas seal liha selleks üldse on?
Või sul on vaja ol.ol ava, mis on läbimõõduga 35 mm ja su risti kaus on väiksem...
Kas hetkel on 32mm ja sul on vaja see ava 35mm peale ümber teha? Kas seal liha selleks üldse on?
Või sul on vaja ol.ol ava, mis on läbimõõduga 35 mm ja su risti kaus on väiksem...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Re: No nii- läheb lahti!
Nii lihtne ongi teistele sõnu suhu panna.erik kirjutas:Mina kogemata tegin, võid oma näpu tagasi panna.erik kirjutas:heeringas kirjutas:
No nüüd on küll keegi kavalpea minu postitusele pildialuse teksti lisanud.
Kuidas see on võimalik
Kas keegi oskab öelda
Ole hea ja anna endast teada kirjanik
Sõbrad juba tundsid huvi mu vaimse tervise pärast
See siis lahendatud ja näpp langetatud.