No nii- läheb lahti!

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 624
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas ahto42 »

OT

Uue võlli hinda ei tea, aga jutt oli volvo esidiffri taasamisest.
https://www.flickr.com/photos/14586719@N04/32575938257/

Vasakul pool on 4wd differ, nuudiotsas on muhv, mis ühendab nurkülekannet 4wd jaoks. Kui veab, siis läheb ainult muhv(oli vist 300 IA's), kui ei siis difril ka hambad maas. Ma ei kujuta ette, mis see differ maksa võib.
Volvo foorumist leitud pildid
Pilt

Pilt
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
KarlReimann
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Heeringas tegi pildi.
Manused
received_545159869662335.jpeg
received_545159869662335.jpeg (93.69 KiB) Vaadatud 2854 korda
Kasutaja avatar
KarlReimann
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Oli rehvid ostnud. 420/70 r24.
Manused
received_786033515193055.jpeg
received_786033515193055.jpeg (87.58 KiB) Vaadatud 2806 korda
Kasutaja avatar
KarlReimann
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

See aasta ta seda valmis ei saanud, ehk saab järgmine.

https://photos.app.goo.gl/sD6uhPFuP7iPEDia6
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2743
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas erik »

Väga stiilne "rotiveokas"!
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 427
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas kalle211 »

ahto42 kirjutas:OT

Uue võlli hinda ei tea, aga jutt oli volvo esidiffri taasamisest.
https://www.flickr.com/photos/14586719@N04/32575938257/

Vasakul pool on 4wd differ, nuudiotsas on muhv, mis ühendab nurkülekannet 4wd jaoks. Kui veab, siis läheb ainult muhv(oli vist 300 IA's), kui ei siis difril ka hambad maas. Ma ei kujuta ette, mis see differ maksa võib.
Volvo foorumist leitud pildid
Pilt

Pilt
Kuna siin juba Volvo teema postitatud siis ei saa mainimata jätta et seda nuutmuhvi ei pea tormama ummisjalu IAst ostma minema. Ja diffrit ka. Kangematel atm käigukasti remontiatel need olemas kõik laoseisus ja kindlasti odavamalt kui esinduses.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 705
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

Tõstsin Chevy teemast selle postituse siia ja
proovin siin edasi oma küsimustele vastuseid saada.

Re: Chevy

Raporteeri postitusest
Tsiteeri

PostitusPostitas LauriJ » R Jaan 10, 2020 11:40 pm
Näiteks kui sa küsid, et mis pikkusega peaksid amordid olema (et saaks hea). Rohkem mingeid parameetreid ei anna, siis sellisele küsimusele pole võimalik vastata. Ja tegelikult ühest vastust polegi. Autot ehitades projekteerid ju mingi sillakäigu, amordi pikkuse valik käib selle järgi. Ühele meeldib jäigem auto, teisele pehmem. Ei tea, mis autole need alla lähevad, kui raske see on ning kus see üldse sõitma hakkab. Isegi kui nendele on vastused olemas siis on ikka raske midagi kindlat vastata. Kui sillakäik on selge, siis tuleb veel teada, kuhu need kinnitatakse, mis nurga alla ja mis on niiöelda "motion ratio". Ja siis sealt läheb asi edasi.
Hea on jube suhteline mõiste. Mõne jaoks on "hea" standard veoka lehtvedrudega pukk. Mina leian näiteks, et kõik Eesti TR3edel on hea vedrustuseni veel tükk maad minna. Ja nendel autodel maksavad ainuüksi amordid rohkem kui enamus veoka klassi isendeid. Mõne aasta tagusega on suur samm edasi liigutud ja võibolla sel aastal tulevad uued autod rajale, mis on jälle tükk maad paremad. Ma ei räägi seda üleolevalt, et kõik on pask mis siiamaani tehtud on. Lihtsalt areng on selline olnud ja järjest liigume edasi paremate ja kiiremate autode poole. Keegi meist pole "amordi ja vedrustuse" guru, kõik oleme iseõppinud amatöörid.

Järgmine küsimus oli, et suurt raskust see amort (profender) jõuab tööle panna? No ei saa aru küsimusest. Amort ise ei pane midagi tööle. Seda amorti saab lahti võtta, õli kogust ja viskoosust muuta, samamoodi seibide hunnikut modifitseerida enda äranägemise järgi, lämmastiku rõhku saad muuta ka. Ühesõnaga saab seda amorti seadistada vastavalt vajadusele (see on see, mida tavaliselt originaal amordil teha ei saa - võtad riiulist, paned alla ja siis loodad, et rahuldab vajadusi).

Eks see kõik tuleb kogemustega. Mina alustasin ka TR1 klassis kuuris tuunimisega. Panin vedrudele tennispalle vahele, et need läbilöögi puksidena töötaksid jne. :D Praegu naljakas mõelda aga noh, raha siis ei raatsinud autosse panna ja üritasin käepäraste ning odavate asjadega midagi leiutada. Tagantjärgi võin öelda, et mõttetu ajaraiskamine (ja ka raha). Kuula kohe vanasi tegijaid, kui eelarvest jääb väheks, siis lihtsalt kogu juurde kuni saad osta. Odavate asjadega raiskad aega ja raha, käid võistlusel - tulemus on, et lõhud kõik ära. Siis kirud ja lähed garaazi uuesti asja ümber tegema. Tean seda omast käest. :D Sitaks olen autot tuuninud "paremaks" ja siis võistlustel raja äärest teistele kaasa elanud :roll:
TR3 "ZukMy" , Defender 110, MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 705
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

Väga hea ja hariv vastus. Tänud LauriJ.

Nüüd siis lisa küsimusi vedrustusest.
Mis oleks siis see vajalik sillakäik?
Ise olen mõelnud nii 400, aga sillakäikku on rohkemkui vaja.
Sillad kinnitus on 4link , V-tala ja vardad.
Auto raskusega ongi veel nii,et ei tea ,aga lähiajal peaks enamvähem saamavajalik pudru külge, eks siis kaalub üle. Eks ta sinna 2tonni alla võik tulla(loodan)

Ma saa aru et ORI kannatas max 860 kg, et veel töötaks(ilma vedruta)
teiste (odavamate) analoogidega ei tea seda numbrit.
Hea oleks ju panna ilma vedruta ja asi valmis.
Seda ka et kõik amordi kinnitused on veel tegematta ja hea olekski enne selgusele jõuda milline amort valida.

Nii et ei väsi kordamast palun, palun nõu ja vihjeid.
proovin siis sealt midagi valida.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
KarlReimann
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Kui 40cm siis 16". Kui 1200lbs on maksimaalne lubatud kaal siis 550kg. Ei tea aga eeldan, et see on maksimaalne kaal, sellest suuremat ei tohiks tekkida ka tänu inertsile.
Screenshot_20200111-105831_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20200111-105831_Samsung Internet.jpg (87.08 KiB) Vaadatud 1694 korda
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 705
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

Nüüd lõpuks leitud selline pooltelg ,aga sellel tuleb kardaaniristi ava 32mm 35 mm ümber teha.
Kes suudab aidata või kelle poole pöörduda.
pooltelg.jpg
pooltelg.jpg (34.91 KiB) Vaadatud 1112 korda
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
KarlReimann
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Võimalusel pane kardaani ristile kaks suuremat kaussi.
Parandan: Vaja on kaks väiksemat kaussi hoopis.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 705
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

heeringas kirjutas:Nüüd lõpuks leitud selline pooltelg ,aga sellel tuleb kardaaniristi ava 32mm 35 mm ümber teha.
Kes suudab aidata või kelle poole pöörduda.
pooltelg.jpg
No pagan küll, kui raske on selgelt kirjutada, mida siis ikkagi teha vaja on?
Kas hetkel on 32mm ja sul on vaja see ava 35mm peale ümber teha? Kas seal liha selleks üldse on?
Või sul on vaja ol.ol ava, mis on läbimõõduga 35 mm ja su risti kaus on väiksem...
No nüüd on küll keegi kavalpea minu postitusele pildialuse teksti lisanud. :shock:
Kuidas see on võimalik :?:
Kas keegi oskab öelda
Ole hea ja anna endast teada kirjanik
Viimati muutis heeringas, N Jaan 30, 2020 9:16 pm, muudetud 1 kord kokku.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2743
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas erik »

erik kirjutas:
heeringas kirjutas:
heeringas kirjutas:Nüüd lõpuks leitud selline pooltelg ,aga sellel tuleb kardaaniristi ava 32mm 35 mm ümber teha.
Kes suudab aidata või kelle poole pöörduda.
pooltelg.jpg
No nüüd on küll keegi kavalpea minu postitusele pildialuse teksti lisanud. :shock:
Kuidas see on võimalik :?:
Kas keegi oskab öelda
Ole hea ja anna endast teada kirjanik :floff
Mina kogemata tegin, võid oma näpu tagasi panna.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2743
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas erik »

Aga poolassi puutuvalt. No pagan küll, kui raske on selgelt kirjutada, mida siis ikkagi teha vaja on?
Kas hetkel on 32mm ja sul on vaja see ava 35mm peale ümber teha? Kas seal liha selleks üldse on?
Või sul on vaja ol.ol ava, mis on läbimõõduga 35 mm ja su risti kaus on väiksem...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 705
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

erik kirjutas:
erik kirjutas:
heeringas kirjutas:
No nüüd on küll keegi kavalpea minu postitusele pildialuse teksti lisanud. :shock:
Kuidas see on võimalik :?:
Kas keegi oskab öelda
Ole hea ja anna endast teada kirjanik :floff
Mina kogemata tegin, võid oma näpu tagasi panna.
Nii lihtne ongi teistele sõnu suhu panna. :?:
Sõbrad juba tundsid huvi mu vaimse tervise pärast :lol:

See siis lahendatud ja näpp langetatud.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”