22. leht 48-st

Re: Chevy

Postitatud: L Jaan 04, 2020 2:40 pm
Postitas totu
Movistar kirjutas:Lääbasid ära pane.
Ühtegi kestvat ja oma eesmärki täitvat puksi sa sinna ei leia.
Ma olen seda teemat ikka jälginud ja mina teeks sellele autole alla 2 pikivarrast ja üles kolmnurga.
Suhteliselt lihtne on katse/eksitus meetodil saada geomeetria kardaanile talutavaks ja muud sellise aparaadi puhul on nagunii mõttetu jälgida. Amort on muidugi teema.Sita toikaga rikud nagunii ükskõik kui hea linkide geomeetria ära aga vastupidi on veidi raskem mööda panna.Sitt geomeetria ja hea amort annab ikkagi täitsa talutava tulemuse.
Kere kaldumise vastu aitab stabikas.
Neid saab olematu hinnaga romulast ja jällegi leiad õige katsetades.
Oluline,et ükski liigend maximaalses flexis lukku ei jookseks ja see sillapealne oleks tugev.Samuti alumised vardad.
Kolmnurga kasuks veel see, et keskmise kuuli asukoht on kaldumispunktis (roll center), st. mida kõrgemal, seda vähem kere kaldub ja seda väiksem on vajadus stabilisaatori järele.

Re: Chevy

Postitatud: P Jaan 05, 2020 11:18 am
Postitas KarlReimann
Eile sain aru, et mu oma valmistatud amort ei töötagi õigesti. Põhjuseks on mingi loll loodusseadus, füüsika või kuidas seda nimetatakse. Mainin veel, et vedru töötab aga amort mitte. Asi vist selles, et kui süsteemis on kasvõi kübe gaasilist ainet, siis hõrenduse jõuga õli liigutada ja trosseldada ei ole võimalik. Survega õli liigutada ja trosseldada on võimalik.

Re: Chevy

Postitatud: P Jaan 05, 2020 1:53 pm
Postitas hardov
Kui hüdrosilindris kolvi liikumist piirata hüdroõli sisenemisel drosseliga, on oht et tekib kavitatsioon ja vedelikus lahustunud gaasid muutuvad alarõhu tõttu gaasimullideks ja tekib kavitatsioon. Seetõttu liigub ka kolb ebaühtlase kiirusega(jõnksutades). Õige oleks lahendus, kus hüdroõli väljumist silindrist piiratakse drosseliga ja õli sisenemine juhitakse ühesuunaklapiga drosselist mööda.

Re: Chevy

Postitatud: P Jaan 05, 2020 2:30 pm
Postitas LauriJ
Õige lahendus on osta korralikud amordid juba. Igal alal pole mõtet ise "lennukit" leiutada ja teiste vigu korrata.

Re: Chevy

Postitatud: P Jaan 05, 2020 3:07 pm
Postitas KarlReimann
Tahtsin parimat aga välja tuli nagu alati. Ise olen rahul, vähemalt olen proovinud. Mina võtan seda kõike kui hobi. Mulle meeldib nokitseda, proovida ja teada saada. Mind ei rahulda vastus, et se lihtsalt ei tööta ja keegi juba proovis aga ei saanud tööle. Kui oleks olnud keegi siinsetest kirjutajatest piisavalt tark, et teada põhjust miks ei tööta ja oleks mulle seda olukorda kirjeldanud, oleksin teadnud mida kontrollida ja oleksin teinud järelduse kiiremini. Minule sellised teadmised koolist külge ei jäänud, ehk saan need teadmised nüüd, veel parem kui saaks seda teadmist kunagi kasutada mõne muu süsteemi loomisel või parandamisel. Eluks olulised asjad võiksid küll olla kindlapeale aga praegu on tegu puhtalt huviga midagi ehitada ja nokitseda, hakkama ei saa, siis ostan.

Re: Chevy

Postitatud: P Jaan 05, 2020 3:49 pm
Postitas KarlReimann
Mõistagi, ei ole asi ainult ka huvis ja hobis. Sama suurt rolli mägib ka raha. Kui ostaksingi valmis vedru koos amordiga, peaksin milleskist samaväärsest loobuma. Autoprojekte ja muid tehnilisi aparaate mul/meil jagub. Täna sätin näiteks suurt tolmuimejat homseks objektiks valmis. Kui mul on ammune soov saada endale selline tolmuimeja ja mul ei ole sellist mitte kusagilt osta ja kui olekski siis see maksaks liiga palju, on variant loobuda, või võimalikult palju ise teha. Loomulikult ei saanud ma seda tööle nii nagu esimene projekt ette nägi. Mõni asi tuleb välja mõni mitte, see on paratamatus, vahel kipun võimeid üle hindama.

Re: Chevy

Postitatud: P Jaan 05, 2020 5:33 pm
Postitas heeringas
LauriJ kirjutas:Õige lahendus on osta korralikud amordid juba. Igal alal pole mõtet ise "lennukit" leiutada ja teiste vigu korrata.
Mis need korralikud amordid ja vedrud ka maksavad?

Re: Chevy

Postitatud: P Jaan 05, 2020 5:38 pm
Postitas KarlReimann

Re: Chevy

Postitatud: E Jaan 06, 2020 8:38 am
Postitas uputaja
Jäta need Trailmasterid kohe heaga rahule.

Re: Chevy

Postitatud: E Jaan 06, 2020 9:13 am
Postitas heeringas
uputaja kirjutas:Jäta need Trailmasterid kohe heaga rahule.
Äkki selgitaks lähemalt, ma ei saa aru.

Mull hakkab ka vedrustust vajav mass kokkusaama.
Niiet jälgin huviga.

Re: Chevy

Postitatud: E Jaan 06, 2020 11:19 am
Postitas erik
Võidusõidu amort on "pisut" teine asi. Oluline on, et seda saab lahti võtta, seda saab seespidiselt reguleerida (muidugi hea kui välispidiselt ka) ja selle osad on vahetavad. Kui tänava asju vaadata, siis pmst võib kohe sobiliku käiguga suvalise asja välja otsida, külge keerata ja leppida paratamatusega. On nagu on...

Re: Chevy

Postitatud: E Jaan 06, 2020 1:07 pm
Postitas heeringas
Kas ja kuidas (kuipalju) mõiutab mass amordile.
Päris ükskõik ju pole vist.

Re: Chevy

Postitatud: E Jaan 06, 2020 1:41 pm
Postitas Movistar
Sellepärast peabki olema lahtivõetav ja seest muudetav sest massid(vedrustatud ja vedrustamata) mõjutavad amorti väga palju.
Ostad mingi valmis asja ja ei sobi...siis lähed jälle uut ostma.
Suht kindla peale minek...Ori Struts.
Vedru ja amort ühes ja väljast seadistav.

Re: Chevy

Postitatud: E Jaan 06, 2020 2:31 pm
Postitas erik
Movistar kirjutas:Sellepärast peabki olema lahtivõetav ja seest muudetav sest massid(vedrustatud ja vedrustamata) mõjutavad amorti väga palju.
Ostad mingi valmis asja ja ei sobi...siis lähed jälle uut ostma.
Suht kindla peale minek...Ori Struts.
Vedru ja amort ühes ja väljast seadistav.
Like!

Re: Chevy

Postitatud: E Jaan 06, 2020 3:09 pm
Postitas LauriJ
Ma paneks ka esimese panuse Ori-le. Lihtsasti suures vahemikus seadistatav amort. Kasutatud amorte on siin müüdud isegi 1500€-ga 4tk aga keskmiselt on ca 2500-3000€ 4tk.
Uusi tellides on ooteaeg päris pikk.
On ka teisi võimalusi, nt tavaline õhkamort (Fox, King, Profender, Terrafirma jne). Amort on odavam, kui ORI. Lihtsama ehitusega ja pole nii lihtsasti suures vahemikus seadistatav. Aga siiski kui vaeva näha, siis veokaklassi jaoks peaks päris viisaka tulemuse saama. Hinna poolest odavam kui ori ja kergemini leitav ka. Päris mitmed ET1 ja ET2 autod, mis ka poodiumil end tihtipeale leiavad, sõidavad nendega ja saavad hakkama. Normaalse seti saab ca 1500€-ga kätte juba. Bypass õhkamordid on mingi 2000€ kanti ring, mis võiks päris huvitav olla ja ORI-dele või isegi coiloveritele tõsine konkurent kui ära seadistada korralikult.