Jeep ZJ V8 Metsakoll

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Jeep ZJ V8 Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

Alustuseks! Siin teemas pole midagi väga ilusat, kallist ega ka läikivat. Kõik on nii odav ja lihtne kui võimalik. :D


Miks 4x4 ja misk jeep?

Väike tehnika ja Off Road-i pisik on minus olnud lapsest saati. Kevadel soetas sõber pool kogematta omale vana Pajero. Pajero sai veidi kõpitsemist ning kiiresti mõnusalt maastiku suutlikuks. See emotsioon, mis selle loomaga metsas on...seda ei saa kirjeldada. Miski jäi kripeldama...

Ühesõnaga suvel hakkas mind painama mõte, et peaks ikka omale ka ühe kolli koju tooma. Raha väga kulutada ei tahtnud(üks 3L turbokas juba on mis kõik vaba raha ära sööb), ning otsisin vanu nn. doonorautosid, mis kannataks taastada. Suve lõpus oli ühe Grand Cherokee ZJ kuulutus, mis tundus täpselt õige minule. Hea mootor, lähedal ja täpselt selliseis seisus, et kannatab ilma suure investeeringutta kasutada.

Vaatama minnes pandi aku peale, masin käis hetkest, kuigi aasta seisnud. Enamik juppe tundus alles olevat, väike hinnaläbirääkimine ja nii me vana omanikuga kokkuleppele ka saime. Kusjuures auto poolraam on väga heas seisus. Karbid olid veidi mädad, kuid taastmis kõlblikud.


Ostetud sai seega paras raibe, millel vigu rohkem, kui mõni teise klassi laps lugeda oskab, tegu oli siis varuosaks müüdud autoga.

Masin on 1993a. Jepp Grand Cherokee zj 5.2 V8, loomulikult 4x4. Nagu need kõik on ka see automaat kastiga. Lisasi on kenasti, Ilus hele nahk tuba, püsikas, kliima, el istmed/aknad jne.

Vigadest:
• Tagaluuk roostes ja ei avane
• Vasak külg peegel puruks
• Parem külgmine peegel puudu
• Esi pamber küljest ära ja puruks
• Park ja suunatuled kadunud/küljest ära/puruks
• Roolivõimendi lekib ja ei tööta
• Sisu on juppideks/osaliselt kadunud
• Karbid on roostes
• Rehvidel traadid väljas
• Tuled ei tööta
• Armatuuris kõik pime ja tööta
• Käsipudur ei tööta
• Aknatõstukid ei tööta
• Kesklukk ei tööta
• Kojamahed ei tööta
• Makk ei tööta
• Salongi vent ei tööta
• Summuti on keskelt pooleks ja juppe puudu
• Pidurid ragisevad ja vist ei toimi korralikult
• Logarid on puruks
• Esiklaasis on mõra
• Eesimesed EL. Istmed ei taha toimida.
• Parem eesmine veovõlli ots ragiseb
• Vasak eesmine veovõlli simmer lekib ja kumm katki
• Vasak eesmine rattalaager kutu
• Esisillas tuntav klobin
• Viimane teadaolev õlivahetus/hooldus 8a ja ligi 30 000km tagasi.

Ja kindlasti veel 10 asja.

Ostes:
Pilt
Pilt
Pilt


Mõned päevad nokitsemist ja pisut tegemist, ning sain kokku sisu, enamvähem väljast korda, väljalaskele uued jupid jne jne.



Kel huvi see loeb täpsemalt :)

Väljalase.
Miski 60cm toru oli alt puudu. Ilmselt oli seal universaal kat olnud. Taas, kuna mingeid ilu asju taga ei ajanud, siis lõikasin 2.5“ roostevaba torust sobiva jupi ja istus täpselt sinna vahele. Heli jäi kena. Taga on originaal pütt, mis tundub pea-aegu uus olevat. Ning see on ka ainus mis seda V8-sat vaigistab. Lisatud sai ka paar lisa hoide konksu.

Roolivõimendi.
Väike katse näitas, et voolik lihtsalt katki, ning selle lasin vooliku spetsil lihtsalt uue teha. Uus volla küljes, uus õli sees ja korras. Kõik tüütas.

Elektri teemal...
Tööle hakkasid kõik tuled ja vilde, istmed, puldist kesk-lukud, klaasitõstukid jne. Enamus muresid olid seotud lahtiste pistikute ja puuduvate kaitsmetega. Ostes arvasin, et vaja on rahalist investeeringut, et üldse kokku saada!

Pidurid.
Ette läksid ka uued pidurikolitsid, sest vanad ...neid enam pm polnud. Kohati käis metall-metalliga, ning sp ka kõrvalheli. Klotsi katted olid lahti ja kuidagi pahasti suporti vahel kinni.Taga oli keegi jupid ära vahetanud kunagi. Kuid ligurid kinni. Supportid lahti, puhtaks, korrektselt kokku ja hoopis teine asi. Kuna riiulis oli ka pidurivedelik, siis asendasin sees olnud halli lõga uue Dot4 Blue-ga. Tegu küll teise suunitlusega õliga, kuid ega see halba tee.

Rehvid ja säästu tõste komplekt.
Alla läksid Federali MT 33“ x 12.5 R15 rehvid. (315/75/R15),sellised mis kannatab ka teel sõita. Rehvi valikuga pidasin kaua mõttes võitlust, kuid jäid siiski need.
Et 33" alla mahuks, oli tõste puks kiireim variant. See tõstis auto kere ~7cm. Kui auto soetasin oli karbi tagumise serva kõrgu maast 25cm. Täna on see 51cm. :mrgreen:


Pisut puhastust:
Tehtud sai esimene põhjalik sise ning välis pesu.
Kuna autos oli miski kummaline lõhn koguaeg, ning midagi ei leinud, siis võtsin välja kõik istmed ja matid, ning tegin korraliku sisepuhastuse. Lõhnamas oli taga istme all panipaigas olev „asi“. Seal oli hallitama jäänud miskt tudmattut.
Istmetele naha hooldus jne. Nüüd lõhnab nagu uus auto.
Pilt
Pilt
Pilt



Lisatuled+lisatuled:
Originaal tuled ei kannata isegi arutelu. Katusele tegin pisema alusraami, ning ette, külgedele ja taha paigaldasin LED barid.
Kuna vaba aega on enamasti pimedas, ning tegu on ka poolekohaga jahi autoga, siis vajas auto palju veidi lisa valgust. Maroli kaubaga olin varasemalt rahul ja sealt ka järgmised valgustid sai võetud. Ette läks 180W Led bar. Katuse külgedele ning taha katusele samuti Led barid. Valitud nii, et tagumine näitab ainult laiali ja 25-30m ulatuses mõnusalt valge. Külgmised Led barid näitavad lähedale kuid osa suunatakse samas ainult kaugele. Kõik kaabeldus on tehtud topelt isolatsiooniga ja ektra vastupidava kaabliga. Ühendused 100% joodetud ja liim termodega kaetud. Ahelad on kaitmsetega, ning lülitused läbi releede. Külje ja tagatulede lülitus on auto salongi laest, et ka taga istuja saaks vajadusel lihtsalt lülitada. Tulemus on täitsa vinge. Kokku on paigaldatud kolm 50w töötuld, üks 180W ledbar ja kolm 100W ledbari. Pildid räägivad enda eest.

Siin on originaal vs lisatuled:
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt
Küljele vaade. Mets miski 200m kaugusel.
Pilt


Karbid.
Karbid on autol pehmed. Seda oli kohe näha. Kaks auku oli ka juba sisse tekkinud. Tagumiste rataste juurest asi suht hapu. Pikema mõtlemiseta lõin rellaka sisse, mäda kohta välja, ning uus paksem plekk välja lõigatud auku tagasi. Ei midagi ilusat, kuid kindlasti parem, kui ennem. Karpide sisse lasin veidi ka nn trossi määrest, mis peaks korrosiooni tagasi hoidma. Peale ka veidi värvi.

Käru tulede pistiku uus kinnitus.
Originaal pistiku kinnitus on küll kõrgel, kuid miskil hetkel käis vastu maad, ning oli selge, et see lahendus ei sobi. Samas käru vaja tihti vedada. Tehtud sai seega 5mm teras plaadist selline veidi tugevam ja kaitsvam pistiku kronstein. Muuhulgas lasin traatharjaga kogu selle käru konsu raami puhtaks ja roostega sõbrunev must värv peale.
Pilt
Pilt



Õlivahetus/hooldus.
Kohe alguses ei hakanud „hooldama“ sest ei teadnud kas üldse asja saab. Kuna kõik aga toimis üllatavalt hästi, siis sai eelmiselt omanikult uuritud, ning leidsin ka ilmselt viimase õlivahetuse info. Õlivahetus tehti viimati 185 000km peal ja 11.03.2010. Tänaseks päevaks jeebul ees 215 000 ja kuupäev minuteada seal 2018 lõpus. Seega õli vahetusest möödas 30k km ja 8 aastat. Pilt klapikambri kaane all oli veidi inetu. Õli tase ja rõhud samas normis. Ühesõnaga sai uus Castroli 10W 40 sisse, sisselaskele uus õhu filter, õlile uus filter.

Tehtud/vahetatud/lisatud:
1. Käigukasti õli ja filter.
2. Esi ja taga sillale uus õli.
3. Esisillas mõlemale poole uued sarniirid.
4. Uus vasak esiratta laager.
5. Uus geneka rihm.
6. Uus Termostaat.
7. Velje Flansid 30mm.
8. Käigukasti pisiremont
9. Sillastend. (väga metsas oli kokkujooks)
10. 6Kg tulekustuti salogis.
11. Mootori õli vahetud+Filter
12. Bensu filter.
13. Mootori õhufilter.
14. Parem esimene veovõlli ots


Rooli amort.
Kuna roolimine on selle masinal super vedel, siis asendasin originaal rooli amordi Rancho RS5401 rooliamordi vastu. Vahe täitsa olemas. Enam pole nii tuia-taia rool kogu ulatuses.


Oksatross:
Kuna teisel metsa tiirul lõhkus üks oks auto kojamehe, siis tegin katuse led bari kronsat veidi ringi ja lisasin oksatrossi aasad. Paigaldatud sai 4mm tross, mis on 8mm aasade küljes. Et oksad katuselt ledi kaasa ei võtaks, siis tuli tross panna piisavalt kõrgele, et kaitseks ka tuld. Üldiselt toimib väga hästi. :) Katusel olevad 8mm aasad tuleb asendan 12mm vastu, ning trossidele lisan kiirkinnitused. Millised? Ma veel ei tea.

Pilt
Pilt




Vints.
Säästukas dragon 12000. Ehk siis 5.4T ja 28m trossiga. Kindlasti rahuldab minu nõudmised. Selle paigaldamisega praegu tegelen. Homme, ehk saab teha proovi tõmbeid. Konstruktsioon tuleb 8mm teras plaadist ja katsun jäljendada rough country vintsi paigalduse komplekti.
Pilt


Paar värskemat pilti veel:

Pilt
Pilt
PiltPilt


Edasi arenduse plaane on kuhjaga, kuid eks tasapisi. Esmajärjekorras peab paigaldama korrektse tõste komplekti, põhjakaitse tuleb teha, snorkel kindlasti ennem kevadet jne.
Viimati muutis Ahto P, L Veebr 09, 2019 7:33 pm, muudetud 1 kord kokku.
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas poiss »

315/75/X = ca 35” muidu teistel tehvitootjatel.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
AndreTGO
Fitting 38"
Postitusi: 336
Liitunud: N Okt 02, 2014 10:19 pm
Asukoht: Tallinn/Hüüru

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas AndreTGO »

poiss kirjutas:315/75/X = ca 35” muidu teistel tehvitootjatel.
Rehvitootja ei puutu väga teemasse, oleneb mitme tollisele veljele see rehvimõõt on. :D Noh muidugi on vahest mõnel rehvil reaalne diameeter hoopis teine kui rehvi enda peal kirjas, aga see selleks.
Tal on rehvid 15" velje peal, mis arvutuste järgi teeb rehvi diameetriks umbes 33.4". Oleks 16" velje peal sama mõõt, siis oleks rehvi diameeter 34,4", jne...

Teemaalgatajale sorry mula eest, jätka samas vaimus!
If it ain't broke, don't fix it.... but it's a jeep so always be prepared!
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas zilliver »

Tore oli kohe lugeda, edu :)
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

zilliver kirjutas:Tore oli kohe lugeda, edu :)
Sinu teema on 2x läbi loetud! :D
Sai seda juba ennem auto koju toomist tehtud! Võiks isegi õelda, et tänud sinu teemalse see ZJ koju sai toodud :)

Rehvi mõõdu andis kalkulaator. Vb eksisin tõeti :wink:



Tegus aastavahetus on olnud. Olen päris mitu paagitäit kütust maha sõitnud, uppunud masinaid päästnud, ise tümasse jäänud, autot arendanud jne.

Originaal maki viskasin metsa ja lisasi miski uue seeria pioneeri, mis Infinity gold seeria kõlarite ja võimendiga kohe kenasti ka tööle hakkas. Autos heli üllatavalt hea :D

28.12 oli läänemaal pisem safari, kuhu oli kange isu minna koos vintiga. 26.12 hakkasin nikerdama, ning 27.12 kell 23.30 sain tehtud proovi tirimine. Vintsi raami kinnituse tegin 8mm teras plaadist ja matkisin tuntud tootja lahendust. Vintsi enda alus-plaat tuli 6mm materjalist, millel all neli 6mm kolnurka tugevduseks. Ma usun, et sai päris hea! Pampri sisse ei hakanud viima vintsi.

Tänaseks on mind kahel korral päästnud ja ühel korral teise kolli välja tirinud. Tundub, et toimib kenasti :)
Pilt

Pamprit oleks saanud paremini lõigata, kuid....
Tuled on vaja veel ette ninasse tagasi panna. Katuselt kolivad kandilised ka alla ninasse. Ei sobi ülesse.
Pilt

Sellised 8mmx100 läksid ette poolraami sisse, pluss sama suur vastuplaat. Kokku hoiab vintsi auto küljes 14x10mm polti.
Pilt

Kott peas
Pilt

Kui kedagi huvitab täpsem tehniline lahendus, siis võin saata pilte koos mõõtude ja seletusega.

Safari 2018 28.12 ja safari 2019 01.01 :D

2019 oli tehniline ja libe kuid üle lahe!
Pilt
Pilt
Pilt


2018 on pehme, vesine ja savine! Snorkel on puudu! :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Varustusse sai lisatud veel High lift tung ja puukaitse vöö.
Pilt

Higlifti jaoks on vaja teha karpidele täiendavad tõste kohad. Aga ei tea veel, kuidas.

Mõtteid ja ideid edasi arenduseks on nii palju. Oleks vaid seda aega rohkem :)

Autoga ja rehviga väga rahul. Liigub kohati läbi pehme paremini, kui oskan oodata.
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1176
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas marauder »

Kraaviläbimise nurk läks kõvasti hullemaks selle vintsipaigaldusega. Ikka stange sisse vaja uputada. Siis kaubanduslik välimus ka timmis
Team saarlased
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

Järsul tõusul ja kraaraavis läheb ainsana maha tagumine käru konks praegu.

Peale seda peaks minema pamper ees. Ja alles siis vints. :D

Teen hiljem mõne loomkatse. Nagu mainisin siis idee sai võetud tuntud tootjalt.

Pampri sisse oli suht kehva viia. Selle pärast loobusin ideest.

Kaubanduslik välimus.... pole minu masinal vaja sellisel kujul. :lol:
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas RistoRR »

No see vintsi konstrui on küll kummaline. Aussidele võivad toota need tuntud nimed selliseid aluseid. Siinmaal oleks igati parem pampritagusega. Madalam asetus, tsiviilsem välimus ja mitte üldse nii palju kraavi ja puid ründav olek...
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

Alati kuulan hüva nõu ja ootan ideid. :)

Aga hetkel vintsi alus on täpselt selline nagu oli plaanis.

Ps: palun ludega teema esimest kahte rida! :D
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

Väike teema ka vahepeal.

Viimati lubasin vintsi alusplaadi ehitusest ja kraavi läbimisest koos vintiga paar pilti. Alusplaat jõuab kraavis mullani samal ajal, kui esi pamper. Ehk siis jah, võiks parem olla. Täna pole veel ette jäänud. Vb ei ole piisavalt karmi tõusu ka leidnud. :D

Paar pilti ka siia. Plaat ja alus tugevdus kronsad on kõik 6mm, kinnitused raami külge ise 8mm plaadist. Vintsinud olen nüüdseks oma 10x, läbipainet või miskit jama ei ole.

Pilt

Pilt

Paar korda on õnnestunud silmini maasees olla. Pilti enam lõpus ei teinud, kuid vesi tahtis juba vägisi tuppa hakata voolama.

Pilt

Eesmised neljakandilised Ledid kolisid uude kohta. Jäi vähe ilusam ja parem.

Pilt

Pilt



Lumega on palju röömu olnud. :twisted: Oma lisa andis ka vahepeal olnud torm. Minu kandis lund vähem, kuid mere ääres kohati teed sellised, et traktorid ka loobivad. Kuna rehv küllaltki lai, siis auto kannab lume peal üli hästi ja rehvid ei vaju kohe maani välja. Lumme kinni pole veel jäänud, kuid hädalisi olen küll mitmeid välja saanud tirida nii kraavist, kui lumest, nii öösel, kui päeval

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Väike tee puhastus maha kukkunud kuusest.
Pilt



Väike uuendus tuleb ka, kui soojemaks läheb. Nimelt juhtusid kätte koopalaiendi komplekt ja GC snorkli komplekt. Koopalaiendid on need Poolakad. Klaasplastist. Nagu soovitati, siis neile panen sisse seda kõige karmimat makrofleksi laadset toodet, et tugevamad jääksid. Niisama külge pannes tunduvad kole haprad. Või teine variant on veel üks kiht klaasplasti sissepoole panna. EI teagi kumba teen.

Kui auto soetasin, siis jäi silma üks pilt, mille poole püüdlen. Enam polegi väga palju minna ja ehk kevadel on eesmärk käes. :D
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

Ükski heategu ei jää karistamata... :(

Eile päeval läksin korraks appi tuttavale arboristile, et hoida kõite abil pinges ühte väga suurt puud. Kõrgus hinnati 30m + ja alt tüvi 1m +. Puu oli kergelt maja poole kaldu. Peale 4h jändamist saime puu õiges suunas maha. Paraku lahkus koos puuga minu auto käigukast. Kuna tõmbasin tagurpidi ja suurendasin pidevalt pinget, siis sai kast ilmsel liigselt piina ja miski läks seal sees teise ilma.
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas zilliver »

Mis sümptomid kastil nüüd on?
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

R peale lükates hakkab miski kergelt undama kastis. On tunda, et auto tahaks liikuda, kuid ei liigu.
Kui aeglusti sisse panna, siis hakkab õrnalt liikuma. Aga ainult siis kui kaasi päris uljalt vajutada.

Korra proovisin. Usun, et ega see head ei tee. Homme üritan kasti remondi mehega kontakti saada. Ehk saab pilgu peale heita.


Muudel teemadel ka:

Milline diffri lukk taha silda valida? Silma jäi soodne ja vist ka töökidnel Aussie Locker automaatne lukk. Esialgu paneks taha sillale. Vaatame, mis teeb. Või on paremaid variante selle raha eest? Spartan Locker vist suht sama ja sama hind!
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas zilliver »

Kõik need "lunchbox" lukud suht samad, võta mis odavamalt tuleb.
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 593
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Jeep ZJ Metsakoll

Postitus Postitas Ahto P »

Vist jääb Aussie Locker-i automaatne lukk. Ehk saab kuu lõpuks alla. Korduvalt olen selle puuduva luku tõttu kinni olnud :P


Nii, käigukast on nüüd sisuliselt uus. Tagurpidi käigu ketta pakk oli väga kulunud ja metall osad sinised. Need said kogu täiega uued. Väga Kulunud oli teine käik. Kulunud olid ka trummli pidurid, mis said samuti uued.

Üldiselt kuna kast oli maas, siis vahetati välja kõik kuluvad osad. Kasti metall osade seisukord oli remondimehe sõnul üllatavalt hea. Sai ka paar tihendit uut. Loomulikult uus õli ja filter. Lõpuks sain toimima ka nn. kickdowni.
Vahe on päris suur. Venitamine kadunud, vahetab mõnusalt ja pedaal põhjas liigub nagu peab.

Kogu lõbu kokku oli ligi 700.-

Vahekasti õli sai ka uus, sest see oli ununenud vahetada.


Trossi kinnitused sai paremaks. Nüüd saab trossid küljest paari sekundiga ning pingutamine on mugav.


Kuu tagasi panin autosse maki. Kui alguses mängisid kõlarid täitsa okeylt, siis nädalaga hakkasid kõik krõbisema. Juhi ukse oma jäi sootuks vait. Lahti võttes selgus et, membraani rehvid...noh neid enam polnud. Asemele sai võetud neli Rockford Fosgate Prime seeria R165X3 6,5" kõlarit. Suht soodsad, kuid kiidetud oma hinnaklassis. Kuna heli teema juba käsil oli, siis sobitasin kuuris seisva 10" sw mis mõnusalt kompaktses kastis koos võimendiga, ka pagassi. Paar h sättimist ja heli täitsa hea ning võimas.


Eelmine nv tegin pika tiiru metsas. Kohati ikka lund ka juba. Üks puu röövis auto peegli, sai lumes kinni oldud korduvalt jne.

Paar pilti.

Kaks erineva maailma vanurit:
Pilt

Silt mis pidi iseloomustama minuga sõitmist :D
Pilt


Originaal kõlar:
Pilt

Ja uus...karbis
Pilt

uus trossi kinnitus.
Pilt


Mõned lume klõpsud.
Pilt


Lume raskus peal, vahel, all on teinud madalduse. :D
Peale soojas seismist tõusis masin jälle normaal kõrgusele tagasi.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt


Kuna igapäeva autol lendas turbo, siis sai kolliga tööl käidud Tallinnas. 100-150km päev. Kütusekulu just väike ei ole :err
Pilt
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”