Jeep ZJ V8 Metsakoll
Postitatud: R Dets 28, 2018 11:54 pm
Alustuseks! Siin teemas pole midagi väga ilusat, kallist ega ka läikivat. Kõik on nii odav ja lihtne kui võimalik.
Miks 4x4 ja misk jeep?
Väike tehnika ja Off Road-i pisik on minus olnud lapsest saati. Kevadel soetas sõber pool kogematta omale vana Pajero. Pajero sai veidi kõpitsemist ning kiiresti mõnusalt maastiku suutlikuks. See emotsioon, mis selle loomaga metsas on...seda ei saa kirjeldada. Miski jäi kripeldama...
Ühesõnaga suvel hakkas mind painama mõte, et peaks ikka omale ka ühe kolli koju tooma. Raha väga kulutada ei tahtnud(üks 3L turbokas juba on mis kõik vaba raha ära sööb), ning otsisin vanu nn. doonorautosid, mis kannataks taastada. Suve lõpus oli ühe Grand Cherokee ZJ kuulutus, mis tundus täpselt õige minule. Hea mootor, lähedal ja täpselt selliseis seisus, et kannatab ilma suure investeeringutta kasutada.
Vaatama minnes pandi aku peale, masin käis hetkest, kuigi aasta seisnud. Enamik juppe tundus alles olevat, väike hinnaläbirääkimine ja nii me vana omanikuga kokkuleppele ka saime. Kusjuures auto poolraam on väga heas seisus. Karbid olid veidi mädad, kuid taastmis kõlblikud.
Ostetud sai seega paras raibe, millel vigu rohkem, kui mõni teise klassi laps lugeda oskab, tegu oli siis varuosaks müüdud autoga.
Masin on 1993a. Jepp Grand Cherokee zj 5.2 V8, loomulikult 4x4. Nagu need kõik on ka see automaat kastiga. Lisasi on kenasti, Ilus hele nahk tuba, püsikas, kliima, el istmed/aknad jne.
Vigadest:
• Tagaluuk roostes ja ei avane
• Vasak külg peegel puruks
• Parem külgmine peegel puudu
• Esi pamber küljest ära ja puruks
• Park ja suunatuled kadunud/küljest ära/puruks
• Roolivõimendi lekib ja ei tööta
• Sisu on juppideks/osaliselt kadunud
• Karbid on roostes
• Rehvidel traadid väljas
• Tuled ei tööta
• Armatuuris kõik pime ja tööta
• Käsipudur ei tööta
• Aknatõstukid ei tööta
• Kesklukk ei tööta
• Kojamahed ei tööta
• Makk ei tööta
• Salongi vent ei tööta
• Summuti on keskelt pooleks ja juppe puudu
• Pidurid ragisevad ja vist ei toimi korralikult
• Logarid on puruks
• Esiklaasis on mõra
• Eesimesed EL. Istmed ei taha toimida.
• Parem eesmine veovõlli ots ragiseb
• Vasak eesmine veovõlli simmer lekib ja kumm katki
• Vasak eesmine rattalaager kutu
• Esisillas tuntav klobin
• Viimane teadaolev õlivahetus/hooldus 8a ja ligi 30 000km tagasi.
Ja kindlasti veel 10 asja.
Ostes:
Mõned päevad nokitsemist ja pisut tegemist, ning sain kokku sisu, enamvähem väljast korda, väljalaskele uued jupid jne jne.
Kel huvi see loeb täpsemalt
Väljalase.
Miski 60cm toru oli alt puudu. Ilmselt oli seal universaal kat olnud. Taas, kuna mingeid ilu asju taga ei ajanud, siis lõikasin 2.5“ roostevaba torust sobiva jupi ja istus täpselt sinna vahele. Heli jäi kena. Taga on originaal pütt, mis tundub pea-aegu uus olevat. Ning see on ka ainus mis seda V8-sat vaigistab. Lisatud sai ka paar lisa hoide konksu.
Roolivõimendi.
Väike katse näitas, et voolik lihtsalt katki, ning selle lasin vooliku spetsil lihtsalt uue teha. Uus volla küljes, uus õli sees ja korras. Kõik tüütas.
Elektri teemal...
Tööle hakkasid kõik tuled ja vilde, istmed, puldist kesk-lukud, klaasitõstukid jne. Enamus muresid olid seotud lahtiste pistikute ja puuduvate kaitsmetega. Ostes arvasin, et vaja on rahalist investeeringut, et üldse kokku saada!
Pidurid.
Ette läksid ka uued pidurikolitsid, sest vanad ...neid enam pm polnud. Kohati käis metall-metalliga, ning sp ka kõrvalheli. Klotsi katted olid lahti ja kuidagi pahasti suporti vahel kinni.Taga oli keegi jupid ära vahetanud kunagi. Kuid ligurid kinni. Supportid lahti, puhtaks, korrektselt kokku ja hoopis teine asi. Kuna riiulis oli ka pidurivedelik, siis asendasin sees olnud halli lõga uue Dot4 Blue-ga. Tegu küll teise suunitlusega õliga, kuid ega see halba tee.
Rehvid ja säästu tõste komplekt.
Alla läksid Federali MT 33“ x 12.5 R15 rehvid. (315/75/R15),sellised mis kannatab ka teel sõita. Rehvi valikuga pidasin kaua mõttes võitlust, kuid jäid siiski need.
Et 33" alla mahuks, oli tõste puks kiireim variant. See tõstis auto kere ~7cm. Kui auto soetasin oli karbi tagumise serva kõrgu maast 25cm. Täna on see 51cm.
Pisut puhastust:
Tehtud sai esimene põhjalik sise ning välis pesu.
Kuna autos oli miski kummaline lõhn koguaeg, ning midagi ei leinud, siis võtsin välja kõik istmed ja matid, ning tegin korraliku sisepuhastuse. Lõhnamas oli taga istme all panipaigas olev „asi“. Seal oli hallitama jäänud miskt tudmattut.
Istmetele naha hooldus jne. Nüüd lõhnab nagu uus auto.
Lisatuled+lisatuled:
Originaal tuled ei kannata isegi arutelu. Katusele tegin pisema alusraami, ning ette, külgedele ja taha paigaldasin LED barid.
Kuna vaba aega on enamasti pimedas, ning tegu on ka poolekohaga jahi autoga, siis vajas auto palju veidi lisa valgust. Maroli kaubaga olin varasemalt rahul ja sealt ka järgmised valgustid sai võetud. Ette läks 180W Led bar. Katuse külgedele ning taha katusele samuti Led barid. Valitud nii, et tagumine näitab ainult laiali ja 25-30m ulatuses mõnusalt valge. Külgmised Led barid näitavad lähedale kuid osa suunatakse samas ainult kaugele. Kõik kaabeldus on tehtud topelt isolatsiooniga ja ektra vastupidava kaabliga. Ühendused 100% joodetud ja liim termodega kaetud. Ahelad on kaitmsetega, ning lülitused läbi releede. Külje ja tagatulede lülitus on auto salongi laest, et ka taga istuja saaks vajadusel lihtsalt lülitada. Tulemus on täitsa vinge. Kokku on paigaldatud kolm 50w töötuld, üks 180W ledbar ja kolm 100W ledbari. Pildid räägivad enda eest.
Siin on originaal vs lisatuled:
Küljele vaade. Mets miski 200m kaugusel.
Karbid.
Karbid on autol pehmed. Seda oli kohe näha. Kaks auku oli ka juba sisse tekkinud. Tagumiste rataste juurest asi suht hapu. Pikema mõtlemiseta lõin rellaka sisse, mäda kohta välja, ning uus paksem plekk välja lõigatud auku tagasi. Ei midagi ilusat, kuid kindlasti parem, kui ennem. Karpide sisse lasin veidi ka nn trossi määrest, mis peaks korrosiooni tagasi hoidma. Peale ka veidi värvi.
Käru tulede pistiku uus kinnitus.
Originaal pistiku kinnitus on küll kõrgel, kuid miskil hetkel käis vastu maad, ning oli selge, et see lahendus ei sobi. Samas käru vaja tihti vedada. Tehtud sai seega 5mm teras plaadist selline veidi tugevam ja kaitsvam pistiku kronstein. Muuhulgas lasin traatharjaga kogu selle käru konsu raami puhtaks ja roostega sõbrunev must värv peale.
Õlivahetus/hooldus.
Kohe alguses ei hakanud „hooldama“ sest ei teadnud kas üldse asja saab. Kuna kõik aga toimis üllatavalt hästi, siis sai eelmiselt omanikult uuritud, ning leidsin ka ilmselt viimase õlivahetuse info. Õlivahetus tehti viimati 185 000km peal ja 11.03.2010. Tänaseks päevaks jeebul ees 215 000 ja kuupäev minuteada seal 2018 lõpus. Seega õli vahetusest möödas 30k km ja 8 aastat. Pilt klapikambri kaane all oli veidi inetu. Õli tase ja rõhud samas normis. Ühesõnaga sai uus Castroli 10W 40 sisse, sisselaskele uus õhu filter, õlile uus filter.
Tehtud/vahetatud/lisatud:
1. Käigukasti õli ja filter.
2. Esi ja taga sillale uus õli.
3. Esisillas mõlemale poole uued sarniirid.
4. Uus vasak esiratta laager.
5. Uus geneka rihm.
6. Uus Termostaat.
7. Velje Flansid 30mm.
8. Käigukasti pisiremont
9. Sillastend. (väga metsas oli kokkujooks)
10. 6Kg tulekustuti salogis.
11. Mootori õli vahetud+Filter
12. Bensu filter.
13. Mootori õhufilter.
14. Parem esimene veovõlli ots
Rooli amort.
Kuna roolimine on selle masinal super vedel, siis asendasin originaal rooli amordi Rancho RS5401 rooliamordi vastu. Vahe täitsa olemas. Enam pole nii tuia-taia rool kogu ulatuses.
Oksatross:
Kuna teisel metsa tiirul lõhkus üks oks auto kojamehe, siis tegin katuse led bari kronsat veidi ringi ja lisasin oksatrossi aasad. Paigaldatud sai 4mm tross, mis on 8mm aasade küljes. Et oksad katuselt ledi kaasa ei võtaks, siis tuli tross panna piisavalt kõrgele, et kaitseks ka tuld. Üldiselt toimib väga hästi. Katusel olevad 8mm aasad tuleb asendan 12mm vastu, ning trossidele lisan kiirkinnitused. Millised? Ma veel ei tea.
Vints.
Säästukas dragon 12000. Ehk siis 5.4T ja 28m trossiga. Kindlasti rahuldab minu nõudmised. Selle paigaldamisega praegu tegelen. Homme, ehk saab teha proovi tõmbeid. Konstruktsioon tuleb 8mm teras plaadist ja katsun jäljendada rough country vintsi paigalduse komplekti.
Paar värskemat pilti veel:
Edasi arenduse plaane on kuhjaga, kuid eks tasapisi. Esmajärjekorras peab paigaldama korrektse tõste komplekti, põhjakaitse tuleb teha, snorkel kindlasti ennem kevadet jne.
Miks 4x4 ja misk jeep?
Väike tehnika ja Off Road-i pisik on minus olnud lapsest saati. Kevadel soetas sõber pool kogematta omale vana Pajero. Pajero sai veidi kõpitsemist ning kiiresti mõnusalt maastiku suutlikuks. See emotsioon, mis selle loomaga metsas on...seda ei saa kirjeldada. Miski jäi kripeldama...
Ühesõnaga suvel hakkas mind painama mõte, et peaks ikka omale ka ühe kolli koju tooma. Raha väga kulutada ei tahtnud(üks 3L turbokas juba on mis kõik vaba raha ära sööb), ning otsisin vanu nn. doonorautosid, mis kannataks taastada. Suve lõpus oli ühe Grand Cherokee ZJ kuulutus, mis tundus täpselt õige minule. Hea mootor, lähedal ja täpselt selliseis seisus, et kannatab ilma suure investeeringutta kasutada.
Vaatama minnes pandi aku peale, masin käis hetkest, kuigi aasta seisnud. Enamik juppe tundus alles olevat, väike hinnaläbirääkimine ja nii me vana omanikuga kokkuleppele ka saime. Kusjuures auto poolraam on väga heas seisus. Karbid olid veidi mädad, kuid taastmis kõlblikud.
Ostetud sai seega paras raibe, millel vigu rohkem, kui mõni teise klassi laps lugeda oskab, tegu oli siis varuosaks müüdud autoga.
Masin on 1993a. Jepp Grand Cherokee zj 5.2 V8, loomulikult 4x4. Nagu need kõik on ka see automaat kastiga. Lisasi on kenasti, Ilus hele nahk tuba, püsikas, kliima, el istmed/aknad jne.
Vigadest:
• Tagaluuk roostes ja ei avane
• Vasak külg peegel puruks
• Parem külgmine peegel puudu
• Esi pamber küljest ära ja puruks
• Park ja suunatuled kadunud/küljest ära/puruks
• Roolivõimendi lekib ja ei tööta
• Sisu on juppideks/osaliselt kadunud
• Karbid on roostes
• Rehvidel traadid väljas
• Tuled ei tööta
• Armatuuris kõik pime ja tööta
• Käsipudur ei tööta
• Aknatõstukid ei tööta
• Kesklukk ei tööta
• Kojamahed ei tööta
• Makk ei tööta
• Salongi vent ei tööta
• Summuti on keskelt pooleks ja juppe puudu
• Pidurid ragisevad ja vist ei toimi korralikult
• Logarid on puruks
• Esiklaasis on mõra
• Eesimesed EL. Istmed ei taha toimida.
• Parem eesmine veovõlli ots ragiseb
• Vasak eesmine veovõlli simmer lekib ja kumm katki
• Vasak eesmine rattalaager kutu
• Esisillas tuntav klobin
• Viimane teadaolev õlivahetus/hooldus 8a ja ligi 30 000km tagasi.
Ja kindlasti veel 10 asja.
Ostes:
Mõned päevad nokitsemist ja pisut tegemist, ning sain kokku sisu, enamvähem väljast korda, väljalaskele uued jupid jne jne.
Kel huvi see loeb täpsemalt
Väljalase.
Miski 60cm toru oli alt puudu. Ilmselt oli seal universaal kat olnud. Taas, kuna mingeid ilu asju taga ei ajanud, siis lõikasin 2.5“ roostevaba torust sobiva jupi ja istus täpselt sinna vahele. Heli jäi kena. Taga on originaal pütt, mis tundub pea-aegu uus olevat. Ning see on ka ainus mis seda V8-sat vaigistab. Lisatud sai ka paar lisa hoide konksu.
Roolivõimendi.
Väike katse näitas, et voolik lihtsalt katki, ning selle lasin vooliku spetsil lihtsalt uue teha. Uus volla küljes, uus õli sees ja korras. Kõik tüütas.
Elektri teemal...
Tööle hakkasid kõik tuled ja vilde, istmed, puldist kesk-lukud, klaasitõstukid jne. Enamus muresid olid seotud lahtiste pistikute ja puuduvate kaitsmetega. Ostes arvasin, et vaja on rahalist investeeringut, et üldse kokku saada!
Pidurid.
Ette läksid ka uued pidurikolitsid, sest vanad ...neid enam pm polnud. Kohati käis metall-metalliga, ning sp ka kõrvalheli. Klotsi katted olid lahti ja kuidagi pahasti suporti vahel kinni.Taga oli keegi jupid ära vahetanud kunagi. Kuid ligurid kinni. Supportid lahti, puhtaks, korrektselt kokku ja hoopis teine asi. Kuna riiulis oli ka pidurivedelik, siis asendasin sees olnud halli lõga uue Dot4 Blue-ga. Tegu küll teise suunitlusega õliga, kuid ega see halba tee.
Rehvid ja säästu tõste komplekt.
Alla läksid Federali MT 33“ x 12.5 R15 rehvid. (315/75/R15),sellised mis kannatab ka teel sõita. Rehvi valikuga pidasin kaua mõttes võitlust, kuid jäid siiski need.
Et 33" alla mahuks, oli tõste puks kiireim variant. See tõstis auto kere ~7cm. Kui auto soetasin oli karbi tagumise serva kõrgu maast 25cm. Täna on see 51cm.
Pisut puhastust:
Tehtud sai esimene põhjalik sise ning välis pesu.
Kuna autos oli miski kummaline lõhn koguaeg, ning midagi ei leinud, siis võtsin välja kõik istmed ja matid, ning tegin korraliku sisepuhastuse. Lõhnamas oli taga istme all panipaigas olev „asi“. Seal oli hallitama jäänud miskt tudmattut.
Istmetele naha hooldus jne. Nüüd lõhnab nagu uus auto.
Lisatuled+lisatuled:
Originaal tuled ei kannata isegi arutelu. Katusele tegin pisema alusraami, ning ette, külgedele ja taha paigaldasin LED barid.
Kuna vaba aega on enamasti pimedas, ning tegu on ka poolekohaga jahi autoga, siis vajas auto palju veidi lisa valgust. Maroli kaubaga olin varasemalt rahul ja sealt ka järgmised valgustid sai võetud. Ette läks 180W Led bar. Katuse külgedele ning taha katusele samuti Led barid. Valitud nii, et tagumine näitab ainult laiali ja 25-30m ulatuses mõnusalt valge. Külgmised Led barid näitavad lähedale kuid osa suunatakse samas ainult kaugele. Kõik kaabeldus on tehtud topelt isolatsiooniga ja ektra vastupidava kaabliga. Ühendused 100% joodetud ja liim termodega kaetud. Ahelad on kaitmsetega, ning lülitused läbi releede. Külje ja tagatulede lülitus on auto salongi laest, et ka taga istuja saaks vajadusel lihtsalt lülitada. Tulemus on täitsa vinge. Kokku on paigaldatud kolm 50w töötuld, üks 180W ledbar ja kolm 100W ledbari. Pildid räägivad enda eest.
Siin on originaal vs lisatuled:
Küljele vaade. Mets miski 200m kaugusel.
Karbid.
Karbid on autol pehmed. Seda oli kohe näha. Kaks auku oli ka juba sisse tekkinud. Tagumiste rataste juurest asi suht hapu. Pikema mõtlemiseta lõin rellaka sisse, mäda kohta välja, ning uus paksem plekk välja lõigatud auku tagasi. Ei midagi ilusat, kuid kindlasti parem, kui ennem. Karpide sisse lasin veidi ka nn trossi määrest, mis peaks korrosiooni tagasi hoidma. Peale ka veidi värvi.
Käru tulede pistiku uus kinnitus.
Originaal pistiku kinnitus on küll kõrgel, kuid miskil hetkel käis vastu maad, ning oli selge, et see lahendus ei sobi. Samas käru vaja tihti vedada. Tehtud sai seega 5mm teras plaadist selline veidi tugevam ja kaitsvam pistiku kronstein. Muuhulgas lasin traatharjaga kogu selle käru konsu raami puhtaks ja roostega sõbrunev must värv peale.
Õlivahetus/hooldus.
Kohe alguses ei hakanud „hooldama“ sest ei teadnud kas üldse asja saab. Kuna kõik aga toimis üllatavalt hästi, siis sai eelmiselt omanikult uuritud, ning leidsin ka ilmselt viimase õlivahetuse info. Õlivahetus tehti viimati 185 000km peal ja 11.03.2010. Tänaseks päevaks jeebul ees 215 000 ja kuupäev minuteada seal 2018 lõpus. Seega õli vahetusest möödas 30k km ja 8 aastat. Pilt klapikambri kaane all oli veidi inetu. Õli tase ja rõhud samas normis. Ühesõnaga sai uus Castroli 10W 40 sisse, sisselaskele uus õhu filter, õlile uus filter.
Tehtud/vahetatud/lisatud:
1. Käigukasti õli ja filter.
2. Esi ja taga sillale uus õli.
3. Esisillas mõlemale poole uued sarniirid.
4. Uus vasak esiratta laager.
5. Uus geneka rihm.
6. Uus Termostaat.
7. Velje Flansid 30mm.
8. Käigukasti pisiremont
9. Sillastend. (väga metsas oli kokkujooks)
10. 6Kg tulekustuti salogis.
11. Mootori õli vahetud+Filter
12. Bensu filter.
13. Mootori õhufilter.
14. Parem esimene veovõlli ots
Rooli amort.
Kuna roolimine on selle masinal super vedel, siis asendasin originaal rooli amordi Rancho RS5401 rooliamordi vastu. Vahe täitsa olemas. Enam pole nii tuia-taia rool kogu ulatuses.
Oksatross:
Kuna teisel metsa tiirul lõhkus üks oks auto kojamehe, siis tegin katuse led bari kronsat veidi ringi ja lisasin oksatrossi aasad. Paigaldatud sai 4mm tross, mis on 8mm aasade küljes. Et oksad katuselt ledi kaasa ei võtaks, siis tuli tross panna piisavalt kõrgele, et kaitseks ka tuld. Üldiselt toimib väga hästi. Katusel olevad 8mm aasad tuleb asendan 12mm vastu, ning trossidele lisan kiirkinnitused. Millised? Ma veel ei tea.
Vints.
Säästukas dragon 12000. Ehk siis 5.4T ja 28m trossiga. Kindlasti rahuldab minu nõudmised. Selle paigaldamisega praegu tegelen. Homme, ehk saab teha proovi tõmbeid. Konstruktsioon tuleb 8mm teras plaadist ja katsun jäljendada rough country vintsi paigalduse komplekti.
Paar värskemat pilti veel:
Edasi arenduse plaane on kuhjaga, kuid eks tasapisi. Esmajärjekorras peab paigaldama korrektse tõste komplekti, põhjakaitse tuleb teha, snorkel kindlasti ennem kevadet jne.