Silverbeast 3.0

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Suletud
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas totu »

Et Talvesprindi muljeid, IFS jms?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

totu kirjutas:Et Talvesprindi muljeid, IFS jms?
Ma kogusin natuke jõudu, et mingeid muljeid jagada. Talvespirndile peale saamine oli päris suur vaimne ja füüsiline pingutus ja olen sellest veel natuke väsinud. Selle aastane Talvesprint oli tõsine maraton, 19 kiiruskatset koos ülesõitudega kokku üle 250 km. Saime peaaegu lõpuni. Kolm katset ennem lõppu, keset kõvemat andmist oli tunda tõsist põlemise haisu ja asja kontrollima asudes oli selge, et turboga on midagi pahasti, kuna summutist tuli paksu sinist suitsu. Selge, pakkisime selleks korraks asjad kokku.
Laboratooriumis tõmbasin auto juppideks, et asju üldiselt defekteerida. Esimeste alumiste hõõtshoobade kinnituspoldid olid täitsa lahti ja nendega peab mitmes mõttes tegelema.
Leidisin igasuguseid lahtisi polte veel ja neid peab siis korralikult kinni liimima. Turbol ei paistnud tegelikult midagi viga olevat. Leidsin hulga õli veel sidurikojast ja küünlaaukudest. Lõhnab nii nagu oleks karterituulutus kinni jäänud ja surve karteris suure õlilekke põhjustanud. Selles on ilmselt süüdi üks klapp, mille ma ise sinna tuulutusele vahele aretasin, et võimaliku katuse juhtumi korral, mahl mootorisse jääks. Ilmselt mõtetu ülemõtlemine... Jahutussüsteem jäi ka sulalumes pikemas pedaal-metallis reziimis hätta ja paar katset pidin lihtsalt läbi töristama, kuna temp oli laes. Eks pikendame skoobi esiklaasini. Ja vaatame ventika (mitmuses võibolla) teema üle.
Esimesed käändmikud vajavad tugevdamist, kuna näha oli mingeid muutusi.
Aga üldiselt, IFS tundub et toimib. Auto esiots käitus kenasti. Autol on selgelt raskuskese madalamal, kui tavalisel kollil ja seda on sõites meeldiv tunda. Raskemal maastikul tundus asi hoops teistsugune, kuna kliirents muutub palju, aga kännu taha kinni tahtis jääda pigem tagumine sild. Pidurid on head ja auto üldine ergonoomika väga OK. Rool on pinnapealselt raske, katsete lõpus kippus higi vastikult silma tilkumaja selle peab kuidagi kergemaks tegema. Ilmselt on pumba tootlikus on lahja ja seda peab kuidagi tuunima. Või parema pumba peale panema.
Tagavedrustusega peab ka tegelema, tekib tunne, et kiiremal sõidul tahaks saba õhku tõusta, kui samas mingitel pinnavormidel raputab soolikad segamini. See osa oli vanal autol kindlasti parem.
Üldiselt ongi praegu suurimad teemad, üksikute sõlmede tugevdamine, poltide kinni saamine, rooli kergemaks tuunimine ja esi-tagavedrustuse balanssi saamine. Ja siis peab sõitma ja veelkord sõitma.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Magnus
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 05, 2010 1:13 am

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas Magnus »

Kinnitusvahendite juures soovitan kasutada Nord-Lock seibe, würth müüb ka analooge.
Y60
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas MetsaVikat »

Ilmselt loll küsimus, aga miks need lukumutrid ei aita? Või keeravad need ka lahti ennast?

Jahutuse suhtes, ei tea mis vente kasutad, aga ise soovitaks ford taurus või volvo 850 venti. Ühe ja sama mootoriga, tauruse oma suurema läbimõõduga. Teeb tootlikusega paljudele aftermarket ventidele tuule alla. Kas ta sulle sinna mahub ka ei tea.

Kas karterituulutus ära ei võinud külmuda?

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas LauriJ »

Nende poltide kinnipüsimisega olid paljud hädas. Mul osadel mutritel olid nordlockid all aga ikka tulid lahti (ilmselt äsja värvitud detailidel jäi värvikiht vahele ja siis ei olnud asi tihkelt kinni). Nüüd sai pandud nordlock seib, nylock mutter ja lisaks kõige kangem keermeliim ka. Kui see ka ei aita, siis peab amper-liimiga aitama :D
Kõrvalt vaadates toimis auto väga kenasti, jalgu ei jäänud. Arvestades, et see oli esimene sõit siis sõitis ikka väga hästi. Siit saab asi ainult paremaks minna..
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas totu »

Hea lugeda, et üldiselt hea.
Üllatavalt suur jõud on sooja õhu tõusmine, e. jahutusõhk peaks läbi radika tõusvalt liikuma.
Omal on mõttes olnud 2 roolipumba paigaldamine, "liitva" klapiga(tegemata). Siiani on VAG (tegelikult küll ZF, volkar kombineeris rihmaseibidega, erinevatel mudelitel) roolipump, 2X kiirendava ülekandega, parima tulemuse andnud.
Tagavedrustuse "spring rate" peab 20% suurem olema, arvestades ka otste kaalu ja ülekandearvu, muidu hakkab saba loopima. Gaasikatel peaks õli kogus selle ära määrama, e. tagumised amordid küsivad rohkem õli.
Raskuskese ongi ilmselt madalam aga tasub ettevaatlik olla, kõrge "roll center" tekitab petliku tunnetuse- auto on kenasti külgstabiilne, kuni ümberminekuni.
Isiklikult teeksin käänmiku roolikäpad pikemaks, seal tekivad erikuradi suured jõud, mis polte lahti loksutavad (peenkeermega poldid ja liimiga mutrid nii kui nii). Veidi väiksem nurk ei tohiks suur häda olla, külgpiduritega.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

totu kirjutas: Üllatavalt suur jõud on sooja õhu tõusmine, e. jahutusõhk peaks läbi radika tõusvalt liikuma.

Esialgu ehitan õhuvõtu katuselt tõhusamaks ja suunan tagant rohkem radika peale, siis vaatame, kas on kahte venti vaja vms.

Omal on mõttes olnud 2 roolipumba paigaldamine, "liitva" klapiga(tegemata). Siiani on VAG (tegelikult küll ZF, volkar kombineeris rihmaseibidega, erinevatel mudelitel) roolipump, 2X kiirendava ülekandega, parima tulemuse andnud.

Sul ikka mõte lendab... kaks pumpa on ju jälle kaks korda vähem töökindlust. Ma tuunin esimese hooga pumba nõelklappi ja siis vaatame mis, edasi. vaja oleks lihtsalt natuke tootlikumat pumpa, u. 7-8 l-min, mis kannataks kavitatsiooni. Alu korpuses tänavaautode tootlikumatele pumpadele ei meeldi oma võimete piiril pikalt töötada ja rootor tahab läbi välisseina sõita.

Tagavedrustuse "spring rate" peab 20% suurem olema, arvestades ka otste kaalu ja ülekandearvu, muidu hakkab saba loopima. Gaasikatel peaks õli kogus selle ära määrama, e. tagumised amordid küsivad rohkem õli.

Oridele on selleks alumine kamber, mille rõhuga saab springrate tõsta, kas või lakke... aga see teeb loomulikult kogu muu elu jäigemaks. Ehk seda rohkem hakkab selga taguma. Rebondi peaks näppima ja igasugu asju proovima... näiteks oril on olemas lisa mahuti, millelt saab otse dumpi regullida ja mis peaks seda kiire sõidu asja parandama...
Pilt

Raskuskese ongi ilmselt madalam aga tasub ettevaatlik olla, kõrge "roll center" tekitab petliku tunnetuse- auto on kenasti külgstabiilne, kuni ümberminekuni.

Kas see nii mitte iga autoga pole, et püsis küll, kuni ümber läks :) Eks me harjutame oma tagumiku tunnet. Tagumine stabikas ootab ka vähe pidavamat ilma, et vaatada, kas teda vaja ikka on.

Isiklikult teeksin käänmiku roolikäpad pikemaks, seal tekivad erikuradi suured jõud, mis polte lahti loksutavad (peenkeermega poldid ja liimiga mutrid nii kui nii). Veidi väiksem nurk ei tohiks suur häda olla, külgpiduritega.

See on see koht, kust saaks rooli kergemaks, aga samas kaotaks keeramise kiiruses, ratta nurgas jne. Minu arust on pikk käpp käändmikus saadanast, kuna käpp ise peaks kõvasti tugevam olema ja kogu käändmik peab kõvasti tugevam olema, et suurenenud jõu õlaga toime tulla. See pole koht, kuhu tahaks palju ja rasket rauda juurde panna.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas totu »

totu kirjutas: Raskuskese ongi ilmselt madalam aga tasub ettevaatlik olla, kõrge "roll center" tekitab petliku tunnetuse- auto on kenasti külgstabiilne, kuni ümberminekuni.
Kas on nii?

Loodan, et kedagi-midagi liiga katki ei läinud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

Ilmselt mõtled seda asendit?
küllili_1.jpeg
küllili_1.jpeg (586.49 KiB) Vaadatud 10070 korda
Siis jah, sul oli selles osas täiesti õigus. Auto läks käsipiduriga kurvi võttes kolksti küllili :). No nii vähemalt tundus, aga eks tegureid oli mitmeid. Katki ei läinud midagi. Lükkasime püsti ja kärutasime edasi.
Tegeleme fine tuninguga. Jahutus paremaks, vedrustus normaalseks ja rool kergemaks. Rooliga on juba edasi minekut. Tegin orbitroli natuke ringi ja asi juba kergem. Vedrustus sai Männikul testides parem aga eks ole tunda, kuidas metsas asi töötab.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

Kukepea on üle elatud. Alguses oli väike probleem hüdraulika õli lekkega ja see röövis korralikult aega, sest oli ju vaja metsast välja saada, remontida ja uuesti katsele peale minna. Hiljem asjad töötasid juba täiesti normaalselt. Hoogu enam üles ei saanud ja ilmselt peab team peeglisse vaatama. Ilmselt on võimalik sellest madalseisust ainult paremaks minna, sest aeglasemaks enam vist jääda ei saa ja auto püsib ka ühes tükis.
Lähimal ajal teen autole uued alumised esiõõtsad, et kliirentsis vähem kaotada. Tagavedrustus on ka teemaks, et auto vähem selga põrutaks. Eks kompame võimalusi coiloverile vähemalt osaliselt tagasi minna. Sest esiots töötab nagu unistus. Nüüd kui rool on ka kergem, on sõit juba nagu päris autoga.
Auto on reedel ja laupäeval Lauluväljakul toimuval automessil uudistamiseks väljas, kellel huvi saab näpuga ka katsuda.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas KarlReimann »

Kuidas tunduks kui ka tagusild oleks sõltumatu vedrustusega, või on talasillal mõni eelis?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

Sõltumatut on suhteliselt keeruline ja kallis ehitada. Ei näe praegu pointi seda tegema hakata. Tala on lihtne ja lollikindel. Tagasillal oleks ka pigem kaalu lisandumine sõltuva kahjuks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

Suvesõit 2019 edukalt läbitud. Tänu teiste meeskondade tehnilisele ebaõnnele ja natuke ka oma teami arengule, saime tubli II koha. Parem poodiumikoht jäi rehvi purunemise ja hiinas tehtud jubina lõhkemise taha, mis pidurite efektiivsuse pooleks päevaks ära võttis. Kes kõrvalt nägi, võib vabalt kommenteerida, kuidas viimase päeva kross tundus, kui Riisipere teamiga maid jagasime. Mulle tundus, et hoo saime ikka kenasti ülesse ja rajakõrval pealtvaatajatel vast igav ei hakanud.

Auto oli parem, kui varem. Taha otsale lisandunud lisakilod vintsi ja suure aku näol, rahustasid autot ja sõit oli palju mugavam. Torust tehtud esiõõtsasid ei saanud veel valmis, aga sügise poole, need sinna alla saavad. Ilmselgelt on autol ka jõu puudus, mis väljendub selles, et paksus pasas ei jaksa II kiire käiguga rattaid vabalt pööritada, vaid kipub ära tohlema. Selle raviks vaatame optimaalsemaid võimalusi. Näiteks, kas kohe suurem turbo, mis mootori õhku suudaks lasta, või hübriid-turbo, mis on jälle kompromiss võimuse ja saadava kasu osas, samas kerge ja bolt on lahendus.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas ahto42 »

Kas muutuv geomeetria, nagu diislitel ei mõeldav? Boost oleks päris vara üleval, aga labad võibolla ei pea kuumale vastu. Samas, mingi Porsche kasutab sellist lahendust. Kuullaager turbo?
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

IMG_20191005_070818_2.jpg
IMG_20191005_070818_2.jpg (184.65 KiB) Vaadatud 6908 korda
MudEst2019 jäi natukene pooleli. Suutsime masina ühte tehislikku tiiki ära uputada. Nende kergete pillide suur miinus on see, et absoluutselt ei saa aru, millal rataste alt põhi ära kaob. Tegime liiga optimistliku rajavaliku ja nii see juhtus. Ise läksime ka sapsu täis, kui auto ühele küljele kreeni vajus. Edasine on juba märg ajalugu. Eks lähipäevil selgub, kas mootor ka pihta sai, kuna ta proovikäivitustel paar korda hüdrolukku jooksis.
Võistluste alguses, oskasin kõrges rohus ka ühele korralikule koerakuudi suurusele kivile otsa sõita, mis tahtis masina kummuli visata, parem esiratas sai korraliku matsu, velg kõver ja kogu mu superäge roolimajandus on nüüd banaanis. Nüüd toimub ilmselt taand-areng ja ma ehitan masina tagasi täishüdrole, et töökindlus parem oleks. Kuigi peab tunnistama, et see banaanis roolilatt ei olnud üldse eriline probleem, aru ma sõites küll ei saanud, et midagi valesti oleks, peale selle, et paranka veidi viltu oli.
IMG_20191007_212017_1.jpg
IMG_20191007_212017_1.jpg (167.64 KiB) Vaadatud 6908 korda
Vahepealse arenguna ehitasin autole uue tagavedrustuse, muutsin teljevahet, tegin lingivardad pikemaks ja saba sai endale Öhlinsi coiloverid. Natuke peab veel vedrudega mängima, aga üldiselt sai pilt palju parem. Kui mitte öelda, et väga hea.
IMG_20190915_171357_1.jpg
IMG_20190915_171357_1.jpg (231.96 KiB) Vaadatud 6908 korda
Üks asi jäi natuke MudEstil kummitama. Mõned inimesed on hakkanud kuidagi eeldama, et kui sul on ikka jube äge auto, siis kohe peab ka tulemus vastav olema. AGA Te olete täiesti valesti aru saanud, hea auto, on ainult üks osa heast tulemusest või kiirest katseajast. Hoopis rohkem mängib rolli meeskond, taustajõud, õnn jne. Mitte, et ma arvaks, et ma sitt sõidumees oleks, või Kotkas kehv kaardilugeja-vintsman, vaid mõned võistkonnad on lihtsalt paremad, rohkem harjutanud või lihtsalt joppab neil paremini. Minuarust on oluline endast parim anda, mitte teiste tulemusi parastavalt või kadestavalt vahtida. Siis pole nii kehva tunne, kui just parimat tulemust kirja ei saa.
Eriti hea näide oli sellel võistlusel VisaHulkur team, mehed panid ratas-rattas enamuse võistluse distantsist liidritega, tehnika pmst sama, mis Mere Hardo u. 10 aastat tagasi valmis praadis. Lõpus lihtasalt neil ei jopanud, et esiklaas puu survele järgi andis.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Suletud

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”