Vaz 2121 aastast 1982.
Postitatud: E Jaan 23, 2017 12:46 pm
Tervist!
Mõtlesin, et lisan ka oma auto ehitusloo siia foorumisse, et saaks vajadusel targematelt nõu küsida.
Sai sõbraga juba pikemat aega mõeldud niva soetamamisest, et oleks ka üks hobiauto, millega saaks vahepeal ka teepealt maha keerata, nt hea kalal või lihtsalt metsas käia. Eelmine aasta talvel saigi soetatud üks 1996 aasta niva. Auto oli ostes juba suhteliselt nigelas seisus, aga sai esimesed sõidud tehtud lumistel põldudel ja metsavahel. Algne plaan sellest masinast midagi viisakat ja korralikku ehitada ei tulnud midagi välja, kuna auto kere oli ikkagi liiga pehme, et sellest midagi head saaks. Umbes aasta aega seedimist ja leidsimegi omale sobiva auto, Vaz 2121 aastast 1982 punast värvi. Auto seisnud omaniku jutu järgi vähemalt 10 aastat kuuri all ja viimase aasta seisis õues, kuna jäi jalgu. Auto sai treileriga koju toodud, õnneks auto asus naaberkülas ja toomine oli lihtne, kuna vahemaa umbes 5 km. Kodus sai siis esialgu mootor käima aetud, kiire starteri vahetus kuna vana oli aastatega kinni jäänud. Kanistriga kütus kapoti alla,uus õli sisse ja paar uut küünalt ja käima ta läks, siis natuke liigutasime hoovipeal edasi tagasi ja sõitsimegi juba garaaži, et ehitusega alustada. Esialgu tõstsime kogu sisustuse välja, peale armatuuri, siis eemaldasime kõik klaasid luugid ja ka mootori. Hetkel siis seis selline, põhjaaluse pehmed kohad välja lõigatud ja uued plekiga asendatud (enamus). Kerepoolsed sillakinnitused tugevndatud, vahekastile tehtud uued kinnitused, tagasild alt ära võetud ja ootab mõningaid juppe , et uuesti alla panna.
Kojutoomine
Salong välja võetud ja suurem mastiks eemaldatud.
Kuna auto oli seespoolt korrosiooniõliga üle lastud, siis tundus lihtsam auto treilerile pakkida ja pesulasse minna, kus pesime auto seest,väljast ja pealt.
Vahepeal said alla ka volga veljed.
Eelnevalt sai tehtud sellised rakised , et autot mugavam küljepeale keerata.
Esimene ots põhjast ikka ivake pehme, otseselt auku sees polnud, aga otsustasime välja lõigata.
Kuna auto on plaanis teha metsa ja maastikusuutlikum, siis karbi alumine otsa tegime vinkelrauast ja karbi külje 3mm lehtrauast.Välja vahetasime esimese poolraami ja ka 50 cm (pikkiraami) ja lisaks keskele juurde ühe poolraami.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
''[/url]
Sai tellitud polüuretaan tugevad puksid.
Sai ka tehtud vahekasti kinnituskronsad 4 puksiga kinnitamise jaoks.
põhja sai ka tugevndatud vaheksati ja käigukasti kinnituste juurest.
Vahepeal sai põhjaalune liivapritsiga üle käidud ja peale seda lasime peale roostemuundaja (Antirust).
[/url]
Sai ka tagumised koopaääred suuremaks lõigatud. Rehvid on mõõdus 235/75/15 ja volga velgedel. Need rehvid on lihtsalt prooviks, tulevikus plaanid ikka uued osta.
Sellel pildil vedrud eemaldatud ja ratas täiesti max asendis, ja käib ringi.
TAgumine sild sai alt ära võetud.
Liivapritsiga puhtaks.
Ja värvitud.
Hetkel, siis seis selline. Teeme ikka vaikselt autot edasi , nii kuidas raha ja aega jätkub. Kõik soovitused ja nõuanded on väga teretulnud.
Mõtlesin, et lisan ka oma auto ehitusloo siia foorumisse, et saaks vajadusel targematelt nõu küsida.
Sai sõbraga juba pikemat aega mõeldud niva soetamamisest, et oleks ka üks hobiauto, millega saaks vahepeal ka teepealt maha keerata, nt hea kalal või lihtsalt metsas käia. Eelmine aasta talvel saigi soetatud üks 1996 aasta niva. Auto oli ostes juba suhteliselt nigelas seisus, aga sai esimesed sõidud tehtud lumistel põldudel ja metsavahel. Algne plaan sellest masinast midagi viisakat ja korralikku ehitada ei tulnud midagi välja, kuna auto kere oli ikkagi liiga pehme, et sellest midagi head saaks. Umbes aasta aega seedimist ja leidsimegi omale sobiva auto, Vaz 2121 aastast 1982 punast värvi. Auto seisnud omaniku jutu järgi vähemalt 10 aastat kuuri all ja viimase aasta seisis õues, kuna jäi jalgu. Auto sai treileriga koju toodud, õnneks auto asus naaberkülas ja toomine oli lihtne, kuna vahemaa umbes 5 km. Kodus sai siis esialgu mootor käima aetud, kiire starteri vahetus kuna vana oli aastatega kinni jäänud. Kanistriga kütus kapoti alla,uus õli sisse ja paar uut küünalt ja käima ta läks, siis natuke liigutasime hoovipeal edasi tagasi ja sõitsimegi juba garaaži, et ehitusega alustada. Esialgu tõstsime kogu sisustuse välja, peale armatuuri, siis eemaldasime kõik klaasid luugid ja ka mootori. Hetkel siis seis selline, põhjaaluse pehmed kohad välja lõigatud ja uued plekiga asendatud (enamus). Kerepoolsed sillakinnitused tugevndatud, vahekastile tehtud uued kinnitused, tagasild alt ära võetud ja ootab mõningaid juppe , et uuesti alla panna.
Kojutoomine
Salong välja võetud ja suurem mastiks eemaldatud.
Kuna auto oli seespoolt korrosiooniõliga üle lastud, siis tundus lihtsam auto treilerile pakkida ja pesulasse minna, kus pesime auto seest,väljast ja pealt.
Vahepeal said alla ka volga veljed.
Eelnevalt sai tehtud sellised rakised , et autot mugavam küljepeale keerata.
Esimene ots põhjast ikka ivake pehme, otseselt auku sees polnud, aga otsustasime välja lõigata.
Kuna auto on plaanis teha metsa ja maastikusuutlikum, siis karbi alumine otsa tegime vinkelrauast ja karbi külje 3mm lehtrauast.Välja vahetasime esimese poolraami ja ka 50 cm (pikkiraami) ja lisaks keskele juurde ühe poolraami.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
''[/url]
Sai tellitud polüuretaan tugevad puksid.
Sai ka tehtud vahekasti kinnituskronsad 4 puksiga kinnitamise jaoks.
põhja sai ka tugevndatud vaheksati ja käigukasti kinnituste juurest.
Vahepeal sai põhjaalune liivapritsiga üle käidud ja peale seda lasime peale roostemuundaja (Antirust).
[/url]
Sai ka tagumised koopaääred suuremaks lõigatud. Rehvid on mõõdus 235/75/15 ja volga velgedel. Need rehvid on lihtsalt prooviks, tulevikus plaanid ikka uued osta.
Sellel pildil vedrud eemaldatud ja ratas täiesti max asendis, ja käib ringi.
TAgumine sild sai alt ära võetud.
Liivapritsiga puhtaks.
Ja värvitud.
Hetkel, siis seis selline. Teeme ikka vaikselt autot edasi , nii kuidas raha ja aega jätkub. Kõik soovitused ja nõuanded on väga teretulnud.