3. leht 3-st

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: N Dets 08, 2016 3:09 pm
Postitas LauriJ
Ainult 1,5kordsest tõmbejõust jääb kindlasti väheks.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: N Dets 08, 2016 4:41 pm
Postitas Movistar
raulex kirjutas:Vintsist siis veel, parim normaalse hinnaga saadaolev on vist BTR ?
Arvutamine pole probleem, aga vaja teada oleks vinsi trossi kiirust. Edasi juba 1,5 kordne auto mass ja saaks arvutada vajaliku ülekantava võimsuse.
Google annab kiiretele elektivintsidele trossikiiruseks kuni 120 m/min.
Palju on hea kiire vintsi trossikiirus ?
Näita mulle ka seda 120m/min. elektrivintsi.See on ca 2 m/sek. Ehk pool teeb ca 4,.. rpm per/ sekund.
Sellist kiirust on võimalik saavutada aga parimal juhul saad sellega lihtsalt trossi sisse kerida.Muud teha ei jõua.
Vana tõde on,et kaotad jõus kuid võidad teepikkuses ja vastupidi.


Trossi kiiruse järgi seda küll ei arvutata ja see on ka vale lähenemine.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: N Dets 08, 2016 6:14 pm
Postitas raulex
Google andis sellise numbri, vast tõesti koormuseta kerimise max kiirus.
Proovisin googeldada Gigglepini ja Tibust ,no mingit head lehte tehniliste andmetega erinevatel koormustel, nagu Comeup oma, mina ei leidnud.
Comeup kiirustega eri koormustel pole ju kiire vintsimise juures midagi peale hakata.
Trossi kiirus on minu arvates ikka oluline komponent hüdromootori valimisel, kui ikka mootori max pöörded/vintsi ülekandearv ei võimalda trumlit piisavalt kiiresti kerida, siis ei saa ju kiiret vintsimist tulla.
Tõmbejõuga on lihtsam:Vintsi nm= mootori nm x vintsi ülekandearv - kaod. Küsimus muidugi, palju hea on ? Kahekordne auto mass või rohkem ?
Mis asju siis veel arvutama peaks ,et kiire vintsi, mis ka mudas tõmmata jõuab, saaks ?
Vintsi tahaks võimalikult hea saada, selle saab tulevikus ka parema masina külge panna.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: N Dets 08, 2016 9:01 pm
Postitas MetsaVikat
Gigglepini mingi variant annab jah andmetes kuni 400ft minutis, mis teeb siis ca120m minutis, aga see tühjalt. Koormusega 70ft ümber, ehk siis ca 20m minutis 4-6t tõmbamisel. Foorumis oli üks väga pikk vintsi teema, kus oli arutusel tõmbamis tugevused, ja mis jõudu selleks vaja on, suhteliselt asjalik teema. Leidsin üles http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=40& ... BCdrovints
Sa vb. seda juba lugenud ka. Kui loed kõik foorumi vintsiteemad läbi(neid pole üldse palju tegelikult) Siis peaks lähtematerjali küll nii palju tulema, et tead, mis tahad ja mis on normaalne. Nagu Movistar ütles, kahte ühes nii lihtsalt ei saa. Toon väga jämeda näite aga kui sa tahad näiteks kerida 120m minutis 5-6T jõuga, siis ilmselt sinu mootor seda teha ei jaksagi(eelkõige hüdrovintsi ja mehhaanilist mõtlen). Mina neid arvutusi täpselt ei tea, aga internet umbselt täis neid. Mul kapi peal milemarker, sellele panen otsa nz50 pumba, otse väntvõllilt ning surved jätan sinna 100-130bari kanti, voolavuse 50l kanti, nõks sinna tänna.

Kui plaanis asjalik elektrivints osta, siis Movistaril peaks just sulle sobiv asi olemas olema.

Muidu äge projekt, edu ehitamisel (Y)

Terv. Villu

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: N Dets 08, 2016 10:40 pm
Postitas Praks1
Et suvalist asja kiirelt ringi ajada, pole m...igi jõudu vaja, aga seda koormuse all ringi ajada on vaja rämedalt voolu, või mootori hp-si. Pole vahet kas hüdro või kardaan, lihtsalt erinevad jõu ülekande viisid.
Ühesõnaga tulge maale ja ärge unistage lennuk vintsidest, esiteks pole pauku mis ringi ajaks seda, teiseks pole kogemusi (tapad vintsmani ära)
Arvutasime ja tahtsime kah teha kunagi diffri vintsi, max kiirus v8 mootoriga tuli umbes 70km/h
Ilmselt tr3 pillil üks kiiremaid vintse sai kunagi tehtud eelmisel porgandil. Ehk 5käik tühikäigul 1m/s umbes, aga vintsides kasutasid 1 käiku.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: L Sept 30, 2017 5:28 pm
Postitas kkaaleste
Mis sellest masinast vahepeal saanud on?

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: L Sept 30, 2017 10:05 pm
Postitas raulex
Mingit erilist progressi pole vahepeal toimunud.
Hindasin masina ehituse aja- kui rahakulu liiga optimistlikult.
Raha tilgub ikka tasapisi juurde, aga aega ei saa kusagilt.
Masin muidu sõidab, kodumetsades saab katsetada.
Ootan ka lõplikku selgust reeglites, praegu paistab ,et tuleb keskenduda ET2 klassile.