Luaz baasil kuukulgur
Moderaator: Moderators
Luaz baasil kuukulgur
Sel suvel soetasin metalli hinna eest dokumentideta Luazi rondi, plaaniga maale müttamiseks sellest midagi põnevat ehitada.
Praegune idee on teha midagi M274 Mechanical mule taolist - kerge transport-platvorm kahe istekohaga esitelje kohal.
http://www.youtube.com/watch?v=m981qrVzf5g
Meeldib ka see "külje peale" rool, mis võimaldab mugavalt istet võtta.
Sügise poole võtsingi kätte ja lammutasin masinal kere pealt. Sisuliselt 1 päevaga oli "sõitev raam" hoovi peal.
Mõtteid edasiseks:
Teoreetiliselt peaks Luazi sillad olema üksteisega asendatavad, mis tähendab, et suhteliselt lihtsa vaevaga on võimalik teha 4-ratta pööramine.
Kui difrites taldrikud ümber pöörata, on tulemuseks tagamootoriga auto (täpselt nagu ka M274), kuid sapaka mootor on tiba liiga kõrge, et see veoplatvormi alla mahuks. Või siis jääb platvorm ebaproportsionaalselt kõrgele. Jube tore, kui saaks sinna mingi bokseri (VW põrnikas) või siis VW T3 lama-diisel. Paraku pole ühtegi head mootorivarianti leidnud. Diisel iseenesest oleks isegi päris tore...
Samas, olemasolev sapperi mootor on korralikult kapremonditud (Vaz kolvid jne) ja päris jõuline, nii et las ehk jääb. Tegelt saab selle ka madalamaks, aga sel juhul tuleb likvideerida jagaja, teha teistsugune sisselaske kollektor ning investeerida megasquirt komplekti.
Oli ka mingi mõte paigaldada hüdropump, et saaks käitada erinevaid seadmeid - sahk, tõsteseade jne. Tegelikult saaks panna akutõstuki elektrilise pumba.
Autole tulevad alla 16'' plekkveljed, rehve peab vaatama kui laiad saab panna ilma et õõtsadele vastu ei hakkaks käima.
Kindel plaan on roolisüsteem ümber teha - enne oli jubedad loksud igal pool sees, pluss kogu see keerukas hoovastik, millel kronsteinid läbi painduvad. Tõenäoliselt läheb esisilla külge Mosse 2141 roolilatt, lihtsalt põhjusel, et see on mul olemas.
Praegune idee on teha midagi M274 Mechanical mule taolist - kerge transport-platvorm kahe istekohaga esitelje kohal.
http://www.youtube.com/watch?v=m981qrVzf5g
Meeldib ka see "külje peale" rool, mis võimaldab mugavalt istet võtta.
Sügise poole võtsingi kätte ja lammutasin masinal kere pealt. Sisuliselt 1 päevaga oli "sõitev raam" hoovi peal.
Mõtteid edasiseks:
Teoreetiliselt peaks Luazi sillad olema üksteisega asendatavad, mis tähendab, et suhteliselt lihtsa vaevaga on võimalik teha 4-ratta pööramine.
Kui difrites taldrikud ümber pöörata, on tulemuseks tagamootoriga auto (täpselt nagu ka M274), kuid sapaka mootor on tiba liiga kõrge, et see veoplatvormi alla mahuks. Või siis jääb platvorm ebaproportsionaalselt kõrgele. Jube tore, kui saaks sinna mingi bokseri (VW põrnikas) või siis VW T3 lama-diisel. Paraku pole ühtegi head mootorivarianti leidnud. Diisel iseenesest oleks isegi päris tore...
Samas, olemasolev sapperi mootor on korralikult kapremonditud (Vaz kolvid jne) ja päris jõuline, nii et las ehk jääb. Tegelt saab selle ka madalamaks, aga sel juhul tuleb likvideerida jagaja, teha teistsugune sisselaske kollektor ning investeerida megasquirt komplekti.
Oli ka mingi mõte paigaldada hüdropump, et saaks käitada erinevaid seadmeid - sahk, tõsteseade jne. Tegelikult saaks panna akutõstuki elektrilise pumba.
Autole tulevad alla 16'' plekkveljed, rehve peab vaatama kui laiad saab panna ilma et õõtsadele vastu ei hakkaks käima.
Kindel plaan on roolisüsteem ümber teha - enne oli jubedad loksud igal pool sees, pluss kogu see keerukas hoovastik, millel kronsteinid läbi painduvad. Tõenäoliselt läheb esisilla külge Mosse 2141 roolilatt, lihtsalt põhjusel, et see on mul olemas.
Re: Luaz baasil kuukulgur
Ise tegin vastupidi kastasin kere mitte tehnikat aga lahe vaadata kui keegi viitsib vanarauda elustada! jõudu!
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Margus +37256633834
- Taavi2101
- Fitting 38"
- Postitusi: 253
- Liitunud: T Apr 07, 2009 9:51 am
- Asukoht: Järsi-Assaku-Tallinn 56502393
Re: Luaz baasil kuukulgur
VW T3-el on sama 1,6 diisel vahel mis Golf II ja kuni 93 aasta Passatil.
Mootori käpad ja karteripõhi on teised.
Uuri kasutaja Uno käest, ta alles pani oma T3 SYNCRO-le 1,9td+cooleri vahele.
Oskab sulle mõõtuseds äkki pajatada.
Mootori käpad ja karteripõhi on teised.
Uuri kasutaja Uno käest, ta alles pani oma T3 SYNCRO-le 1,9td+cooleri vahele.
Oskab sulle mõõtuseds äkki pajatada.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Luaz baasil kuukulgur
Olete ikka kindlad, et luaz`i pooltelgedele ja rattareduktoritele on mõistlik suuremaid rehve paigaldada ja diislemootri väänet selga laduda?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17321
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Luaz baasil kuukulgur
On ju varemgi Luaz-idele suuremaid rehve pandud. Kui arvestada, et sellest ei tule tavaline auto/mudakoll mis hoogsalt akendeni maarerasse sukeldub, vaid motoriseeritud transpotseade, siis peaks ju tugevusvaru jaguma.erik kirjutas:Olete ikka kindlad, et luaz`i pooltelgedele ja rattareduktoritele on mõistlik suuremaid rehve paigaldada ja diislemootri väänet selga laduda?
Omanikule jaksu ja visadust! Loodame, et enne vaim otsa ei saa kui projekt valmib.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Luaz baasil kuukulgur
Poolteljed ja rattareduktorid kannatavad küll suurema rehvi ära.
Aga sarniirid ja muud sellised detailid ei kesta suurema rattaga.
Aga sarniirid ja muud sellised detailid ei kesta suurema rattaga.
55633778 Andrus
Re: Luaz baasil kuukulgur
Oleks isegi kere jätnud, aga inspektsiooni käigus selgus, et see koosneb peamiselt korrosioonist ja makroflexist.marxkoll kirjutas:Ise tegin vastupidi kastasin kere mitte tehnikat aga lahe vaadata kui keegi viitsib vanarauda elustada! jõudu!
16'' rattad olid sel enne all, kuigi eelmine omanik pani ette 15'' mosse rattad, kuna käis koopasse ebatasasel teel. Mul seda probleemi ei tule, ilmselt kasutan universaalseid haagise plast-porilaudu.
Veel niipalju, et jõudsin enne talve ka materjali ära osta - 50x50x2 karp, kuid keevitusgaasi puudumise tõttu ei jõudnud töödega pihta hakata.
Plaan B on ka, nimelt seisab üks mäda põhjaga Mosse 2141 aianurgas - sel saaks kere tagaukse kohalt lühemaks teha ja antud raamile tõsta.
Re: Luaz baasil kuukulgur
Sharniirid? Luazil?Miniman kirjutas:Poolteljed ja rattareduktorid kannatavad küll suurema rehvi ära.
Aga sarniirid ja muud sellised detailid ei kesta suurema rattaga.
Re: Luaz baasil kuukulgur
OK väljendasin siis ennast valesti,käändtelje puksidele on suurem ratas kindel surm.
55633778 Andrus
Re: Luaz baasil kuukulgur
venelased kasutand lazil miskeid suuri 12 tolliseid madalsrve rehve oroginaalis http://arctictrans.ru/node/161
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Margus +37256633834
- nymmik
- Rock Crawler
- Postitusi: 809
- Liitunud: N Veebr 23, 2006 12:57 pm
- Asukoht: Hüüru Tel.56357444
- Kontakt:
Re: Luaz baasil kuukulgur
Naljatilgad olete ? need Sapika poolteljed lahkuvad juba ka sapika mootoriga ning suverehviga. Rääkimata siis võimsam mootor ja suurem rehv.Miniman kirjutas:Poolteljed ja rattareduktorid kannatavad küll suurema rehvi ära.
Aga sarniirid ja muud sellised detailid ei kesta suurema rattaga.
Meil on muhule pandud Tauria mootor ja 40hj kast ning kaks korda on pooltelg nagu noaga läinud.
Olen korra näinud kus kastile on tehtud laagripukk ja väljavõte poolaaside kohale ning Uazi kardaanist poolteljed.
Sama lahendust kasutasid Estonia vormelid.
Grandpa's Garage https://www.facebook.com/GrandpasGarage
Ajan elule 1997 aasta Suzuki Vitarat
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
Ajan elule 1997 aasta Suzuki Vitarat
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
Re: Luaz baasil kuukulgur
Juhin su tähelepanu asjaolule, et sel masinal on pooltelje ning ratta vahel veel reduktor.
Teiseks, see masin on mitu aastat eelmise omaniku käes vatti saanud (liiv, muda jne.) ja veel koos üsna raske plekist kongiga. Seni on poolteljed ja vedrustus üldse terved. All olid needsamad 16'' RAF veljed. Uues vormis hakkab masin tunduvalt kergem olema - ma suudan praegu omal jõul tagaotsa õhku tõsta. Kere kui niisugust ei tule, nelikandist natuke raami juurde keevitada ning rihvel-alumiiniumist plate põhi.
Teiseks, see masin on mitu aastat eelmise omaniku käes vatti saanud (liiv, muda jne.) ja veel koos üsna raske plekist kongiga. Seni on poolteljed ja vedrustus üldse terved. All olid needsamad 16'' RAF veljed. Uues vormis hakkab masin tunduvalt kergem olema - ma suudan praegu omal jõul tagaotsa õhku tõsta. Kere kui niisugust ei tule, nelikandist natuke raami juurde keevitada ning rihvel-alumiiniumist plate põhi.
- nymmik
- Rock Crawler
- Postitusi: 809
- Liitunud: N Veebr 23, 2006 12:57 pm
- Asukoht: Hüüru Tel.56357444
- Kontakt:
Re: Luaz baasil kuukulgur
Reduktor jah, kuid moment teljele on ikka. Ilma reduktoriteta ei jaksaks see Zazi mootor midagi teha.
Aga eks alati tuleb ise järele proovida
Aga eks alati tuleb ise järele proovida
Grandpa's Garage https://www.facebook.com/GrandpasGarage
Ajan elule 1997 aasta Suzuki Vitarat
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
Ajan elule 1997 aasta Suzuki Vitarat
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
Re: Luaz baasil kuukulgur
Nu kõike on võimalik lõhkuda! Ka unimogi silda!
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Margus +37256633834