UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas MetsaVikat »

Tere!

Mõtlesin, et kirjutan siia ka midagi. Paar nädalat tagasi sai käidud krossirajal. Asjad toimetasid enam-vähem, tagasiside põhjal pidi veidi vedel olema, ise väga aru ei saanud. Kuna esimene kord vähe tõsisem sõit oli siis nagu ikka tahavad amordid timmimist.




Küsiks sellist asja, et tahaks Ridalas rajale saada, mis selleks tegema peaks? Võistleja kaart lihtne osa aga reeglites kirjas, et peab tehniline kaart ka olema masinal. Kus mis kes?

Lugupidamisega Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas Arto »

MetsaVikat kirjutas:Küsiks sellist asja, et tahaks Ridalas rajale saada, mis selleks tegema peaks? Võistleja kaart lihtne osa aga reeglites kirjas, et peab tehniline kaart ka olema masinal. Kus mis kes?
Võta ühendust kellegagi meie tehnilistest - offroad.ee, et auto saaks üle vaadatud.
Siis tuleb täita tehnilise kaardi taotlus autospordi liidu kodulehel - autosport.ee, tasuda menetlustasu ning kas minna tehnilisele kaardile ise järgi või lasta endale postiga koju saata.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas LauriJ »

ET2 klassis on tehnilist kaarti vaja. Need pole tänavalegaalsed autod.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas MetsaVikat »

Tere!

Pole ammu kirjutanud foorumisse. Et siis jõudsin(me) rajale isegi. Enne seda sai ikka palju asju tehtud, ilmselt seda kiiret aega nädal kaks enne võistlust on kõik kogenud siin. Nimekiri mis vaja teha oli, oli pikk ja mõnigi asi jäi ka tegemata.
Piltide suhtes, tundub, et upload.ee pildid enamus kadunud kuhugi. Ilmselt ei hakka ma neid ka enam elustama, FB lehel kõik olemas, kellele huvi pakub, kirjutagu joonistagu.

Nagu ka sai võistlusel olles korrutatud, et täiesti esimene testimata masin ning ise ka. Vintsman nägi elus esimest korda vintsi ja vints ise oli ka enne võistlust täiesti süütu. Vähemalt oli tema rahuliku närviga ning võttis asju vabalt, erinevalt minust. Mina ise olin 100 prossa kindel, et lõhun asja ära ja sinna see ka jääb.

Tehniline onu jäi meie aretisega üldiselt rahule, mõned mure kohad olid, kriitilised asjad suutsime kohapeal lahendada(pidurivoolikud olid kehvalt kinnitatud, ise ei tulnud selle peale ausalt õeldes) Pidureid kiideti vähemalt.
Ajasõit läks nahka, üks tagumine amort arvas, et on tore nö ülemise õli alla lasta, mis omakorda tekitas ORI-i hydrolocki. Nimelt amordi kolb ei mahu enam liikuma kuna alumise kambri õli liiga palju, mis tuli ülevalt kuna tihendid lekkisid. Ilmselt iga ORI mees seda ka kogenud, ma arvan. Internetis selliseid probleeme palju, mul vana mudel millel vahepeal olid eriti kehvad tihendid, nii, et jah. Pluss aastalt ka vanad, ju siis tihendid juba väsinud olid seismisest. Kevade poole vahetasin kõik tihendid ära, leidsin ka põhjuse, miks minu amort jäi räigelt kinni suvalisesse asendisse. Nimelt 2-l amordil kolvil olevad tihendid tagurpidi. Lämmastik jäi kahe tihendi vahele ja surus tihendi väga tihedaks. St. tihend pidi tegema tööd läbi teise tihendi ja lämmastik sinna vahele kinni. Pluss, üks kolb oli lahti ka, nagu tuttav ütles, tundub, et mingi algaja tööl olnud :D
Et siis ajasõidul oli üks amort koos, sõita ei saanud, selline tunne, et peksab kohe midagi puruks. Pusisime selle kuidagi lõpuni ja läksime mõtlema, et mis teha. Lasime alt lämmastiku välja koos õliga nii palju kui tuli ning peale juurde. Tagantjärgi tarkus näitab seda, et suvaline kogus lämmastikku amordis ning alt tühjaks laskmine ei tähenda eriti head.

Sõidu alguses kõik ok. Soovitati rahulikult sõita omas tempos, mida me ka tegime ning mida ka Härra Movistar kommenteeris koguaeg. Meie kulgesime ja olime teistel jalus, teised võistlesid, aga meil sellest polnud midagi, lätlased üle ei sõitnud, nii, et pole hullu.
Võtsime rahulikult, õppisime rohkem tundma mis masin teeb jne, nagu ikka need esimesed korrad. Kuna me ka finishi jõudsime, siis olime väga rahul. Tehnika pidas vastu, vints tõmbas isegi, tempid asjad seisid hästi paigal, polnud probleeme.
Probleem tekkis lõpu poole kui amordid arvasid, et nad nüüd sisse töötanud ning ajavad ennast uppi. Tagumised vist olidki ülemises piir asendis pm, naljakas vaatepilt ilmselt, aga mis meil seal ikka teha oli väga. Tänu sellele tekkis ka paar meie jaoks natukene hirmutavamat olukorda, nimelt mäe maha keeramisel saime tagumise ratta õhku, mis oli esmakordne kogemus ning suht hirmus. Aga alla ei koperdanud, nii, et kõik ok.
Viimasel ringil tõmbasin nööri pooleks, pool ise süüdi, teine pool ka enda süü, sai veidi väike võetud, aga saime tõusust üles ikkagi ja ringi kirja.
Kokkuvõttes oli hea kogemus ning plaan mingi aeg uuesti ikka proovida. Palju asju saab ümber teha, enamus asjad seotud vintsiga. Mina teist käiku vintsil sisse ei saanud, tõmbasime koguaeg esimesega, aga esimene ikka aeglane, aga vähemalt tõmbas.
8st võistlejast 7ndad, Ilmselt oleks küll viimased olnud, aga tehnika värk, teistel ei pidanud vastu.

Kaalu peal käisime ka, kohmakad rasked. 2364kg. Kaalujaotus oli väga üllatav mu jaoks, ees 53% taga 47 ning vasaku parema külje erinevus ca 10kg. Keegi pole küll jaganud mis need head numbrid olla võiks, aga ise üllatusin igastahes, pole ma sellist asja kunagi arvestanud, isegi mitte mõelnud.

Igastahes kõigile kummardus kes aidanud nõu ja jõuga saada mu pikk projekt rajale.

Kohtume taas rajal!
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas Movistar »

Ei mäletagi mis ma siis kommentaarisin :D
Aga amorte tuleb teil veel rimgi seadistada ja sõidutempot saab ka selle tehnikaga tõsta .
Muidu aga tore, et lõpuks ometi rajale jõudis :thumb:
HM Racing Team
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas MetsaVikat »

Ei midagi paha, ära põe :D

Amortidega on jah palju tööd, ilmselt sõidame praegu liiga vähe, et aru saada mis täpsemalt tegema peaks. Aga õpime.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas MetsaVikat »

Tere!


Panen miskit kirja, mis sai enne võistlust tehtud(Ridalat) ja mis nüüd teen ja mis plaan on. Vabandan ette juba, et pildid nii suured, vahest on tüütu neid scrollida.

Kevadel muutsin progeaju marki ja sai mindud MaxxEcu race peale. Kuna seekord tahtsin kõik asjad korralikult teha, sai aju ka kõik uued pistikud jms. Ehk siis juhtmestik kõik nullist peale.
Pilt

Pilt

Panen mõtetust ussipesast ka pildi. Nüüd targem ja see jama läheb prügikasti ja tulevad ikka manuaalsed kangid.

Pilt

Lisan siis nii palju, et kõike mida kontrollida saab, vaja on teeb aju ise. Vendid, veepump, kompressor, õlipump(käigukasti oma, sellest juttu allpool). Ning kõik andmed jooksevad ka ajusse ja sealt tabloole(tahvlisse). Aju vahetusega ülirahul, mootor hoopis midagi muud ja seda ilma seadistamata veel.

Käigukasti õli jahutust sai palju uuritud enne ja ei leidnud mingit head varianti kuni tegin sellise süsteemi, et eraldi õlipump pumpab läbi suure radika käigukasti õli. Käigukasti vannile sai eraldi otsad tehtud. Originaal ring läbi termostaadi soojusvahetisse mis asub radika sees ning nö suur ring pumbaga käib läbi sellise radika:

Pilt

Tehtud jahutusradikast, otsakaaned olid tal plastikust enne, keevitasin uued otsavannid, panin ühele poole seina vahele, et õli käiks edasi tagasi. Pump hakkab õli pumpama kui see jõuab 60 kraadini. Kui õli ületab üle 80c siis tuleb nö appi soojusvaheti mis on mootori radika sees. Ridala vees solistamine näitas, et vee sees sõites kasti temp kuskil 50-60 kraadi. Mudas mürades siiani 70-80 kraadi juures, graafikust hästi näha kui õlipump järgi tuleb. Õlipumpa kontrollib muidugi aju jälle. Ja kui elektri pump peaks mingil põhjusel saba andma, siis soojusvaheti peaks suutma ajutiselt hoida kasti siiski norm tempi sees.
Pilt

Snorkli ehitus, materjal ise 4"
Pilt

Pilt

Pilt

Pärast sai veel üks jupp otsa pandud, aga nagu selgus, pole see eriti hea koht, nii, et filtri asukoht on plaanis muuta.

Jätkub:
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas LauriJ »

Vinge! Kas on plaan Klapperile ka tulla?
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas MetsaVikat »

LauriJ kirjutas:Vinge! Kas on plaan Klapperile ka tulla?
Ei saa Klapperile, samal päeval Saaremaal kiirendus/drift võistlust. Oleme teise autoga seal, sest need punktid tähtsamad. Lisaks auto laiali ka, vaja teha. Aga Ridala kindlasti viimaseks ei jää! Pisike mõte Andsumäe, aga vaatab. Kui sinna ei jõua siis kindlasti järgmine aasta Ridalas näeme!!!
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas MetsaVikat »

Mina kasutan hüdrovintsi, siiani head kogemused, aga nagu ikka, vaja asja täiustada.
Eelnevalt sai siis tehtud paak hüdrovintsi jaoks. Hüdrofilter kuskilt veoka kataloogist leitud, paagi maht ca 15l. Voolikud 1 tollised, et ikka mahuks. Pump nagu eelnevalt kirjutatud 50nene, alguses kartsin, et äkki veidi suur, aga tegelikult on päris mõnus. Pump vända otsas, vahel pneumo hammas lülitus/sidur siis.
Nii palju veel kirjutaks, et kui keegi kunagi ka sama milemarker hüdrot kasutab ja otsib netist pneumo lülitust, siis see inglaste variant on täielik saast, sobib näituse auto külge. Pilt jutt hea, reaalselt üks lülitus mul ei töödanud üldse, pidin modima, ning nii kui muda näeb ei tööta kumbki. Saast ühesõnaga!

Paak siis:
Pilt

Pilt

Pildi peal siis 80nene jagaja ning tagasivool teisele poole paaki:

Pilt

Voolik:
Pilt

Pilt

2 päeva enne võistlust sai asi ka värvitud:

Pilt

Vintsist siis nii palju, et ilmselt jäi kodutöö väikseks ning sai valitud 10mm nöör. Esimene viga mis tegin, lasin käe vahelt pooli peale ning pärast soonis sinna pehme nööri sisse ning osaliselt kahjustas ka nööri, mis vist tingis ka selle, et saime nööri pooleks võistlustel. Nüüd jõudsin järeldusele, et peenel nööril võib olla küll tugevust, aga tema kande pind vist jääb väikseks selliste jõudude puhul ning ta soonibki sisse. Siis ei saa kätte nööri, lõhub seda ja muud sada häda. Chevy veoka mehel oli sama probleem. Lätlaste käest uus nöör, proovin 12mm see kord.

Pilt

Vintsi teema jäktuks. Kuna mulle väideti, et mingi hetk tõmbab selle nagunii lõhki siis sai veidi mõeldud ja nuputatud ning lahenduseks tuli see:
Pilt

Materjaliks siis 6068(oli vist) alumiinium, 4cm paks. Läheb siis korpuse ümber. Natuke treimist ja keevitamist:

Pilt

Pilt

Valuvead vintsi enda korpuses:

Pilt

Pilt

Sai siis väike ist ka tehtud nende kahe detaili jaoks ning pärast ka keevitus ring. Uuesti peaks tegema siis veidi muudaks kuidas neid ühendada.

Pilt

Pilt

Pilt

Pildi peal siis stock vintsi ots/korpus vs. minu moditud variant. Mõtled, miks nii suur? Aga selleks, et pooli saaks ka suuremaks teha. Pooli põse kõrgus 4cm asemel hakkab olema 8cm, mille ideaal maksimum nööri hulk võiks olla 57m, riiulis 40m nööri, see võiks sinna ilusti peale mahtuda.

Pilt


Tehnilise meeskonna onu ütles, et need toru õõtsad/lääbad on nagu nad on. No, mingi aeg tagasi sain teada siis, et miks ta nii ütles. Nimelt sõitsin kuskile vastu kõrgemat äärt ja lükkas alumise toru mõlki. Miks lükkas? Disaini viga ning vale materjal ka ilmselt. See vaja siis ära lahendada. Silla kinnituse varianti ma muutma ei hakka(lääbade peale minna vms), aga kinnituse disaini silla enda külge peab muutma ja mingid mõtted olemas ka.

Sellised lood hetkel.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas MetsaVikat »

Tere!

See aasta rohkem võistlema ei jõudnud, aga pole hullu ka. Ehitus käib, kas just suure hooga see iseasi, aga paljud asjad laiali tõmmatud ja paremaks nuputatud.

Kuna sai toodud "uued" veljed, siis tuli hakata poldivalemit muutma. Mina leidsin, et kõige lihtsam vahetada seda nii, et mogi hub ümmarguseks junniks ning mitsu hub seest tühjaks ning mogi rummu peale. Sellega sai ka uus simmeri mõõt 85x100 tuleb vist.

Pilt

Pilt

Pilt

Hubile vaja veel sopa kaitse teha ja peaks okei olema.

Sellega seoses tulid ka uued pidurid. Seekord siis veidi mõistlikumad lahendused. 4runneri ketas ja subaru sadul.

Pilt

Pilt

Uus vs vana kinnitus.

Pilt

Hetkel seis siis selline, et esisild laua peal. Muudan natuke silla kinnitust ja keeran silla otsasid, et ta ühte äärde keerates nii rõvedalt viltu ei keeraks rattaid.
Mõne aastane plaan teha 4roolimine hakkab vaikselt ilmet võtma.Tagumised käändmikud paigas ja mingi konsepsioon ka kokku mõeldud, vaja ainult kõik kokku panna ja katsetama hakata.
Lisaks seisab laua peal üks turbo, kas see nüüd lähiajal peale jõuab, ei tea, aga plaan olemas ja suht tõsine juba. Hetkel proovin teised asjad ära teha ja siis vaatab seda edasi.
See aasta proovin varem alustada ning ikka ridalasse jõuda kui see toimub. PLaan veel proovida TR3 võistlust, kas jõuab, ei tea. Pole õrna aimu ka kuidas selle punase numbrimärgi saamisega lood on. Mingi ilge jama on siis ei tea.

Seniks, jõudu teistele ehitajatele!

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: UAZ-469 (1uzfe) ET-2

Postitus Postitas Praks1 »

4 roolimine ei määra mitte kuskil võidtlustulemust,Pigem Lisab meeletult kaalu jne jama,tahad hästi keerata,siis 2 kässarit.
Pole mōtet autot igakord peale 3 km läbimist(umbes ridala) ringi ehitada.
Pigem sõita ja koguda kogemusi,et teada,mida vaja muuta ja kuhu suunas!
Proto
53951597
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”