1. leht 4-st

offroad auto ehitamine

Postitatud: K Veebr 17, 2010 4:39 pm
Postitas alar83
Alustasin neliveolise masina ehitamist, eeskujuks formula offroad. Raam (kere) ehk saab hea aga kahtlen muude kasutusele võetud asjade headuses.
Kasutan siis asju.
*uaz,i sillad (tavalised nn. põllumajanduslikud) loodan et peavad mingi aja vastu. Samas igasugune info uaz sildade kohta teretulnud.
*niva vahekast (kahtlane asjandus)
*opel,i 2,0L mootor koos käigukastiga, mitte et see mootor nii hea oleks, vaid mul neid mitu tükki vedelemas.

Peamine eesmärk, teha toimiv liikur ja seda võimalikult odavalt, see mul esimene 4x4 liikur, soov kogemusi saada, tulevikus ehk isegi mingi võistlus masin valmistada.

pildid: http://fotoalbum.ee/photos/alar83/sets/937475

Postitatud: K Veebr 17, 2010 5:51 pm
Postitas saldion
soe sovitus on, et vaheta niva vahekast millegi asisema, nt gaz69 vastu. tegu lihtsalt äärmiselt nõrga agregaadiga.

edu soovides: saldion

Postitatud: K Veebr 17, 2010 6:04 pm
Postitas sambla-aadu
vahva leiutis! :lol:

Kuis sa plaanid tagada sildade paigalseismise auto all? maastikul on sillad koos varrastega umbs6lmes auto all ju :roll:

Postitatud: K Veebr 17, 2010 7:01 pm
Postitas alar83
niva vakastist ma tõesti vaimustatud pole, lihtsalt see on mul olemas. Loomulikult tahaks 69 vahe kasti, pole veel leidnud. Mõtlesin ka uaz,i vahekastile aga siis tuleks sinna uus sisend võll ja laagri majandus aretada, originaalis käigukastiga koos ja uaz,i kast paras traktorile mitte autole.
Silla kinnitused siis kindlasti neli link. Puksideks, kummipuksid kui jääb pehmeks proovin polüretaani. Neli link on väga popp, igal pool kasutatakse, usun et sillad püsivad küljes (moto ka selline nõrga poolne, et ehk kestab)

Postitatud: K Veebr 17, 2010 7:14 pm
Postitas MahviaDeTyrk
alar83 kirjutas: Silla kinnitused siis kindlasti neli link. Puksideks, kummipuksid kui jääb pehmeks proovin polüretaani. Neli link on väga popp, igal pool kasutatakse, usun et sillad püsivad küljes (moto ka selline nõrga poolne, et ehk kestab)
Oot ega sa ju ometi ei mõtle, et see selline esisilla nelja vardaga kinnitus ilma Panhardi vardatta töötaks ?? :roll:

Postitatud: K Veebr 17, 2010 7:31 pm
Postitas alar83
masin täitsa pooleli, piltidel pole veel kõiki detaile. Esi silla kinnitus tuleb väliselt sama nagu ziguli tagasillal. Taga sild nii nagu enamus baja truck autodel.
Pigem muretsen esi silla seadistust, järel jooks ja muu selline, kas ja kui palju on mõistlik järeljooks, et säiliks hea juhitavus.

Postitatud: K Veebr 17, 2010 7:38 pm
Postitas Veiko
Ma tean,et esimene ehitus on raske kuid sõnad ''ehk kestab'' ei sobi kohe ültse.Pigem natuke pea aru targematega ja vaata mis suunas jõud liiguvad .Sinna kuhu vaja lisa tugevdused.Kuna võislusautot sellest ei tule siis pole ju iga gramm oluline.Seega tee parem tugevam muidu pärast kahetsed,et näe sild jäi kraavi.

Edu igaljuhul

Veiko

Postitatud: K Veebr 17, 2010 9:20 pm
Postitas uputaja
Ette võib kolmnuga panna, siis ei pea panhardiga möllama. Milline roolimajandus tuleb - hüdrokas või karbiga? Uazi esisilla saad paremaks, kui kasutad nn uue tüübi poolasse, tugevad ja auto hakkab ka boonusena hullu hästi keeram( piirajad lõikasin maha)
Gaziku vahekastiga saan aidata, peaks üsna mitu neid olema.

Postitatud: K Veebr 17, 2010 9:36 pm
Postitas alar83
esisillale kolmnurka ei taha, juhitavus kaob, kasutan mingi bmw rooli karpi (võimuga). Panhard varras tuleb ja hakkab rooli vardaga üsna paraleelselt asetsema ja liikuma. Sellisel juhul peaks rattad jääma samasse asendisse, olenemata silla liikumisest üles, alla (kere liikumine silla suhtes).

Postitatud: K Veebr 17, 2010 9:39 pm
Postitas Landy
saldion kirjutas:soe sovitus on, et vaheta niva vahekast millegi asisema, nt gaz69 vastu. tegu lihtsalt äärmiselt nõrga agregaadiga.

edu soovides: saldion
Sama soovitus ka minu poolt, Niva vahekasti asemele vähemalt Gaz69 kast panna. Niva vahekastist sain ma jagu isegi imepisikeste 28" (!!!) rehvidega. Tegu on ühe üsna nõrga ollusega. Parem müü maha ja sa teed mõne Niva omaniku õnnelikuks!

Postitatud: K Veebr 17, 2010 9:47 pm
Postitas uputaja
alar83 kirjutas:esisillale kolmnurka ei taha, juhitavus kaob, kasutan mingi bmw rooli karpi (võimuga). Panhard varras tuleb ja hakkab rooli vardaga üsna paraleelselt asetsema ja liikuma. Sellisel juhul peaks rattad jääma samasse asendisse, olenemata silla liikumisest üles, alla (kere liikumine silla suhtes).

Juhitavuse jutt on BS: Hüdrorool ja kolmnurk võimaldasid üsna vähese roolimisega 100km/h sõita

Postitatud: K Veebr 17, 2010 9:55 pm
Postitas alar83
Jah niva vahekast ei ole tõesti minus usaldust tekitanud. Nüüd siis 69 vahekasti otsima.
Mida arvata uaz,i sildadest? Kui suuri rattaid need taluvad?

Postitatud: K Veebr 17, 2010 10:12 pm
Postitas uputaja
35" rehv ei lõhkunud midagi, tagasil oli kinnikeevitet. Arvatavasti kannatab ka 37", kuid siis võiks tdiffri lahti jätta. Hulk müüte on liikvel. Enda kogemusest Lukus tagasillaga tegin afaldil sõõrikuid ja 35" MTR oli all- mootor oli 2,4 td gear n`d transfear box from Toyota.

Postitatud: N Veebr 18, 2010 8:21 am
Postitas erik
uputaja kirjutas:
alar83 kirjutas:esisillale kolmnurka ei taha, juhitavus kaob, kasutan mingi bmw rooli karpi (võimuga). Panhard varras tuleb ja hakkab rooli vardaga üsna paraleelselt asetsema ja liikuma. Sellisel juhul peaks rattad jääma samasse asendisse, olenemata silla liikumisest üles, alla (kere liikumine silla suhtes).

Juhitavuse jutt on BS: Hüdrorool ja kolmnurk võimaldasid üsna vähese roolimisega 100km/h sõita
Ära nüüd ise aja jama. Ülakolmnurk ja hüdro on midagi muud, kui ülakolmnurk ja roolivardaga rool.

Postitatud: L Veebr 20, 2010 12:06 am
Postitas Stupiduser
Niva vahekast Niva vahekastiks aga miks Sa ehitad Eestisse "Formula Offroadi"?

Seda ei sõideta siin ju?!