Kullamäe TR3

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4654
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas uputaja »

S-i vedrud ees võib-olla veel miskit töötavad, aga taga võib eriti rõve nendega sõita olla.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas Madis »

erik kirjutas:Ma saan aru, et sa tegid ise amordi? Kas gaasi saab sisse lasta? Palju seal õli mahtu on? Kas on reguleeritavate klappidega?

Aga miks sa jamad selliste vedrutega?
Ise tegin neh.
Gaasi ehk siis lämmastiku saab ja peabki lisama.
477,13 ml arvutuslik õli kogus.
Klappe on võimalik reguleerida, seda aga nö. vanakoolimeetodil ehk vajalik on selleks amortisaator prepareerida. Hetkel usaldan eelseadistust. Aga vedrudega on sedasi, et need lihtsalt olid tutikana olemas ja tr1 ja 2-e sõites olid need mul all ja mina kiidan heaks. Võimalik et hetkel eksin rängalt. Eks näis. Auto kaal peaks tulema suht sama kui ta varem oli ehk kindlasti alla 2t-i.
70e puhul on kaalujaotus selliselt, et perse on 30 kg raskem. Mis praegu tuleb ei ole veel teada, aga arvan suht sama tulevat. Muidugi kui kellelgi vedelevad head ja toredad vedrud mis võimaldavad 300mm käiku, siis tulen neile lahkesti järgi :roll:
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas Madis »

uputaja kirjutas:S-i vedrud ees võib-olla veel miskit töötavad, aga taga võib eriti rõve nendega sõita olla.
Millal sina võistlesid S-i vedrude peal? Ära aja sassi kulgemist ja võistlemist. Kulgemiseks võib suvalise lödi sapaka vedru vahele visata.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas Madis »

Ehk siis palun põhjendusi, miks S-i vedru ei kõlba? Objektiivseid, eks.
Mina lähtun hetkel kogemusest.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas erik »

300mm käiku pole ju rohkem, kui u. 12", e. suhteliselt tavaline offroad coilover. Selle käigu katavad kombineeritud vedrud. Kui sa juba nii palju oled aretanud, siis tee juba amordile pehme vedru reguleeritav stopper ja telli õiged vedrud peale auto reaalset kaalumist. Vedrud vastavalt auto kaalule ei maksa ulmesummasid, midagi 3" pruugitud vedrudest ilmselt on juba eestis ka meestel riiulites...

Ühe vedru coil on nagu poole munaga.... aga mis mina. :wink:
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas kala »

valgel stihli pillil olid ka s-i vedrud all,ennem ära väsimist toimisid need edukalt,ei laidaks kohe maha,vb panid täppi vedruga hoopis.
Pärast lihtne näitkes raidi käest õiged vedrud tellida kui auto valmis on ja kiiresti sõitta ei saa.
Sellesuhtes need ise tehtud coilid ei kõlba ka kiireks sõiduks,millel ainult kõrguse ja vedru eelpinge reguleeritav on,kui rääkida kiirest sõidust sis peab olema võimalik igat pidi amorti reguleerida.
Edu ehitamisel.
56157755
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4654
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas uputaja »

Madis kirjutas:
uputaja kirjutas:S-i vedrud ees võib-olla veel miskit töötavad, aga taga võib eriti rõve nendega sõita olla.
Millal sina võistlesid S-i vedrude peal? Ära aja sassi kulgemist ja võistlemist. Kulgemiseks võib suvalise lödi sapaka vedru vahele visata.

Selle komboga 2x sõitu kui Tegijate Wrankule said samad vedrud alla pandu.Taga kadus vedrutus täitsa nulliks. (liig jäik) Peale seda läksid vanad alla tagasi ja elu lill.

Kiiu Tornile said lõpus samad vedrud ette pandud. Hakkas ikka raputama võrreldes OME omadega. Cruiseri nina on/oli suht sangpomm kah.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas Madis »

Tänud mehed! Siin on mille üle kukalt kratsida. Ilmselt tõesti viilin millalgi vedrustuse ringi, aga seniks jätan poolte munadega :) Saan asjaga vähemasti edasi liikuda.
Eilne raami kuju muutmine (tagant) vajab täna viimistlemist. Andke nõu - kas keevisliite (risti raamiga) peale on vajalik keevitada tugevduslapp? Endale tundub et justkui oleks vaja.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4476
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Madis kirjutas:Andke nõu - kas keevisliite (risti raamiga) peale on vajalik keevitada tugevduslapp? Endale tundub et justkui oleks vaja.
Oleneb ....
Aga ega ta halba ei tee
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas Movistar »

Madis kirjutas: Andke nõu - kas keevisliite (risti raamiga) peale on vajalik keevitada tugevduslapp? Endale tundub et justkui oleks vaja.
Mina arvan,et pole mõtet selle raua lisamisel.Eeldan,et kere-raam jäigalt kokku liidetakse.
Vedrud on aga teema.Praegu on see õige hetk veel ringi mõelda.Pärast kirud ja vannud.
Tee kahevedrusüsteem omale. Vedrud maksavad küll ca 1000-1200 euri kokku aga asi on seda väärt. Olemasolevad amordid jäävad kasutusse.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas Madis »

Pilt
Lapi paigaldamise küssa pisut selgitatuna.
Punase noolega märgitud võimaliku lapi paigaldamise koht, arvestades, et roheline kaar hakkab olema amordipüstaku ülemine kinnitus. Saab see püstaku kinnitus seotud ka puuri peakaarega ja puur on jäigalt seotud raamiga. Keevitatud on "rammusalt" ehk keevis on aus ja korralikult läbi sulanud. Raam oli läbi lõigatud 3est küljest ehk alumine pool on terve (läbi lõigatud siis pealt ja 2 külge) On sinna külgedele lappi vaja? Kes ütleks?
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas tuningman »

Tavaliselt ju raami risti ei ole soovitatav keevitada. Mina paneksin küll edaspidiste üllatuste vältimiseks lapi peale,
kuigi sul raam ja puur seotud on.

Umbes nii
Pilt
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Jokker
Fitting 38"
Postitusi: 221
Liitunud: R Juul 25, 2003 7:49 pm
Asukoht: Soo-otsa. Vahel ka mudas!

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas Jokker »

tuningman kirjutas:Tavaliselt ju raami risti ei ole soovitatav keevitada. Mina paneksin küll edaspidiste üllatuste vältimiseks lapi peale,
kuigi sul raam ja puur seotud on.

Umbes nii
Pilt
Oli sama mõte sellist varjanti pakkuda , kuid "tuningman" jõudis ette. Lapp ei pea just väga paks olema u. 5-6 mm.
Nissan Patrol Y60 2.8 TD 89a.
Nissan PICK-UP D22 YD25DDTI 03a.
534null8721
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas totu »

Jokker kirjutas:
tuningman kirjutas:Tavaliselt ju raami risti ei ole soovitatav keevitada. Mina paneksin küll edaspidiste üllatuste vältimiseks lapi peale,
kuigi sul raam ja puur seotud on.

Umbes nii
Pilt
Oli sama mõte sellist varjanti pakkuda , kuid "tuningman" jõudis ette. Lapp ei pea just väga paks olema u. 5-6 mm.
Tegelikult võiks ju selle tüki enne välja lõigata ja siis analoogsest (metall ja paksus) matejalist lapi sinna sisse keevitada, oma liikuril sai nii tehtud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Kullamäe TR3

Postitus Postitas erik »

Madis kirjutas: Aga vedrudega on sedasi, et need lihtsalt olid tutikana olemas ja tr1 ja 2-e sõites olid need mul all ja mina kiidan heaks. Võimalik et hetkel eksin rängalt. Eks näis. Auto kaal peaks tulema suht sama kui ta varem oli ehk kindlasti alla 2t-i.
70e puhul on kaalujaotus selliselt, et perse on 30 kg raskem. Mis praegu tuleb ei ole veel teada, aga arvan suht sama tulevat. Muidugi kui kellelgi vedelevad head ja toredad vedrud mis võimaldavad 300mm käiku, siis tulen neile lahkesti järgi :roll:

Kulla Madis, täismass ei mängi pmst mingit rolli. Rolli mängib vedrustatud mass ja vedrustamata massi ning vedrustatu suhe. See muutub sul aga väga trastiliselt. Siis on olulised tegurid veel coilide kinnituspunktid, hoobade kinnituspunkitid jne jne... isegi kõiki parameetreid teades ja tabelisse pannes ei ole veel tulemus 100% hea. Sellepärast ongi neid 3" vedrusid kaasvõitlejatel riiulisse juba natuke kogunenud. Nende tänavavedrudega võibolla saabki enamvähem sõita, seniks, kuni oled proovinud kalkuleeritud asja...

Ja, kui sa juba nii peeneid asju aretad, siis palun areta korralikud gaashüdraulilised pumpstopperid, sest need kuluvad sul küll (teistel ka muidugi) marjaks ära.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”