5. leht 8-st

Re: Ifa L60

Postitatud: K Okt 03, 2012 12:15 pm
Postitas mart77
Olemas 234kW Volvo FL10 mootor. Turbo, 9.6 liitrit mahtu. Hind: 4500€
Kaasa saab kastiga-hüdraulikaga pealesõiduredelitega 7m kõvast rauast põhjaga kasti, millel ärakäivad ported. Ning kogu ülejäänud masina. Registrimass 25T, kandevõime oli vist 13-14T. Difflukuga. Veovalem 6x2. Ja lõige tähtsam - kabiin punane. Masin vajab omajagu hoolitsust, kuid mootor käib edasi kui loom. Asub Tallinnas, Suur-Sõjamäel.

Mart

Re: Ifa L60

Postitatud: K Okt 03, 2012 9:00 pm
Postitas heints
Vanal pumbal jäi latt kinni ja lammutas ka seest miskit laiali.Torgiti pumpa oisus päevake ja jõuti järeldusele ,et korda ei saa enam.Täna tuli info ,et volvo fl7mootor võiks sobida.210 kw 7 liitrit ja kaal peaks olema eelmisest mootorist oluliselt kergem. Lisaks pidi ka rohkem pöördeid arendama.Iseasi kust see mõistliku hinnaga leida. Ja 4-5 tonnised mootorid ei paku huvi.

Re: Ifa L60

Postitatud: K Okt 03, 2012 9:54 pm
Postitas raulex
heints kirjutas:Täna tuli info ,et volvo fl7mootor võiks sobida.210 kw 7 liitrit ja kaal peaks olema eelmisest mootorist oluliselt kergem. Lisaks pidi ka rohkem pöördeid arendama.Iseasi kust see mõistliku hinnaga leida. Ja 4-5 tonnised mootorid ei paku huvi.
Mõni ülevaatuseta ront osta ,vajalik maha ja ülejäänud vanarauda.Samas tavaliselt odavalt ja kiiresti ei käi kokku :twisted:

Re: Ifa L60

Postitatud: K Okt 03, 2012 10:42 pm
Postitas Praks1
Lihtsalt infoks,et volvo FL7-e mootori eluiga on 15000h,just tegime kap remi sellisele mootorile ja varuosad pole üldse sõbraliku hinnaga, võrreldes scaniaga :D
Varuosad maksid umbes 3k euri ja see oma hinnaga :D

Re: Ifa L60

Postitatud: N Okt 04, 2012 8:21 am
Postitas Külahull
Mõned aastad tagasi oli Sakus ühes hoovis tavaline Ifa, mis ei olnud enam kasutuses. Lisaks oli mootoreid kastides vist kolm tükki hoovis, millest üks tutikas. Kui asjad alles, siis pole sealt kindlasti võimatu vähemalt pump saada.

Re: Ifa L60

Postitatud: P Juun 09, 2013 10:39 pm
Postitas heints
Lõpuks tuli miski motivatsiooni hoog peale ja leidus ka vaba nädalavahetus.
Selle tulemusel sai teisest eesti otsast kohale tassitud uus mootor.
Töömahtu kõigest 6,7l, võimsust 173kw,väänet 1400 pöörde juures 825 nm. Turboga ja puha. Eelmises elus liigutas volvo nimelist veoautot. Esmapilgul tundub olevat ka ifa mootorist kergem(ifa Mootori kaal 685 kg). Väänet 200nm rohkem kui ifal ja lisaks 41 kw võimsuse kasvu.
Hetkel juba kabiin ja vana mootor maha kistud ja ootab uue pealetõstmist.

Re: Ifa L60

Postitatud: E Juun 10, 2013 8:51 pm
Postitas heints
Sai mõni pilt ka tehtud mootoriga maadlemisest.
Uus mootor siis selline

http://i246.photobucket.com/albums/gg11 ... 4bc196.jpg

Kõigepealt tuli ehitada tõsteseade kuna tööriistamarketi mootoritõstuk ei ulata isegi üle stange oli vaja konstrueerida tornkraana.
http://i246.photobucket.com/albums/gg11 ... 80b356.jpg
Tulevase kabiinitõste kõrgus

http://i246.photobucket.com/albums/gg11 ... 5e4e21.jpg

Vana mootor puu otsas rippumas uus puu all.
http://i246.photobucket.com/albums/gg11 ... 25c036.jpg

Re: Ifa L60

Postitatud: E Juun 10, 2013 10:02 pm
Postitas LR90
Kuidas Sa lahendad selle et "IFA-l" siduri ja k/kasti vahel kardaan,
kas jääb samaks?

Re: Ifa L60

Postitatud: E Juun 10, 2013 10:18 pm
Postitas heints
Jääb kardaan. Volvo käigukasti võlli otsa tuleb flants kardaani jaoks.

Re: Ifa L60

Postitatud: P Juun 16, 2013 6:56 pm
Postitas heints
Uue võlli jupid
Pilt
volvo võll on ifa omast pea kaks korda jämedam
Pilt

Pilt

Lõpplahendus kuhu istub otsa juba ifa kardaan

Pilt

Valminud on ka uus kergekaaluline kabiin

Pilt

Re: Ifa L60

Postitatud: L Juul 27, 2013 9:31 pm
Postitas heints
Hea nõu oleks nüüd vajalik. Kas on mõtet panna cooler juhul kui asukoht on kabiini taga ja jahutama hakkab el vent? Cooler on originaal ja tuli volvo mootoriga kaasa. Mõõtudelt on korralik kolakas. Samas tuleb ühendamiseks vedada päris pikalt torusi ja voolikuid?

Re: Ifa L60

Postitatud: P Juul 28, 2013 12:59 am
Postitas Külahull
Ei pretendeeri tõele, kuid cooleri kasutegus jäi vist 4-7% vahele. On kuskilt nii meelde jäänud. Kabiini taha jookseb ju mootorilt tulev kuum õhk ja koht enam kui ebasobiv, seda enam kui korralik torustik vaja ehitada. Pane siis juba võimalikult lühike õhuvõtt ja cooleri vajadus puudub täielikult.

Re: Ifa L60

Postitatud: E Juul 29, 2013 11:21 pm
Postitas heints
Sellega siis korras ja cooler jäi ära seekord. Tundub ,et roolivõimu õli läheb liiga kuumaks. Pump volvolt ja torud ja roolikarp ifalt. Kas on võimalik ,et pump ja karp ei sobi kokku? Rool muidu kergem kui oli ifa originaal pumbaga.

Re: Ifa L60

Postitatud: T Juul 30, 2013 12:39 pm
Postitas tuningman
heints kirjutas:Sellega siis korras ja cooler jäi ära seekord. Tundub ,et roolivõimu õli läheb liiga kuumaks. Pump volvolt ja torud ja roolikarp ifalt. Kas on võimalik ,et pump ja karp ei sobi kokku? Rool muidu kergem kui oli ifa originaal pumbaga.
Tundub, et nagu toodaks üle :roll: midagi puruks või lõhki pole veel läinud?
Äkki on trass volvo pumba jaoks liiga peenike :roll:
Kas spiraali keeratud torudest radikat pole?

Re: Ifa L60

Postitatud: E Aug 05, 2013 10:00 pm
Postitas heints
Kaamera ette jäi esimene sõit uue mootoriga. Käsisidur ja gaasi tõmbab vintsmann nöörist.
http://www.youtube.com/watch?v=7jRcFFJo0es