10. leht 23-st

Postitatud: N Nov 19, 2009 10:32 am
Postitas tarmo
Küll teil on ikka kurat priisata armatuuri pinnaga, et sellised mölakad manomeetrid panite :twisted: Aga ega kaugelt juhikohalt võibolla tõesti väiksemat ei näe.

Nende termoandurite koha pealt - ei ole see asi nii roosiline midagi, et lähed Laki või Melasi autosse ja muudkui kataloogist lappad sobiva keermega asja välja. Kataloogides on just see oluline (keerme mõõt) enamasti puudu ja ainuke mõistlik viis sobiv termolüliti leida on lihtsalt karpe järjest lahti harutades ja mõõtes :( Seda viimast aga ei taha keegi hea meelega teha (Melasis siiski lõpuks nõustus).

Kellad

Postitatud: N Nov 19, 2009 11:13 am
Postitas Küllo
Kasutasin kunagi paari sarnast valgepõhjalist kella, esimest korda pimeda peale jäädes kleepisin McAivariga kinni ja hakkasin uute peale mõtlema. Nende taustavalgustus oli lihtsalt niivõrd ere.

Re: Kellad

Postitatud: N Nov 19, 2009 11:39 am
Postitas EleCTriC1
Küllo kirjutas:Kasutasin kunagi paari sarnast valgepõhjalist kella, esimest korda pimeda peale jäädes kleepisin McAivariga kinni ja hakkasin uute peale mõtlema. Nende taustavalgustus oli lihtsalt niivõrd ere.
ka mina puutusin sarnase asjaga kokku ja lahenduseks oli lahja valgusdiood.,viimase kannatab ilusti kenasti termoryyga veekindlaks ka teha.

Re: Kellad

Postitatud: N Nov 19, 2009 2:33 pm
Postitas erik
Küllo kirjutas:Kasutasin kunagi paari sarnast valgepõhjalist kella, esimest korda pimeda peale jäädes kleepisin McAivariga kinni ja hakkasin uute peale mõtlema. Nende taustavalgustus oli lihtsalt niivõrd ere.
Milleks tulede lülitil dimmer siis on? Eks see ereduse asi tulevikus paistab, ma eelistasin pimedas, kui veel sõitsime, kasutada täiesti tumma ja pimedat paneeli, sai vähemalt aknast avanevale keskenduda. Aegajalt sai siis näidikute valgus sisse lülitatud.

Re: Kellad

Postitatud: N Nov 19, 2009 7:18 pm
Postitas Küllo
erik kirjutas: Milleks tulede lülitil dimmer siis on?
1986 aasta japsi õlipõletajal pole ma seda siiani üles leidnud :oops:

Postitatud: N Nov 19, 2009 7:57 pm
Postitas vtl
margus61 kirjutas:Propageeriks ühte digivoltmeetrit...

...Mingist etteantavast pingest allapoole saab näidu vilkuma panna. See tõmbab kriitilises olukorras tähelepanu, mis analoognäidiku puhul võiks osaks saamata jääda. Võrreldes analoognäidikuga loeb diginäidust täpsusega 0,1 V palju paremini välja aku laetuse taseme ja aku ladimise-tühjenemise dünaamika.
Diginäidik on vahva asi küll, aga kiirelt muutuva või pulseeruva näidu jälgimiseks kõlbmatu (loe: näitab komakoha täpsusega aiateibaid).

Teine asi, analoognäidiku suurusjärku on võimalik silmanurgast hinnata, diginäidikuga mitte. Näida, kas kell näitas nüüd ..2:35 või 23:5...
Ega asjata ka lennukites paljud kellad analoogväärtusi ei näita, hoolimata sellest, et peamised näidikud kuvatakse tänapäeval digikujul klaasile.

Kokkuvõtteks, diginäidik võib (lisaks) olla, analoognäidik peab olema.

Re: Kellad

Postitatud: N Nov 19, 2009 7:59 pm
Postitas vtl
Küllo kirjutas:
erik kirjutas: Milleks tulede lülitil dimmer siis on?
1986 aasta japsi õlipõletajal pole ma seda siiani üles leidnud :oops:
Pakun, et vastav pistik on armatuuri alla igal juhul välja toodud ja sild sees.

Kui ka ei ole, siis sobiva regulaatori vaheleühendamine pole just raketiteadus.

Postitatud: N Nov 19, 2009 8:01 pm
Postitas Olle
Termo anduritest niipalju, et mul on näiteks elektrivent pandud keemilise metalliga radika külge topitud termolülitist. Relee vahele ja juhi mida tahad.
Välja näeb selline (Pildil vasakpoolne):
Pilt
The simplest of all is the thermal switch. These are used in washing machines, dish washers, microwave ovens, and many other appliances, and can be obtained from an appliance repairer for less than $10 (they are generally about AU$4.50 or so). The switches need to be screwed down to heatsinks using thermal compound, but should be glued to transformers using a suitable adhesive
Pakutakse neid ca iga 10 kraadi tagant ja ei maksa suurt midagi. Järve keskuse oomipoes letikaup. Nende kodukalt kahjuks ei leidnud.

Postitatud: N Nov 19, 2009 10:14 pm
Postitas K.Kotkas
Meie vendid on kontrolleriga juhtivad, ning ei käi kogu aeg 100% koormusega.

Postitatud: N Nov 19, 2009 10:26 pm
Postitas erik
K.Kotkas kirjutas:Meie vendid on kontrolleriga juhtivad, ning ei käi kogu aeg 100% koormusega.
Su enesekindlus teeb sulle au :lol: Aga seda kontrollerit veel meil kapis ei ole ja kontrollerit peab ikka termoandur juhtima, ega ta siis õuntelt temperatuuri ennusta.

Postitatud: N Nov 19, 2009 10:35 pm
Postitas Ax
Ilmselt on see kontroller seal rooli ja istme vahel :lol:

Postitatud: N Nov 19, 2009 11:03 pm
Postitas K.Kotkas
erik kirjutas:
K.Kotkas kirjutas:Meie vendid on kontrolleriga juhtivad, ning ei käi kogu aeg 100% koormusega.
Su enesekindlus teeb sulle au :lol: Aga seda kontrollerit veel meil kapis ei ole ja kontrollerit peab ikka termoandur juhtima, ega ta siis õuntelt temperatuuri ennusta.
Õnneks juhid seda kontrolleri projekti sina, seega ma ei pea muretsema, mu enesekindlus siin väljendab usaldust sinu vastu :)

Postitatud: R Nov 20, 2009 10:08 am
Postitas margus61
vtl kirjutas:Diginäidik on vahva asi küll, aga kiirelt muutuva või pulseeruva näidu jälgimiseks kõlbmatu (loe: näitab komakoha täpsusega aiateibaid).

Teine asi, analoognäidiku suurusjärku on võimalik silmanurgast hinnata, diginäidikuga mitte. Näida, kas kell näitas nüüd ..2:35 või 23:5...
Ega asjata ka lennukites paljud kellad analoogväärtusi ei näita, hoolimata sellest, et peamised näidikud kuvatakse tänapäeval digikujul klaasile.

Kokkuvõtteks, diginäidik võib (lisaks) olla, analoognäidik peab olema.
Siin kohal võin veidi rahustada. Auto jaoks mõeldud digivoltmeetris on mõõdetav pinge enne näidiku AD muundit üsna uimase filtriga ära silutud ja ei pillu aiateibaid. Ütleme nii, et konkreetsel eksemplaril "ujub" näit paika ca 5 sekundiga. Tõepärase tulemuse saamiseks tuleb mõõtepunkt võtta nagunii võimalikult aku lähedalt ja mitte suvalisest parda punktist ning sealt saab juba isegi üsna sileda pinge. Samuti on autos aku pinge suurusjärk tagumikuga tunda, et kas on 11 või 1,1 volti...

Sarnase termoanduriga, nagu Olle pildil, on mul halvad kogemused. Tundub, et ei kannata vett. Kas just sama tootja omi katsetasin, ei tea. Üks oli elektrivendi komplektis kaasas. Kui see saba andis ostsin ELFAst järgmise. Kui ka see suht ruttu ära lõppes ja oleksin peaaegu plokikaane kõveraks lasknud, panin vilkuva hoiatusLEDi ja hakkasin autovaldkonnale mõeldud andureid kasutama. (Elektrivent lülitub läbi relee nii et anduri lülitas ainult releed ja koormusvool oli lubatava piires.)

Postitatud: R Nov 20, 2009 1:20 pm
Postitas Olle
Mul on andur radika all otsas alumiiniumi küljes, ehk kohas mis satub üsna tihti vee alla kuid andur seal juba aasta aega kenasti toimetanud. Küll aga annab märku vee all käikudest elektrivent ise, mille harjad on korra juba kinni jäänud.
PS igasugu hoiatustuled tuleb panna Default põlema. Kui mingi jama, siis kustub ära. Nii mõnigi mees on mootori kotti lasknud kuna õlitule pirnike on läbi põlenud. Kui aga pidevalt põlev pirn ära kostub siis saad kohe veale jaole, olgus selleks siis kas katkine juhe, läbipõlenud pirn, surnud andur või päriselt kadunud õlisurve või liigne temperatuur :wink:

Postitatud: R Nov 20, 2009 2:56 pm
Postitas tarmo
Kasutage hoiatustuledena valgusdioode. Need naljalt läbi ei kärssa. Välistatud muidugi ei ole jah...