93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 39
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Mõnus reede õhtu, sai kõvasti askeldatud ja tuppa sai alles pimedaga.

Kasutaja Lomp leevendas mu muret ja käis paar head ideed välja ventiga suhtes, sain ventika ringi keerata, aga siis hakkasid labad vastu käima, aga tundub, et piisas ainult polaarsuse vahetamisest, ventikas teisipidi tööle ja puhub väga hästi.

Pilt

Seekord viitsisin isegi ventikale pistiku nikerdada.

Pilt

Sellest ajast kui uuem NP249 vahekast alla sai, ei saanud ma selle kangi enam toimima, tundub, et uuemal tüübil on lühem varras kasutusel, teaduslikult täpse mõõtmise tulemusena lõikasin vardal 7cm vahelt ära ja keevitasin kokku. Keevitusmaskil oli patarei tühjaks saanud ja jäin poolpimedaks aga varda sain kokku.

Pilt

Taga rattakoopas on üks vastik auk, tagaistuja istmealune pori täis. Selle väljavahetamiseks tuleks salongi lahti kakkuda ja kogu se plekindus tundus maru vilets seal, korralikult tegemist võingi ootama jääda ja otsustasin neetida pleki ja kerehermeetikut täis toppida, vähemalt ei tule pori tuppa.

Pilt

Pilt

Pilt

Praegune ainus murekoht on juhipoolne tagumine tiivaserv.
Pilt

Sellega hetkel ideed puuduvad, tundub et hetkel keegi Jeepide lammutamisega ei tegele, kuna kuulutusi pole näha viimaselajal. Viimases hädas tundub, et saaks vajamineva tüki esitiivast lõigata. Sõrmega katsudes on siseserv jube mäda seal, hetkel ei oskagi head lahendust välja mõelda. Praegu jääb see ainsaks probleemiks ülevaatusele minemisel, vaatab kuidas ilmad ja raha lubab, võimalik et tiirutan mõned tiirud metsavahel ilma ülevaatuseta ja kevadel alustab uue hooga.

Teine murekoht on puhuri/kliimapaneeli tööle saamine, kaitsmed on OK, aga voolu pole pistikus, ma ei tea kas 93 ZJ on BCM (Body Control Module), vastasel juhul peab hakkama juhtmeid taga ajama, sooja oleks salongi vaja.
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 39
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Suured tänud kasutajatele Jimmi ja Military, sain infot ühe lammutuses oleva grand cherokee kohta, kui homme peale tööd aega on siis üritan läbi käia ja ehk leian omale tiivakaare. Kasutaja Military abil sain ka käigukasti õlivarda pikkuse teada ja nüüd õige kogus õli sees. Käigukast läheb edasi okeilt aga pole päris rahul, gaasi andes kerge vilin kostub kastist ja kõvasti pähe andes tunnen mingit haisu, automaatide kohapealt suht võõras, ei oskagi öelda kas sidurikärss. Kast on saanud kap remondi, aga peale remonti panin 3l liiga palju õli sisse, kuna oli vale pikkusega õlivarras, oksendas tuulutusest enamuse välja, aga ehk suutsin siiski kastile haiget teha.

Täna üritasin salongi soojaprobleemi lahendada, kliima juhtplokk andis saba ja ostsin uue kasutatud ploki ja too ka ei töötanud, käinud kõik kaitsmed läbi ja mõõtnud voolu pistikuni välja olin suht ahastuses kuni sugulane soovitas pistikust massi mõõta :idea: ma ei tea miks ma ise sellepeale ei tulnud, kliima juhtplokil ja vic infotabelil massid puudu. Vedasin uued massijuhtmed neile. Uue massiga hakkas kliimaplokk tööle, aga oli erroris ja puhur ei töötanud. Sellel peenel plokil on oma diagonstika peal ja teatas error code 16 ehk blower circuit probleem, sellest sain ise ka aru kuna puhur üldse häält ei teinud. Käisin terve hunniku juhtmestiku läbi, vaatasin puhuri resistori üle ja lõpuks avastasin, et üks voolupistik oli puhurile panemata jäänud.

Pilt

Pilt

Vahepeal suri laeall pardakompuuter ära ja vic infotabel, nüüd on uue massiga mass ja vool olemas pistikus, aga plokid ise ei võta pilti üldse ette.

Pilt

Lae keskkonsooli on paigaldatud järelturu kesklukk, aga Jeebiga kaasa saadud 2 pulti, mitte kumbki seda ei rakenda. Plokil oli isegi manuaal kaasas seal laeall ja üritasin pulte õpetada kesklukku kasutama, kuid tulutult. Ilmselt peab lammarist mõlemad plokid uued vaatama, kui rahakott lubab. Neid plokke müüakse seinast seina, ebays a la 150eur, meie maal mõni jagab niisama.

Panen 2 skeemi üles, mis mind täna väga aitasid, ehk on kellelgi tulevikus vaja. Tuleb tunnistada, et 93a Jeebi elektroonika on paras peavalu ja skeeme ka palju internetis pole. Mugav on kui uuematel OBD2 tugi on ja kõik kergemini diagnoositav.

1st gen ZJ kaitsmeplokk salongis
Pilt
VIC infotabloo pinout
Pilt
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 39
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Vahepeal sai keskonsooli ja laekonsooliga tegeletud, mõlemad andsid saba. Sain tänu foorumlaste soovitusele Texas Servicest ühe Grand Cherokee küljest varuosi. Kahjuks mõlemad plokid uuema tüübi omad, pistikud teised ja osad funktsioonid ka. Laekonsool ei hakka keskmist kütusekulu arvutama kuna vana plokk saab kütusetaseme info eraldi juhtmest, aga uuem saab läbi CCD busi kellaplokist. Uuema tüübi keskkonsooli saab juhtmestiku muutmisega tööle, kuid vana plokk saab kiiruse andurist kiiruse, aga uuem saab kiiruse info jälle läbi CCD bus liini. Ehk siis uuema ploki saaksin tööle, kuid siis ei tööta roolipeal püsikiiruse nupud.
Sugulane on autoelektrik ja sai laekonsoolile elu sisse, hästi läheb saab ehk keskkonsool ka vana toimima.

Pilt

Suurimad tänud mehele Texas Servicest kes lahkelt lubas lõigata tagatiiva mida mul hädasti vaja oli.

Pilt

Pilt

Tagatiiba pole veel vahetama hakanud, pigem sai käidud muda nuusutamas sugulasega ja paar metsatiiru tehtud.

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 39
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

Uus õhukopsik, originaal on korralik pudelikael. Hetkel veel garaazis ruumi pole aga varsti tahaks segusiibri ära portida, seal palju kõrvu ja rasva mida maha freesida.

Pilt

Pilt

Pilt

Kahjuks pidi kapotti pisut pügama, et ära mahuks.

Pilt

Tellisin Iron Rock Offroadist 2.5 tollise summuti koos sillast ülemineva toruga. Keevitasin suvel mingist projektist ülejäänud 3 tollise püti sinna koos 3 tollise toruga, aga üle silla väha ruumi üle tuua 3 tollist toru ja kippus vastu silda kolisema auklikel teedel. Lootsin, et saan poest valmislahenduse aga kus sa sellega, see toru istus nagu sea selga sadul sinna, ikka pidin ise tükeldama ja lõikama.

Pilt

Pilt

Pilt

Täna avastasin, et kohapeal keerates roolikarp lekib hullumoodi. On kellelgi teist roolikarpi pakkuda? Veider on see, et 2a tagasi tegin kap remondi sellele karbile, uued tihendid ja simmerid.
hardov
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: P Jaan 05, 2020 12:20 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas hardov »

Sellel saab sisselaskekollektorit ka voolavuse parandamiseks muuta. Selle jaoks on igasugu variante välja mõeldud.
Siin eemaldatakse materjali: https://www.ramforum.com/threads/keggar-mod.5206/
Siin lisatakse materjali juurde: http://utawesomeperformance.com/apps/se ... er=product
Kasutaja avatar
vanakool
Off Roader Wannabe
Postitusi: 39
Liitunud: R Juun 26, 2020 3:01 pm

Re: 93.a Jeep Grand Cherokee 5.2

Postitus Postitas vanakool »

hardov kirjutas:
T Nov 15, 2022 3:14 pm
Sellel saab sisselaskekollektorit ka voolavuse parandamiseks muuta. Selle jaoks on igasugu variante välja mõeldud.
Siin eemaldatakse materjali: https://www.ramforum.com/threads/keggar-mod.5206/
Siin lisatakse materjali juurde: http://utawesomeperformance.com/apps/se ... er=product
Suured tänud linkide eest :idea:

Hetkel mott suht otsas autoga, elu nii kalliks läinud, et iga kuu jääb raha puudu :shock: autosse investeerida pole hetkel võimalik. Järgmine kuu jõulud ka tulekul ja võib hambad täitsa varna riputada. Igapäevaautole talverehvid, käik hambaarstile, maksud ja söök lauale ja ongi kuu eelarve läbi.

Sel nädalavahetusel jagelesin roolivõimuga.
Roolikarbil simmerling otsast välja pressinud, stopperseib polnud ilmselt ilusti pesas.
Pilt

Tellisin Rockautost uue simmerlingi, kaua tuli, tolliga oli probleeme aga sain vahetatud.
Pilt
Täna käisin üle pika aja sõidutiirul ja roolivõimupump vist õli puudusest otsad andnud. Õhutasin korralikult, kallist mopari õli ei raatsinud osta ja panin tavalist ATFi sisse. Pump undab nagu loom, rullik ise ka vibreerib peal, tundub nagu pumba võll kõver. Üritan silmi lahti hoida ja V8 WJ pumba arendada, lammarid küsivad 100eur tundmatus konditsioonis pumpade eest, pigem tellin rockautost 140 euro eest taastatud pumba.

Iga kord kui tunnen, et auto valmis siis tahab vähemalt 1000euro eest veel investeeringuid saada.
Hetkel vead mis häirivad:
Uut roolivõimupumpa vaja
Vahekasti visko sidur läbi, keerates auto korralikult hammustav rehvi, kurvis kuulen kuidas rehv viliseb.
Uut VIC(infokonsooli vaja), uuema tüübi oma on, aga külge aretades ei tööta püsikiirusehoidja kuna uuem konsool saab kellaplokist läbi can busi kiiruse info, vanem saab kastilt kiiruse info.
Tagatiib vaja ära keevitada ja pahteldada/värvida
Siis ehk saaks ülevaatuse kätte ja saaks asja rahulikumalt võtta.
Garaazi ära koristan ja ruumi saan siis talvel nokitsedes võtaks ette throttle body portimise ja ka võibolla sisselaskekollektori portimise.
Tagaluuk tahaks vahetust saada, mul 2 doonorluuki ja ehitaks ümber lahti käiva tagaklaasi süsteemi peale.
Maastikusuutlikumat rehvi tahaks alla saada.

Ühesõnaga tuleb väike paus sisse kuni rahaasjad paranevad ja motivatsioon tagasi tuleb.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”