Chevy
Moderaator: Moderators
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Sai üle pika aja käima pandud. Uus paak küljes ja paagi all kaitse. Antsumäe sõit on tulemas, jõuab veel veidi sättida.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Andsumäe sõidul käidud. Enamiku aega sain küll pealtvaataja rolli täita kuid seegi oli ka täitsa põnev.
Tehnikast niipalju, et FiTeh pritsungi süsteem on mind pikalt kiusanud. Ridalas veel töötas hästi aga käima ilma õhuvõtust kütust lisamata ei läinud. Nädal enne Andsumäe võistlust sai masinat käima proovitud ja ei miskit. Peale sai ostetud Holley pritsungi süsteem ja süüde.
Kuna seadmele kirjutan sisse põhiandmed ja töökäigus ta ise õpib käituma siis sai mõned tunnid kodus sõidetud. Nagu alati, üks jama ajab teist taga, enne auto treilale ajamist mootor seiskub iseenesest. Käivitub, käib ja jälle seiskub suvalisel ajal. Peale mõningast uurimist selgus, et süüteluliti jamab. Muidugi enne kui järeldusele tulime jõudsin õpitu jälle algseadege üle kirjutada. Prõmm mootor käima ja treilale.
Andsumäel jälle mootor käima ja no ei tööta korralikukt. Iga minut aga järjest paremini. Stardisirgel sujuvalt vajutades ei märganudki puudust, liikus rahuldaval. Seitsmendana startisin ja esimeses mudavannis olin kolmas. Läksin ahneks ja tahtsin saada esimeseks. Mõte oli kõrvalt mööda sõita aga muda osutus liiga paksuks. Kuna teised sõitsid esimese rööpas ja mina juba teist rada, kaotasin jällegi peaaegu kõik, mille olin stardisirgel saavutanud.
Veidi veel Holley süsteemist. Kuna süüdet juhib aju siis mootor käima pannes liigub temperatuur väga kiiresti 90°c ja jääb sinna püsima. Kõigub 90-93°c. Teadmine sellisest süütega temperatuuri sättimisest puudus ja arvasin, et nii sõita küll ei saa, küllap ta kohe üle kuumeneb. Esimeses mudaaugus sai parasjagu koormus ja ei mingit temperatuuri tõusu. Muidugi põhjagaasiga ei saanud lasta, 4000+ pöördel hakkas plödisema. Hiljem muutus paremaks aga samas rohkem sellist koormust ei saanud, ehk kindlalt väita ei saa.
Teisel ringil kuid õnneks sopa sees jäi gaas kuskile maale peale, muudkui puuris mudas end järjest sügavamale. Gaasi tross lihtsalt ei liikunud enam kõris nii kergelt kui oleks pidanud. Saime trossi liikumise veidi paremaks, vintsisime välja ja sõit võis jätkuda. Küll veidi ettevaatlikumalt kuid siiski.
Kolmandal ringil muutus ühel hetkel rool raskeks, laadimise ja temperatuuri tuled lõid põlema. Selge, rihm katki. Pole veel jõudnud rihmale korpust ümber ehitada, tuleb ära teha. Oleks isegi rihmavahetuse ette võtnud aga mida kaasas polnud, oli rihm. Arvasin, et on puuri toru külge seotud aga võta näpust.
Võiks arvata, et selline lühikene sõit valmistas taaskord pettumuse aga seekord mitte. Need kaks ja pool ringi olid minu jaoks vägagi põnevad ja sündmusterohked.
Tehnikast niipalju, et FiTeh pritsungi süsteem on mind pikalt kiusanud. Ridalas veel töötas hästi aga käima ilma õhuvõtust kütust lisamata ei läinud. Nädal enne Andsumäe võistlust sai masinat käima proovitud ja ei miskit. Peale sai ostetud Holley pritsungi süsteem ja süüde.
Kuna seadmele kirjutan sisse põhiandmed ja töökäigus ta ise õpib käituma siis sai mõned tunnid kodus sõidetud. Nagu alati, üks jama ajab teist taga, enne auto treilale ajamist mootor seiskub iseenesest. Käivitub, käib ja jälle seiskub suvalisel ajal. Peale mõningast uurimist selgus, et süüteluliti jamab. Muidugi enne kui järeldusele tulime jõudsin õpitu jälle algseadege üle kirjutada. Prõmm mootor käima ja treilale.
Andsumäel jälle mootor käima ja no ei tööta korralikukt. Iga minut aga järjest paremini. Stardisirgel sujuvalt vajutades ei märganudki puudust, liikus rahuldaval. Seitsmendana startisin ja esimeses mudavannis olin kolmas. Läksin ahneks ja tahtsin saada esimeseks. Mõte oli kõrvalt mööda sõita aga muda osutus liiga paksuks. Kuna teised sõitsid esimese rööpas ja mina juba teist rada, kaotasin jällegi peaaegu kõik, mille olin stardisirgel saavutanud.
Veidi veel Holley süsteemist. Kuna süüdet juhib aju siis mootor käima pannes liigub temperatuur väga kiiresti 90°c ja jääb sinna püsima. Kõigub 90-93°c. Teadmine sellisest süütega temperatuuri sättimisest puudus ja arvasin, et nii sõita küll ei saa, küllap ta kohe üle kuumeneb. Esimeses mudaaugus sai parasjagu koormus ja ei mingit temperatuuri tõusu. Muidugi põhjagaasiga ei saanud lasta, 4000+ pöördel hakkas plödisema. Hiljem muutus paremaks aga samas rohkem sellist koormust ei saanud, ehk kindlalt väita ei saa.
Teisel ringil kuid õnneks sopa sees jäi gaas kuskile maale peale, muudkui puuris mudas end järjest sügavamale. Gaasi tross lihtsalt ei liikunud enam kõris nii kergelt kui oleks pidanud. Saime trossi liikumise veidi paremaks, vintsisime välja ja sõit võis jätkuda. Küll veidi ettevaatlikumalt kuid siiski.
Kolmandal ringil muutus ühel hetkel rool raskeks, laadimise ja temperatuuri tuled lõid põlema. Selge, rihm katki. Pole veel jõudnud rihmale korpust ümber ehitada, tuleb ära teha. Oleks isegi rihmavahetuse ette võtnud aga mida kaasas polnud, oli rihm. Arvasin, et on puuri toru külge seotud aga võta näpust.
Võiks arvata, et selline lühikene sõit valmistas taaskord pettumuse aga seekord mitte. Need kaks ja pool ringi olid minu jaoks vägagi põnevad ja sündmusterohked.
Viimati muutis KarlReimann, T Okt 05, 2021 8:29 pm, muudetud 3 korda kokku.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Vahetasin rihma, tegin prooviringi, tundub, et mootor töötab. Ilusti jookseb 6k pööret välja, mingit tühja kohta sees pole. Õppimise tuli on ka kustunud. Vahetevahel ikkagi vilgub aga tagumikuga puudusi ei tuvasta.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Chevy
Jõudu!
Seoses selle ajuga, küsimus. Mis andurid talle seda õppeinfot annab? Kuidas teab millal tal "hea" on ja sinul max jõud?
Seoses selle ajuga, küsimus. Mis andurid talle seda õppeinfot annab? Kuidas teab millal tal "hea" on ja sinul max jõud?
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Lambda andur, ju ta kütuse ja õhu vahekorda sätib. Erinevad koormused, erinevatel pööretel. Mõlemad seadmed on algul gaasi kartnud, see möödub kiiresti. Järsult kiirendamise võimalus tuleb ka mingi aja möödudes. Holley seade näitab, et pakub pigem rikast segu. Mingi tunnike sõitmist, siis toimib juba enamvähem.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Chevy
Aga kes süüdet keerab ja mille järgi?
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Varem oli FiTeh seadmega originaal jagaja. Tegelikult mitte küll päris originaal, sest mootor on 1974. aastast ja siis oli kasutusel kontaktidega jagaja. Ütleme nii, et mehaaniline jagaja ja seal timmisid süüdet vedrud ja vihid. Nüüd Holley Dual Sync jagaja ja sinna kirjutasin sisse käivituseks 15°, tühikäigule 17° ja maksimaalseks panin 40°. Nüüd sealt edasi ta raalib ise, kus ja kui palju keerab. Mille järgi tuvastab, ei tea. Võibolla on mingi logi paika pandud. Iseenesest saaksin vist graafikust timmida ka, et millisel helkel tãpselt millist süütenurka soovin aga seda ma julge teha. Kardan detonatsiooni ja selle tuvastamiseks andurit mul ei ole.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Vägev video
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Ava kust juhtmed sisse lähevad, jätan lahti. Saab suruõhku sisse lastes võimaliku niiskust eemaldada ja mingi spreiga karpi sisse sussutada. Alumiinium karbile tegin ka kondentsi punni. Alumiinium karbis on juhtmed releed, mingid kaitsmed ja tundmatud pisikesed junnid, millest ilusad värvilised juhtmed läbi jooksevad. Kummist karbiga kaitsen kahte pistikut. Pildil üks pistik kaitsmata. Oleks saanud juhtmeid jätkates ja pikendades ka need pistikud alu karpi panna aga ei tahtnud seda teha. Mida vähem ühendusi, seda kindlam.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Peale mõningast juhtmete sättimist proovisin, et ega midagi olulist läbi pole kaksanud. Läks õnneks, saab edasi sättida. Kanali torud selleks, et mingit ettekujutust saada, kuidas alustada torude paigutamist ümber kabiini.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Viimasel pildil vedrud kokku tõmmatud, et alumine toruring rattaid segama ei jääks. Arvestus tuleb selline teha, et tulevikus ka 135cm rehvi asemel 160cm kõrge rehv alla mahuks.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Pidurdavad vedru viimase lõpu kinni, et amort põhja ei taoks.
Re: Chevy
Miks esimest nina ja tagumiku olemasoleva puuriga ei sidunud?
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Seon eest ka aga liigendiga, et raam annaks painduma.