Enamus juttu olemas mu kodulehel blogi vormis
http://marekv.ee/index.php?option=com_c ... 79&lang=et
Aga teen ikka siia ka jutu üles.
Masina ostsin 2007 sügisel. Hinda enam täpselt ei mäletagi aga see oli soodne. Nüüd tagantärele mõeldes ma tean miks.
Tänaseks päevaks siis ei ole masinal vist mitte ühtki sõlme mida ma ei oleks remontinud.
Üritan siin kokkuvõtlikult teha ülevaate sellest mis tehtud on.
Kõike ei hakka päris ühte postitusse suruma aga üritan aegamööda kõik tasapisi kirja saada.
Loodan, et kuna üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna siis ehk on ka pildimaterjalist kunagi kellegi ehk kasu.
Ostmispäeval
Masin sõitis aga esimese asjana selgus, et elektrisüsteem jamab ja käigukastiga polnud kah kõik korras. Mootor oli ka kuidagi jõuetu.
Et ülevaatus saada, tuli teha ohtralt värviparandusi ja tagasillal polnud praktiliselt pidurisüsteemi olemas.
Värvimistööd
Käigukast ei ei kannatanud ka normaalset sõitmist. Lahtivõttes selgus, et enamus hammasrattaste hambad olid kõik ümmarguseks kulunud. Sünkronisaatoritest polnud kah midagi järel.
Sai kõik väljavahetatud mis vaja. Suurim probleem oli laagrites mis käisid oma pesades ringi üsna kergekäeliselt. Keegi on juba kunagi proovinud laagrile peale keevitamisega ja lihvimisega asja parandada aga nagu näha oli see ei õnnestunud. Ise liimisin uued laagrid pesadesse würthi liimiga kinni. Kõik töötas minu käes kuni mootorivahetusega seoses vahetasin käigukasti välja. Pole veel vana lahti võtnud, seega ei tea mis seis seal on.
![Pilt](http://marekv.ee/uaz/sc_IMGP2558.jpg)
![Pilt](http://marekv.ee/uaz/sc_IMGP2560.jpg)
![Pilt](http://marekv.ee/uaz/sc_IMGP2557.jpg)
Mootor
Kuna sellest 21 mootorist enam midagi välja võtta ei saanud otsustasin gaz 24 mootori kasuks.
Tahtsin sellist 24 mootorit millel tagumine väntvõlli ots oleks juba simmerlingiga.
Kahjuks ei olnud eelarvesse mahtuva hinnaga sellist hetkel saada ja jäin rasvanööri juurde.
Leidsin siis 1500kr ehk 96€ ühe kuuri all seisnud mootori.
Lahti võttes avanes selline vaatepilt.
Sai kõik puhastatud, pestud plokikaan lihvitud 3mm tõukurvardad sama palju lühemaks tehtud. Klapid sooveldatud. Uued klapisääre tihendid (Pärit mingi MB diisel mootorilt) ja kokku pandud.
Sai ka lääne generaatorile tehtud oma kinnitus mootorikülge
Ku kõik käima sai. Sain ainult mõned sõidud tehtud ja mahlad läksid segamini. Võta nüüd näpust kas see oli oma lollus või lohakus, aga nii see juhtus.
Sai siis kõik saaled, nii nukk kui väntvõlli omad ära vahetatud.
Väntvõll lihvitud
õlikanalid läikima löödud.
Vänvõllile uue õlitagastus sooned treitud
Uus rasvanöör
Mõneks ajaks oli rahu maapeal. Aga peagi selgus jälle, et tosool kipub õli sisse saama. Juba väike tüdimus peal. Läksin kergema vastupanu teed ja ostsin ühe sõitva mootori mille kiirelt peale viskasin et saaks ikka ringi ka sõita mitte koguaeg remontida.
Tänase päevani ei tea miks mahlad esimesel gaz 24 mootoril segamini läksid. Endine mootor seisab hetkel keldrinurgas lahtivõetuna ja visuaalsel vaatlusel ei ole midagi kahtlast märgata. Võimalik, et kuskil plokis mõra.....?
Uus mootor ei olnud kah midagi erilist, sõi õli aegajalt. Ja tiba tossas. Aga vähemalt sõitis rahuldavalt.