Üks UAZ 469 lugu.

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Marekv
Mudder
Postitusi: 57
Liitunud: E Sept 03, 2007 10:21 pm
Asukoht: Tallinn/Mustjõe
Kontakt:

Üks UAZ 469 lugu.

Postitus Postitas Marekv »

Mõtlesin siis, et panen oma masina loo ka siia teema alla kirja.
Enamus juttu olemas mu kodulehel blogi vormis
http://marekv.ee/index.php?option=com_c ... 79&lang=et
Aga teen ikka siia ka jutu üles.

Masina ostsin 2007 sügisel. Hinda enam täpselt ei mäletagi aga see oli soodne. Nüüd tagantärele mõeldes ma tean miks.
Tänaseks päevaks siis ei ole masinal vist mitte ühtki sõlme mida ma ei oleks remontinud.

Üritan siin kokkuvõtlikult teha ülevaate sellest mis tehtud on.
Kõike ei hakka päris ühte postitusse suruma aga üritan aegamööda kõik tasapisi kirja saada.
Loodan, et kuna üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna siis ehk on ka pildimaterjalist kunagi kellegi ehk kasu.

Ostmispäeval

Pilt

Masin sõitis aga esimese asjana selgus, et elektrisüsteem jamab ja käigukastiga polnud kah kõik korras. Mootor oli ka kuidagi jõuetu.

Et ülevaatus saada, tuli teha ohtralt värviparandusi ja tagasillal polnud praktiliselt pidurisüsteemi olemas.

Värvimistööd
Pilt

Pilt

Pilt

Käigukast ei ei kannatanud ka normaalset sõitmist. Lahtivõttes selgus, et enamus hammasrattaste hambad olid kõik ümmarguseks kulunud. Sünkronisaatoritest polnud kah midagi järel.

Sai kõik väljavahetatud mis vaja. Suurim probleem oli laagrites mis käisid oma pesades ringi üsna kergekäeliselt. Keegi on juba kunagi proovinud laagrile peale keevitamisega ja lihvimisega asja parandada aga nagu näha oli see ei õnnestunud. Ise liimisin uued laagrid pesadesse würthi liimiga kinni. Kõik töötas minu käes kuni mootorivahetusega seoses vahetasin käigukasti välja. Pole veel vana lahti võtnud, seega ei tea mis seis seal on.

Pilt
Pilt
Pilt

Mootor

Kuna sellest 21 mootorist enam midagi välja võtta ei saanud otsustasin gaz 24 mootori kasuks.
Tahtsin sellist 24 mootorit millel tagumine väntvõlli ots oleks juba simmerlingiga.
Kahjuks ei olnud eelarvesse mahtuva hinnaga sellist hetkel saada ja jäin rasvanööri juurde.
Leidsin siis 1500kr ehk 96€ ühe kuuri all seisnud mootori.

Lahti võttes avanes selline vaatepilt.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Sai kõik puhastatud, pestud plokikaan lihvitud 3mm tõukurvardad sama palju lühemaks tehtud. Klapid sooveldatud. Uued klapisääre tihendid (Pärit mingi MB diisel mootorilt) ja kokku pandud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Sai ka lääne generaatorile tehtud oma kinnitus mootorikülge
Pilt

Pilt

Ku kõik käima sai. Sain ainult mõned sõidud tehtud ja mahlad läksid segamini. Võta nüüd näpust kas see oli oma lollus või lohakus, aga nii see juhtus.
Sai siis kõik saaled, nii nukk kui väntvõlli omad ära vahetatud.

Pilt

Pilt
Väntvõll lihvitud
Pilt
õlikanalid läikima löödud.
Pilt
Vänvõllile uue õlitagastus sooned treitud
Pilt
Uus rasvanöör
Pilt

Mõneks ajaks oli rahu maapeal. Aga peagi selgus jälle, et tosool kipub õli sisse saama. Juba väike tüdimus peal. Läksin kergema vastupanu teed ja ostsin ühe sõitva mootori mille kiirelt peale viskasin et saaks ikka ringi ka sõita mitte koguaeg remontida.
Tänase päevani ei tea miks mahlad esimesel gaz 24 mootoril segamini läksid. Endine mootor seisab hetkel keldrinurgas lahtivõetuna ja visuaalsel vaatlusel ei ole midagi kahtlast märgata. Võimalik, et kuskil plokis mõra.....?

Uus mootor ei olnud kah midagi erilist, sõi õli aegajalt. Ja tiba tossas. Aga vähemalt sõitis rahuldavalt.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4654
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Üks UAZ 469 lugu.

Postitus Postitas uputaja »

Tal vahetatavad hülsid. Nende all vaskvõrud, osadel olid alumises servas ka kummist O rõngad. Hülsid pidid a´la 0,2mm üle ploki pinna olema, et nad kaanega kinni suruda.
Kunagi sai seda üks jagu torgitud, aga täpselt enam ei mäleta.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Üks UAZ 469 lugu.

Postitus Postitas LR90 »

Pilt
Vanasti kui nende mootoritega võidu sõideti siis keevitati
tekstoliithammasratta südamiku külge kaks "kõrva", mis
poltidega keerati tekstoliidi sisse. See ei lasknud nukal
paigast minna, südamik ei hakanud loksuma.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: Üks UAZ 469 lugu.

Postitus Postitas K.Kotkas »

Oeuh, püha heldimus ... mälestused, mälestused
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Marekv
Mudder
Postitusi: 57
Liitunud: E Sept 03, 2007 10:21 pm
Asukoht: Tallinn/Mustjõe
Kontakt:

Re: Üks UAZ 469 lugu.

Postitus Postitas Marekv »

Tal vahetatavad hülsid. Nende all vaskvõrud, osadel olid alumises servas ka kummist O rõngad. Hülsid pidid a´la 0,2mm üle ploki pinna olema, et nad kaanega kinni suruda.
Kunagi sai seda üks jagu torgitud, aga täpselt enam ei mäleta.
Kuna see mootor vedeleb nüüd nurgas siis peakski vast üle vaatama selle hülsi variandi. Sest siiani ei tea miks kaks korda järjest mahlad segamini läksid. Asi toimuski pikema aja jooksul ja vaikselt.
Nüüd juba uued tuuled kapoti all, loodan et see originaal mootor jääb vas minevikku.

Aga aeg edasi...
Ühel päeval siis selgus et tagasilla teo laagris on kahtlaselt suur loks.
Võtsin siis silla lahti ja oh imet. Teo otsa laager laiali jooksnud.
kuullaagrid jooksnud ilmselt taldrikuja teo vahelt läbi.
Pilt
Pilt

Hea küll sai uus komplekt, laagrid tellitud.
Pilt

Mõtlesin, et kuna nigunii metsamasin lasen sateliidid ka kokku ära. Mõeldud tehtud.
Pilt

Said ka uued diferentsiaali laagrid
Pilt

Vahepeal sai ka roolivõim aretatud.
Lahendus sai selline, et 5 seeria BMW roolikarp ja GM roolivõimupump. Siis foorumis on muidugi vastakaid arvamusi sellise lahenduse peale.
Aga minu käes on asi juba vist isegi 2 aastat toiminud. Muidugi ma ei sõida päris karmides tingimustes ka. Selline safari värk pigem.

Pilt

Voolikud sai hydroskandiast
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Käpp sai lahendatud selliselt, et uazi ja bmw käpp lihtsalt pooleks lõigatud ja omavahel kokku keevitatud. Soovitus selleks tuli siis samast foorumist.
Pilt

Pilt

Muidugi kui midagi saab korda siis läheb kuskil miskit uuesti katki või annab jälle järele. Nii ka esisillaga.

Ühel väiksel talvisel väljasõidul http://marekv.ee/index.php?option=com_c ... 86&lang=et kadus esisilla vedu ära. Kohati oli kohati mitte. Algselt arvasin, et äkki kummagi poole rummulukud libisevad üle või pole korralikult hambuvuses.
Aga lõpptulemusena võtsin ikka silla lahti.

Esialgu silda lahti võttes ei saanudki nagu aru et midagi mehaaniliselt katki oleks. Küll aga oli õli asemel seal enamuses mineraalliiv. Ometigi olin mõni aeg tagasi õli vahetanud. Ju siis pääsenud tuulutusest või käändelje otstest see sinna sisse.
Lähemal vaatlusel ikka selgus, et tigu ja taldrik kulunud ja teo otsa laager veerandi oma laagri kuulidest kaotanud.
Viimane viga paistab üsna tihti neil sildadel esinema.
Tigu viskas lihtsalt taldriku hammastel üle.
Ostsin endale juba uue silla valmis.
Otsustasin ka selle üle vaadata. Ja vahetasin kõik mis vahetamist vajas. Ehk siis kõik uued tihendid ja puksid. Sateliitide loks sai ka reguleerseibidega välja reguleeritud. teo hambuvus joppas esimese proovimise peale. Muidu on see uazi silla reguleerimine üks mahukas peavalu. Tagasilla tegemisel ikka lappasin mingi 6 korda kokku lahti.

Kogu see reguleerimise värk on mulle esmakordne ja põhineb ainult teoorial ja noh googel on ka alati abiks olnud. Miski ei garanteeri, et see need diffrid korralikult tööle jäävad. Siiani kõik toiminud mingeid ulumisi ja raginaid poel veel olnud. :para:

Tulemus on hoopis vaiksem kulgemine.

Pildi materjali kahjuks sellest väga pole.

Pilt

Pilt

To Be Continued...
Kasutaja avatar
Marekv
Mudder
Postitusi: 57
Liitunud: E Sept 03, 2007 10:21 pm
Asukoht: Tallinn/Mustjõe
Kontakt:

Re: Üks UAZ 469 lugu.

Postitus Postitas Marekv »

Sai tehtud väike upgrade masinale vintsi Come-up 9000 näol.

Paigaldamise lahendus ei ole midagi uut.

Vints on sai paigaltatud U-raua sisse (UPE180) mille sisemine mõõt on ülevalt 160mm ja alt on natuke kitsam, kuid ketaslõikuriga saab alt vintsi jaoks täpselt parajaks lihvida.

U-Raud läheb täpselt UAZ-i kereraami sisse ja kinnitub 6 poldiga. Kahega tagant raami esimese tala külge kuhu vahele on tehtud 50mm nelikant torust klots. Minu näite puhul siis 40x40mm nelikanttoru ja 8mm ribateras. Ning küljepealt kinnitub autoraami alumise serva külge.

Eesmine karprauast stange kinnitub omakorda kahe poldiga vintsiraua külge ja konksude juurest klassikaliselt autoraamikülge.

Ning rullikud on stange külge kinni keevitatud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Instaleerisin ka ka väikese tõsteseeria

Ka see idee ei ole enam midagi uut.

Täpsemalt sai tõstetud 8cm ~3" vedrupaki otsast. Lisades vedru kiige ja raami vahele 100x80x4
nelikant toru. Raam tõusis sellega ca 4cm silla tsentrist.

Algselt oli plaan tõsta 10cm, aga kuna see oleks eeldanud ka amordi kinnituste madalamale toomist või pikemate amortide kasutamist. Ning roolilatt oleks tulnud ka vedru peale tõsta. Siis ma läksin esialgu kergema vastupanu teed ja ja valisin 8cm.

Materjalideks kasutasin 100x80x4 nelikanttoru ning tugevduseks sinna sisse ümartoru mõõtudega 21,3x2,65 Poltideks kasutasin 11cm M12 tugevtatud polte.

Pilt Pilt

Pilt

Eest näeb sai siis selline.Jääb ilusti esiraua taha.
Pilt
Kasutaja avatar
Marekv
Mudder
Postitusi: 57
Liitunud: E Sept 03, 2007 10:21 pm
Asukoht: Tallinn/Mustjõe
Kontakt:

Re: Üks UAZ 469 lugu.

Postitus Postitas Marekv »

Kuna soodsatel tingimustel sain endale Ford 2.8L mootori ja nendest uazi mootorites olingi juba tüdinenud siis otsustasin viimase peale panna.

Uus mootor on siis tuntud Ford Cologne v6 mootor 110kw ja 219Nm@3000Rpm juures. Pärit Scorpio pealt. Rohkem ma mootori ajaloost ei tea, loodame et ta teenib uazikut hästi.

Kogu ülekanne, vahe ja käigukast jäi samaks. Ja isegi samale asukohale kus nad originaalis paiknevad. Sidurikoda jäi Fordi oma, aga sidurikojasse sai sisse puuritud uued augud. Omakorda UAZ-i käigukasti sai puuritud vastavad augud ja keermestatud M14 peene keermega. Kogu asja hoiab tsentris Uazi käigukasti otsas olev flants, mis tuli välismõõdust treida paar mm väiksemaks 15cm oli vist kui mälu ei peta.Uazi käigukasti võlli ots mis istub hoorata laagrisse tuli treida samuti väiksemaks.

Sidurikettaga juhtus õnneks kõik täiesti 1:1-le sobima. Kasutusel on siis uazi originaalketas mis mõeldud kasutamiseks kui vahel on gaz24 mootor.

Survelaager sai Uazi originaal kuna fordi oma oli liiga väike. Laagri raam tuli tiba väiksemaks lihvida, et ta fordi siduri kahvli sisse mahuks. Et kahvel laagri tagasi tõmbaks kui sidur on vabas olekus, keevitasin laagri raamile punktid peale kui olin ta sidurikahvlist läbi pannud. Seega ta liigub koos kahvliga. Viimasest pole mul kahjuks ühtki pilti kuna polnud toopäev fotokat käepärast.

Kahvli liigutamine käib trossiga mida tõmbab sama aas mis ennemgi uazi mehaanilist siduri kahvlit liigutas.

Leegitorud tuli mõlemad uued teha. Originaalide kasutamise puhul oleks tulnud kabiini sisse augud teha et nad ära mahuks. See aga ei olnud mõeldav. 10mm terasplaadist viilisin ja lõikasin ja sepistasin uued flantsid. Ning Onninen-ist ja feb-ist ostetud torupõlvedest keevitasin uued kollektorid.

Viimased läksid otse raami väliküljele ja otse originaal summiti pütti. Hääl on natuke sportlik. Kaalun veel lisaks väikeste resonaatorite paigaldamist.

Kuna koguaeg käis aktiivne ehitustöö siis lihtsalt unustasin kohati fotokat kätte võtta. Ja seega ei ole päris kõik töökäigud jäädvustatud.

Fordi ja Uazi siduri kettad.
Pilt

Mõõtu treitud uazi käigukasti võlli ots.
Pilt

Sidurikoja sobitamine
Pilt

Uute aukude tegemine
Pilt

Pilt

Väike proovimine

Pilt

Valmis korpus
Pilt

Kasti montaaz
http://marekv.ee/uaz/mootori_swap_web/IMG_0740.JPG[/img]

Raami peale sobitamine

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Sidurimehanism
Tegemist siis läbi põranda pedaalidega.
Muidugi need on paal lähiajal salongi tuua lisades ka pidurivõimendi.
Pilt

Nii roolivõimu kui generaatori kinnitused tuli uued teha.
Pilt

Väljalaske kollektor
Pilt

Jahutus süsteem sai samuti fordilt päritud, Ventilaatorid pärinevad audi a6-lt ja on läbi relede ühendatud radika temperatuuri lülitiga mis rakendub 92C juures. Samuti on variant releede toide salongist välja lülitada.Juhuks kui vaja läbi suurema lombi sõida ja ei taha, et ventilaatorid vee kapoti all segamini pritsivad.
Pilt
Praegu mul niiöelda sundlülitust ei ole veel. Ükspäev süvenesin sellese teemase http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=40&t=3255
ja nüüd on tekkinud ikka mõte natuke süsteem ümber teha.
Plaan siis üks automaatne vent ja teine lisana lülitatav ühe lüliti alt vajadusel väljalülitatavana teha.

Lõpputlemus enamvähem selline.
Eks seda viimistlemist on veel teha.
Pilt

Paar test videot ka veel.



Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”