Arutelu Navicupi teemal

Mured, mõtteavaldused ja ideed seoses erinevate elektroonilise navigeerimise vahenditega - GPS, PC (ok Mac ka), PDA, erinevad tarkvaralahendused jms. Samuti võib siia postitada ka teemasid mis puudutavad erinevaid metsaskasutatavaid sidevahendeid (VHF, UHF, PMR, CB jm.). Oodatud EI OLE teemad oma kraami kiitmiseks ärilisel eesmärgil!

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas LauriJ »

Tagasisidet siis võistluse kohta ka. Igati vinge võistlus. Meeldis see, et sai varakult metsast välja ja niisama ka lebotada. Raskusastme poolest oli ka väga hea.
Navicupist ka. Otsustasime riskida ja proovida ka see nädalavahetus programmiga sõita. Iseenesest programm töötab nüüd kõvasti paremini aga oli ikka probleeme ka. Esiteks 2 telefoni käisid ujumas (hetkel veel töötavad aga ei tea kui kauaks). Hea, et oli kolmas telefon veel kaasas, et sai hakata niisama pilte tegema (kuna Navicupist välja logida ei õnnestunud). Poriste ja märgade kätega telefoni ekraan ka ei toimi. Siis paar korda oli juhus, kui programm ei saatnud pilti välja, kuigi oleme kindlad, et vajutasime peale pildi tegemist linnukesele ka. Selletõttu pidime paar korda tagasi keerama järgmisest punktist ja kõvasti aega kulutama (ja millegipärast ei jätnud ka telefoni mällu pilti).
Pildistamise kiirus on ka kõvasti aeglasem, kui tavatelefoniga - jõudsime paar sekundit enne konkurente punkti (mõlemad mahtusime pildistama) aga punktist ära tulles olid konkurendid juba silmapiirilt kadunud. Ikka vahe on sees, kas pead ekraani sisse lülitama, punkti confirmima, pildi tegema, pildi ära saatma ja siis veel igaks juhuks kontrollima kas läheb punkt oranziks vs fotokaga kiirelt pilt ja tuld. kui metsas on 100 punkti, siis on ajakulu märgatav. Kui kõik kasutavad Navicupi, siis poleks probleemi aga kui mõlemad variandid lubatud siis tulevikus kasutame kindlasti fotokat.

Lisaks vaatasin meil mittearvestatud pildid ka üle. LK7 - Juhani. Punkt 327 pole meil arvestatud? Olen kindel, et võtsin õigetel koordinaatidel oleva punkti. Lisaks ei loe pildistamise juhendist välja, kas autoratas/rehv on auto osa? Mina arvan, et on. Osad pildid, kus puutume auto ratast, on sobinud aga Juhani katsel on need mittearvestatud. Näiteks Punktid 100 ja 102 Lk9-Naistevalla2 on arvestatud aga Juhani LK7 pole arvestatud. Arvatavasti üldtulemust need asjad ei muuda aga saaks paremini analüüsida kus me teistega võrreldes mingil kiiruskatsel paikneme.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 7.7-10.7.2016

Postitus Postitas Movistar »

Aga sellest Navicupist ka.
Ma ei saa tegelikult aru üldse sellest poleemikast. Minumeelest võib ka pilte maalima hakata aga kõik see saab toimuda ainult arvestuse väliselt.
Meil on AK poolt välja antud pildistamise juhend ,mida me järgima peame ja see ütleb väga täpselt ära,kuidas peab pildistamine toimuma ja "millega" peab kontrollpunkti fotosid tegema ja kuidas
peab infot kohtunikele edastama.
See ei luba ka fotode hilisemat esitamist aga see ei puuduta käesolevat võistlust.
http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... 0autod.pdf
Aga ilmselgelt ei ole Androidiga telefon võidu sõitmise vahend. Võibolla kõlbab see turisti ja TR1-te aga ilmselgelt mitte TR3 jaoks kus punkti jõudmiseks peab ujuma,sest jalad põhja ei ulata.
Sain ka mina kirjutada Suvesõidu kuludesse mitte just kõige odavama "veekindla" telefoni ja veekindla arvuti. Tundub,et ikka polnud väga veekindlad.
Samas oli taskus veekindel fotokas,mis ka reaalselt on veekindel ja see tegi pilti igast asendist ja ilma ühegi probleemita.Kõik tehtud pildid jõudsid kindlalt kohale ja läksid ka arvesse ning on välistatud,et võistlejast mitteolenevatel põhjustel saab tekkida jälle mingi jama.
Õnneks see aasta ei ole enam ühtegi võistlust kus saaks seda Navicupi kasutada aga järgmine aasta neid kindlasti tuleb.
Ma ei tea kuidas on lood teiste klassidega aga TR3-s saavutame me enamustega konsensuse ,et telefoniga me võidu ei sõida.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas asko4x4 »

Meie tiimi ja meie naiste seiklustiimi poolt samuti tagasisidet.
Mitmel päeval toimuva võistluse formaat on mõnus ja õnneks ilm toetas seda ka. Kuna reedene päev läks sisuliselt luhta, sest kohe esimeses punktis oskas oks ühe väga peidetud koha üles leida, ja pidime terve päeva jala punkte võtma, et oma 50% kätte saada. Kolmas mees oli samal ajal Tallinna tripil varuosa jahil. Tänu mitmepäevasele üritusele saime laupäeval rajale ja oma sõidujanu rahuldatud. Tõime offroadi karuselli täiesti uue VABA klassi tiimi, keda laupäeva ennelõunat koos rajal abistada ja "koolitada" saime :) Eks jääb pisut kripeldama see kadunud tunnike, milleta uhkelt päeva kinni oleks pannud... aga teiste aitamine oli seda väärt ja ega korralikku tulemust ei ole sellelt võistluselt enam nagunii saanud.
Raiesmikud. Uhh, no ei meeldi meie tiimile see. Täiesti subjektiivne arvamus ja keegi ei pea sellega nõustuma, aga meie jaoks on see lihtsalt töö mitte nauding. Kõik muu mis ei olnud raiesmik, oli väga ok.
Laager. Jällegi väga mõnus suvepäevadele iseloomulik formaat. Piisavalt aega nautida seltskonda ja muusikat. Mõni alkoholist "üleküpsenud" pidutseja kes unerahu rikkus ja kellega natuke sekeldust tekkis, ei suutnud siiski kogu meeleolu rikkuda. Autode, eriti tossavate diislite töötamine otse telkide kõrval peaks olema unerahu ajal rangelt keelatud. Ka lokaalseid generaatoreid, mis öö läbi undasid, võiks asendada keskusest veetud vähe jämedam voolujuhe, kust igaüks omale voolu saab võtta. Need olid aga ainult pisikesed detailid kogu üldise mõnusa melu taustal. Kiitus peakorraldajale, kes jälle korra majja lõi.
Navicup. Ei ole objektiivne seisukoht ja võite vabalt jääda eriarvamusele. Esimest korda sain ka ise terve võistluse äpiga tehtud. Varasemalt kogemus samuti ju ainult fotokaga. Võtsin telefonilt igasugu lukud ja mustrid maha, et pildistamine kiiresti käiks. Fotokaga võrreldes oli sisselülitamise nupule vajutades pilt ekraanil koheselt ees. Õiget punkti pakkus 100% õigest ja pildistamine läks sisuliselt sama kiiresti kui varem fotokaga. Võimalik, et sekundi või paari eelis on siiski veel fotokal. Ei vaevunud peale pildistamist ka kontrollima kas punkt läks nüüd oranziks või mitte. Suurem kasu äpist aga ilmnes punkte otsides, kui üks mees väljas punkti otsis, siis selle äpi kaardi pealt oli seda väga mugav teha, sest see oli "fotokana" sul kogu aeg kaasas nagunii. Tsoonist lahkudes sai kaardi pealt koheselt ülevaate ega mõni punkt juhuslikult pildistamata ei jäänud. Tänu ise võistlemisele tekkis ka palju häid ideid kuidas seda veelgi kasulikumaks instrumendiks muuta. Oli ka mõningaid probleeme. Mingil ajal võistluse lõppedes ja võistluskeskusesse jõudes nägin kaardilt, et viimase tsooni punktid kõik oranžid, ehk siis saatmata, kuigi levi oli korralik. Panin äpi korraks kinni ja uuesti lahti, mille peale kõik pildid kohe ära saadeti. Eks tuleb arendajatel seegi väike bugi üles leida. Tekkis probleem ka pildistamisel. Ühel pildistamisel kui ekraan oli märg ja näpud külmad, ei tahtnud telefoni ekraan kuidagi toimida, puutetundlikkus täitsa kadunud ja pilti teha ei saanud. Kuivatasin ekraani ja peale seda asi toimis, kuid kaotasin sellega päris palju väärtuslikke sekundeid. Ka siin on juba pakutud ideid, kuidas asja lahendada ka märgades tingimustes (lisaks ekraanile on ju telefonil olemas ka nupud). Veel oli probleeme. Pühapäeva hommikul avastasime, et lõplike tulemuste tabelis (kuuri seinal) oli meie võistkonna real päris hulk pilte puudu. Asi ei olnud seekord sugugi Navicupi toimimises, vaid sekretariaadis, kus kahte süsteemi paralleelselt kasutades (fotokad ja Navicup) oli tulemuste ühte Exceli tabelisse pannes viga tekkinud. Õnneks sai peale veast teada andmist asi kiiresti lahenduse. Samuti oli võistlustel kasutatud TR3 ja ATV klassis ühte kontrollpunkti korduvalt, st oli vaja ühest kontrollpunktist teha pilt nii sisse minnes kui ka välja minnes. Navicup ei osanud sellega arvestada ja arvas, et esimene pilt on vaja üle kirjutada. Õnneks telefonist ükski pilt kaduma ei lähe ja asi sai samuti lahenduse. Ja veel üks probleem Navicupi kasutamisega. Kuna tegemist on telefoniga mis juhtumisi on mõeldud ka rääkimiseks, siis paaril korral helises telefon just siis kui oli vaja pilti teha. Tõsiselt närvi ajav, pidin ka oma naise kõne kinni panema :) Ilmselt tuleb võistluseks panna sisse mingi muu kaart kui enda number või mingi muu lahendus.
Kokkuvõtvalt. Saarekolli lapsehaigused on põetud ja asi toimis. Meie tiim kasutab seda varianti ilmselgelt ka edaspidi, sest reaalne kasu ja võidetud aeg oli märgatavalt suurem, kui pildistamisel kaotatud sekund (oleks muidugi kummaline kui ma väidaks vastupidist :) ). Kui kasutada korraga kahte lahendust, fotokaid ja telefone, siis peab natuke mugavama lahenduse mõtlema kahe süsteemi ühildamiseks ühtsesse punktitabelisse punktide saamiseks. Kohtunike hindamise poole pealt vaadates ei ole kahtlust kumb süsteem on mugavam ja kordades kiirem. Järgmiseks korraks on Navicup kindlasti jälle edasi arenenud ja seal on taas palju uut kasulikku. PS Movistarile - pildistamise juhendis viidatud fotokas on ka telefonis äpina töötav fotokas, mille pildid ei edastata mälukaardiga, vaid kiiremat teed pidi. Keegi pole sult Suvesõidul nõudnud Navicupi kasutamist, mida sa virised, lase oma fotokaga edasi.
Turistiseiklusest paluti ka kirjutada. Meie turistitiim oli ühest küljest õnnelik, et said Suvesõidul osaleda, kuid tordile jäi kirss panemata seetõttu, et tulemusete hindamine oli segadusse ajav, või siis õigemini, et tulemusi nagu polnudki. Kõige olulisem sõit, laupäevane orienteerumine, mis oleks pidanud andma lõplike tulemuste jaoks kõige suurema kaalu, oli kõikidel üks tulemus. Kõik said kätte kõik kontrollpunktid, aga finiši aega ei mõõdetud. Põhimõtteliselt määras laupäevase tulemuse 3 minutine ringraja lisakatse, mitte päeva pikkune orienteerumine. Mingil põhjusel ei mõõdetud aega ka pühapäevasel joonel.
Sööriku ja Saaresafari tiimid tänavad Suvesõidu korraldajaid sujuva võistluse ja mõnusa "suvepäevade" korraldamise eest!
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas Movistar »

asko4x4 kirjutas: PS Movistarile - pildistamise juhendis viidatud fotokas on ka telefonis äpina töötav fotokas, mille pildid ei edastata mälukaardiga, vaid kiiremat teed pidi. Keegi pole sult Suvesõidul nõudnud Navicupi kasutamist, mida sa virised, lase oma fotokaga edasi.
See kas fotoka võimalusega telefon on ikka digitaalfotoaparaat või fotokas mis helistab on fotokas või telefon võib vaielda lõpmatuseni. Ilmselgelt ei ole sina see õige inimene seda otsustama .
Suht vähese võistluskogemusega algaja, kes on võistelnud ainult Eestis ja kõige väiksemas klassis , üritab oma ideed kõigile pähe tõmmata ja dikteerib kogu sarjale ette mismoodi peab võistlema ning kobiseb,et see on virin ?
Vähe üle ei mõtle ?
Ainuke võrdsus oleks võibolla siis kui : Korraldaja annab kõigile ühesuguse telefoni (soovitatavalt vähemalt 3 ) ja kõik telefonid kasutavad sama operaatori võrku .
See telefoniga k*pp on aga puhas ajas tagasiminek.Võistlejal pole seal mitte mingit eelist . Ainult lisaprobleemid ja oht "jälle" üks telefon maha kanda.
Korraldajale on ainuke eelis,et äkki saab võistlustulemused kiiremini kokku aga valitseb oht,et ta kisutakse jälle pikka vaidlusesse mingite tulemuste üle .
Ainuke ajas edasiminek oleks igasuguse pildistamine lõpetamine ja kiibijaamade kasutamine kontrollpunkti fikseerimiseks. Iga team ostab omale isikliku kiibi ja toetajate abiga saab soetada ka jaamad.
Ja offroadis on neid kes on valmis hea asja nimel ka panustama.
Nii,et võid rahulik olla. Ma teen kõik selleks,et see telefoniga pildistamine ei saaks iga võistluse kohustuslikuks osaks.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas asko4x4 »

To Movistar. Ilmselgelt on mul suhteliselt väike kogemus, kolm aastat ei ole kindlasti piisav aeg, et minusugune aru saaks kuidas võistlemine käib. Sügav kummardus TR3 meeste ees, kes ikka teavad kuidas asjad käivad, eriti nende ees kes on ka väljamaal käinud!
Kui sa tahad võrdsust telefonides, siis tuleks nõuda korraldajatelt ka võrdsust fotokates. Arvad, et fotokal ja fotokal ei ole vahesid (veekindel vs mitteveekindel jne). Võrdsuse tagaajamisel tuleks siis veel edasi minna ja nõuda sarnaseid navigeerimise vahendeid ja kaarte, kuni sarnaste masinateni välja. Nõuda sarnaseid telefone on täpselt sama absurd, nagu minu eelpool nimetatud asjad. Nõuda ühtset mobiilioperaatorit? Ma ei saa hästi aru, kuidas pildi tegemine tele2 internetiga parem võiks olla.
Sarja diktaatori märk oleks ju ka kena, aga me tegime äpi ikkagi selleks, et anda oma panus sarja edasi arenemisse. Minu arvamus on muidugi üsna subjektiivne, aga seda on ka sinu arvamus, et ainuke edasiminek oleks kõik kontrollpunktid kiibistada. Ja isegi lähikontakti seadmete mõttes on see vananenud lahendus.
Minu poolest võid teha kõik, et Navicup ei oleks kohustuslik osa, olen selle pärast üsna rahulik. Järgmisel Saarekollil saab Navicup juba selle pärast kohustuslikuks, et kõigil jookseks ühtne track ja me ei peaks selleks eraldi seadmeid rentima. Jäigi eelmises postituses märkimata, et lisaks pildistamisele toimib Navicup ju ka tackerina ja see töötas suurepäraselt. Pildistamise teema on pisut teine. Võimalik, et tavafotokas jääb ka variandiks, kui võimalik, siis vähemalt sulle. Ja ma ei mõtle seda üldse norivalt, vaid tõsiselt. Igal ühel on oma arvamus ja kogemus. Kui leiate, et fotokas on mugavam, siis palun väga.
Vabandan Suvesõidu korraldajate ees selle väikese kõrvalpõike ees. Ilmselt oleks vaja teha eraldi teema kusagile kus me saaksime Movistariga omavahel asju "arutada".
TR1 - SÖÖRIK
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 732
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas maksipoiss »

Korraldaja peab siis kõigil katsetel levi ju ka garanteerima? Sudistes mu veekindel Samsung küll ühtegi pulka levi (Elisa) ei näidanud. See võimekus on operaatoritel ja telefonidel suht erinev.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

asko4x4 kirjutas:To Movistar. Ilmselgelt on mul suhteliselt väike kogemus, kolm aastat ei ole kindlasti piisav aeg, et minusugune aru saaks kuidas võistlemine käib. Sügav kummardus TR3 meeste ees, kes ikka teavad kuidas asjad käivad, eriti nende ees kes on ka väljamaal käinud!
Kui sa tahad võrdsust telefonides, siis tuleks nõuda korraldajatelt ka võrdsust fotokates. Arvad, et fotokal ja fotokal ei ole vahesid (veekindel vs mitteveekindel jne). Võrdsuse tagaajamisel tuleks siis veel edasi minna ja nõuda sarnaseid navigeerimise vahendeid ja kaarte, kuni sarnaste masinateni välja. Nõuda sarnaseid telefone on täpselt sama absurd, nagu minu eelpool nimetatud asjad. Nõuda ühtset mobiilioperaatorit? Ma ei saa hästi aru, kuidas pildi tegemine tele2 internetiga parem võiks olla.
Sarja diktaatori märk oleks ju ka kena, aga me tegime äpi ikkagi selleks, et anda oma panus sarja edasi arenemisse. Minu arvamus on muidugi üsna subjektiivne, aga seda on ka sinu arvamus, et ainuke edasiminek oleks kõik kontrollpunktid kiibistada. Ja isegi lähikontakti seadmete mõttes on see vananenud lahendus.
Minu poolest võid teha kõik, et Navicup ei oleks kohustuslik osa, olen selle pärast üsna rahulik. Järgmisel Saarekollil saab Navicup juba selle pärast kohustuslikuks, et kõigil jookseks ühtne track ja me ei peaks selleks eraldi seadmeid rentima. Jäigi eelmises postituses märkimata, et lisaks pildistamisele toimib Navicup ju ka tackerina ja see töötas suurepäraselt. Pildistamise teema on pisut teine. Võimalik, et tavafotokas jääb ka variandiks, kui võimalik, siis vähemalt sulle. Ja ma ei mõtle seda üldse norivalt, vaid tõsiselt. Igal ühel on oma arvamus ja kogemus. Kui leiate, et fotokas on mugavam, siis palun väga.
Vabandan Suvesõidu korraldajate ees selle väikese kõrvalpõike ees. Ilmselt oleks vaja teha eraldi teema kusagile kus me saaksime Movistariga omavahel asju "arutada".
Tegin eraldi teema ja siin saab nüüd arutada.
Arutada võiksid kõik kes sellest asjast mingit arvamust omavad.Vaatame mis välja koorub .

Väga paljud on teinud võistlemiseks ja hea tulemuse saamiseks väga palju kulutusi. Ja nüüd me peame usaldama oma tulemuse mingi äpi hoolde mille töökindluses ei ole keegi kindel ?
Analoogseid äppe kasutavad Eestis ka mõned suurettevõtted ja need ei tööta isegi kuivas keskkonnas ja aastaid kasutuses olnuna . Ja see nüüd järsku hakkab ?
Trackereid võib vabalt ka edasi rentida ja kui see on nii ületamatu kulu ,siis renditasu kasseerida võistlejalt. Jälle ei midagi uut .
Lõplikku võrdsust ei olegi võimalik tekitada. Inimesed on niipalju erinevad,et sa võid osadele anda kätte ükskõik kui hea tehnika,siis tulemus sellest paremaks ei lähe .
Kuigi kiip tundub ajalugu olevat siis see on vähemalt töökindel ja kui see ka ei tööta siis seda on võimalik nii telefoni kui ka fotokaga pildistada ja ikka saab õige tulemuse kirja. Rõhk sõnal õige.
See jama aga mis seal Saarekollil tulemustega ja nende hilisema parandamisega kokku soperdati ei kannata mingit kriitikat.
Ja lõpetuseks. AK reegleid oskate te kõik hästi tõlgendada aga seda pisiasja ridade vahelt välja ei suutnud lugeda,et igasugune fotomaterjalide hilisem edastamine on keelatud ja seda arvesse ei võeta.

Peale kohustusliku fotomaterjali loovutamist kohtunikele, hilisemad fotomaterjalid arvesse ei lähe.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas asko4x4 »

Varasemad mobiiliäpid on kehvad, nagu sa ütled. See on ka üks põhjus miks uus äpp sai loodud. Kõige suurem rõhk oli meil just nimelt ebaühtlasel levil või siis hoopis selle puudumisel. Saarekollil oli tõesti veel puuduseid, kuid Suvesõidul tõestas äpp, et saab hakkama ka täiesti levita tsoonides. Nii, et siin ei ole absoluutselt mingit vahet mis mobiilside operaatorit eelistada, ülesõitudel ühest tsoonist teise on üldjuhul kõikidel operaatoritel täiesti normaalne levi ja varem levi puudumisel laeb äpp pildid ise automaatselt serverisse kohtunikele hindamiseks.
Fotokaga tehtud pildid edastatakse peale võistlust kohtunikele tavaliselt ca poole tunni jooksul. See tähendab juba, et edastatakse peale võistlust. Navicupiga edastatakse pildid võistluse ajal ja viimased pildid finišisse sõites või vahetult peale võistlust koheselt, kui levisse on tuldud. Mis on selle reegi eesmärk? Selles, et keegi ei läheks peale võistlust veel pilte tegema. Äpp aga ei lase peale võistluse lõppaega enam pilte tehagi (või peale finiši pildi tegemist), pildi tegemise nuppugi ei kuvata enam. Fotokaga on see aga täiesti võimalik. Seega sinu viidatud reeglile vastab äpp palju paremini kui fotokas. Teine probleem - pildistamise kellaaeg. Fotokas võib iga mats oma kellaaega muuta ja piltidele jääv kellaaeg on võltsitud, seega saab pilti teha ka enne või pärast võistlust. Äpiga selline võimalus puudub, kuna äpi töötamiseks on kohustuslik sisse lülitada automaatne kellaaeg ja ajavöönd. Pildistamise hetkel lisatakse fotole ajatempel, mida ei ole sugugi nii kerge muuta kui fotokaga pildistamisel. Ka see kellaajaga manipuleerimine oli meil uue äpi loomisel eesmärgiks.
Mis puudutab kallist seotatud tehnikat nagu masinad ise, navigeerimise seadmed, ka fotokad, siis täpselt samasugune eelis võib võistlejal tekkida telefoniga kui fotoka asemel kasutada telefoni äppi. See, et peaks garanteerima ühesuguse telefoni, ei ole sugugi õige, kui samal ajal on kõigil võimalik ise suvaline fotokas osta.
Trackist. Meie võistlustel kasutatavad trackerid on täpselt samad androidi telefonid (vähemalt üks tüüp trackereid), nagu Navicup äpi jaoks kasutatav telefon. Ka selles on sees väike äpp mis tegeleb 100% ainult tracki saatmisega, ka sellel peab garanteerima pideva laadimise juhtmega, ka sellele peab tagama veekindluse, sest tagastama peab töötava trackeri. See tähendab, et trackeril ja navicup äpil ei ole samuti mingit sisulist vahet, ainult see, et sul on üks seade, mida kaasa vedada, vähem.
Sel teemal ei ole võimalik leida täielikku konsensust või toetust kõigilt. Kui on harjutud ühe lahendusega, siis pole midagi teha. Ka mina püüan sellega edaspidi arvestada. TR3 klassis tõepoolest on telefoni kasutamine pildistamiseks ebamugavam kui teistes klassides, seal on vett ja pori rohkem kui teistes klassides. Korraliku veekindla ja näiteks telefoni nuppudega opereerimise puhul (ekraanil näpuga juhtimise asemel) kaoks ka need fotoka eelised. Optiline suum on küll asi mis fotokal on parem ja seda tunnetasin ka ise veepilte tehes, kui punktiga kanister oli ikka päris kaugel ja optiliselt suumida ei saanud. Samas on telefonil jälle märgatavalt suurem ekraan pildi üle vaatamiseks, kui fotokal.
Ma ei ole kirjutanud veel kõikidest ideedest äpi arendusel, ja olen seetõttu arvamusel, et äpil tekib märkimisväärseid eeliseid mida fotokal ei ole ja ei saagi olema. Olen seda ise võistlusel kasutanud ja näinud, et oleme päris kindlasti õigel teel.
Olen nõus, et vähemalt praegu kui see äpp on veel uus, võiks soovijatel olla võimalus kasutada ka harjumuspärast fotokat. Võimalik, et lubame seda ka järgmisel Saarekollil, kuid olen kindel, et selleks ajaks on äpil piisavalt eeliseid fotoka ees.
TR1 - SÖÖRIK
sepi
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 11, 2016 9:43 am

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas sepi »

Ma pole küll kogemustega off-road sõitja kes sõidaks TR3-ga ning kes teaks kuidas asjad käivad aga niipalju vana mees olen küll, et aru saada tehnika arengu vastu võitlemise mõttetusest. Üks ammu surnud aga minust veel targem mees, Miguel de Cervantes , kirjutas kunagi klassikalise teose. Lugege raamatut , kes viitsib TR-3 kõrvalt aega raisata. Kui rippuda oma vana nuppudega Nokia küljes ja raiuda täiega uue tehnika vastu, tähendab et pissid vastu tuult ning enamus tuleb endale peale.
Kui keegi teeb mingi laheda asja valmis nagu Navicup siis ma ei pea kaasas kandma GPS seadet, tahvlit, fotokat, trackerit, ja mida iganes veel vaid ainult ühte asja, telefoni, mis on nagunii kõigil kaasas. Kas sellest on nii raske aru saada? Ju siis on. See, et ta pole veel nii roosa nagu mõned kapriissed beibed seda tahaksid, siis lohutuseks seda saab roosaks värvida ja kuna tegemist ei ole suure firma äpiga vaid väikse firma loominguga, arendustööd käivad kogu aeg, ka öösel kui kasutaja magab. Kevadel seda polnud olemas ja nüüd on küsimus kas pärlmutter või nahksisu. Las asi saab valmis ning vana kooli mehed otsustavad siis uuesti.
Palun andke mulle andeks kui üks vana mees siin sõna võttis teemal millest ta midagi ei tea. Välismaal vähe käinud ning juba peab ennast turistiks.
sepi
AntsB
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: E Juul 11, 2016 3:12 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas AntsB »

Ma ei saa ka aru, kuidas on arvuti või fotoka uppumine odavam kui see et sul on ainult üks seade millega saab kõik tehtud.
Kuigi kiip tundub ajalugu olevat siis see on vähemalt töökindel ja kui see ka ei tööta siis seda on võimalik nii telefoni kui ka fotokaga pildistada ja ikka saab õige tulemuse kirja, siis samuti ei mõista miks kanda võistlustel ikkagi telefoni kaasas :). Ilmselt tundub nii palju mõistlikum et sul peab kaasas olema arvuti, fotokas, telefon, kiip, tracker ja sa suudad veel olla kindel et ükski neist ei võiks lihtsalt ära kaduda või vette kukkuda. Mis saab siis kui fotokas vette kukub (juhul kui ta pole veekindel) või veelgi hullem ära kaob, pildid ju kõik kadunud. Seda probleemi NaviCup-ga ei teki kuna need pildid mis tehtud on igaljuhul juba kohtunikel olemas :) ja kui peaks telefon vette kukkuma, ära kaduma siis on alati võimalik teise telefoni sisse logida ning võistlust jätkata.
Minu meelest tundub üks seadeldis kaasas kandmise mõttes palju mõistlikum ja odavam, ka mitte ühtegi asja ei saa 100% töökindlaks kohe esimesel korral. Uuendused on igati teretulnud, eriti kui need kohtunike töö kergemaks teevad. Arvestada tuleb seda kui võistlejate päev läbi saab, siis kohtunikud hakkavad alles pilte läbi vaatama venib nende tööpäev koos päeva ja ööga väga pikaks, NaviCup-ga saavad ka kohtunikud hiljem puhata ja pidu nautida , ning võistlejatega suhelda :)
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Praks1 »

Siin on palju räägitud, kui hea jne. Esiteks telefoniga teeb pilte aeglaselt ja pimedas, vihmas on täis ikaldus.
Kes kiidavad, et hea navigeerida jne, siis see ongi üks põhjus miks te poodjumil pole eriti.Autoga sõidetakse punkti arvuti järgi tihti meetri täpsusega, kui on vaja väljas otsida nats ütleb autojuht suuna kuhu pool võiks hoida ja sõidab sulle järgi (kiivrisidega suheldes).
Ozi on väga hea programm ja saad kasvõi 1m ringi panna ümber enda ja tead täpselt kaugel punkt on.
Selliste väikeste asjadega kogunebki päevalõpuks vahe kalendriga mõõdetavaks ja kõik on üllatanud kuidas nad nii kiired on. Põõsas gpsi, või telefoniga otsides kaotadki aega, sõita tuleb. Sama iga pildiga 1-5 seki vähemalt võitu ja vahe tuleb 100 pildiga juba piisav, kui pimedaks läheb käriseb vahe minutitesse ühe pildiga.
Seega tehke asju õieti ja tulemus paraneb kõvasti.
Tänapäeval on enamus fotokad veekindlad ja odavad.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Movistar »

AntsB kirjutas:Ma ei saa ka aru, kuidas on arvuti või fotoka uppumine odavam kui see et sul on ainult üks seade millega saab kõik tehtud.
Kuigi kiip tundub ajalugu olevat siis see on vähemalt töökindel ja kui see ka ei tööta siis seda on võimalik nii telefoni kui ka fotokaga pildistada ja ikka saab õige tulemuse kirja, siis samuti ei mõista miks kanda võistlustel ikkagi telefoni kaasas :). Ilmselt tundub nii palju mõistlikum et sul peab kaasas olema arvuti, fotokas, telefon, kiip, tracker ja sa suudad veel olla kindel et ükski neist ei võiks lihtsalt ära kaduda või vette kukkuda. Mis saab siis kui fotokas vette kukub (juhul kui ta pole veekindel) või veelgi hullem ära kaob, pildid ju kõik kadunud. Seda probleemi NaviCup-ga ei teki kuna need pildid mis tehtud on igaljuhul juba kohtunikel olemas :) ja kui peaks telefon vette kukkuma, ära kaduma siis on alati võimalik teise telefoni sisse logida ning võistlust jätkata.
Minu meelest tundub üks seadeldis kaasas kandmise mõttes palju mõistlikum ja odavam, ka mitte ühtegi asja ei saa 100% töökindlaks kohe esimesel korral. Uuendused on igati teretulnud, eriti kui need kohtunike töö kergemaks teevad. Arvestada tuleb seda kui võistlejate päev läbi saab, siis kohtunikud hakkavad alles pilte läbi vaatama venib nende tööpäev koos päeva ja ööga väga pikaks, NaviCup-ga saavad ka kohtunikud hiljem puhata ja pidu nautida , ning võistlejatega suhelda :)

Milline 1 seade ? Ettepanek ka navigeerida telefoniga on mõte vist ? Ilmselgelt mitte kui tahta koha peale sõita. Mitte ükski Androidi pealt jooksev kaart ei ole võrreldav Windowsiga töötavaga Oziga navigeerimisel.
Mul on autos mõlemad ja ma ei tuututa niisama. Android on viimaseks õlekõrreks kui arvuti peaks ikalduma ja Garmini GPS samuti. See viimane on aga 8 a jooksul täpselt 1 korra otsa saanud.
Isegi kui te saate Navicupi heaks , siis Androidi enda "kiiksude " vastu te kohe kuidagi ei saa. Need jäävad.
Telefon on võistlustel just selleks kaasa,et oleks võimalik kasvõi korraldajale helistada kui midagi ei klapi või puudu on.
Viimases hädas on võimalik seda fotokana kasutada.
Kui su esimene telefon ära kaob siis mismoodi sa teise sisse logid kui esimene ka sees on ? Siiani ei ole sellist võimalust vist olnud.
Ja kui korraldajad ei suuda midagi muud enda elu lihtsustamiseks välja mõelda kui võistleja elu raskemaks tegemise siis äkki peaks võistlejatelt küsima mis nad sellest üldse arvavad,mitte lihtsalt peale tallama,et see on tulevik ja kõik.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Praks1 »

Üldiselt lugedes ka teisi teemasid sama seadme kohta, siis kiidavad seda tegelased, kellel aega metsas võikusi süüa, peeretavat mäkra filmida ja selfisi sõiduajal Fb seinale riputada.
Kui aga oled harjunud tihedas konkurentsis võistlema (näiteks 8 katset ja3 päeva sekundiliste vahedega), siis kuidagi ei aja kõvaks mingi äpp millega kaotad aega.

Paljud arvavad,et vahed tulevad autodest, aga ei tule eriti.Vahed tulevad otsustest seal autos ja igast sekundist millest juba kirjutasin enne.
NB: julm ajavõit on töötav side kiivril (paljud sõidavad ilma)
Proto
53951597
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas asko4x4 »

Praks1 kirjutas:Siin on palju räägitud, kui hea jne. Esiteks telefoniga teeb pilte aeglaselt ja pimedas, vihmas on täis ikaldus.
Kes kiidavad, et hea navigeerida jne, siis see ongi üks põhjus miks te poodjumil pole eriti.
Laupäevase katse oleksime rahulikult kinni pannud, kui me poleks lubanud ühte uut võistkonda abistada. Kaotasime katsel julgelt 1 tunni, kuid esikoha saamiseks oleks meil vaja olnud vaid 30 min paremat aega (teise koha jaoks vaid 10 minutit). Lisaks on meil poodiumikohti ka piisavalt, nii, et ei maksa kommenteerida poodiumile mitte jõudmist.
Lk3-l läks suur hulk masinaid hommikul jõeäärseid punkte otsima, sealhulgas ka üks TR3 klassi masin. Esimest punkti ei leidnud keegi ca 5 min otsimise järel. Kes selle esimesena leidis, oli meie Sööriku tiim ja ainult tänu sellele, et väljas punkti otsiv meeskonna liige tegi seda navicupiga telefoniga, mida ta nagunii pildistamiseks kaasas kandis. Kasutame ka ise Ozit peamiseks navigeerimise vahendiks. Võrdle nüüd neid kaotatud minuteid punkti otsimisel või sekundit pildistamisel.


Krt mõtetu teema see vaidlus siin. On üks seltskond kes on põhimõtteliselt vastu ja on neid kes kasutavad ja näevad, et asjal on jumet. TR3 mehed näevad asja ainult oma mätta otsast, kui võistlejad, kuid ei näe asja korraldaja pilgu ega ka pealtvaataja pilgu läbi. Kui eesmärgiks on kogu ala vaatemängulisemaks muuta, siis ei maksa mingist fotokaga pildistamisest rääkida kus tulemusi ei ole võimalik onlines jälgida. Kui kõigil on samad tingimused, ehk siis näiteks telefoniga pildistamine, siis on kõigil ka samad sekundi-paari kaotus pildistamisel, ehk siis tingimused on kõigil samad. Seda väikest ebamugavust ei kaalu aga üles tiimile täiendavaks abimeheks olemine (kohene tagasiside tagasilükatud punktide kohta, võetud punktide protsendi arvutamine, seotud punktide meelde tuletamine, telefoni katki minemise puhul ei ole kadunud kõik punktid nagu fotoka puhul, vaid ainult viimased, mis pole veel ära saadetud jne, jne), kohtunike töö oluline vähenemine piltide läbivaatamisel, online tulemused, parem jälgitavus kaasaelajate näol ja kogu ala populaarsuse tõus tänu sellele, enda ja konkurentide piltide nägemine peale võistlust, kogu klassile ühe korraga teadete saatmine (näiteks ühe veepunkti puudumine võistluse käigus) jne jne. Ma ei jõua kõige positiivset siin üles lugeda. Tr3 mehed aga hädaldavad ainult selle sekundi kaotuse pärast pildistamisel. Krt formelis ja muudel võistlusaladel tehakse pidevalt muudatusi mis sageli teevad võistkondade elu keerulisemaks, aga mille eesmärk on kogu ala vaatemängulisemaks muuta. Ärge nüüd olge nii tagurlikud ja laseme asjal edasi areneda. Keegi ei nõua teilt lähimatel võislustel telefoniga pildistamist.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Fredzy
Off Roader Wannabe
Postitusi: 26
Liitunud: N Jaan 02, 2014 8:12 am
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Fredzy »

Loen ma seda teemat siin ühte ja teistpidi, proovin mõelda nii võistleja kui ka pealtvaataja poolelt, et mis ja kus ja kuidas.. Tundub, et selline ema-tütre värk.. Siinkohal võin end nimetada juba senior navicupi kasutajaks, sest olen olnud selle äpi arenemist näinud põhimõtteliselt loomisest kuni tänaseni ja kasutanud olen seda vast kah rohkem kui iga teine siinrääkija isegi Asko pole võstussituatsioonis seda niipalju kasutanud ja lisaks olen ka erinevatel testidel ja arendamistel oma sõna andnud.
Kasutasin minagi "ema" (loe:fotokat), aga olen kah aru saanud, et ükskord jääb ajaratta vangi igaüks ja tuleb noorendustega kaasa minna, mitte, et hakkaks ema saatma plastilisele operatsioonile ja leiutaks oma fotokale parema korpuse ümber vaid valisin ka tütre ehk siis navicupi. Jah saarekollil oli see tütreke veel oskamatu ja saamatu, kuid siiski hoolimata ilust ja valust sai niipalju õppust, et Suvesõidul oli saanud temast korralik neiu.
Usun, et osa TR-3 mehi ei tahagi sellest midagi kuulda ja neil ongi mugav oma kolliga otse punkti sõita, sest ozi seda ju võimaldab.. jah oleme meiegi otse punkti sõitnud ja kas kujutate ette, kah oziga, kuid miks on meile (TR-1 Söörikule) navicup vajalik, aga seepärast, et me peame vahel ka "käbidest" mööda sõitma ja sellisel juhul on navicup meid tõsiselt aidanud. Ma ei ütle, et fotokaga pilte teha on mugavam ja ei ütle, et ka telefoniga see eriti mugav on, kuid see, et ma saan minutite jooksul teada, kas pilt on aktsepteeritud ja seda, et ma saan teada, kuidas konkurentidel läheb samal ajal, see annab lisaväärtuse juurde.
Ma ei hakkaks siinkohal kaitsma kedagi ja maha kah mitte tegema, sest lõpuks on see, et hakatakse taas maha tegema kõike ja kõiki. Seega kui tahad teha oma filmiaparaadiga pilte, siis pead neid ka ilmutama ja oma tulemusi ootama, kui tahad navicupiga teha ja kohe teada, millisele kohale platseerud, siis valiku teeb igaüks kindlasti ise ;)
TR1 - SÖÖRIK
Navigeerin nii, et ei leia ennastki üles
56229612
Vasta

Mine “Elektrooniline navigeerimine, IT ja side”