Arutelu Navicupi teemal

Mured, mõtteavaldused ja ideed seoses erinevate elektroonilise navigeerimise vahenditega - GPS, PC (ok Mac ka), PDA, erinevad tarkvaralahendused jms. Samuti võib siia postitada ka teemasid mis puudutavad erinevaid metsaskasutatavaid sidevahendeid (VHF, UHF, PMR, CB jm.). Oodatud EI OLE teemad oma kraami kiitmiseks ärilisel eesmärgil!

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Praks1 »

Ja jõuamegi jälle Si jaamadeni, Igasugused visuaalsed hindamised jäävad ära( tundub, et leht ees, nägu mudane jne) ja tulemuse teeb üldse arvuti. Igasugu mitmeti mõistmine kaob ja kõik on õnnelikud.
Igasugu jälgimisseadmed on eluaeg teivast pannud,seega selle vajalikkus on minujaoks kaheldav.
Pealtvaatajate jaoks on vaja teha katseid nagu Sudiste, rasked ja väärtuslikud punktid ja kellaajaliselt katsele, mitte joosta autodel järgi mööda raiesmikku kus näedki sõitvat autot ainult.
Sellest olen samuti kirjutanud, et pole õige, kui näed teiste seisu sõiduajal. Samuti keelati rallis katse vaheaegade ütlemine ära, et säiliks mees mehevastu sõit.

Olen mõnda võistlust vaatamas käinud ikka
Proto
53951597
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas asko4x4 »

Hästi, paneme metsa 200+ lähikontakti seadet, nagu oli Saarekolli võistlusel. Min 2 kuud on aeg, mille jooksul rada ettevalmistatakse. Mis te arvate kui palju neid pärast alles on? Kui isegi praegu toimub tavaliste osb plaatide ära lõikamine tundmatute subjektide poolt. Kui palju läheb aega peale võistlust, et kõik need punktid ära korjata? Millal selleni jõutakse peale võistlust ja kui palju selleks ajaks jälle neid punkte alles on? Kuidas peaks toimuma andmete lugemine 200-st SI jaamast? Kui palju selline asi aega võtab? Kui palju peaks tõusma selliste asjade tõttu osalustasu ja kuidas mõjub see võistlejate arvule?
Fotokaga ja selle edasiarendusena telefoniga pilte teha on odav ja töökindel lahendus. Suurel hulgal positiivset versus 1 negatiivne asi pildistamise juures paari sekundiline ajakaotus. Õigel käsitlemisel isegi seda mitte. Ma ütlen omast kogemusest, et autost välja joostes ja pildistamise kohani jõudes oli mul telefonil juba ees androidi fotokas. Siit pildi tegemine on juba sama kiire kui tavalise fotokaga. Äpp on märgatavalt lihtsam ja töökindlam kui ta oli Saarekollil kus oli tõesti veel puudusi, te ei ole seda ise Suvesõidul kasutanud ja seetõttu ei tea. Tulemas on aga veel mitmeid märkimisväärseid täiendusi.
Ja ütlete, et SI jaamad on töökindlad? Viimasel Saarekolli võistlusel oli põlluralli lisakatsel esimese ATV võistkonna stardi aeg jaamast puudu, ainult finiš oli. Samas nägin nii mina kui peakohtunik kuidas see meeskond (kes oli ühtlasi ka kogu selle lisakatse esimene võistleja, seetõttu see ka nii hästi meeles oli) 100% kindlalt Si jaama stardiks kasutas.
Katse vaheaegade mitteavaldamine on arusaavad olukorras kus hiljem startijal on eelis, sest tema teab esimeste aega. Selline eelis aga puudub ühisstardis kus kõikidel on täpselt samad tingimused.
Ma ei saa lihtsalt aru sellest vastuseisust kui keegi nagunii teid seda Suvesõidul kasutama ei ole sundinud.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Movistar »

Ei olegi mingeid üleliigseid seadmeid vaja. Ka pilte pole vaja teha. Pildistamine on ammu ajale jalgu jäänud.
Metsa pole plagusid vaja viia ja ära tuua ning nende kadumist pole vaja karta.
Si jaamasid on vaja ainult stardis ja finisis ning kiipi ei pea autosse plommima ja selle sõlme jooksva nööriga jebima.
Tegelikult pole ka SI jaamasid vaja kui asendada need kohtuniku ja kellaga .
Kuidas kontrollida võistleja liikumist etteantud trassi järgi ? Lihtne. Korraldaja rendib sulle trackeri. See aga ei pruugi töötada nii nagu su arvuti GPS ja selleks on mõistlik kasutada korraldaja trackerit oma arvuti GPS-na.
Nii on üles ehitatud Ladoga.
Toimib.
Ei mingeid äppe,ei ühtegi pilti. Virtuaalsed punktid metsas ja kontrollitakse nende läbimist etteantud raadiuse järgi.

Variante on palju.See on ainult 1 neist.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas asko4x4 »

Me aitame korraldada Saaremaal üht turismiüritust mille peategelane on samuti Navicup. Seal on samuti punktid (peamiselt vaatamisväärsused ja põnevad kohad) ja lisatud on ka väike võistlusmoment kuna Navicup võimaldab ka automaatset tulemuste tabelit, kuid kontrollpunktide läbimist ei kontrollita seal mitte pildistamisega, vaid automaatselt. Mingi punkti teatud raadiusesse jõudmisel loeb Navicup võistleja automaatselt seal punktiks käinuks, ehk tekib sama kinnitus nagu oleks seal pilt tehtud ja punkt on automaatselt ka tulemuste tabelis läbituks märgitud. Lisaks on seal üritusel ka veel küsimused-vastused ja muud sellist tilulilu, kuid põhimõtteliselt oleks see midagi sarnast nagu Movistar kirjutas Ladoga kohta. Need samad punktid ongi virtuaalsed punktid, mille võib korraldaja isegi ilma kohale minemata lihtsalt kaardi järgi maha märkida ja süsteemi laadida. Täpselt sama moodi nagu Ladogal saab ka Navicupiga võistleja tracki järgi tuvastada kas tema liikumisteekond on õige nagu võistluste korraldaja nõudnud on. Seni kasutatavad trackerid on kõik ühefunktsionaalsed äpid, seda siis kas androidi baasil odavale mobiilile ehitatud või juba riisvarasse ehitatuna. Olen ka ise riistvaralisi trackereid maale toonud. Ühesõnaga, meil oleks võimalik korraldada Navicupiga täpselt samasugune võistlus nagu Ladogal, tehniliselt isegi parem, kus ei ole mingit pildistamist. Sellisel võistlusel ei ole oluline sinna virtuaalsesse punkti jõudmine 1 meetri täpsusega, vaid raadius võib olla palju suure.
Probleemiks on ainult siin see, et meil ei ole võimalik igat võistlust korraldada kui tracki sõitmise võistlust. Ja ausaltöelda oleks see ka üsna üheülbaline kui kõik võistlused oleks ainult tracki võistlused. Punkti automaatset tuvastust aga täpsusorienteerumivõistlustel kasutada ei ole võimalik, sest GPS, Glonasi jne satelliidisüsteemid ei võimalda isegi lageda taeva all paremat täpsust kui 3 meetrit, rääkimata metsatingimustes ca 10-15 meetrit. Sellistes tingimustes, kus kontrollpunkt asub 2 meetrise künka otsas, ei ole kontrollpunktist 15 meetrise raadiusega GPSi tolerants aksepteeritav. Sellistel puhkudel tuleb kõne alla vaid pildistamine või lähikontakti seadmed.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Movistar »

Kogu selle jutu juures unustad sa ühe pisiasja. Telefoni on põhimõtteliselt võimatu plommida auto külge.
Tracker plommitakse auto külge sest vastasel juhul võib iga mees sellega raja lihtsalt läbi jalutada ja see võib olla kiirem kui autoga liikumine.
Garmini Tracker on täiesti veekindel ja 2 patareiga venitas vabalt kuni 2 võistluspäeva läbi. Patareide vahetamine on võistleja kohustus. Ei mingit laadimist ega tühjaks saanud akut ega k*ppi juhtmetega.
Punkti võtmine trackeriga võib toimuda samuti nagu pildistamine.Vabas järjekorras,seotud järjekorras või misiganes järjekorras.
Virtuaalseid punkte saab metsa panna niipalju kui vaja , kui peaks tunduma,et ilma pildistamiseta läheb liiga kiirelt kui raadius on suur .
Aga nagu ma ütlesin siis see on 1 võimalus. Võistlusi toimub igalpool ja kõigilt tuleb noppida parimad ideed ja panna need kokku. Siis saab midagi ägedat.
Punnitada ja pressida kuidas saab uutmoodi pilte teha...........no ei ole mitte midagi ägedat selles.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas LauriJ »

Ma olen muidu igati uuenduste poolt. Muidu poleks Suvesõidul seda asja uuesti proovinud (kuigi saaremaal läks parajalt nässu sellepärast meie võistlus).
Aga nagu alguses kirjutasin, siis tegi see programm meie elu päris palju raskemaks. Pidime paar korda tagasi eelmisse punkti sõitma (Sudiste katsel pole see just kõige toredam üritus, samuti Piska). Naistevallal oli ühel tahvlil 2 punktinumbrit. Kuidas me sellega tegutseme? Teeme ühe pildi ära ja kohe kirjutame teise pildi üle? Lisaks siiamaani on meie pildid kohtunike poolt valesti hinnatud (kuigi teistel klassidel samade pildistamisevõtete korral punkt õigeks loetud. Või siis punktil ja tahvlil on erinevus olnud (tr1 ja vaba sellega punkti kirja saanud aga meil on ikka punane). Seetõttu saime katsel kolmanda koha asemel viimase koha - ajan selle täiesti hetkel Navicupi süüks, sest teised tegid pilti ja said punkti loetud - meie mitte.
Siis järgmiseks, ma ei tea, kas kasutame valesti seda äppi aga meil ta küll ei näita, et mingi punkti pilt on kohtunike poolt mitte arvestatud (vähemalt mitte normaalse aja jooksul, kui me veel katsel oleme ja finishi piiksu pole teinud).

Positiivse kohapealt meeldis mulle ka kasutada telefoni punkti leidmiseks metsas. Aga näiteks reedesel Piska katsel tavalise mitte veekindla telefoniga punkte otsida oleks olnud päris kehva (õnneks said telefonid juba ennem vett).

Üldiselt ma veel seda täitsa maha ei kannaks aga arenguruumi on veel palju, et hetkel ma mõnda võistlust "katsetamiseks" sõita ei tahaks.
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas asko4x4 »

Selles mõttes olen nõus, et tavalist telefoni masina külge kinnitada väga ei saa, kuid seegi poleks võimatu, kõikidel telefonidel on vist olemas ühes nurgas nööriaas :). Kuid kas kas meie võistlustel ka trackivõistlustel on kusagil ühtegi trackerit masina külge kinnitatud? Ilmselt Ladogal seda tehakse.
Kui see 5.- eurine India androidikas ikka lõpuks välja tuleb, siis kruvime kõikidele masinatele selle trackeriks külge ja ei nõua isegi tagatisraha kui sellega midagi juhtuma peaks :)
Eks me siin üritagi punnitada ka midagi uut, midagi peale pildistamise, seepärast ka see automaatne punkti tuvastus, kuid mingit mõtet ei ole teha võistlust kus põnevuse saavutamiseks peaks ronima pisikese künka otsa ja kus GPS trackeriga asukoha tuvastamine loeb punktis käinuks ka masina, mis asub sellest künkast 10 meetrit eemal asfaltteel. GPS asukoha tuvastus täpsusorienteerumisel ei ole võimali. Meil ei ole lihtsalt piisavalt sellist maastikku kus rabad on piiritud ja mäed suured, kus tõesti ei määra 15 meetrit eksimus virtuaalse punkti asukohast mitte midagi.
Seni kuni ei ole paremat lahendust lähikontakti tuvastamiseks, punnitame me pildistamist edasi ja püüame selles ka piisavalt ägedust leida. Ja ise ürituse korraldajana olen ka ise avatud igasugustele uutele ideedele.

To LauriJ.
Navicup ei olnud tõesti arvestanud sellega, et ühel koordinaadil võib olla kaks punkti. See oli meie kui Navicupi arendajate ja Suvesõidu korraldajate infovahetuse jama. Kirjutasin sellest ka ühes varasemas postituses. Vabandame, see oli ilmselt meie mõlemapoolne möödapanek. Samas lubas korraldaja, et kui näitate pildi telefonis ette, siis läheb see ka arvesse.
Piltide valeks lugemist nägin ka mina. Neid pilte hindas Suvesõidu meeskonnas olnud Lätlane, kes ka meie üsna mitu punkti "punaseks" hindas. Esiteks ei lugenud ta klaasil olevat lisavõistlusnumbrit pildil õigeks ja märkis selle punaseks. Lisaks oli millegi pärast üks täiesti tavaline masinaga pilt hinnatud 1 punkti väärtusega, nagu oleks see jala võetud. Ilmselt tahtis ta kohtunikuna Navicupi testida kuid ei olnud meie reeglitega 100% kursis. Ei ole kuidagi Navicupiga seotud probleem. Meie saime igatahes neile probleemidele viidates kõik punased uuesti roheliseks.
Kui punktil ja tahvlil oli erinevus, siis saab kohtunik käsitsi punkti ära muuta ja selline pilt oleks tulnud aktsepteerida. Ei ole Navicupiga seotud probleem, vaid pigem korraldusliku poole pealt mingi segadus.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas totu »

Kuidagi väga punnitamiseks kisub? Enamus paistab offroadandroidi vastu olevat, las siis jääb. Kui paari aastaga Saaresafari turistid süsteemi läbi testivad ja 5 eurone android osutub töökindlaks, kannatab uuesti proovida, seniks võiks teema maha võtta? Täna on alla 200eur telefonid valdavalt kiikse täis. Ei ole reegel aga selline mulje on jäänud. Lisaks ajafaktor, paari aastaga tekivad süsteemi mingid kalad, helistamist väga ei seega aga võistlustulemuse arvestamisel võivad heale sõitmisele vee peale tõmmata. Android on suurepärane HOBIPROGRAMM, lõustaraamatus enekaid imetleda, selleks vägagi hea aga sellega võiks piirduda. Millegipärast jookseb nt. Igo WinCE peal suurepäraselt, androidi peal suudab aga aegajalt pange panna. Pildistamine on täiesti omaette teema, poriste kätega, puuteekraaniga ja tibatillukese läätsega öises metsas, aurava mootori juures söödav pilt saada on ulme.
Kogu see teema on suuresti tõestamine, miks keegi ei taha seda toodet osta. Mitteostmist ei ole vaja põhjendada.
Tehtud, mõeldud.
sepi
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 11, 2016 9:43 am

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas sepi »

Olen eelmise härraga suuresti nõus, et tõestada pole vaja. Vaba valik- kohustust pole. Asi tehtagu valmis ja siis on nendele palju rõõmu kes seda kasulikuks peab. Tark mees saab niigi asjadest aru ja teeb oma valikud ise. Navicupi puututav torm on veeklaasis ennem lahti läinud kui õige aeg käes ja kohati ikka liiga lapsikult. Tundub, et arglikud proffessionaalid siin kardavad, et nende töövahendid keelatakse ära ja kohustatakse mänguasjaga tööd tegema? Julgemad sõitjad on rahulikud ja ei nuta. Sõnakasutusest ning viisakusest ma ei räägigi aga siin pole tegemist enam vabades valikutes vaid koduses kasvatuses. Mõne mehe maneeride pärast on mul häbi aga samas noorusega kaasneb rumalus ja eks aeg näitab...

Rohkem sallivust, mehed ning muretsema ei pea ennem kui mure käes.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Movistar »

Et siis kui on juba kohustuslikuks tehtud,siis on paras aeg vaidlema hakata ?
Siis on rong läinud ja juba hilja ning need kellele see ei meeldi, need neid sõite enam ei sõida kus on see kohustuslik . Täna veel pole hilja.
Kui see toode jääb vabatahtlikuse alusel toimivaks ja vanaviisi saab edaspidi ka ,siis polegi midagi rohkem arutada.
Ilmselgelt ei ole mingid turistid need õiged dikteerima kuidas me sõitma peame .
Las iga mees jääb oma liistude juurde.
HM Racing Team
sepi
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 11, 2016 9:43 am

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas sepi »

:) Kraaps ja kummardus ilusa kommentaari eest mehele kes on välismaal käinud ning teab kuidas asjad käivad ning lohutan , et härraks saadakse mitte ei sünnita - staaritsemine ei vii kuhugi. :)
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas indreq »

Kas mulle tundub või on siin "enamus" juba tuvastatud paari hääleka kodaniku põhjal kes lihtsalt viitsivad foorumis palju aega veeta? Minu arust on Asko argumendid asjalikud ja mina isiklikult kavatsen Navicupi ka edaspidi kasutada. Ma loodan et see mõlema platvormi kasutamise võimalus säilib veel mõnda aega ja eks siis elu näitab kuidas asjad arenema hakkavad.
Kasutaja avatar
Andooria
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: N Juun 16, 2016 9:37 am

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Andooria »

Olen lugenud eelmiseid postitusi ja silma jääb et ühed ja samad isikud kommenteerivad. Tekkis küsimus, kas rohkem 4x4 foorumi kasutajaid polegi?
Ise olen foorumit jälginud aastaid aga kasutajaks registreerusin alles Saarekolli järel. Aga nagu näha, need, kellel võistlus hästi läks ja NaviCupiga muresid ei olnud- need ka foorumites sõna ei võta eriti. Küsiks ka et kas siin NaviCupi-i kritiseerijad enne Saarekolli antud lahendust testida viitsisid ja tagasiseda andsid?

Osalesin Saarekollil Turistina ja nüüd ka siis Suurel maasturite suvesõidul seiklejana. Kaart ja Navicup toimis. Võetud punktid muutsid värvi- see tegi elu väga palju lihtsamaks ja kui kohtunike poolt oleks mõni pilt mittearvestatud, siis oleksime saanud minna kohe ja pildi uuesti teha. Pimedas kasutasime pealampi. Joon orjenteerumist tegime me kõik esmakordselt ja väga meeldis. Kiirust ületada ei saanud, kuna NaviCup andis kiiruse ületamisest kohe märku.

Suured tänusõnad korraldajatele.
Viimati muutis Andooria, T Juul 12, 2016 5:51 pm, muudetud 1 kord kokku.
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas indreq »

Noh kui sõna võtmise õiguse annab regamise kuupäev, siis mina olen siin kauem regatud olnud kui keegi teine seni selles teemas sõna võtnud. :bg
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arutelu Navicupi teemal

Postitus Postitas Movistar »

Häälekamad ei räägi ainult enda eest vaid kõigi nende, kellele see teema vastukarva käib ja kes sellega sellisel kujul nõus pole .
Paljud väga pikka aega võistlejad ei oma isegi kasutajat foorumis.
Kõrvaltvaatajale võib jääda tõesti mulje,et ainult mulle ja Praksile see teema ei istu .
Ei ole see asi päris nii.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Elektrooniline navigeerimine, IT ja side”