Lallari valimine?

Mured, mõtteavaldused ja ideed seoses erinevate elektroonilise navigeerimise vahenditega - GPS, PC (ok Mac ka), PDA, erinevad tarkvaralahendused jms. Samuti võib siia postitada ka teemasid mis puudutavad erinevaid metsaskasutatavaid sidevahendeid (VHF, UHF, PMR, CB jm.). Oodatud EI OLE teemad oma kraami kiitmiseks ärilisel eesmärgil!

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Martinsr
Fitting 38"
Postitusi: 271
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:20 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas Martinsr »

beginner kirjutas:Täna käisin uuesti poes ja mingi teine noor kutt ütles, et ML145 PL ei saagi häälestada :roll:
Kui asjad auto küljes, äkki on sul võimalik ka minu omad üle vaadata?
Mul on swr olemas jah. Tähtis on sinu autol ligipääs lällari taga olevale antenni pistikule. Ja saab vaadata küll :wink:
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1481
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas beginner »

Lällari paigaldamise kohta paar rumalat küsimust:
Kuskohast tavaliselt lällarile vool võetakse, kui sigaretisüütaja otsikut pole või ei taha kasutada, sest sinna vaja muudki pista?
Kuskohast takjapaela või pigem natuke laiemat tükki saaks osta? Kinnitaks lällari sellega armatuurile kui metsa minek on ja muul ajal ei hoiaks autos nähtaval kohal.
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1740
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas tyyp07 »

Takjapaela saad näiteks siit:


http://trixel.ee/liimitavad-takjapaelad/
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1040
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas CaveMan »

beginner kirjutas:Lällari paigaldamise kohta paar rumalat küsimust:
Kuskohast tavaliselt lällarile vool võetakse, kui sigaretisüütaja otsikut pole või ei taha kasutada, sest sinna vaja muudki pista?
Kuskohast takjapaela või pigem natuke laiemat tükki saaks osta? Kinnitaks lällari sellega armatuurile kui metsa minek on ja muul ajal ei hoiaks autos nähtaval kohal.
Võta sealt kust meeldib ja mis lähemale jääb. Kuna mina paigaldasin raadio alla, siis võtsin samast kust raadio võtab. Siis tuleb vool peale ka samamoodi nagu raadiole, kui võti esimesse asendisse keerata.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1740
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas tyyp07 »

CaveMan kirjutas:
beginner kirjutas:Lällari paigaldamise kohta paar rumalat küsimust:
Kuskohast tavaliselt lällarile vool võetakse, kui sigaretisüütaja otsikut pole või ei taha kasutada, sest sinna vaja muudki pista?
Kuskohast takjapaela või pigem natuke laiemat tükki saaks osta? Kinnitaks lällari sellega armatuurile kui metsa minek on ja muul ajal ei hoiaks autos nähtaval kohal.
Võta sealt kust meeldib ja mis lähemale jääb. Kuna mina paigaldasin raadio alla, siis võtsin samast kust raadio võtab. Siis tuleb vool peale ka samamoodi nagu raadiole, kui võti esimesse asendisse keerata.
Eraldi kaitsme võiks ikka vahele panna.
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1040
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas CaveMan »

tyyp07 kirjutas: Eraldi kaitsme võiks ikka vahele panna.
See tundus isegi liiga elementaarne ja sellepärast jäi tõesti mainimata. Kui jaam poest ostetud, siis sellel see isegi kaasas. Aga kui on sigaretisüütaja otsaga, siis vist tuleb eraldi panna. Sellel võib kaitse seal otsa sees olla.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
Martinsr
Fitting 38"
Postitusi: 271
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:20 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas Martinsr »

CaveMan kirjutas:See tundus isegi liiga elementaarne ja sellepärast jäi tõesti mainimata. Kui jaam poest ostetud, siis sellel see isegi kaasas. Aga kui on sigaretisüütaja otsaga, siis vist tuleb eraldi panna. Sellel võib kaitse seal otsa sees olla.

Kaitse on jah sinna sig.süt. aukku minevas pistikus.
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
kolks
Fitting 38"
Postitusi: 397
Liitunud: P Jaan 18, 2009 10:01 pm
Asukoht: Laatre, Valgamaa

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas kolks »

Uurige ka Truckpartsi meestelt seda häälestamist. Kui tallinna pool liikusin siis lasin nendel asjadega toimetada ja tehti heaste. Mul oli mitu masinat kus olid lällarid peal ja kõik lasin neil häälestada.
Muidugi on aega ka juba sellest ajast möödas. Äkki ka nüüd lambakorteriks muutunud.
Asukoht oli vanasti betooni tänaval kuusakoski kõrval.

Soovitatav on ka vool tuua otse aku pealt. See muudab asja. Proovitud värk.
See et antenni ei saa häälestada on jama jutt. Seaded lähevad isegi siis paigast ära kui juhe lühemaks teha, antenni asukoht muuta j.n.e.
Nissan Patrol 3,0 118 kw
BMW X5 160kw+
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas pimeroolis »

tarmo kirjutas:Käisin Tehnoturus häälestamas. Selgus, et minu antenni ei olegi võimalik häälestada kuidagi. Nii on nagu on.
Aga levi on ikka millegipärast maru vilets (u 500+ m vast maanteel). Antenn ja asukoht on selline:

Pilt

Ehk siis kabiini taga kasti servas.
Kindlasti saaks (veidi?) paremaks, kui paneks antenni keset katust, aga millegipärast ei usu, et see kordi paremaks teeks asja.

Eelmisel masinal oli sama antenn sama koha peal, ainult lällar oli teine ning levi oli kordades parem...
Ei saa aru.
Khm. Segaks nüüd ka seda suppi natuke. Alustaks põhitõdedega. LA... vaadake ostes teh. näitajate otsa. Praeguste oiroopa :floff seaduste järgi ei tohi LA väljundvõimsus AM modulatsioonis olla üle 1W ja ka Tehnoturg on seadusekuulelik ettevõte. FM modulatsioonis 4W lubatud. Reeglina kasutusel aga just see AM pool ja see õnnetu 1W väljundit annab ka parima antenniga kuuluvuse ehk sellise 500m ja natuke. Leiab ka AM 4W võimsusega aparaate kui natuke otsida ja osadel Presidentidel on võimalik võimsuse häälestust lihtsate vahenditega muuta. Ilmselt Tehnoturg keeldub seda tegemast viidates seadusele, noh muidugi oleneb kuidas asjale läheneda ja kellega rääkida. Ega seda asja ei pea seal firma ruumides tegema võib ju meistriga kokku leppida näiteks. Ehk proovige leida selline aparaat mis ka AM-is 4W välja hõikab. Või kasutage FM-i millega kuuluvus pikeneb seoses modulatsiooniga juba. Noh sellele lisandub muidugi see häiriv sahin. Järgmine asi, TOIDE. Sigaretisüütajast pistikuga võetud toide... Noh tavaline asi, et korraliku kontakti saamine põhimõtteliselt võimatu suht ebamääraste pistikute pärast. Igatsugune loksumine pesas kutsub esile ebamäärase pinge kõikumise ja sellega kaasneb tugev häireväli(mida teised kuulevad), mis võimendub antennis. Eelkõneleja juba mainis, toide otse akult, korralike ühendustega, läbi kaitsme muidugi, mis reeglina LA toitejuhtmes juba olemas. Kui on vaja LA-d vahepeal eemaldad, siis sinna võiks mingi asjaliku pistiku aretada. Hea oleks kui oleks selline "koodiga" noh mida oleks võimalik ainult üht moodi ühendada. Ei ajaks polaarsust kogemata segamini. Siis ANTENN, mis üks põhiasi. Pildil olevat antenni korralikult häälde saada ilmselt võimatu just asukoha pärast. Esiteks puudub toetav peegelpind, mida antud antenn tööks vajab, peaks olema mingi tükk metallist tasapinda piltlikult öeldes. Ja siin ei aita ka väljundvõimsuse tõstmine nn "rusikaga"(võimendiga), tekib lihtsalt tugev moonutus. Ehk proovige siiski saada antenn katusele, kapotile, pagasnikuluugile. Kui tegemist plastalusega, näiteks pickupi koormakate või gondel. Siia on võimalik tekitada peegelpinda. Ilmselt suurema metallplaadi lisamine tülikas. Aga saab tõmmata katte sisepinnale traatidest nn kiired. Heal juhul piisab juba tavalisest ristist, mille ristumiskohal on antenn. Muidugi sellise asja tegemine on siiski natuke katsetamise asi. Aga mõningase pusimisega saab antenni suht korralikult häälde. Pildil näha ka teine viga ehk antennivardaga paralleelselt on kabiini metallist nurk, mis jällegi kutsub antennis esile moonutuse ja täpne häälestus suht võimatu. Selliseid muresid tuleb ette ka praegustes kõrgete kabiinidega veoautodes, kus pika antenni saamine katusel ei ole võimalik ja see asendatakse kuhugi kabiini külje peale. Antenni valikul siiski kehtib selles sagedusalas see pikema antenni eelis. Aga metsa liikudes tuleks arvestada, et antennil oleks see dubleeritud vedrujalg, mis sellel pildil ka näha. See hoiab oluliselt antenni jalga. Kuigi tundub et on teraspiisk ja vedrutab hästi. Siiski metsas hoolimatult kihutades ja antenniga halastamatult oksi pekstes annab antennijalg mingil hetkel järgi ja võib olla et ei ole remonditav. Samas antenni tugevalt kallutades aetakse segamini antenni polarisatsioon ja häälestus, nii et jällegi halveneb saate poole võimsus. Siin peakski proovima leida kompromissi. 2m antennipiisk või sama võimsust võimaldav nn lühenduspooliga ja tunduvalt lühem antennipiisk. Iseenesest see ML145 antenn väga heade tehniliste näitajatega ja hea häälestuse juures ideaalse kuuluvusega, soovitan. Antenni häälestamine aga juba eraldi teema. Siia on natuke keeruline lihtsat retsepti anda isegi kui seisva laine SWR mõõtja olemas. Noh reeglina uuena ostetud antennidel miskine tehase eelhäälestus olemas, mis aga tehtud ideaaltingimusi arvestades, peegelpinnad olemas. Ja antenni ei peaks hakkama mingitel põhjustel lühemaks lõikama. Kui midagi valesti läheb, siis pikaks tegemine raskem asi. Tuleb veenduda, et kõik muu osa maandused ja juhtmed, pistiku ühendus korrektselt tehtud. Pistiku soovitan otsa joota, siis ei teki ühendushäireid nii lihtsalt. Ka antenni juhet ei peaks "sobivaks" lõikama. Kriitiline pikkus on 1.70m Kui lühem, siis võib häälestamine olla raskendatud. Ja kui vaja juhet kuhugi kitsamasse kohta sobitada siis peaks ülejäägi selliste võimalikult suurte lenkidena laotama. Mitte mingil juhul ei tohi keerata sellisesse rusika suurusesse punti. Sellega tekitatakse nn induktiivpool mis segab häälestust ja vähendab antennini jõudvat saatevõimsust.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Kasutaja avatar
Martinsr
Fitting 38"
Postitusi: 271
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:20 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas Martinsr »

Siia on natuke keeruline lihtsat retsepti anda isegi kui seisva laine SWR mõõtja olemas. Noh reeglina uuena ostetud antennidel miskine tehase eelhäälestus olemas, mis aga tehtud ideaaltingimusi arvestades, peegelpinnad olemas. Ja antenni ei peaks hakkama mingitel põhjustel lühemaks lõikama. Kui midagi valesti läheb, siis pikaks tegemine raskem asi. Tuleb veenduda, et kõik muu osa maandused ja juhtmed, pistiku ühendus korrektselt tehtud. Pistiku soovitan otsa joota, siis ei teki ühendushäireid nii lihtsalt.

Siiski antenni poolsed otsad jah joodetakse, Lällarisse minev antenni ots 99,9 protsenti ei joodeta. Lühemaks tegemine on kohati vajalik. Ja selle saab SWR-iga mõõtes ja varda liigutamisest teada. Pikendamine pole keeruline protsess samuti, ots keermestatakse hülss ja teine pikendav ots otsa. Minu auto antenn läks häälde lõikamise (jupp maha) teel.
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas tarmo »

Kuna vahepeal sai autole kastikate peale, siis antenn kolis ära katusele, mis omakorda parandas levi.
Peenhäälestus sai eile tehtud kasutaja kapu (Kaspar) abiga - tänud, kuuldavus läks tunduvalt paremaks küll. Enne seda veel aitäh ka kasutajale Martinsr, kellega üritasime eelmise konfi puhul (kui antenn oli kasti serva küljes) levi parandada.

Nii heaks levi ei läinud, nagu oli eelmise raadioga (President George), mis tõenäoliselt ongi tundlikum, aga paremaks läks küll. Praegune siis President Harry III.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas pimeroolis »

Tere, teema natuke vananend juba. Aga saiks sa siis selle korralikult toimima. Eks ta muidugi vahe nendel jaamadel olemas vana oli sul nn klassika ehk õige jaam. 4 W saatevõimsusega ja hea tundlikusega. Harry 3 aga juba miskine digidigi.... Kui antenni häälestasite, millise tulemuse saite seisva laine kohalt. Kui palju mõõduriist väljundvõimsust näitas. Sellele jaamal need eelhäälestatud standardid. Peaksid kasutama itaalia ( I täht displeil kanali nr taga) või hispaania (E täht) Siin miskine tabel mis seda käsitleb http://www.cbradio.nl/president/preside ... review.htm hollandikeelne aga kasuta tõlke abi. Seda jaama peaks saama muuta ka multikanali nn vene süsteemi peale. Mis muudab selle jaama 120 kanaliseks ja peaks ka selle jaama saatevõimsust tõstma. Selle hollandi lk peal kerge õpetus olemas, selline väike pildike. Kliki see suuremaks. Noh kas neid muid 119 kanalit vaja on kui just amatöör ei ole. Aga kogemuse põhjal kipub tegelikuses võimsus jääma hea antenni häälestuse puhul sinna 3W kanti AM modulatsioonis. Unustasin ennist mainimast, et seisva laine(antenni) häälestus tehakse alati FM modulatsioonis. Ja võrreldakse 1 kanalit ja 40 kanalit, kui need peaegu võrdseks saab on pill hääles. Noh kui see ei õnnestu siis võib ju ka selle nn oma kanali häälde ajada...
Aga tahaks ka "Martinsr" ilt teada miks LA sse minevat antenni pistiku otsa ei joodeta? Paljud on samal seisukohal.... :?:
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Kasutaja avatar
vanapagan
Fitting 38"
Postitusi: 265
Liitunud: N Nov 08, 2007 2:12 pm
Asukoht: Elva

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas vanapagan »

Huvitav millest selline arvamus et FM-is peaks alati antenni häälestama.
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas pimeroolis »

No räägin oma kogemusi, nagu juba mainisin. Ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Kui olen midagi valesti väljendand parandage. FM il häälestamist pean paremaks ka näiteks selle pärast et FM reeglina 4W väljundiga ja häälestus saab täpsem, vähemalt tänapäeva LA-dega. Muidugi tuleb igal juhula ka AM poolel häälestus kontrollida. Ise joodan kindlasti vähemalt autojaama antennikaabli pistiku otsa. Autos valitsevad selliste seadmete jaoks suht ekstreemsed ja suurtes piirides muutuvad olud. Kuivus vaheldub niiskusega ja temperatuuride kõikumine ka sinna juurde. Jootmata pistikud on hakand aja jooksul oksüdeeruma, mis väljendub igatsugu häirete lisandumisega nii vastuvõtu kui ka saate poolel. Häälestuse kadumine ja lõpuks asi enam ei tööta. Ja mis ebameeldivam, et halvasti häälestatud antenniga võib ka jaamale haiget teha.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Kasutaja avatar
Martinsr
Fitting 38"
Postitusi: 271
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:20 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Lallari valimine?

Postitus Postitas Martinsr »

Nuu, mul pigem on probleemid olnud just joodetud lällari pistikutega. Kuna on joodise tagant ant. juhtme kiud lahti
murdnud, puudutab just rohkem masinaid mis käivad raskematel maastikutel, kruusateed ja offroad ja sellised kus vibratsioon tugev. Kui ei jooda siis ta ka kiud lahti ei murdu. Põhimõtteliselt sellised tava teedel liikuvatel pillidel, pole vahet, joota või mitte.
Mina pole jootnud neid, enda masinal 6 aasta sama jootmata cb ant. pistik,(liiklen enamjaolt siiski raskemal maastikul) huvi prst just vaatasin, ei oksudeeru seal midagi ja kiud puruks pole ja kõik ok.
Enda autol häälestasin AM-i peal. ( mul on nii AM kui FM 4w-sed) FM-i sagedusi ei kasuta. Juba selles valguses on mul ta reguleeritud Am-i peal. Kuigi jah tegelt Saate ja vastuvõtu kvaliteet on FM-is kõvasti paremad kui AM-is, puudub ka nö. taga kahin otsene ja SQ vajadus (fm-is).
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
Vasta

Mine “Elektrooniline navigeerimine, IT ja side”