Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

karburaator kirjutas:
N Veebr 09, 2023 7:17 pm
Nõustun eelkõnelejatega, offroadi sõitjate ja huviliste arv on vähenenud suuresti tänu sellele, et puudub adekvaatne reklaa. Seal juures ei mõtle ma reklaam raadios ja teles vaid pigem sotsiaalmeedias. Teistel autospordi aladel on Eestis olemas youtuuberid jne. Offroadi puhul see aga puudub. Oleme omalt poolt püüdnud ala populariseerida ja reklaamida facebooki / TikTiok / Instagrammi kontodega. Kus oleme näidanud oma TR3 auto ehitust. Selle kohta oleme saanud ka "vanematelt olijatelt" huvitavat tagasisidet siin kohal tsiteerin: "Nad juba sõidavad oma meeletu tähelepanuvajadusega võidu". Sellise suhtumisega "vanade olijate" poolt tuleb arvatavasti tõesti meeletult uusi sõitjad ja huvilisi peale.

Tahaksin välja tuua ka teise asjaolu mis inimestel motivatsiooni maha tõmbab. TR3 auto ehitamisest on jäetud mulje nagu see oleks kosmose lend. Inmeste seas levivad ebareaalsed jutud summadest mida peab auto ehitamiseks maksma (välja arvatud juhul kui sul on 10 pöialt). Ehk siis ise ehitades ei ole vaja sadu tuhandeid välja käia, et saada normaalset võistlusautot. Samuti on auto ehituseks kuluvad tunnid arvatavasti korrutatud Tambovi konstandiga, et saada kõiki ümberkaudsed inimsesed AHHetama.
Kõige targem ja kogenum mittekordagisõitnud tikktokker on oma sõna öelnud :lol:
Sa pole elus ühtegi sõitvat autot ehitanud aga juba teab mis on aeg ja mis on kulu.Ja tähelepanuvajaduse kohta on kõik õieti öeldud.
Mingit suvalist ämbrit või kokkupraetud toruhunnikut ära võrdluseks too. Viimasest finisini on veel väga väga pikk tee .
Viisakas oleks enne muneda ja siis kaagutada aga tänapäeva trend on risti vastupidi.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
karburaator
Fitting 38"
Postitusi: 317
Liitunud: L Apr 07, 2007 9:30 pm

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas karburaator »

Movistar kirjutas:
N Veebr 09, 2023 9:26 pm
karburaator kirjutas:
N Veebr 09, 2023 7:17 pm
Nõustun eelkõnelejatega, offroadi sõitjate ja huviliste arv on vähenenud suuresti tänu sellele, et puudub adekvaatne reklaa. Seal juures ei mõtle ma reklaam raadios ja teles vaid pigem sotsiaalmeedias. Teistel autospordi aladel on Eestis olemas youtuuberid jne. Offroadi puhul see aga puudub. Oleme omalt poolt püüdnud ala populariseerida ja reklaamida facebooki / TikTiok / Instagrammi kontodega. Kus oleme näidanud oma TR3 auto ehitust. Selle kohta oleme saanud ka "vanematelt olijatelt" huvitavat tagasisidet siin kohal tsiteerin: "Nad juba sõidavad oma meeletu tähelepanuvajadusega võidu". Sellise suhtumisega "vanade olijate" poolt tuleb arvatavasti tõesti meeletult uusi sõitjad ja huvilisi peale.

Tahaksin välja tuua ka teise asjaolu mis inimestel motivatsiooni maha tõmbab. TR3 auto ehitamisest on jäetud mulje nagu see oleks kosmose lend. Inmeste seas levivad ebareaalsed jutud summadest mida peab auto ehitamiseks maksma (välja arvatud juhul kui sul on 10 pöialt). Ehk siis ise ehitades ei ole vaja sadu tuhandeid välja käia, et saada normaalset võistlusautot. Samuti on auto ehituseks kuluvad tunnid arvatavasti korrutatud Tambovi konstandiga, et saada kõiki ümberkaudsed inimsesed AHHetama.
Kõige targem ja kogenum mittekordagisõitnud tikktokker on oma sõna öelnud :lol:
Sa pole elus ühtegi sõitvat autot ehitanud aga juba teab mis on aeg ja mis on kulu.Ja tähelepanuvajaduse kohta on kõik õieti öeldud.
Mingit suvalist ämbrit või kokkupraetud toruhunnikut ära võrdluseks too. Viimasest finisini on veel väga väga pikk tee .
Viisakas oleks enne muneda ja siis kaagutada aga tänapäeva trend on risti vastupidi.
Tänan stiilinäite eest :D
Tegelen offroadi autode vedrustuste analüüsi ja projekteerimisega.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

Kui autot ehitada nagu sotsiaalabi projekti, kus teiste aastatepikkused tootearendused ja kulukad katsetused pannakse tasuta oma ideeks,mutritele korraldatakse riigihanget ja toru juppi käiakse küla pealt küsimas siis võib tõesti mõne euri kokku hoida kui see on määrav.
Pole ükski auto ideest teostuseni üle aasta aega võtnud.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas uputaja »

Okei daamed.

Minu mõte on sehuke- Kus te sõidate? Mõelge parem nii.... Korraldage üks võistlus, leidke maa, kooskõlastage, tehke rada, tehke rada ringi, peldikud, toitlustus, mandaat, auhinnad, asjaajamised, oma aeg. Pärast mingit sekundite pooleks jagamised, mingi jura.

Hoopis korraldajate peale peale peab mõtlema!

Ja need toruraamil ämbrid, kes halavad, et kõik on nii porine ja tahaks kiiret sõitu teha, peaks pudrumulgud kinni hoidma, teite pilli järgi tantsides ongi rasked autod kuurinurka vedelema jäänud.


Aamen ja ämber sitta lendas ventikasse :mrgreen:

PS: Vanakooli ohvrood ongi surnud. Tatid, kes täna on ulldu fabrikaaatorid ja wanabee lukutatud offrooderid, hui saavad sellest aru. See, mis oli, ei tule enam iial tagasi.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas totu »

Jällegi, kui on TV (kasvõi sopasaade) ja trükipress (kasvõi kollane ja sotsmeediast) kohal, küll on ka korraldajaid ja on ka sõitjaid. Ise me end ära ei majanda ja sponsor tahab, et tema kleebis masside ette jõuaks. Kui pikk, lai ja kallis on auto, millele see kleebitud on, ei olegi nii tähtis.
Kunagi sai arendatud mõtet, et alamkomiteel võiks oma pressiesindaja olla, kes asja promoks- liiva jooksis see idee. Kui sinirohekollased asjast räägivad, ujub ennekõike s..t pinnale, kui seda teeb inimene, kes asjast midagi teab, on seda isegi loodussäästlikult võimalik näidata. Suures plaanis nii ongi. Kindlasti on kontrollitud sõiduk, kontrollitud rajal palju keskkonnasõbralikum kui isetekkeline (tihti õllene ja ohtra plastprügiga relvastatud) seltskond ürglooduses.
Vaielge edasi.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

Orienteerumise jaoks on igasugune avalik reklaam üdini halb.
Ei tohi jagada ei alasid kus sõidetakse ega ka lives jälgitavaid trackinguid.Pigem peabki see käima peidus ja salaja.
Korraldajad on selle eest mitte üks kord vastu näppe saanud,sest alati leidub keegi kes sõidab seal kus ei või ja alati leidub mingi paduroheline,kes selle tracki all mingi kaitsealuse oblika avastab.
See on palju hullem kui mingid sekundit sirgeks vaidlevad kodanikud peale võistlust.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas totu »

Movistar kirjutas:
N Veebr 09, 2023 11:24 pm
Orienteerumise jaoks on igasugune avalik reklaam üdini halb.
Ei tohi jagada ei alasid kus sõidetakse ega ka lives jälgitavaid trackinguid.Pigem peabki see käima peidus ja salaja.
Korraldajad on selle eest mitte üks kord vastu näppe saanud,sest alati leidub keegi kes sõidab seal kus ei või ja alati leidub mingi paduroheline,kes selle tracki all mingi kaitsealuse oblika avastab.
See on palju hullem kui mingid sekundit sirgeks vaidlevad kodanikud peale võistlust.
Kui rahvale NÄIDATA, mida me teeme, peaks see näitaja ka teadma, millise koha peal on vaja näpp objektiivi ette panna.
Kui keegi midagi ei näita, tulevad kõikvõimalikud aktivistid ja pessimistid VAATAMA, mida need nohikud seal metsas salaja asjatavad ja siis ujub (tiritakse) esimesena just fekaal pinnale.
Nt. kui rallit ei kajastataks meedias, teaksime me kõik, millist kahju ja ebamugavust see põhjustab kogukondadele, kui palju need üritused lõhuvad teid, häirivad floorat ja faunat, milline mürareostus sellega kaasneb, kui suur on kõigi nende laagrite teisaldamise ökoloogiline jalajälg, kuidas nendel üritustel ignoreeritakse massiliselt ohutus- ja liiklusreegleid jne. jne. Aga kajastatakse, just seda osa, mida vaja ja rahulolematute hääl kaob, kui tuul kõrbe. Ja veel, milline oli üldsuse suhtumine drifti 10- 15a tagasi ja milline on täna? On mõttekoht?
Täna ei ole võimalik meedia rolli, "ainuõige tõe" kujundamisel, alahinnata.
Ja midagi päevakohast: On tulnud usutavaid teateid, et rootsi ürglooduses, on kogunenud arvestatav seltskond, lärmakate, kiirete ja väga januste autodega, omavahel mõõtu võtma. Murelikuks teeb, et ei peeta kinni kehtivatest liiklusreeglitest ja kiirused võivad ulatuda isegi üle 200km/h, tänases maailmas, kus inimeste ohutus on tõstetud prioriteediks. on see täiesti lubamatu. Lisaks on kogu see tehnikapark lennutatud üle maailma kokku ja seda olukorras, kus meie südametunnistusele pannakse mõni soojamaareisi keskonna jälje tekitamine. Isegi ei tahaks näha millised näevad kohalikud teed välja, peale sellist üritus, väidetavalt sõidetakse täiesti illegaalsete "piikrehvidega" mis kurvides ei lõhu ainult jääd, vaid ka teekatte, paisates selle kümnete meetrite kaugusele loodusse, koos teele kogunenud kummitolmu, õlijääkide ja muu saastega. Kahjuks ei ole, teadaolevalt, korraldatud uuringuid, millise trauma saavad, selle hulluse alasse jäänud, metsloomad ja linnud aga on usutav, et sellise shokiga toimetulemiseks ja normaalse metsaelu jätkamiseks kulub kuid, kui see üldse võimalik on. Lisaks keemiareostus, meie legaalne transport on varustatud kaasaegsete gaaside puhastusseadmetega, käimasolev stiihia on aga rajatud võimsusele ja 100km läbimiseks kulutavad need sõidukid mitukümmend liitrit, väga "kanget" kütust ja mingitest keskkonnanormide täitmisest ei saa siin juttugi olla.
Nii piinlik, kui seda ka tunnistada ei ole, osalevad selles ka eestlased. Häbi, kas nii päästamegi meie planeeti, tulevaste põlvede jaoks.
Kuidas kõlab? Kui see paisata "tühjale kohale", mõjub üsna ärritavalt?
Tehtud, mõeldud.
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas MustVälk »

Igasugu võistlused on keskkonna kahulikud. Mis rohkem mis vähem. ;)
Aga arutlege edasi. Seda on huvitav lugeda! :)
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

Lätis ja Leedus on vanakooli offroad surnud.Lihtsalt kuskil sõita ja selleks luba saada on mission impossible. Rinkasid veel korraldatakse,kuna see on üldjuhul väga piiratud maaalal.
Kahtlustan,et sama juhtub ka siin,varem või hiljem.
Materjali lihtsalt pole enam vabalt kätte saada ja selle saamine on väga vaevarikas.
Poolas on asi veel hullem.Riik keeras kraani lihtsalt kinni igasugusel metsades sõitmisel.
Rookied unistavad ilmselt sellist tüüpi offroadist aga seda pakkudes on kiirelt kadund stardinimekirjadest sest see lõhub ka tugevaima ja kalleima tehnika kiirelt.
https://youtu.be/WbMBFcarYCY
Ma olen ka sellistel ekstreemsustel osalenud aga täna ei taha enam mõeldagi selle peale ja kiirem aga puhtam ongi mõnusam. :wink:
HM Racing Team
madallend
Off Roader Wannabe
Postitusi: 48
Liitunud: T Mär 24, 2009 9:58 pm

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas madallend »

Lihtsalt mõte.
Kui teha tur/tur+ ka ametlikuks lisanduks nimekirja 20+ ekipaazi.
Las kärutavad oma kollidega võidu.Kui seal isu täis siis enamusel järgmine klass vaba.
Suzuki Jimny ,33 mt
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas LauriJ »

Esiteks, kõik targad "virtuaalkorraldajad" - tehke üks võistlus ära ja siis tulge rääkima. Isegi ilma reklaami tegemata saime kohaliku Postimehe esikaanele kui räiged rüüstajad. Lisaks veel KKA ja KKI. Kuigi load olid olemas ja tegelikult kõik hästi.
Teiseks - orienteerumise korraldajad on seda teinud puhtalt fanatismist. Mingit raha sellega ei teeni. Tore kui plussi jääd aga kulutatud aega ja vaeva sellega ei kata. Jällegi kui ei usu, siis palun tehke võistlus - kuulutage oma facebooki lehtedel ja tiktokis. Eelmine aasta Vasalemma etapi korraldaja pani raadiosse jms kohtadesse päris kõvasti reklaami. Üldse näha oli, et kõvasti oli panustatud võistlusesse aga võistlejaid ja pealtvaatajaid oli ikka ülivähe. Ma kardan, et too võistlus lõppes päris sügava auguga eelarves :( . Klaperjaht ehk tuleb plussi aga selle taga on aastakümnete pikkune töö. ÄSSa offroad võib tulla ja näidata siis kuidas teha tuleb - kutsuge soomlased, lätlased jms rahvas kokku, leidke räigelt pappi pritsivad sponsorid ja teenige kasumit - kõigil oleks hea meel. Jutt on kõigil kõva aga tegijaid vähe.

Punase numbri ära võtmine on ka ikka huumor. Sportauto number ei ole ainult TR3 vaid terve Eesti autospordi tänaval liiklevad sõidukid. Ralliautod ennekõike. Võtame nendelt ka kõigilt numbrid ära, kui ei võistle. Hea, et meil üldse selline privileeg on välja võideldud, et saame mingi sitast ja ämbrist kokkukleebitud autodega avalikel teedel võistlusteajal sõita. Ma alakomitee asemel teeks selle SP numbri kättesaamise kõvasti karmimaks. Praegu iga teine auto, kes ülevaatuselt läbi ei saa, võtab omale punase numbri nagu see päästaks midagi. Suures pildis tehase aga alale suur karuteene. Üks hetk jäävad need punase numbriga roikad kellegile hambusse ja on pidu läbi. Mujal Euroopas selliseid kolle ametlikult arvele ei saa, et neile kindlustus jms külge antaks (see tihti üks tingimusi, et Euroopa võistlustel võistelda saaks).

Üldiselt Uputaja jutuga täiesti nõus. Nagu eelnevalt ka ütlesin, kiired TR3 meeskonnad tahtsid GPS-i ja tracki sõitu. Paar aastat sõideti - aga muutus ikka igavaks kuna konkurentsi polnud. Sõidetakse välismaal pigem. Samas aeglasemad kadusid sellega ära, kuna polnud konkurentsis ja uut autot ehitada ei jõudnud/viitsinud. Vaba klassis tulid ET1 autod, tegid kerega autodele 1:0 - võime mingeid erandeid välja tuua aga üldiselt nii oli. TR1 õnneks saavad nüüd ringrajal end välja elada ja tundub, et seal esialgu veel mingi huvi on joonele tulla.

Turisti klass ametlikuks? Mis moodi see käima peaks? See tähendaks jällegi tehnilisi reegleid ja "tänavalegaalseid" autosi. 40" rattaga auto pole tänavalegaalne meil. Korraldaja/alakomitee/EAL peavad seaduseid järgima, kuna kõigil on mingi vastutus. Kui keegi peaks õnnetusse sattuma või veel hullem põhjustama õnnetuse avalikul teel mõnele 3ndale isikule, siis korraldaja jällegi vastutab. Ühesõnaga proovige natuke suuremat pilti näha, siis ehk mõistate miks asjad on nii nagu on.

Ahjaa....see jutt, et kaasvõistlejad on vaenulikud (eriti TR3 klassis) on ka ikka paras virts. Vanasõna kuidas koer külale, nõnda küla koerale kehtib siin 100%. 8)
Tairokoiv
Off Roader Wannabe
Postitusi: 37
Liitunud: L Nov 02, 2019 11:06 pm
Asukoht: Tallinn/tartu

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Tairokoiv »

Ja nagu alati, pole mingit positiivset vastust, tehakse ainult teineteist maha. Kas lihtsam ei oleks ühisel alal ühiseid lahendusi leida ja vahel ka uuendustega kaasa minna?!
Esiteks, ma pakkusin punane number vôistlusmaasturitel ära võtta, et kui auto pole ammu võistelnud, siis tuleks see tehnilisest kontrollist uuesti läbi saata. Mis põhjusel hoitakse numbrit veel autodel kui nad enam rajal pole ning ei vasta nôuetele? Kas ei oleks siis võimalik vanematele autodele eraldi reegleid kehtestada? Vanemad autot - ajad olid teised, reeglid erinevad.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

Ma olen selle punase numbri teemaga päri kuna ma tean üsna mitmeid kodanikke kes just sellepärast regasid oma ämbri sportautoks,et saaks kuidagigi poollegaalselt safaril käia ja ülevaatust ka enam ei nõuta ja miilits ka enam nii lihtsalt kraesse ei karga kui valge numbriga millel 101% pole mingit ülevaatust.
Rallikad ei köi niisama safaril.Ainult offroad käib ja sõidab kus tahab ja saab.
Punase numbri saamise eeldus on vastavus klassi tehnilistele reeglitele ja täidetud peavad olema minimaalsed nõuded osalemaks teeliikluses võistluste ajal ja treeningperioodil,mis peab olema EAL registreeritud.
Paljud "punased " ämbrid ei vasta juba ka väga kaugelt peale vaadates ühegi klassi reeglitele.Kuidas nad numbri said üldse.....
Kes üle vaatas ja allkirja pani.....
Ma paneks paika mingi perioodi ja hakkaks tehnilisi kaarte tühistama,ning punaseid numbreid ära korjama,kui sõiduk pole alustuseks mitte kunagi osalenud,mitte ühelgi võistlusel ja järgmiseks korjaks ära need "seisvad" registreeritud punased,kes pole nt 3a osalenud enam ühelgi rwgistreerotud võistlusel kuid osalevad rõõmsalt igasugustel safaritel.
See kõik tooks kaasa paar positiivset asja.
Esiteks väheneb oht,et tulevikus ei saa offroad enam pun numbrit kuna on liiga palju hambusse jäänud ja teiseks sunniks see safarimehed kasvõi aegajalt ametlikele võistlustele ja tehnika peab ka korras olema sest siis see lõpuks vaadatakse ka kellegi pädeva poolt üle.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas uputaja »

Muuvi, palju käib sahvaritel punaseid numbreid? Ah?

Muideks sul on võimalus minna alaliitu revulutsiooni korraldama ja maailma parandama koos Tairoga.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Tairokoiv
Off Roader Wannabe
Postitusi: 37
Liitunud: L Nov 02, 2019 11:06 pm
Asukoht: Tallinn/tartu

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Tairokoiv »

Movistar kirjutas:
P Veebr 12, 2023 9:38 am
Ma olen selle punase numbri teemaga päri kuna ma tean üsna mitmeid kodanikke kes just sellepärast regasid oma ämbri sportautoks,et saaks kuidagigi poollegaalselt safaril käia ja ülevaatust ka enam ei nõuta ja miilits ka enam nii lihtsalt kraesse ei karga kui valge numbriga millel 101% pole mingit ülevaatust.
Rallikad ei köi niisama safaril.Ainult offroad käib ja sõidab kus tahab ja saab.
Punase numbri saamise eeldus on vastavus klassi tehnilistele reeglitele ja täidetud peavad olema minimaalsed nõuded osalemaks teeliikluses võistluste ajal ja treeningperioodil,mis peab olema EAL registreeritud.
Paljud "punased " ämbrid ei vasta juba ka väga kaugelt peale vaadates ühegi klassi reeglitele.Kuidas nad numbri said üldse.....
Kes üle vaatas ja allkirja pani.....
Ma paneks paika mingi perioodi ja hakkaks tehnilisi kaarte tühistama,ning punaseid numbreid ära korjama,kui sõiduk pole alustuseks mitte kunagi osalenud,mitte ühelgi võistlusel ja järgmiseks korjaks ära need "seisvad" registreeritud punased,kes pole nt 3a osalenud enam ühelgi rwgistreerotud võistlusel kuid osalevad rõõmsalt igasugustel safaritel.
See kõik tooks kaasa paar positiivset asja.
Esiteks väheneb oht,et tulevikus ei saa offroad enam pun numbrit kuna on liiga palju hambusse jäänud ja teiseks sunniks see safarimehed kasvõi aegajalt ametlikele võistlustele ja tehnika peab ka korras olema sest siis see lõpuks vaadatakse ka kellegi pädeva poolt üle.
Olen 100% selle jutuga nõus!
Kuna usun, et sedasi võiksid suured muutused aset leida ja masinad lôpuks jôuavad ka rajale. Tehniline ülevaatus(7-15a vanad masinad) võiks olla nö vanade reeglite järgi. Sest see poleks ka lahendus kui nad peaks nüûd enda masinaid lõikkuma hakkama, et muudatusi teha, kuna mingid nôuded on muutunud aastatega.
Usun paljud ootaks suure huviga ka vanemaid masinaid rajale.
Olgem ausad ega need nii pahad masinad ka polnud.
Kui vaadata vanu võistluseid, siis olid rajad suuremas osas ainult suured mudaväljad, kus rasked masinad uppusid. Aga nüüd on ikka suuremas osas kôva pinnast ka ja nad oleks seal vägagi konkurentsivôimelised.
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”