Mõtle enne kui ostad

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas puhvel »

Teada on ju, et paljud ei valda seda keelt, seega lühikokkuvõte meie keeles oleks teretulnud.
XC 70
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas honkomees »

puhvel kirjutas:
K Dets 22, 2021 6:09 pm
Teada on ju, et paljud ei valda seda keelt, seega lühikokkuvõte meie keeles oleks teretulnud.
hmm ... minu tutvusringkonnas polegi selliseid mehi, kes sellest keelest aru ei saa, vähem või rohkem mõistavad kõik aga inglist mõikavad vaid mõned helgema peaga nooremad mehed ja sedagi kõnekeele tasemel mitte tehnilist, Miina Härma kooli lõpetanud filoloogist tütrest pole ka abi, ometi ülikoolis inglise keeles õppinud ja kera kuklapoolel elanud aga tehnilise teksti mõistmist pole. Vene keelega on lihtne ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
ifffff
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: E Jaan 18, 2010 10:19 pm

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas ifffff »

Jutt nagu keskmisel ehitajal, kes ei mõista kuidas saab olla inimesi, kes soome keelt ei oska.

Inimeste tutvusringkonnad on erinevad. Mul pole näiteks tutvusringkonnas eriti selliseid, kes vene keelt räägivad, kuid on väga vähe selliseid kes inglise keelt ei mõista. Uuema aja tehniline keel ongi enamvähem inglise keelde ära kolinud. Paljudele tehnilistele lahendustele pole isegi enam eestikeelseid vasteid.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas v6sa »

Jutt on ju õige, aga... korraga ei saa vastupidavat mootorit, millel samas väike kütusekulu, kõrge pöördemoment ja sealjuures väikesed heitmed.

Pealegi on mootori valmistajale palju kasulikum, kui mootor liiga kaua ei kesta - saab varsti uue müüa.

Sel on põhjus, miks mõned konstruktsioonid on pommikindlad (ma viitan siin "laforsseeritud" ridakuutele) ja mõned on surnult sündinud ikaldused (viitan kitsastele moodsatele veekuutele).
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas v6sa »

Oot, kus ma eksin? Palun näita täna toodetavat kitsast ridakuute, millel on pika hõlmaga kolvid. Ühtlasi palun näidata, millise auto reklaammaterjalides on toodud kolvi hõlma pikkus, et teadlik ostja saaks teha valiku pikaealise mootori kasuks.

Ma olen nõus, et lühem kolb on kiirem kuluma ja sellest tingituna on võimalik mõningane (seni eeskujulikult väikese) hõõrdetakistuse tõus muu hulgas kolvi vildakseisu tõttu. Palun siinkohal keeleteadlikuma inimese abi, kas selle tõusu ulatus (ehk takistuse numbrilise väärtuse muutus) ka jutust läbi käis? Ei suutnud haarata, kui käis. :oops: Ehk mulle tundub, paar korda mootorit seest näinuna, et kolvi vildakseisu põhjustet liigne hõõrdetakistus mõnesaja tuhande järel on hoopis väiksema mõjuga probleem mootori üldisele vastupidavusele, kui EGR või liigpikaks venitatud sissepritse lisaannused tahmafiltri puhtakspõletamiseks.

Ära saa valesti aru: teema iseenesest on ajastukohane ja sisepõlemismootori hingeelu mittemõistvale uudishimulikule inimesele ka vajalik. 8)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas MrMägilane »

Kuidas ei ole kaasaegsed mootorid ökonoomsemad? Mina parusski ne panimõmm ja ei viitsi ainult liikuvaid pilte hakata uurima, aga kas seal toodi ka mingi konkreetne näide? Üksikjuhtumid ei ole teema selle juures. Pluss, kuidas hindame ökonoomsust, kulu vs töömaht, kulu vs võimsus või hoopis mingi kangema valemi põhjal, mis võtab arvesse ka efektiivsust?
Ma võin kõlada äärmiselt lollilt nüüd, aga mul ei tule mitte ühtegi mootorit pähe, mis oleks 10-20-30a tagasi ökonoomsem olnud. Puhtalt kütusekulu suhtes. Ei bensiini seeriatest ega diisli omadest. Bmw diiselmootorid nt, millega ma ise rohkem sina peal olen teoreetiliselt- kui võtta 2.5l diisel alates vanast M21'st, siis mida põlvkond edasi, seda väiksem on kütusekulu ja suurem on võimsus. Võiks ju tõlgendada seda kui suuremat ökonoomsust? Või ei?
Ma saan aru, et kui võtta arvesse ka mootori reaalset eluiga, siis hakkavad asjad juba veidi kalduma, see sama fenomen mis tapab ära väite elektriauto soodsusest ja rohelisusest- ehk ekspluatatsiooniperiood. Aga selle kohta käivad ka juba teised väljendid, kui me räägime ökonoomsusest, siis tavaliselt mõeldakse ikkagi kulu suhteliselt lühikeses ajahetkes, no?

Muus osas pean nõustuma, tänapäevane poliitika tehnika ehituses on BS, kui juba ca 10a peale koos ekspluatatsioonikuludega tuleb soodsam üleval pidada nii ökonoomia kui ökoloogia seisukohtalt mingit 5l v8 usa mölakat kui tänapäevast 1,piinlik turbokohviveskit.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas v6sa »

jaan mmc kirjutas:
N Dets 23, 2021 12:19 pm
...
Aga u. 25 a. tagustel mootoritel oli vanem toitesüsteem ja ometi need suutsid tagada sama ökonoomsuse, omades seejuures kordades suuremat töökindlust, vastupidavust ja madalamaid hoolde / ülalpidamiskulusid .
Ei pea paika - aeg kuldab mälestused.

Vähesed eelmise sajandi lõpu pajad suutsid tavakasutuses tehase ideaalnumbereid saavutada. Jah, ma tunnen ka ühte kodanikku, kelle 66 kW 1,9 TDi võttiski maanteel Passati peal lahja neli liitrit sajale, aga selle hinnaks oli pidev ökonoomiitamine. Sellest ökonoomsemat ja pikaealisemat mootorit pole tehtud.

Paremaid on küll tehtud;)

Keskmine tänane auto võtab umbes selle, mida tehased lubavad, kui autot mõistusepäraselt kasutada. Rääkimata heitmetest, mis on murdosa toonastest ning mootori koostamise kuludest ning sellel kuluva materjali hulgast.

Ka meil on majast läbi käinud konkurendi erineva ajastu pajad ja kuigi OM617 oli meeletult mõnus ja surematu pada, siis ei saa see ei OM602.962 vastu särtsakuselt, OM613 vastu jõulisuselt ega OM642 vastu säästlikkuselt. Viimaste loomkatse käib lausa kahel autol, aga kõik need mootorid on elanud halvaperemeheliku kasutuse ja ebaregulaarse hoolduse järelmiteta üle.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas totu »

Iga järgnev mudel on 10%ökonoomsem aga 40 aastaga on suudetud kulu vähendada 5%. Ja ei olegi tootjatel palju vahet. Kunagi sai pikalt omatud Volvo 760t. Eelpõlemiskabritega, vahejahutita ridakuus ja 4 käiguline automaat, hüdrojuhtimisega. Aerodünaamika oli selle auto disaianimise ajal veel laiutamata. Ei sõitnud uimasemalt (pigem vastupidi) ja keskmine 8,5 (rekord 6,6). Või Disco 1, ühe juhtmega Tdi, veel hullem aerodünaamika, pidev nelivedu max 10, pika otsaga 8,5 (kodunt Warssavisse, tankimata)Täna kulgen steroiditud mikrobensukaga, auto disain 40 aastat värskem, CVT, kaal veidi väiksem, vedavaid rattaid veidi rohkem ja keskmine 8,5+ (rekord 6,7). What is a piont? E. 40 aastaga on bensukas tuunitud väga vana kooli diisli tasemele. Aga plakatid on nii värvilised.
Tehtud, mõeldud.
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas MrMägilane »

jaan mmc kirjutas:
N Dets 23, 2021 1:10 pm
MrMägilane kirjutas:
N Dets 23, 2021 12:53 pm
Toodi konkreetne kütusekulu näide, MB 124-ja võrreldi Hundayga. Üht saab kohe kindlalt väita, ökonoomsus ja seega keskonnasäästlikus, peale 150 000 läbimist on kaasaegsetel seoses kolvigrupi kulumisega, kehvem. Samuti on suurem hoolduskuludest sõltuv kulu sest ühel kestab gaasijaotus mehhanismi kettajam 80 vanemal u. 300 tuh. jne. Kui eesmärgiks on sääst esimesteks aastateks siis oleks nagu kaasaegsed säästlikud aga kui arvestada laiemat pilti siis valmistamis ja hoolduskulude kaasaarvutamisel nt. 500 tuh. km. jooksul vajataks 3 kaasaegset mootori valmistamist koos suuremate ressurssidega nende vahepealsel hooldusel.
Selles suhtes, nagu ka ütlesin- olen täiesti nõus, et vastupidavuse aspekt ajab tänapäevase asja omamise kalliks, sest asjad lihtsalt ei pea vastu. See on üldine tõde.

Jätkuvalt aga vaidlen kategooriliselt vastu, et vana mootor oli ökom vs tänapäevane. 124'ja Hyundaiga võrrelda on nagu võrrelda härga ja eeslit- saad maa küntud mõlemaga kui väga vaja, aga seal ka reaalne võrdlusmoment lõpeb. Selleks, et väide pädeks, om vaja võrrelda võrreldavaid asju. Ehk mootorite puhul vähemalt sama töömahtu või võimsust ja sama klassi kere. Parem on aga võrrelda sama mootori eri põlvkondi. Saksa engineeringut koreaga võrrelda ei ole üldse nagu väga mõtet. Vana mersu vabalthingav diisel lihtsalt füüsiliselt ei olnud võimeline rohkem kütust läbi mootori ajama, aga samas ega ta liikunud ka ei peast ei peest, ta oligi mõeldud lihtsalt liikuma ja kestma. Kui tänapäevane sama suur mootor võtab sama palju kütet, siis sõiduergonoomika on täiesti teisest puust ja siin ei saa võrrelda ökonoomsust, kuna see on muude asjade arvele kirjutatud.

Japsid on omaette teema ja pigem erand, see 1.5 mootor on tööefektiivsuselt üks kuidagi õnnestunud asi. Samas ise omasin E10 kerel Corollat 1.3 65kw mootoriga ja selle kütusekulu oli pigem 6 ringis. Kui tänapäevane 2017 aasta 1.3 corolla keskmine on alla läinud ehk vaid 0.2l/100, siis on ka auto ligi 300kg raskem, mootor 8kw ja kesteab mitu nm võimsam ja sõidudünaamikalt oluliselt särtsakam. Ehk tegelikkuses mootorid külg küljega dünopinki kõrvuti panna, oleks kindlasti tänapäevane ökom. Ma usun, et kui hakata niimoodi üksipulgi mootorimudeleid ette võtma, siis muster jääb samaks. Küllaltki meelevaldne on väita, et a la minu 79 aasta opel on ökom kui sinu 2009 aasta bemm. Correlation does not imply causation ehk statistiline seos ei tähenda veel põhjuslikku seost.

Ja lõppu lisades veel klausli, et jah- ma olen täiesti nõus, et 2017 toyota mootor ilmselt osutub pikas perspektiivis kulukamaks just nimelt kiirema kulumi pärast. Aga seda me ei nimeta ökonoomsuseks. Keskkonnasäästlikkus v ökoloogilisus- absoluutselt.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas honkomees »

isiklik kogemus näitab kah, et kütusekulus ei ole edasiminekut toimunud ja lisaks on need euro6 mootorid nii ainult pöörete masinaid, muidu äärmiselt jõuetud võrreldes vanakooli mootoritega. Nii diislid kui bensukad on tööautodel mida uuem, seda uimasem, ainult talla pedaali põhja, siis kuidagi liigub.
näited isiklikust elust:
bensukad
Mazda 626 2.0 1987. a. keskmine 7/100 ja pedaal enamasti noorel mehel põrandas
Mazda 323 1.6 1994 - 8,5/100, juba mõistlikuma stiiliga
Daewoo Nubira 1.6 2003 - 8,3 keskmine, sõidustiilist eriti kulu ei muutunud

diislid, vanemate numbreid ei loetud, jossi paagist tuli odav küte
Isuzu D-Max 2.5 2009 euro4 - 8,3/100 keskmine, trassil alla 7, ilma ökotamata normaalne sõit
Mitsu L200 2,3 2020 euro6 - 9/100 keskmine, trassil ökotades 7,5-8.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas MrMägilane »

jaan mmc kirjutas:
N Dets 23, 2021 5:05 pm
Ärgem nüüd sellele teele lähe, et enne sai sama kaaluühiku liigutamisel 5o km/h seina sõites japsiga tõenäoliselt surma, täna mitte jne, see kõik on arenenud tähu NCAPI hulludele, kes näitasid reaalsuse õudused kätte. Kõik muud edasiarendused nii samuti. Keskendume eelkõige, nö. kaaluühiku, kilomeetri läbimiseks kulutatavale energiale sh. mootori ja selle abiseadmete tootmiseks, ülalpidamiseks ja utiliseerimiseks kuluvale energiale nt. 100 tuh. km. jooksul.
124 ja Hyundai on teadagi, igas mõttes väga erinevad asjad aga kui esimene teisele kütusekulus ära teeb siis võtab pehmelt öeldes sõnatuks. Jah merss võibolla ei kiirenda nii hästi aga tänases maailmapäästmis ja euronormides ei nõuta kiirendust vaid ökot. Ja tõenäoliselt ei vasta 124, täna toodetute saastenormidele mis on küttekulu arvestades juba pehmeltöeldes mitteteaduspõhine/kurioossne fakt, kui see tõele vastab.
Ei, ma üldse ei mõelnud seina sõitmise või seina kaasavõtmise momenti selle jutuga.

Aga Su viimasest lausest võib isegi midagi hargnema hakata. Kuidas saadakse sama kütusekoguse põlemisel väiksem saastekogus? Lihtne- tänapäeva masinatel põletatakse heitgaase teamitujapool korda uuesti läbi ja siis surutakse veel läbi dpf'i, kati ja pannakse veel surts adblued ka otsa. Ja täpselt kõik needsamad asjad teevad ju mootori kui sellise kalliks. Mitte toota vaid omada. Igas margifoorumis mootoritehniliste küsimuste rubriigis on samad probleemid- egr, dpf, egr, dpf. Ja siis katt umbes. Ja need pole mitte odavad mured.
Aretaks vanale mersule kõik need süsteemid peale, mine tea... äkki loome kogemata Euro 7,5 standardi...
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
ivo86
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Jaan 16, 2013 3:53 pm

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas ivo86 »

Tänapäeva 1.4 bensiinimootor -114 kw ja 7-8 sajale.
Sealjuures on sees kliima + 14 erinevat mugavusseadet, tühimass 1800 kg, automaatkast.

Vanasti 1.6 55kw, ainukeseks lisaks olid vändaga aknad ja tühimass 1250 kg. 7-8L/100 km.

Tõesti, polegi ökonoomsem.


Mille arvelt see 114 kw tuleb sinu arvates? Mitu km siguli mootoriga rallit saab sõita, kui sealt 114kw võtta? Igati loogiline areng inimeste jaoks, keda tehnoloogia ei huvita, vaid ainult sõita tahavad. Nõudlus ja pakkumine.
ivo86
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Jaan 16, 2013 3:53 pm

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas ivo86 »

honkomees kirjutas:
N Dets 23, 2021 6:37 pm
isiklik kogemus näitab kah, et kütusekulus ei ole edasiminekut toimunud ja lisaks on need euro6 mootorid nii ainult pöörete masinaid, muidu äärmiselt jõuetud võrreldes vanakooli mootoritega. Nii diislid kui bensukad on tööautodel mida uuem, seda uimasem, ainult talla pedaali põhja, siis kuidagi liigub.
näited isiklikust elust:
bensukad
Mazda 626 2.0 1987. a. keskmine 7/100 ja pedaal enamasti noorel mehel põrandas
Mazda 323 1.6 1994 - 8,5/100, juba mõistlikuma stiiliga
Daewoo Nubira 1.6 2003 - 8,3 keskmine, sõidustiilist eriti kulu ei muutunud

diislid, vanemate numbreid ei loetud, jossi paagist tuli odav küte
Isuzu D-Max 2.5 2009 euro4 - 8,3/100 keskmine, trassil alla 7, ilma ökotamata normaalne sõit
Mitsu L200 2,3 2020 euro6 - 9/100 keskmine, trassil ökotades 7,5-8.
See tundub küll aus võrdlus - Daewoo Nubira ja Izuzu D-max.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas honkomees »

ivo86 kirjutas:
T Dets 28, 2021 3:42 pm
Tänapäeva 1.4 bensiinimootor -114 kw ja 7-8 sajale.
Sealjuures on sees kliima + 14 erinevat mugavusseadet, tühimass 1800 kg, automaatkast.

Vanasti 1.6 55kw, ainukeseks lisaks olid vändaga aknad ja tühimass 1250 kg. 7-8L/100 km.

Tõesti, polegi ökonoomsem.


Mille arvelt see 114 kw tuleb sinu arvates? Mitu km siguli mootoriga rallit saab sõita, kui sealt 114kw võtta? Igati loogiline areng inimeste jaoks, keda tehnoloogia ei huvita, vaid ainult sõita tahavad. Nõudlus ja pakkumine.
Milleks mulle 600 lisakilo ja mingid mõttetud mugavusseadmed, kui tahate rohelisemat maailma siis andke mulle tänapäevane 1200 kilone ilma lisadeta ja sama reipalt edasiliikuv masin, kui oli 1980-1990-ndatel, mis siis tänapäevale kohaselt tarbib 4l/100km, siis ma saan aru, et on ökonoomsem ... aga panna masinale kilosid juurde koos kilovattidega jättes kütusekulu samaks on ILMSELGE TUPIKTEE
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Mõtle enne kui ostad

Postitus Postitas honkomees »

ivo86 kirjutas:
T Dets 28, 2021 3:46 pm
... See tundub küll aus võrdlus - Daewoo Nubira ja Izuzu D-max.
näen puhast demagoogiat, neid kahte pole ju võrreldud. Ikka bensukaid omavahel, mis kummalisel kombel enam vähem ühes kaalukategoorias ja üheväikeste mootoritega ei hakanud kuidagi vähem võtma, sama kahe diiselkastika puhul, kus uus on janusem, sama näidu kui vanal tavasõidus saab uuel kätte vaid trassil ja siis ka ökotades
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”