jaan mmc kirjutas: ↑P Sept 05, 2021 5:47 pm
Kas libedaga väljasõitnud buss koos bussitäiega oleks loll või tuleks äkki lõppeks tunnistada vigu teede ehitamisel ja midagi ettevõtta ?
Ette tuleks võtta kaks asja.
Esiteks lõpetada pidev hala libedate teede ja aeglaste juhtide teemal. Vähe on meil neid kohti, kus libeda tõttu on kraavisõitmine vältimatu. Enamus juhtumeid on ikka kiirus see, mis on kraavi viinud. Ka meie valla kaks koolibussiintsidenti olid just valesti valitud kiirusest ja mitte libedusest või kraavist. Ning bussid saadi külili täiesti põllule. Ehk jah, suure tõenäosusega on kraavis koolibussi roolis kas loll või lolli päästma läinud juht. Alati jääb ka võimalus, et valida oli Pala vol. 2 ja kraavi vahel. Siis valid iga kell kontrollitud kraavi.
Teiseks tuleb tõesti nõuda maanteedele teepeenraid. Mis paraku tähendab vähem remonditud kilomeetreid. Ma olen igal võimalikul puhul (neid avalikke arutelusid on viimasel ajal olnud kuidagi tihti) seda teemat Maanteeameti asjapulkadega jutuks võtnud ja alati jõuame rahani: 10 km ühe meetri võrra laiemat teetammi tähendab 800 m vähem uut teed. Valiku koht... Praegu pressib riik maksimaalselt kilomeetreid välja. Mina eelistan laiemat teepeenart.
Palun siinkohal mitte näha minus kitsaste ja paiguti ehk ebamõistlikult sügavate kraavide eestkõnelejat, aga avakraav on jämedalt kaks korda odavam, kui sama läbilaskevõimega suletud drenaaž. Avakraavi on lihtsam hooldada, kui ummistunud drenaaži läbi pesta. Natuke mõjub ka see, et kui kraav tee servas on näha, siis natuke oled tähelepanelikum I reas. Või vähemalt minule mõjub.
Täpselt samasse kategooriasse lähevad ka "liikluse rahustamise" šikaanid, "põrkepiirded" naljakates kohtades teede ääres ja kõik teede keskele rajatud piirdeaiad. Need kõik võivad teoorias olla toredad ja liiklusohutust tõstvad asjad, aga vähegi ebastandardses olukorras vaid segavad sujuvat liikumist.
EDIT: Käesoleva teema juurpõhjus näib
selle uduse pildi alusel olema pigem nutijoove või põrandale kukkunud ese vms tähelepanu kriitilisel hetkel juhtimiselt ära viinud tegevus. Juhtus see kriitilises kurvis ja juht reageeris
vasakule!!! kraaviserva sattumisele üle, maandudes ühe kraavi asemel teises. See on veel omaette teema, et mõistliku kiirusega säärane kerge kraavike ei tohiks üht elusa kerega jeebulist eriti kohutada ka diagonaalis läbi sõites. Järsk pööre keerab säärase behme torni aga paratamatult katusele.