Libaroheliste käkk
Moderaator: Moderators
Re: Libaroheliste käkk
Särtukatega on nii, et esimesed naudivad, küll ükskord ka see KWH maksustatakse sarnaselt fossiilsetega, siis ei tule see auto kuidagi soodne.
Kellel rahakott kannatab, siis nautige.
Kellel rahakott kannatab, siis nautige.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Libaroheliste käkk
Kas ikka on elektriautodes lahendus?
Mure on ennekõike koobaltiga, kas kogu maailm tahab ikka sõltuda Kongost ja sealseid lapsi ekspluateerida ja kas seda koobaltit ikka jätkub, kui akusid vajatakse 10- 20 korda rohkem? Kahjuks ei lahenda kergtranspordi elektrifitseerimine kaubavedude energiakulu. Sellega ei tegelda üldse nii intensiivselt, kuigi sealt oleks mida võita. Raudtee elektriliseks ja autod (poolhaaked) rongile, boonusena ei ole vaja akusid. Ja see ei pea olema 300km/h maapoolitaja, kaup võib sahiseda 80 km/h- ikka on kiirem kui auto ja puhtam kui elektriauto (aku saast jääb ära). Laevad purjede alla, ei ole arvutanud aga usun, et suure kaubalaeva peale paar tuulegeneraatorit, elektriline peamasin, avariigeneraator ja sadamasse manööverdamiseks mõõdukas akupakk võiksid täitsa hea tulemuse anda. Mei ei pea oma hiina nänni nädalaga kätte saama. Ja kiiremate kaubaaluste tekitamiseks sobiks ilmselt tuumageneraator hästi (inimste tapmiseks loodud masinatel ju üsna levinud). Lisaks peaks asju tootma tarbijale lähemal, lihtsalt praegused logistikaahelad on naftatoitel LIIGA odavad. Lendamisest peaks üldse loobuma aga kolossaalne võit oleks kaupade rongi panemine ja igasuguse konverentsiturismi oluline piiramine. Juba mainitud tuumaaalveelaevade reaktorite tsiviilkasutusse võtmisele lisaks ei peaks maaväed tehnikat kolonnidena mööda asfalti kabetama, las see risu olla polügonil ja seal saab ka õppuseid pidada. Maanteesõitu ei pea soomukiga "harjutama". jne. jne. jne.
Asjad on palju lihtsamad, kui eliit seda serveerib, lihtsalt valdav on suhtumine " meie oleme rohelised (või mis iganes klišee) kui teie loodust hoiate". Otsustajad teevad otsuseid selliselt, enda ühiskonnakiht ei peaks elukvaliteedis järeleandmisi tegema ja poliitilise populaarsuse säilitamiseks ei taheta ka rahvast väga ahistada- siis tehaksegi rohepesu, et TEIE ostke elektriauto, TEIE ärge ostke pakendit ja MEIE keelasime selle ja selle, MEIE kehtestasime sellise maksu jne. Ja kindlasti on üks olulisemaid takistusi planeedi päästmiseks, olematu rahvusvaheline koostöö, iga riik (teatud määral ka riikide ühendused) väljas enda huvide eest ja suurte kokkulepeteni on võimatu jõuda. Nii ka jääb, kuniks maailma rahvaarv on selline nagu on. Igaüks üritab enda maalappi talutavas seisus hoida (siin on ka mööndused, nt. metsaraie, mis on kogu maailmas suitsiidse tasemeni kasvanud) ja kabetada kogu saaste kuhugi kaugele (biokütus Aasiast ja Lõuna- Ameerikast, loomulikult põlismetsade arvelt), odav toodang Aasiast (kogu tootmise saaste jääb sinna) jne.
PS: Isiklikult olen veendunud, et mitmete ennustajate poolt dateeritud maailmalõpp, viimasesse sajandivahetusse ei osutunud valeks. Lihtsalt see oli ilmselt ajahetk (tegelikult ajapeiood), kust ei ole enam tagasiteed. Selline rahvaarv ja elustiil ei ole jätkusuutlikud ja lähimate aastakümnetega läheb asi ainult hullemaks ja mingisugused elektiautod asja päästa ei suuda. Ja kuidas ka ei tahaks, ei suuda me indiviididena olukorda kuidagi parandada, seega jääbki valik- kas "normaalselt" elada või rikkuda oma elukvaliteet ja hakata "paduroheliseks" (minna metsa elama, kasvatada endale ise toit, loobuda autost jne.) ja kui isegi 10% meist peaks selle teise tee valima, ei suuda see suurt pilti kuigivõrd muuta aga metsad saaksid otsa (meid täis).
Seega olgem rõõmsad ja ärme vaevame oma peakesi liigselt.
Mure on ennekõike koobaltiga, kas kogu maailm tahab ikka sõltuda Kongost ja sealseid lapsi ekspluateerida ja kas seda koobaltit ikka jätkub, kui akusid vajatakse 10- 20 korda rohkem? Kahjuks ei lahenda kergtranspordi elektrifitseerimine kaubavedude energiakulu. Sellega ei tegelda üldse nii intensiivselt, kuigi sealt oleks mida võita. Raudtee elektriliseks ja autod (poolhaaked) rongile, boonusena ei ole vaja akusid. Ja see ei pea olema 300km/h maapoolitaja, kaup võib sahiseda 80 km/h- ikka on kiirem kui auto ja puhtam kui elektriauto (aku saast jääb ära). Laevad purjede alla, ei ole arvutanud aga usun, et suure kaubalaeva peale paar tuulegeneraatorit, elektriline peamasin, avariigeneraator ja sadamasse manööverdamiseks mõõdukas akupakk võiksid täitsa hea tulemuse anda. Mei ei pea oma hiina nänni nädalaga kätte saama. Ja kiiremate kaubaaluste tekitamiseks sobiks ilmselt tuumageneraator hästi (inimste tapmiseks loodud masinatel ju üsna levinud). Lisaks peaks asju tootma tarbijale lähemal, lihtsalt praegused logistikaahelad on naftatoitel LIIGA odavad. Lendamisest peaks üldse loobuma aga kolossaalne võit oleks kaupade rongi panemine ja igasuguse konverentsiturismi oluline piiramine. Juba mainitud tuumaaalveelaevade reaktorite tsiviilkasutusse võtmisele lisaks ei peaks maaväed tehnikat kolonnidena mööda asfalti kabetama, las see risu olla polügonil ja seal saab ka õppuseid pidada. Maanteesõitu ei pea soomukiga "harjutama". jne. jne. jne.
Asjad on palju lihtsamad, kui eliit seda serveerib, lihtsalt valdav on suhtumine " meie oleme rohelised (või mis iganes klišee) kui teie loodust hoiate". Otsustajad teevad otsuseid selliselt, enda ühiskonnakiht ei peaks elukvaliteedis järeleandmisi tegema ja poliitilise populaarsuse säilitamiseks ei taheta ka rahvast väga ahistada- siis tehaksegi rohepesu, et TEIE ostke elektriauto, TEIE ärge ostke pakendit ja MEIE keelasime selle ja selle, MEIE kehtestasime sellise maksu jne. Ja kindlasti on üks olulisemaid takistusi planeedi päästmiseks, olematu rahvusvaheline koostöö, iga riik (teatud määral ka riikide ühendused) väljas enda huvide eest ja suurte kokkulepeteni on võimatu jõuda. Nii ka jääb, kuniks maailma rahvaarv on selline nagu on. Igaüks üritab enda maalappi talutavas seisus hoida (siin on ka mööndused, nt. metsaraie, mis on kogu maailmas suitsiidse tasemeni kasvanud) ja kabetada kogu saaste kuhugi kaugele (biokütus Aasiast ja Lõuna- Ameerikast, loomulikult põlismetsade arvelt), odav toodang Aasiast (kogu tootmise saaste jääb sinna) jne.
PS: Isiklikult olen veendunud, et mitmete ennustajate poolt dateeritud maailmalõpp, viimasesse sajandivahetusse ei osutunud valeks. Lihtsalt see oli ilmselt ajahetk (tegelikult ajapeiood), kust ei ole enam tagasiteed. Selline rahvaarv ja elustiil ei ole jätkusuutlikud ja lähimate aastakümnetega läheb asi ainult hullemaks ja mingisugused elektiautod asja päästa ei suuda. Ja kuidas ka ei tahaks, ei suuda me indiviididena olukorda kuidagi parandada, seega jääbki valik- kas "normaalselt" elada või rikkuda oma elukvaliteet ja hakata "paduroheliseks" (minna metsa elama, kasvatada endale ise toit, loobuda autost jne.) ja kui isegi 10% meist peaks selle teise tee valima, ei suuda see suurt pilti kuigivõrd muuta aga metsad saaksid otsa (meid täis).
Seega olgem rõõmsad ja ärme vaevame oma peakesi liigselt.
Tehtud, mõeldud.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1289
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Libaroheliste käkk
plusspunktid ksf totu'le
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Libaroheliste käkk
Turvas on juba aastaid mittetaastuv loodusvara. Nüüd lihtsalt on linnarahvas avastanud turba tootmisega (eriti selle lõpetamisega) kaasneva mineralisatsiooni paratamatu kõrvalsaaduse emiteerumise. Kudiagi tuleb ju oma linnaelu jalajäge vähendada ja mis oleks ometi parem viis selleks, kui leida suurem patune;)
Soomlastel on vesi päris kõvasti ahjus, kuna neil oli märkimisväärne osa koostootmisjaamdest turba ja puidu seguküttel...
Soomlastel on vesi päris kõvasti ahjus, kuna neil oli märkimisväärne osa koostootmisjaamdest turba ja puidu seguküttel...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Libaroheliste käkk
Keelatakse kõik põletamine ära kaasa arvatud sisepõlemis mootorid, eks siis näis mis maailmast saab!
Ega maailmast ei saa niipeagi midagi. EU tasandil keelatakse palju sealt julgevad, aga teiselpool EU piire tehakse mis tahetakse.
Paratamatult on see valem hukutav, et kui inimene tarbib rohkem kui maailm suudab taastoota.
Ega maailmast ei saa niipeagi midagi. EU tasandil keelatakse palju sealt julgevad, aga teiselpool EU piire tehakse mis tahetakse.
Paratamatult on see valem hukutav, et kui inimene tarbib rohkem kui maailm suudab taastoota.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Libaroheliste käkk
Kas me tassime? Kui suurtes kogustes?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Libaroheliste käkk
Eestis tegeleb kõige sellega, mida muud ei näpi, Epler-Lorenz: http://www.epler-lorenz.ee/jaatmete-kaitlemine
Väidetavalt (mul puudub teadmine, kas nad ikka tegelikult ka teevad seda, mida välja lubavad) nad koguvad ohtlikud jäätmed kokku ja saadavad edasi lammutustesse. Neid tehaseid on maailmas juba päris palju. Üks üsna uus ja mitte kaugel siit on Stena Recyclingu oma Halmstadis:
https://www.stenarecycling.com/news/ste ... ing-plant/
Samasuguseid on ka elektroonikajäätmetest vääris- ja haruldaste muldmetallide väljavõtmiseks.
Aga sinna satuvad vaid need seadmed, mis on liigiti kogutud. Need, mis visatakse musta kotiga prügikasti, ei jõua kunagi taaskasutusse.
Värvid jms. teoorias põlev vedel kraam tehakse ka jäätmekütuseks ja põletatakse (kõrgel temperatuuril, neutraliseerivate manuste juuresolekul!) vastavas katlas.
Väidetavalt (mul puudub teadmine, kas nad ikka tegelikult ka teevad seda, mida välja lubavad) nad koguvad ohtlikud jäätmed kokku ja saadavad edasi lammutustesse. Neid tehaseid on maailmas juba päris palju. Üks üsna uus ja mitte kaugel siit on Stena Recyclingu oma Halmstadis:
https://www.stenarecycling.com/news/ste ... ing-plant/
Samasuguseid on ka elektroonikajäätmetest vääris- ja haruldaste muldmetallide väljavõtmiseks.
Aga sinna satuvad vaid need seadmed, mis on liigiti kogutud. Need, mis visatakse musta kotiga prügikasti, ei jõua kunagi taaskasutusse.
Värvid jms. teoorias põlev vedel kraam tehakse ka jäätmekütuseks ja põletatakse (kõrgel temperatuuril, neutraliseerivate manuste juuresolekul!) vastavas katlas.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Libaroheliste käkk
Kusjuures, nutitoode vs. plastpakend on erinevus mastaapides. Isiklikult on mul kõige uuem nutitoode kasutuses kolmas aasta, sööma peab aga igapäevaselt ja toitu, mis ei ole pakitud prügisse, on keeruline leida ja rõvekallis osta. Samuti ei kipu loomad sööma ära visatud mobiiltelefoni (va. mõni psüühikahäirega peni ehk), küll aga toidulõhnalist plastikut. Rimi pakub, et ärge ostke kilekotte, kas ma peaksin viinamarjad endale taskusse toppima vä? E. kus on alternatiiv, kasvõi vana hea jõupaber? Heameelega keeraks endale tuutu ja ostaks lahtist kaupa sellega.
Veidi murelikuks teevad ka, viimasel ajal sagenevad, jutud meie oma tuumajaamast. Kui suurtel riikidel on piisavalt territooriumi, et jama korral inimesed laiali ajada siis meil muudaks tuumajaama avarii kogu riigi elamiskõlbmatuks. Sellise asja tõenäosus on väga väike aga see on olemas- siiani ei ole inimene suutnud ühtegi 100% töökindlusega asja teha.
Veidi murelikuks teevad ka, viimasel ajal sagenevad, jutud meie oma tuumajaamast. Kui suurtel riikidel on piisavalt territooriumi, et jama korral inimesed laiali ajada siis meil muudaks tuumajaama avarii kogu riigi elamiskõlbmatuks. Sellise asja tõenäosus on väga väike aga see on olemas- siiani ei ole inimene suutnud ühtegi 100% töökindlusega asja teha.
Tehtud, mõeldud.
Re: Libaroheliste käkk
Vene tuumajaamad on piisavalt lähedal, et sealse tõsisema jama puhul meil kõik pees oleks aga no kõigepealt läheb siis Peterburg.
Tegelikult on tuumajaam ainuke reaalne lahendus Eesti jaoks, kui kõike karta tuleb koopas elada ja pea vaiba all hoida või kohe valge lina ümber ja padavai kalmistule nii igaks juhuks
Tegelikult on tuumajaam ainuke reaalne lahendus Eesti jaoks, kui kõike karta tuleb koopas elada ja pea vaiba all hoida või kohe valge lina ümber ja padavai kalmistule nii igaks juhuks
numerus stultorum, infinitus est
Re: Libaroheliste käkk
Mul naine tuletas meelde, et plastmass ja kilekotid said leiutatud mitte nafta kõrvalproduktina vaid hea alternatiivina puidust asjadele.
Muidugi puit on vähe parem alternatiiv mida ümber töödelda. Aastaid mu vend võitleb paremate keskkonna sõbralikemate materjalide kasutuse eest.
Tööstuslik kanep on kiire kasvuga ja sellest kannatab palju kotte ja teisi tooteid teha.
Ainuke mure on asjade hind ja loomade sõbralikkus. Me ise tahame odavat ja loomade sõbralikku toodet mis toobki mängu odava sünteetika.
Muidugi puit on vähe parem alternatiiv mida ümber töödelda. Aastaid mu vend võitleb paremate keskkonna sõbralikemate materjalide kasutuse eest.
Tööstuslik kanep on kiire kasvuga ja sellest kannatab palju kotte ja teisi tooteid teha.
Ainuke mure on asjade hind ja loomade sõbralikkus. Me ise tahame odavat ja loomade sõbralikku toodet mis toobki mängu odava sünteetika.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Re: Libaroheliste käkk
Jah. Keerulisemate komponentide hea ümber töötlus eeldab suuremat väljaminekut kui nende tegemine võttis.
Eks mingi hetk on ressursid otsas ja surm kui superdisainer teeb järjekordse korrektuuri maailmas.
Millal see juhtub ei tea keegi. Võibolla ei juhtugi inimeste väljasuremist.
Võibolla inimene ajapikku ikkagi areneb veel ja suudavad lõpuks kõik inimesed oma egod maha jätta ja näha oma ninast kaugemale.
Kui diisel ja bensiin välja sureb, siis jääb metaan taastuva kütusena alles. Ja seda toodetakse isegi eestis.
Ma kujutan ette, et mingi hetk kaevatakse vanad prügimäed ka uuesti üles, et saada kätte kõik hea mis kunagi maha maetud on.
Ma hoian ikka positiivset meelt ja proovin kõike mis mu käte vahelt läbi liigub õigesse ümber töötlus kohta suunata.
Väga palju on varandust mida leidub prügis.
Eks mingi hetk on ressursid otsas ja surm kui superdisainer teeb järjekordse korrektuuri maailmas.
Millal see juhtub ei tea keegi. Võibolla ei juhtugi inimeste väljasuremist.
Võibolla inimene ajapikku ikkagi areneb veel ja suudavad lõpuks kõik inimesed oma egod maha jätta ja näha oma ninast kaugemale.
Kui diisel ja bensiin välja sureb, siis jääb metaan taastuva kütusena alles. Ja seda toodetakse isegi eestis.
Ma kujutan ette, et mingi hetk kaevatakse vanad prügimäed ka uuesti üles, et saada kätte kõik hea mis kunagi maha maetud on.
Ma hoian ikka positiivset meelt ja proovin kõike mis mu käte vahelt läbi liigub õigesse ümber töötlus kohta suunata.
Väga palju on varandust mida leidub prügis.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Libaroheliste käkk
See on keskkonnahoidlik suhtumine!
Palun jätakata.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Libaroheliste käkk
Just oli kliimakohtumine. Pmst suured saastajad pole Eesti rohepöördest huvitatud
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Libaroheliste käkk
Seda plasti mujal aetaksegi juba praegu kütuseks:jaan mmc kirjutas: ↑L Okt 30, 2021 8:44 pmJa pakun, et 10 a. pärast võetakse see ärakulunud kilekott ja moondatakse see veel termotöötlusega kütuseks ja läheb auto paaki.
Meenub, et riik on kunagi huianud inimesi kes tahtsid Eestis plasti, kummi, jms. jäätmeid termotöödeldes kütusteks ajada. Vat sihuke innovatsioon käib siin tegelikult.
https://biofabrik.com/wastx-plastic/
Age meil siin on innovatsioon ja taastuvenergia, kui palgimetsa elektrijaamas ahju aetakse ja selle eest veel toetust ka peale makstakse.
RMK sai ka just voli raiuda senisest 37000 ha varasemast rohkem palgimetsa vastavaks otstarbeks... rohepööre:)
Viimati muutis BlueStang, P Okt 31, 2021 8:53 pm, muudetud 1 kord kokku.
______ ____
[__|__|____|______
[__|__I_____[=]___[=]
( O_o_o_o_O )_) _O )_)
[__|__|____|______
[__|__I_____[=]___[=]
( O_o_o_o_O )_) _O )_)
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Libaroheliste käkk
Ära otsi vandenõud sealt, kus vastuseks on ahnus. Nafta on liiga odav.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...