K: Kui elektritali kooleb...

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, hulkur, kala, ennukas, Daniel, Moderators

Vasta
Feeliks Jalgraud
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: T Dets 06, 2016 5:50 pm

K: Kui elektritali kooleb...

Postitus Postitas Feeliks Jalgraud »

Teoreetiline küsimus.
Kui ebasobival hetkel kooleb releekarbis üks solenoid/või mõni juhe etc. (just see mis mootorit õigetpidi käitab) Ja pole kohe näiteks 12mm võtit tagataskust võtta, et väljalaskev solenoid vahetada sissetõmbavaga. Kas siis nii saama, et freespooliga tross välja ja tagurpidi peale kerida ? -või hakkab kohe sulatuld ja rauatükke kuskilt sülgama?

Jah saab ju otse akupealt ka nii, et solenoidid välja jätta jamidakõike veel, kuid lihtsalt teoretiseerin, et mis siis juhtub kui valepidi tõmmata?


Pilt
███████████]99% fucked up!
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1366
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: K: Kui elektritali kooleb...

Postitus Postitas LauriJ »

Kenasti saab tõmmata tagurpidi ka.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2664
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: K: Kui elektritali kooleb...

Postitus Postitas totu »

Ennekõike võib vintsi kinnituspoltidele viga teha ja pidur ei suhtu sellesse ka hästi. Kindlam/lihtsam on mootori peal juhtmed ringi tõsta.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1366
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: K: Kui elektritali kooleb...

Postitus Postitas LauriJ »

See pigem ikka häda pärast tehtav asi. Kui kinnituspoldid on normaalsed, siis enne kooleb tali ise ära või läheb tross puru, kui poltidega midagi juhtub. Teoorias on suurem koormus poltidele küll.
Teiseks mis selle piduriga siis juhtub? Tavaliselt tõmbab piduri koormuse all kinni ju. Kui mootor tõmbab, siis pidur vabaneb. Kui mootor ei tõmba ja pool tagasi liigub, siis tõmbab piduri pingule.
Suunast on see tõttu suht savi, et kas vintsi manualis on kirjas, kummale poole mootor ja kummale poole ülekanne jääb? Sealt ju muutub ka peale kerimise suund? Ehk kui jätad juhtmed samamoodi ühendatuna aga keerad vintsi raami peal 180* ringi, siis enne sisse keriv suund kerib nüüd välja ja vastupidi.

Võistlustel vintsiga taha poole tõmmates ei hakka keegi pooli tühjaks tirima ning teisipidi peale kerima, et tross kindlasti alt poolt poolile peale keriks. Ma pole kuulnud, et vintsi oleks sellepärast keegi ära lõhkunud.
Sulatuld ja rauatükke sülgama ei hakka kindlasti.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2664
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: K: Kui elektritali kooleb...

Postitus Postitas totu »

Teoreetiliselt peaks pidur nii toimima aga praktikas jooksis trumlisisene pidur kinni, teistpidi tõmmates. Poltide all pidasin silmas ennekõike alusplaadi jäikuse suhtelisust ja alumiiniumist otsakaantel on kinnituskõrvad palju õrnemad kui polt ise. Jällegi ammune kogemus CU 9 ga, Kui ikka tõesti muud ei päästa, kannatab proovida aga auto maakera seest kätte saamiseks ühendaksin siiski juhtmeid või lühistaks relee kontakte.
Tehtud, mõeldud.
Feeliks Jalgraud
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: T Dets 06, 2016 5:50 pm

Re: K: Kui elektritali kooleb...

Postitus Postitas Feeliks Jalgraud »

Et siis kokkuvõtvalt võiks öelda :
Kui oled kõige suuremas h(m)ädas, siis omal riisikol võib sellist lahendust proovida (kui vintsi alusplaat pole paberist tehtud, ) Ning vints koos juhtmetega (mõnel juhul ka releeboxiga) liigipääsmatus kohas/maa sees või vee all/stange taga??
Samas tuleb "proovimise ajal" oma vintsi niipalju tunda, et ära kuulda, kas lukustus hakkab jonnima või mitte.

*Mul releekarp mootoriruumis ja igakell ligipääsetav, klaasideni vees ujumist ei harrasta/pole vastavat masinat ,et harrastada
███████████]99% fucked up!
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”