4. leht 5-st

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Mai 07, 2019 4:38 pm
Postitas v6sa
honkomees kirjutas:Oponeerin 2 punktis
1. Teedelagunemise aeg tähendab, et samal ajal on metsavahelistel lõikudel lumi ja/või veega kaetud jää. St et üheaegselt peaks rehv võimaldama läbida nö muda (vedelat kruusa) kui ka pidama jääl ning võimaldama sõitu asfaldil. (minu nt 58 km töölesõidu teest on ca 25 km head asfalti, 25 km mustkattega harvahooldatavat kõrvalmaanteed ja 8 km kruusateed ning 100 m vallateed, mida liidetud valdade ajal on hakatud väga harva lahti lükkama) Iga päev pidevalt kette paigaldama ja maha võtma hakata ei ole mõistlik.
2. Samas su poolt tsiteeritud lõigus rääkisin ka elanikest, kelle juurde viiv ca 2 km RMK tee on talvel peaaegu läbimatu, kui seal ei toimu parajasti metsa väljavedu.
...
Karm, kui teedelagunemine teil terve talvise hooaja kestab. :oops: Ma siiski natuke kahtlen, et 20+ cm paksuses kihis püdelat kruusa siiski terve MS kasutamise käsu aja leiduks. Muul ajal pole ju isegi plaanitava seadusemuudatuse valguses vahet, millega liuelda. Ehk kogu küsimus MT klotsidega põristamise illegaalsuses langeb ära, kuniks teede lagunemine ei alga enne 1. märtsi.

Punkt 2 on siiski elanike suhtluse küsimus. KOV on kohustatud püsielanikele juurdepääsu tagama. Kohustus, mille täitmist neile ajuti tuleb meelde tuletada, paraku.

Aga tegelikult pole meil mõtet vaielda - mina ei poolda antud keeldu seaduses ja Sinu argumendid on mõistetavad (kuigi ei ole olulised kuigi suurele osale Eesti autokasutajatest). 8)

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Mai 07, 2019 4:46 pm
Postitas puhvel
No mis vahet kas teed lagunevad või mitte.
Ka lagunemise aeg tuleb üle elada võimalikult valutult.
Ja kui talvel lumi nö "rinnuni" pole miskit lagunemist aga kabedam rehv teretulnud enivei.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Mai 07, 2019 7:39 pm
Postitas maksipoiss
Minu arust püdelas kruusas oli 245 laia lamelliga parem sõita kui 265 mudakaga

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Mai 07, 2019 10:12 pm
Postitas honkomees
maksipoiss kirjutas:Minu arust püdelas kruusas oli 245 laia lamelliga parem sõita kui 265 mudakaga
Mina ei ole aru saanud nende laiade rehvide mõttest meie oludes, peal nad niikuinii ei kanna, Metsik seal põhjas külmunud hangedel sai nii tehtud ... mul asfaldirehv 245 lai, mudakas 235, naast 225.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: K Mai 08, 2019 6:45 am
Postitas maksipoiss
honkomees kirjutas:
maksipoiss kirjutas:Minu arust püdelas kruusas oli 245 laia lamelliga parem sõita kui 265 mudakaga
Mina ei ole aru saanud nende laiade rehvide mõttest meie oludes, peal nad niikuinii ei kanna, Metsik seal põhjas külmunud hangedel sai nii tehtud ... mul asfaldirehv 245 lai, mudakas 235, naast 225.
Kuni maapind veel külmunud ei ole on metsas ja põllul täpselt vastupidi,nii et on mõtet küll.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 11, 2019 9:54 am
Postitas RistoRR

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 11, 2019 11:39 am
Postitas GC
...et kui mudarehv on por-i märgiga, siis võib seda porri edasi viljeleda! :D

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 11, 2019 11:46 am
Postitas honkomees
GC kirjutas:
...et kui mudarehv on por-i märgiga, siis võib seda porri edasi viljeleda! :D
Nii et paanikaks pole põhjust.
Ja mul on ka AT-l POR märgis, samas talvel sõitmiseks ei soovitaks seda küll. MT on hoopis teine tera, rehvil ja rehvil on vahe.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 11, 2019 6:46 pm
Postitas Landy
Kas kegi leiab Riigietatajast sellle määruse tervikteksti ka üles.
Õnneks jääavd POR ja näetippudega maastiku rehvid:

Muudatus ei puuduta sõidukeid, mis kasutavad professionaalseks kasutamiseks mõeldud maastikurehve. Kuna mõningad sõidukid peavad näiteks tööülesannete täitmise eesmärgil liikuma tihti väljaspool teid, siis jäetakse sellistel sõidukitel alles võimalus aastaringselt kasutada maastikurehve tingimusel, et neile on kantud professionaalse maastikurehvi tähis "POR".

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 11, 2019 7:13 pm
Postitas parakas
Landy kirjutas:Kas kegi leiab Riigietatajast sellle määruse tervikteksti ka üles.
Õnneks jääavd POR ja näetippudega maastiku rehvid:

Muudatus ei puuduta sõidukeid, mis kasutavad professionaalseks kasutamiseks mõeldud maastikurehve. Kuna mõningad sõidukid peavad näiteks tööülesannete täitmise eesmärgil liikuma tihti väljaspool teid, siis jäetakse sellistel sõidukitel alles võimalus aastaringselt kasutada maastikurehve tingimusel, et neile on kantud professionaalse maastikurehvi tähis "POR".
Et siis mõne aasta pärast võib ainult POR tähisega rehviga sõitma hakata, mida praegu justkui ei tohi? (kui M+S puudu)

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Nov 20, 2020 3:22 pm
Postitas Landy
Leitud:
https://www.riigiteataja.ee/akt/122102019004
-----------
„3) M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Alates 1. detsembrist 2022. a peavad naastudeta talverehvid vastama E-reegli nr 117 nõuetele ja olema tähistatud E-reegli nr 117 kohase kolme mäetipu ja lumehelbe tähisega, välja arvatud E-reegli nr 54 kohased maastikurehvid, millele on kantud tähis POR.
------------

Kusjuures rehvide (hulgi)müüjad dtähistavd sobivaid rehve erinevalt osadele on on märgitud POR ja ja osadel "P.O.R."

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Nov 20, 2020 11:45 pm
Postitas helar
Cooper Stt pro on kõik jutud kenasti peal. Lamellimine ei maksa ka hingehinda. Maailm keerleb rahulikult edasi.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Nov 21, 2020 7:47 am
Postitas raulex
Landy kirjutas:
R Nov 20, 2020 3:22 pm
„3) M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Alates 1. detsembrist 2022. a peavad naastudeta talverehvid vastama E-reegli nr 117 nõuetele ja olema tähistatud E-reegli nr 117 kohase kolme mäetipu ja lumehelbe tähisega, välja arvatud E-reegli nr 54 kohased maastikurehvid, millele on kantud tähis POR.
Kuidas sellest punktist täpselt aru saada?
Naastudega MS mudarehvil pole lumehelbeid vaja?

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Nov 21, 2020 11:27 am
Postitas rann
Tundub nii.
helar kirjutas:
R Nov 20, 2020 11:45 pm
Cooper Stt pro on kõik jutud kenasti peal. Lamellimine ei maksa ka hingehinda. Maailm keerleb rahulikult edasi.
Kas kusagil on ka lamellimist, mis külgsuunas/diagonaale lisaks teeb? Umbes nagu autode lamellid. Mul omal lamellitud MT. Otse andis pidamist juurde, külgsuunas ikka suht sama. Lasin 2gbalticus teha.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: E Nov 23, 2020 5:38 pm
Postitas helar
Lasin Lasnamäe Kummimees OÜ. teha. Vast saevad nii nagu soovid.