2. leht 5-st

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 8:22 pm
Postitas maksipoiss
Mul ei olegi söödakohta :) ega ka kõvakattega teed metsas , tegelen isikliku metsa hooldamisega ja sõidangi reaalselt mööda metsa.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 8:32 pm
Postitas TiitR
maksipoiss kirjutas:Mul ei olegi söödakohta :) ega ka kõvakattega teed metsas , tegelen isikliku metsa hooldamisega ja sõidangi reaalselt mööda metsa.
Ok. Lähtusin sellest, et panid replay honkomehe söödakoha jutule.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: E Apr 29, 2019 3:03 pm
Postitas v6sa
Paadik kirjutas:Mul on ka Jeebil aasta ringi MT all. M+S märgis on moe pärast vist. Kinnise lume või jääs tee peal pidamine väga halb aga seni kuni keegi ei keela mul 70ga tiksuda maanteel ei näe probleemi.
Ega enamasti ei näegi teel liikuva šikaanina sigatseja mingit probleemi. Probleem on teistel.

Samas labase keelamisega ei saavuta siin midagi. Inimese lollust ei saa seadusega piirata. Ning seda teha püüdes saavad pihta süütud.

Ainus asi, mida saaks teha - anda juhtimisõigust peale KOOLITUST. See pole inimõigus, vaid privileeg, mis lubab massihävitusrelva ohjata. Kes natukenegi mõtleb, saab isegi aru, et on suur vahe, kas mainitud olematu pidamisega emmessi kasutatakse kusagil Haanja mägede vahel metsateel või igapäevasõitudel linnas. Aga enamus säästurehvi ostjatest ei mõtle, vaid ostab labaselt odavaimat hinda.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: E Apr 29, 2019 11:16 pm
Postitas Paadik
No jah ma sõidan enamasti hiiumaal kus ruumi laialt ja liiklust vähe.
Autokoolis õpetati ikka, et alati ei pea kasutama maksimaalset lubatud kiirust

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Apr 30, 2019 7:53 am
Postitas Andrus Michelis
Paadik kirjutas:No jah ma sõidan enamasti hiiumaal kus ruumi laialt ja liiklust vähe.
Autokoolis õpetati ikka, et alati ei pea kasutama maksimaalset lubatud kiirust

Mitte maksimaalse kiiruse kasutamine ja uimerdamisega liikluse takistamine ei ole päris ühed ja samad asjad siiski! Kui liiklust vähe, siis polegi probleemi. Probleem tekkib, kui liiklust palju.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Apr 30, 2019 3:45 pm
Postitas v6sa
Paadik kirjutas:No jah ma sõidan enamasti hiiumaal kus ruumi laialt ja liiklust vähe.
Autokoolis õpetati ikka, et alati ei pea kasutama maksimaalset lubatud kiirust
Ilmselt on ka Hiiumaal mõni koht, kus teisi sõitjaid ka on. :lol:

Ei pea alati sõitma maksimaalse lubatud kiirusega aga anno 2019 on meie üsna hooldatud peateedel normaalse rehviga ohutu kiirus ikka kaugelt üle lubatud 90. Ehk selgelt segab 90 alas 65 km/h ukerdav traktor. Kuniks ta teeserves ukerdab, pole lugu, saame mööda. 8) Aga pahatihti on säärased kulgurid telgjoonel...

Paluks mitte valesti aru saada - ma ei propageeri "talverehvi" kasutamist talvisel ajal ega arutut kihutamist. Metsade vahel kõrvalteedel uisutage, millega tahate. Aga põhitrassil liikudes võiks arvestada ka teistega. Kellel juhtumis on all jääl normaalset pidamist pakkuvad talverehvid.

Teisipidi oleks äärmine rumalus hakata välja töötama "Eestis lubatud talverehvide" loetelu. Piisaks täiesti, kui Politsei teeks oma tööd ja ajakirjandus lõpetaks saamatute juhtide poputamise. Kui oled ihne/loll/harimatu ja selle tõttu põhjustad avarii, oledki maksja. Tõsiasi, et iga MS pole veel talverehv, peaks olema igale massihävitusrelva ohjavale mõtlevale tegelasele ammu selge. Ning mittemõtlevatel oinastel ei tohiks liikluses autorooli asja olla...

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Apr 30, 2019 5:15 pm
Postitas Paadik
Hiiumaa liiklustihedus on ikka suht olematu, tulge vaadake ise. Kui on teada mõni päris m+s põjamaade kliimasse ja hea mustriga siis soovitage. Aga jutt õige ja ausalt on mudakaga maasturiga tee peal igav sõita ka ja metsatee/kruusatee on alati eelistatud. Siin ei ole probleemi turvaliselt kaasliiklejad mööda lasta.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: T Apr 30, 2019 5:24 pm
Postitas KKKKKK
BFG AT olen rahul olnud kõik need talved, mis sõitnud. Sai iga sügise uus jooks alla, millega sõidetud järgmise sügiseni, kui jälle uus jooks alla. Vahepeal suvekuuma saanuna polnud enam nii head pidamist. Üks jooks sai prooviks ka naelutatud. Andis päris korraliku tulemuse ka jäisel teel.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: K Mai 01, 2019 10:30 pm
Postitas Landy
Vaatsin laos järgi ja vana mustriga kasutatud BFG AT-l oli "lumeehlabeke" külje peal.
Uue mustriga pole hetkel käeulatuses.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: K Mai 01, 2019 10:47 pm
Postitas honkomees
KKKKKK kirjutas:BFG AT olen rahul olnud kõik need talved, mis sõitnud. ... Üks jooks sai prooviks ka naelutatud. Andis päris korraliku tulemuse ka jäisel teel.
Mul esimene aasta said Nexeni MT alla ja esimeste libedatega olin ÜLIPOSITIIVSELT üllatunud ja ei vahetanudki kuni veebruarini ära - nii hea oli pidamine jms jääl. Rääkimata lumes läbivusest. Pärast seda olen samamoodi jätkanud juba mitu aastat. Lisaks on need üllatavalt vaiksed rehvid asfaldil, nt istudes linnamasturist tööautolt, mil all päris talverehvid, pärast tööpäeva lõppu ümber oma MT rehvidega kastikale said kõrvad lõpuks puhata! Võib muidugi olla, et mu 10 a vana isuzu kastika heliisolatsioon on kordades parem kui paar aastat vana toyota RAV-4 oma :shock:

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: N Mai 02, 2019 8:04 am
Postitas lible
Landy kirjutas:Vaatsin laos järgi ja vana mustriga kasutatud BFG AT-l oli "lumeehlabeke" külje peal.
Uue mustriga pole hetkel käeulatuses.

Uuel on ka.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: N Mai 02, 2019 8:29 pm
Postitas kermo
Nagu ei tahaks pooldada, aga tegelikkuses on vist vaja! Siinse foorumi rahvast vast 97%sõidab muretult oma mudakaga aastaringselt, sest teavad kuidas(niikaua kui on kiiret reaktsiooni vaja) !! Aga reaalsuses see asi ei pea talvel kohe üldse... Ja mis krdi kasu on kui pereautol viimse malli naastud(mis ei ole kh just odavad) et perel turvaline sõita oleks, kui heal juhul tagant(mitte otse vastu) selga tuleb 3t rauda oma mudakaga mis lihtsalt ei saanud pidama....
Päris tõsiselt tahaks seda tegelast näha kes peale õnnetust mulle väidab, et tal ms mudakad!
Jätame at kuivale ajale, mt mutta... Talvel sõidame rehviga mis toimib!

P. S BFG at ei oma ka mitte mingisugust pidamist... Olgu või 2 lumehelvest

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 04, 2019 7:15 am
Postitas GC
See teil siin juba korra läbi käinud teema...
Eelmisel korral panin ühe kirja lamellitud MT rehvide võimaliku keelustamise kohta teele ja vastus selline...
Tere
Aitäh kommentaaride eest. Eelnõu on alles väga algusjärgus ning kaugel määrusena vastuvõtmisest. See ei ole isegi läinud esimesele kooskõlastusele.
Oleme teadlikud, et osad maastikuautod sõidavad aasta läbi maastikurehvidega ning neil ei ole 3PSMF tähist. Samas nagu Te ka ise märgite ei ole need rehvid tegelikult talverehvideks mõeldud ning sidestus jääl ja kinnisõidetud lumel ei ole võrdväärne päris talverehvidega.
Määruse tasandil ei ole kahjuks võimalik sätestada, et mingeid nõuetele mittevastavaid rehve võib kasutada, kui need ise ümber ehitada. Tekib mitmeid nüansse ja vaidluse kohti, et kui palju lamelle on täpselt paras ja kui sügavad need peavad olema jne. Kokkuvõttes, mingit järelevalvet ei ole võimalik teha selle üle.
Arvestama peab ka, et 3PSMF rehve peaks kasutama ainult kolmel kuul aastas. Ülejäänud ajal võite sõita maastikurehvidega. Lisaks ükski ametlik tee Eestis küll nii läbimatu ei ole, et kindlasti oleks vaja maastikurehve. Mis tähendab, et kelleltki ei võeta ära võimalust koduni jõudmiseks.
Samas oleme alati valmis arvestama ka inimeste hobide ja muude vajadustega. Kui neid rehve saaks kuidagi eristada mingi märgistuse järgi, mis on kõikidel nendel rehvidel olemas, siis oleks võimalik teha ka erandeid, kuna selliste maastikurehvide kasutajaid on ikkagi väga vähe ja see ei mõjutaks üldist liiklusohutuse taset.
E-reegel nr 54 kohaselt tähistatakse professionaalsed maastikurehvid POR tähisega. See oleks üks võimalus, kuidas neid ülejäänud rehvidest eristada. Kui Teil on huvi ja võimlaust, siis võite vaadata, kas Teie sõiduki rehvidel on POR tähis.

Lugupidamisega

Sven Nurk
Teede- ja raudteeosakonna peaspetsialist
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 04, 2019 8:07 am
Postitas puhvel
Selle väite : (Lisaks ükski ametlik tee Eestis küll nii läbimatu ei ole, et kindlasti oleks vaja maastikurehve.) 100 prossa paikapidavuses suvatsen kahelda, mõned kruusatee sarnased näiteks, olenevalt aastaajast.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: L Mai 04, 2019 10:11 am
Postitas uputaja
Suht mõtetu teema ju üldises plaanis. Palju teid on kinni peetud autoga ja midagi tehnilise poole pealt kontrllitud? Va puhumine ja reidi ajal rehvi protektori sügavus.

Nah, ma olen kõikvõimalike ülegabariitsete maasturi rümadega 12 aastat ringi uhanud Talina vahel ja ütski poliis pole ligi tulnud.