2. leht 5-st

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 3:58 pm
Postitas LauriJ
puhvel kirjutas:Egas rehv üksi sõida, kettas peab ikka taipama ja tunnetama mida su rehv teeb.
Hirm koba juht hea rehviga on ohtlikum kui hea juht sita rehviga, punkt.
Jajaaa....kõik me oleme enda arust sitaks head juhid ja võime slikkidega talvel sõita. Füüsikareeglid kehtivad kõigile ja kui vaja ootamatus ohuolukorras pidama saada või takistusest kõrvale põigata, siis esimene asi millele loota, on rehvid.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 4:41 pm
Postitas puhvel
LauriJ kirjutas:
puhvel kirjutas:Egas rehv üksi sõida, kettas peab ikka taipama ja tunnetama mida su rehv teeb.
Hirm koba juht hea rehviga on ohtlikum kui hea juht sita rehviga, punkt.
Jajaaa....kõik me oleme enda arust sitaks head juhid ja võime slikkidega talvel sõita. Füüsikareeglid kehtivad kõigile ja kui vaja ootamatus ohuolukorras pidama saada või takistusest kõrvale põigata, siis esimene asi millele loota, on rehvid.

See muidugi õige, et minema ei saa ja pidama ei saa slikiga, sõna otseses mõttes slikiga on see probleemne, kogetud 80-datel :)
Tuleb meelde tore lugu, mingil sajandil kui autojuhilube tegin talverehve meil veel polnud.
Eksamisõit, Pärnu linn, eksamineerija kaardilugeja kohal, neli lubade tahtjat ka kambas.
Tädi kettas, miski väike ristmik, jaanuari algus (talvine), mosse, stardib, 1 käik, sidur lahti, gaas peale tuld ....
A ei liigu .... tädi küsib miks ta seisab rikkis või ? :lol:
Mossel üks tagakets uhas kohapeal ringi ja kõik a egas tädi sest aru saanud.
Sealjuures tagumisel istmel oli 3 inimest, miski raskus ikkagi, ei mäleta kui siledad need eksami ,massina rehvid olid :)
Igatahes tädi sai ka load.... ohutu liikleja, tunnetab kõike eks.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 6:44 pm
Postitas GC
v6sa kirjutas:
Landy kirjutas:Nõnnaks - varsti on oht, et M+S närgiseaga AT ja MT rehvidega talvise sõitmise võib ära unustada
...
Selle foorumi kontekstis arusaadav, kuid üldisemas plaanis õigustatud mõtteviisi muutus. Mitte see seadusega ärakeelamine, vaid sobimatutest lamellrehvidest rääkimine. Pealegi näitavad ka siinsete kasutajate kogemused, et lamellimata plokkrehviga kipub kaunikesti libedalt minema. :lol:
Eelkõnelejaga Võsa absoluutselt nõus!
Ja üldjuhul ei saagi AT või MT rehviga talvel turvaliselt liigelda.
Märg lumi kuskil metsavahel on ainuke loodusnähtus, kus need rehvid võivad isegi edukalt esineda.
Olles aga nüüd ära proovinud lamellitud mudarehvi sisuliselt igas olukorras, mis talv pakkuda võib,
oleksin väga nördinud kui seaduse muudatus nende kasutamise talvel keelaks!
Seetõttu läkitasin eile oma arvamuse MKM suunas, kes seda ideed viljeleb.
Mul veab sügavas lumes see rehv tükati nii, et 98 kw isegi 2.aeglasega kooleb ära kui lennukipöördeid peal ei hoia.
Jää peale küllap leiab paremaid rehve!

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 6:58 pm
Postitas LR90
Mis puudutab Nõuka aega, siis oli hea, kui enne talve tulekut uued rehvid alla said. Naastrehve olid näinud ainult Soome TV-s.
Aga "puhveli" jutu jätkuks, siis ma sain esimesed load ( III liik ) 23.12.69. Eksamisõit oli ca 500 m ühe vasakpöördega, siis kästi
autost tagasi RAI-sse minna. Peale kõigi eksamit ütles õpetaja, et "sina, sina ja sina" istute siia laua taha ja hakkate kirjutama,
teised võite õllele minna.
Ja nii ma omale esimesed load välja kirjutasingi, ja teistele ka.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 7:03 pm
Postitas MetsaVikat
Offtopicu jätkuks ütleks selle nõuka aja kohta seda ka, et siis kui saidki selle mossega 90 sisse, ei lennatud sinust mõõda nagu postist, mis tänapäeval igapäevane nähtus igasuguses ilmastiku oludest. Kui üks ei julge, siis teine ikka julgeb...
Mingi huumor jutt ammu olnud ja vahest ka lehes, et tahavad ära keelustada naastrehve, huvitav mis sellest lollist mõttest sai...
See 3mm on talvel vähe ka tegelikult ju, täpselt ei tea, aga lamelli osa kaob ju enamvähem äkki poole rehvi pealt ära, ehk siis 4-5mm mustriga väga lamelli pole, vb siis mingid triibud on, aga need tööd ju enam ei tee.
Ja nende hiina juust tüüpi rehvidega tuleks tõesti midagi ette võtta, ilmselt. Aga kui vaadata mis hiinakaid müügis on, siis ilmselt reguleerimata ala jälle ning inimesed löövad käsi suurest rõõmust kokku kui saavad tutika jooksu otse poest 100€ eest.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 7:24 pm
Postitas GC
Peaaegu igas eluvaldkonnas on probleem selles, et inimesed kaugenevad reaalsest elust!
Ja neid peab sundima sellega arvestama läbi seaduste... "vaheta rehvid, ära kasuta sõidu ajal telefoni,..."
Täna on suur "tööloom" äpp, aga füüsikareeglite vastu see ei aita!

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 8:08 pm
Postitas maksipoiss
Samas hoiavad hiinakad oma odava hinnaga ka teiste rehvide hinnad mõistlikul tasemel(konkurents). Ei tea kas Nankang on hiinakas , aga selle lamell tagaveolise auto all oli küll väga hea pidamisega, Sailuni naelad on küll rämps. Aga ei tea paremat lamelli kui BF-i Winter Slalom, see sõidab küll nii jääl kui ka kõrvuni sulalumes (mul Jeebil muidugi alati vähemalt kaks ratast alati veavad ka :) )

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 8:10 pm
Postitas maksipoiss
GC kirjutas:Peaaegu igas eluvaldkonnas on probleem selles, et inimesed kaugenevad reaalsest elust!
Ja neid peab sundima sellega arvestama läbi seaduste... "vaheta rehvid, ära kasuta sõidu ajal telefoni,..."
Täna on suur "tööloom" äpp, aga füüsikareeglite vastu see ei aita!
Aamen :hail

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 9:24 pm
Postitas RistoRR
Hiina rehv on ju tore igapäevaselt lihtsalt sõita küll. Ja ka odav. Ka eelmainitud nankang ja sailun kuuluvad nende hulka. AGA kui nüüd viia rehv viimase piirini või ka üle selle, siis alles saad aru miks conti/pirelli/nokian ja sellised nii palju maksavad. Piir on neil oluliselt kaugemal ja kui see ületatud, siis käituvad hoopis loogilisemalt, kui suva odavrehv. Talveks eelistan ise ainult hea tootja rehvi, suvel hakkan juba ikka odavamat hinda ka otsima.

Igasugu mt ja at on tore pehmes lumes alt kinni sõtkumata pinnal. Jääle ja kinnisõidetud lumele nad ei sobi mitte.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 9:47 pm
Postitas Jünger
Ma julgen väita, et värske, kuni 20 000 sõitnud BFG at on jääl ja kinnisel lumel oluliselt parem ja turvalisem kui nii mõnigi naastrehv.
Ehk siis, kōik at ja mt rehve ei saa panna ûhte patta, on ka aiin kvaliteetsemaid ja vähem. Selles, et kõikide maasturite alt talvel karvasem rehv ära kaob, julgen siiralt kahelda. Ja legaalselt.

Kaspar

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 9:48 pm
Postitas ahto42
v6sa kirjutas:Kaks viimast postitust on põhjus, miks ma seda teemaarendust (ja mitte rehvide müügi seadusega keelamist!) oluliseks pean.

Minu kogemus on küll mingist RoadStone "lamellist", mis miiinuskraadidel suisa plastmassiks muutus. Aga oli väga hea kruusarehv;)
Nn suvekaks kõlbavad küll linnaka alla, aga kui läbi saavad, siis kindlasti omaraha eest ei osta seda Hifly'd.

Testide järgi nangkang kõige hullem ei tundu olevat.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 9:57 pm
Postitas LR90
Jünger kirjutas:Ma julgen väita, et värske, kuni 20 000 sõitnud BFG at on jääl ja kinnisel lumel oluliselt parem ja turvalisem kui nii mõnigi naastrehv.
Ehk siis, kōik at ja mt rehve ei saa panna ûhte patta, on ka aiin kvaliteetsemaid ja vähem. Selles, et kõikide maasturite alt talvel karvasem rehv ära kaob, julgen siiralt kahelda. Ja legaalselt.

Kaspar
Julgen vastu väita, kohalt said minema, aga kurvis ja pidurdamisel oli tegemist.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 10:01 pm
Postitas klem
Jünger kirjutas:Ma julgen väita, et värske, kuni 20 000 sõitnud BFG at on jääl ja kinnisel lumel oluliselt parem ja turvalisem kui nii mõnigi naastrehv.
arvasin ka kunagi nii. üks talv osariikides pmst tutika BFG AT-ga raske auto vajus kumera tee peal lihtsalt omast raskusest kraavi. seistes. et on ENAMIKES olukordades hea aga ei asenda TALVEREHVI teps mitte IGAS olukorras

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 10:31 pm
Postitas LauriJ
Jünger kirjutas:Ma julgen väita, et värske, kuni 20 000 sõitnud BFG at on jääl ja kinnisel lumel oluliselt parem ja turvalisem kui nii mõnigi naastrehv.
Ehk siis, kōik at ja mt rehve ei saa panna ûhte patta, on ka aiin kvaliteetsemaid ja vähem. Selles, et kõikide maasturite alt talvel karvasem rehv ära kaob, julgen siiralt kahelda. Ja legaalselt.

Kaspar
Julgen sügavalt kahelda selles väites :) Samuti julgen sügavalt kahelda väites,et lamellitud MT on hea rehv talvel. Keegi tahab tõde välja selgitada, siis võime kuskil teha pidurdamise, kiirendamise, slaalomi vms testid. Omaltpoolt saan välja käia nii lamellrehviga maasturi, kui naastudega. :)

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 11:21 pm
Postitas Jünger
LauriJ kirjutas:
Jünger kirjutas:Ma julgen väita, et värske, kuni 20 000 sõitnud BFG at on jääl ja kinnisel lumel oluliselt parem ja turvalisem kui nii mõnigi naastrehv.
Ehk siis, kōik at ja mt rehve ei saa panna ûhte patta, on ka aiin kvaliteetsemaid ja vähem. Selles, et kõikide maasturite alt talvel karvasem rehv ära kaob, julgen siiralt kahelda. Ja legaalselt.

Kaspar
Julgen sügavalt kahelda selles väites :) Samuti julgen sügavalt kahelda väites,et lamellitud MT on hea rehv talvel. Keegi tahab tõde välja selgitada, siis võime kuskil teha pidurdamise, kiirendamise, slaalomi vms testid. Omaltpoolt saan välja käia nii lamellrehviga maasturi, kui naastudega. :)
Minupärast kahtle. Fakt on see, et jää peal hoiab naast ja lumel korralik rehv. Ma pidasin silmas noname naaste, sailun on juba nende kôrval väga tegija.
Mis puudutab mt rehvi lamellimist, siis see on minu arvates pigem omaniku enda rahustamiseks, mingit erilist tulu sealt ei sünni tõesti.

Kaspar