1. leht 5-st

MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: L Mär 24, 2018 8:30 pm
Postitas Landy
Infoks eelkõige neile kes seni on ülevaatusel käimise asemel selle teha lakasknud:

"Vastavalt maanteeameti ja ülevaatuspunktide vahelisele "võta või jäta" 2017 aasta halduslepingule kohustub ülevaatus oma kulu ja kirjadega soetama kaamerad 1.juuliks 2018. Kaamerate arv hakkab sõltuma sellest kui suure ala suudavad katta kaamerasilmad. Jah kindlasti tuleb kameraid vähemalt 2 ja numbrituvastuse kameraga vist esialgu kiiret ei ole kuna Maanteeameti enda arvutisüstemid ei võimalda numbrituvastusel korralikult toimida."

Maanteeamet keerab siis suvest alates kõigis tehnoülevaatus punktides kruvid pingule ja püab kõik normatiivide välised ülevaatamised välistada.
Puudutab see eelkõige kõikvõimalike ümberehitusi ja muid tehnonõutele mittevastavusi. Õnnelikud on need kellel auto,mis võimikult kaua ega tagasi Eestsi arvele võetud jamille karmid eurono ja e-seltifikaatide nõuded laiene.

Ühtlasi juhin tähelepanu ka asjaolule, et alates 13.03.2017 pildistakse kõik esmaregistreeritud sõidukid ja vähemagi MNT angaaris toimetava ametniku poolt tekkiva küsimuse kerkides antakse hoobilt hundipass. :evil:

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: L Mär 24, 2018 9:57 pm
Postitas donalds
Eelmine kevad juba ei võetud tallina arkis autosi arvele, millel oli kasvõi mõra tuleklaasis, rehvod valet mõõtu, või ei põlenud tagunine udutuli. Niiet persses, autot läti registrisse...

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: P Mär 25, 2018 5:19 pm
Postitas MahviaDeTyrk
donalds kirjutas:Eelmine kevad juba ei võetud tallina arkis autosi arvele, millel oli kasvõi mõra tuleklaasis, rehvod valet mõõtu, või ei põlenud tagunine udutuli. Niiet persses, autot läti registrisse...
Misviisi on auto teh seisukord registrisse võtmisega seotud - see krt peaks teh ülevaatuse teema ju olema

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: P Mär 25, 2018 5:43 pm
Postitas Landy
MahviaDeTyrk kirjutas: Misviisi on auto teh seisukord registrisse võtmisega seotud - see krt peaks teh ülevaatuse teema ju olema
Seda üteleb su talaupoja loogika, aga KARM REALSUS Maanteeamati angaaris on see, et ka pisema visuaalse vea või tehnilise kõrvalekaldega ei taheta enam eestis ARVELE võtta. Jutt lühike - saadetakse paremal juhul joonelt minema või halvemal juhul väljastakse kirjalik keelduv ostus ja siis päris põrgu lahti.
Mingi jutt ülevaatuskes korda tegmisest ei päde enam ammu.
Viiamse paari aastaga on maanteeametis kruvid ikka poole keerme pikkuse võrra rohkem pingule keeratud ja ime et nad peagi ka omanikele keha õõnuste läbi otsimist ja sondiga anaaläbivaatust korealdama ei hakka.

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: P Mär 25, 2018 6:14 pm
Postitas usamosse
Kui sõiduk on eelnevalt olnud arvel EU territooriumil, on MNT kohustatud sõiduki arvele võtma (EU direktiiv, mis senini on ju ülimuslik liikmesriigi seadusandluse suhtes). Kui arvelevõtmine ei sisalda tehnilise ülevaatuse toiminguid, siis ei saa nad ka täkkega tuuleklaasil pikalt saata. Tegelikult paistab see samamoodi välja nagu on venelaste juures, kus seepärast peedistakse ka linnusita peale - et soovija käiks pappi välja et linnusitta ei märgataks. Lihtsalt, korruptsioon kolib teise kohta, puu ladvale lähemale :| .

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: P Mär 25, 2018 9:08 pm
Postitas usamosse
Ilus ja sorav jura. Kui autot kontrollitaks arvelevõtmise käigus vastavalt 1997 aasta seaduse alusel, siis miks arvele võttes tuleb kohe minna uuesti ülevaatust tegema???

Ma ostsin 2011 või 2012 Sveitsist ameerika bussi. Siis vaadati angaari uksetaga tiksuvat bussi, hinnati auto all olev loik kondentsveeks ja vaadati küljeuksest sisse et kas istmete arv klapib sveitsi passis olevatega ja tore on - autole numbrit valima. Mul oleks väga hea meel kui ma saaks ülevaatuse... vabandust, sõiduki vastavuse 1997 aasta "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele" ning selle seaduse lisadele nii kiiresti tehtud kui seda siis tehti :).
Küll Landy meile meelde tuletab kui talle meelde tuletada kuidas umbes samal ajal prooviti võtta arvele pool aastat UKs arvel olnud LR Defenderit, millel olid tagumised lisaistmed vaatega küljele, mitte sõidusuunas ja millise otsuse alusel lõpuks see auto sõitma saadi, millised seadused läbi keriti ja kuidas lõpuks vabandati... 2 aastase kottimise pärast :wink: .
Ja selle pärast ongi cäärfiild teie eelmine postitus ilus ja sorav jura, sest reaalsusega pole sel peal eesti keele kasutamise suur midagi ühist. Kuiv, juriidiline jura.

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: E Mär 26, 2018 9:22 am
Postitas al
Pooleteise aasta jooksul olen 2 liikurit arvele võtnud. Lõunapool Pealinnast.
Esimese odavautoga oli kiire pilk peale, numbrite kontroll, allkiri ja nägemist. Selleks, et ülevaatusele minna, kulus nädalajagu tööd.
Teine oli eelmise aasta detsembris, pisut kogukam, rasketehnika. 92/93 mingis põllumajandusregistris arvel olnud, pmst sama, esmane arvelevõtmine. Kui sisteem poleks kokku jooksnud, oleks 10minutiga vormistatud.

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: E Mär 26, 2018 1:20 pm
Postitas v6sa
usamosse kirjutas:Ilus ja sorav jura. Kui autot kontrollitaks arvelevõtmise käigus vastavalt 1997 aasta seaduse alusel, siis miks arvele võttes tuleb kohe minna uuesti ülevaatust tegema???
...
Kas EL tehtud kehtivat tehnoülevaatust mitte üle ei kanta? Mul on jäänud mulje, et nii tehakse.

See on muidugi õige, et LRB, nagu hulk teisigi riigiasutusi, on keeranud vindi üle. sest neil on lastud seda teha. Ja hullemaks läheb, kui ükskõik, milline neljast sotsiaaldemokraatlikust erakonnast taas tüüri juurde saab. :cry:

Mis aga puudutab seaduse tõlgendamist, siis mitte kusagil ei ole kirjas, et esmaregistreeritav auto peab vastama Eesti teeliikluse nõuetele tehnilise seisundi mõistes. Esmaregistreerimisele eelnev nõuete kontroll ei anna õigust teeliikluses osaleda, selleks tuleb ikkagi läbida tehnoülevaatus juba viidatud õigusaktide alusel.

Jah, sõidukil ei tohi olla Mad Maxi stiilis odasid või väiteks maisiheedrit turismibussi esipõrkeraua asemel, aga muus osas ei ole neil õigust nõuda veatut sõidukit. Iseasi, kuidas suudab kodanik ametnikule tema kohustused selgeks teha... :evil:

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: E Mär 26, 2018 7:57 pm
Postitas parakas
v6sa kirjutas:
usamosse kirjutas:Ilus ja sorav jura. Kui autot kontrollitaks arvelevõtmise käigus vastavalt 1997 aasta seaduse alusel, siis miks arvele võttes tuleb kohe minna uuesti ülevaatust tegema???
...
Kas EL tehtud kehtivat tehnoülevaatust mitte üle ei kanta? Mul on jäänud mulje, et nii tehakse.
Ainult juhul kui sul antud riigi originaalne tehnoülevaatust tunnistav paber on ette näidata. Vähemalt polnud nad nõus kuskilt "andmebaasist" vaatama, Baierimaalt laekunud sõiduki osas, mis sest, et transiit numbrid jne jne on olemas ning ise kohale sõitis (mitte isegi teadmata aja treilal või põllul seisnud isend).

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: E Mär 26, 2018 9:41 pm
Postitas CaveMan
05.2012 võtsin Soomest toodud auto arvele. Passi läks järgmiseks ülevaatuseks see, mis Soome passis oli (02.2013) ja ülevaatust teha polnud vaja.

pajero.png
pajero.png (147.59 KiB) Vaadatud 8065 korda

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: E Mär 26, 2018 10:37 pm
Postitas tommm
CaveMan kirjutas:05.2012 võtsin Soomest toodud auto arvele. Passi läks järgmiseks ülevaatuseks see, mis Soome passis oli (02.2013) ja ülevaatust teha polnud vaja.

pajero.png
Täpselt sama olukord 2017 juuli algus Rootsist toodud autoga. Vaadati angaari ees autole otsa, kontrolliti kõik VIN koodi asukohad ja kõik. Järgmine ülevaatus pandi Rootsi andmete järgi. Täpselt küll ei mäleta neid asjaolusid, aga Rootsi paberites oli vist antud mingi paarikuine vahemik ning Eesti ülevaatusele läks kirja selle vahemiku lõpukuupäev. Vist oli 2018 oktoober.

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: T Mär 27, 2018 9:31 am
Postitas margus61
CÄÄRFIILD kirjutas:Sõiduk võetakse arvele järgmise seaduse alusel:
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele ning selle seaduse lisadele.
Nõuded alates 1. jaanuarist 1997. a liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile, välja arvatud enne 1. jaanuari 1984. a valmistatud või esmakordselt kasutusele võetud sõidukid ning 30-aastased ja vanemad sõidukid
Lisa 2 Nõuded enne 1. jaanuari 1997. a liiklusregistrisse kantud ning enne 1. jaanuari 1984. a valmistatud või esmakordselt kasutusele võetud ning 30-aastasele ja vanemale sõidukile
Sul seaduste labürindis orienteerumine paremini käpas, kas suudad leida õigusakti, mis ülaltoodut sätestab? (Et registrisse võtmiseks peab sõiduk olema ülevaatuse kontekstis igati tänavasõidukõlbulik.) Vastasel juhul võib see olla MNT oma toodetud folkloor.
Inimlik loogika (mis siinkandis sageli paika ei pea) väidab vastupidist, samuti ksf v6sa allpool.
Ehk siis äärmuslikul juhul - kui lohistan angaari mingid raami jäänused ja äratuntava tüki kereplekki, kus vin koodid peal ja oman vastavat ostudokumenti margi ja mudeliga, peaksin selle kärutäie auto nime all registrisse saama. Oma reaalne praktika 10 aasta tagant - võtsin registrisse rulli sõidetud nina ja raamiga G. Alguses toriseti, et pole komplektne. Kui näitasin pagassis olevat tiivalaiendit ja kõverat esistanget, oli OK, kuigi radikas puudu, ühte esituld polnud üldse ja udutuled rippusid juhtme otsas...

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: T Mär 27, 2018 3:18 pm
Postitas Landy
margus61 kirjutas:Ehk siis äärmuslikul juhul - kui lohistan angaari mingid raami jäänused ja äratuntava tüki kereplekki, kus vin koodid peal ja oman vastavat ostudokumenti margi ja mudeliga, peaksin selle kärutäie auto nime all registrisse saama. Oma reaalne praktika 10 aasta tagant - võtsin registrisse rulli sõidetud nina ja raamiga G. Alguses toriseti, et pole komplektne. Kui näitasin pagassis olevat tiivalaiendit ja kõverat esistanget, oli OK, kuigi radikas puudu, ühte esituld polnud üldse ja udutuled rippusid juhtme otsas...
Tallinnasse ja Sauele pole juba palju aastaid "varuosahunnikuga" asja olnud. Öledakse joonelt, et mittekomplektne ja head teed.

O,T.
Samas on nad võimelised vajdausel ka täieliku nonsenssi genereerima. Mulle suutsid genereerida 750Kg täismassiga PIDURITETA O2(!) haagise dokumendid! Päris elus ei saa selleist asja tegelikult olemas olla.
https://www.youtube.com/watch?v=_tyD8DyxNqs
See oli neil väidetavalat ainus lahendus kuidas GAZ 704 haagis trakoti registrist ja TH-kagegooriast sõidutode haagiste kategooriasse üle tuua. O1 ei saanud teha (kuigi 99,99% neist haagistest on vähendatud kandevõimega O1 haagised), sest tehase täismass on üle 750kg. :roll:

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: K Mär 28, 2018 11:14 pm
Postitas uputaja
Ühes väikelinnas toimib arvelevõtmine endiselt sõbralikus õhkkonnas. Pealinna omad ongi vähe välku saanud ja eks nasssalnikud on ju lähemal.

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine

Postitatud: K Mär 28, 2018 11:18 pm
Postitas uputaja
uputaja kirjutas:Ühes väikelinnas toimib arvelevõtmine endiselt sõbralikus õhkkonnas. Pealinna omad ongi vähe välku saanud ja eks nasssalnikud on ju lähemal.

Edit.

Aga TÜVi koha pealt väga positiiv. Ehk siis kaovad need vanakooli maameeste tati ja tahtejõuga hõljuvad kirstud minema.

Stiilis: Mis õhta ma su kartuleid muldan? Ah omme, noh, siis saad passi kätte. Nagu mida perset??? Mind saadeti tagasi, sest mul olid MT cherol rehvid all.