Kiirabi, offroad ja muu mulin
Moderaator: Moderators
Kiirabi, offroad ja muu mulin
Pole küll politsei kuid operatiivsõiduk ikkagi.Hooga läks pehmest kohast läbi,peremees soovitas õuel ümber keerata ja siis taas hooga läbi sõita,aga kes see ikka kuulab ja vaja 4 tonni rauaga mülkas ukerdama hakata ja seni kuni nö munadeni sees.Päästjad tulid õngitsesid selle sealt välja ja ega päästeametil isegi trosse pole autos vintsist rääkimatta.Naabrimutist patsient pikutas putkas selle tsirkuse ajal.
- Manused
-
- kiirabi.jpg (67.27 KiB) Vaadatud 4438 korda
Re: Politsei ja off-road
Kui kuulaks peremeeste soovitusi pehme õue või hangede vahel ümberpööramiseks, siis oleks kinnijäämisi hulga rohkem. Kindlam on tuldud teed tagurpidi tagasi lasta kõvema teejupini. Ega kiirabil endal kiiret pole, kui naabrimutiga oleks hullem seis olnud, siis oleks peremees tsirkust ümber kuudi teinud ja ehk järgmine kord hoolitsenud, kuidas see 3,2 tonnine masin tema majani ja tagasi jõuab. Seda, et pehmema poole peale ära kiskuma hakkab, ei saa keegi välistada. Kindel, et tänagi pole sinna auku koormatki kruusa veetud aga saatust kaua ei narri ...
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 738
- Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
- Asukoht: Pärnu
Re: Politsei ja off-road
Isa mul üle 40 a. kiirabi roolis olnud ja jutt täpselt sama mis eelmises postis. Viimane asi mida usaldada on need "peremeeste" hüvad nõuanded. Ja mäda teelõigu olemasolust tasub kiirabi kutsumisel häirekeskust teavitada, sest on olemas ka 4x4 veoskeemiga masinaid.
Re: Politsei ja off-road
Et tuleb äkki see järgi veel. http://www.tehnikamaailm.ee/wp-content/ ... rabi-2.jpgmaksipoiss kirjutas:Ja mäda teelõigu olemasolust tasub kiirabi kutsumisel häirekeskust teavitada, sest on olemas ka 4x4 veoskeemiga masinaid.
Re: Politsei ja off-road
Naabrimees ise kruvib kah oma autod õuel ringi ja läbib hooga selle lõigu.Ka kiirabi tulles tuli hooga üle ja oleks võinud otse uksetaha sõita,seal ka peremehe auto ja ka kõva koht kus oleks saannud rahulikult ümber keerata.Pole keegi sinna kruusa vedanud ja ei vea ka,penskaril pole raha.PSV kirjutas:Kui kuulaks peremeeste soovitusi pehme õue või hangede vahel ümberpööramiseks, siis oleks kinnijäämisi hulga rohkem. Kindlam on tuldud teed tagurpidi tagasi lasta kõvema teejupini. Ega kiirabil endal kiiret pole, kui naabrimutiga oleks hullem seis olnud, siis oleks peremees tsirkust ümber kuudi teinud ja ehk järgmine kord hoolitsenud, kuidas see 3,2 tonnine masin tema majani ja tagasi jõuab. Seda, et pehmema poole peale ära kiskuma hakkab, ei saa keegi välistada. Kindel, et tänagi pole sinna auku koormatki kruusa veetud aga saatust kaua ei narri ...
Kunagi varem kui oli ka pehmem aeg tegi sama naaber aias lõket ja keegi kutsus pritsumehed välja.Täpselt samas kohas hakkas päästeauto tagurpidi tagasi tulema ja kets käis all ringi ja meeskond lükkas.Läksin ütlesin,et lõpetage see pull, otse liigud ja keera vasakule ja hooga paned teele välja.Õnneks juht kuulas ja oligi auto teel tagasi.
Palun näidake mulle siin keilas 4x4 kiirabi?Keila omadel vähemalt gps peal,paldiski omadel pole sedagi ja kiirabi öösel kottpimedas seikleb abivajajani.Ostas hetkel üks 4x4 müügil Viljandis.
Tagurpidi mülkas pehmemasse kohta liikuma hakkamine minu silmis kinni jäämine garanteeritud nagu ka oli.Lumehangede vahel jah ei hakka ukerdama ja lihtsam tagurpidi tagasi.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1289
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Politsei ja off-road
Arvata on et peremees sõidab sealt iga päev või vähemalt korra nädalas läbi ja teab mis antud oludes õige on. Need kiirabi autojuhid on ühed parajad tümikad, meil oli pundis üks jahimees, kes ametilt kiirabi autojuht. See oskas oma maasturi ikka igasse mülkasse uputada ja lõpuks uppuski autoroolis olles, oma tiigis.PSV kirjutas:Kui kuulaks peremeeste soovitusi pehme õue või hangede vahel ümberpööramiseks, siis oleks kinnijäämisi hulga rohkem. .... Kindel, et tänagi pole sinna auku koormatki kruusa veetud aga saatust kaua ei narri ...
Kindel on see, et maainimesel pole küll raha teeehitusega tegelda. Endal pole eriti mülka teema, aga õõnestee na kitsas, et suured masinad/sahad läbi ei mahu. Sinna korraliku tee rajamine tähendaks minu mitme elu kogu palgaraha (kaeva, buldooserda, vea kruus, kinnita kruus järsule nõlvale jne jne) ... samas ju sõita saab kui mõistus peas on. Ise käin ju iga päev tööle.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 738
- Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
- Asukoht: Pärnu
Re: Politsei ja off-road
Ainuke 4x4 buss mis pähe tuli? Näiteks Pärnus on selle http://autoline.ee/sf/kaubik-kiirabiaut ... 19500.html sarnane isend.vanapagan kirjutas: Et tuleb äkki see järgi veel. http://www.tehnikamaailm.ee/wp-content/ ... rabi-2.jpg
Re: Politsei ja off-road
Kui minul on valida, kas hakata kahtlases hoovis ümber kruttima või sirgelt tagasi lasta, siis enamikel juhtudel valiksin teise. Nendel automaatkastidega Sprinteritel pole võimalik veojõukontrolli täielikult välja lülitada, mis tähendab, et hoog võib raugeda lombi keskel. Eks seekord oli juhi valik selline, teinekord proovib ta teistmoodi, teine juht samamoodi.
Keilale lähim neliveduline on Kohilas. Kõikidel operatiivautodel (politsei, pääste ja kiirabi) on GPS peal, lisaks M-GIS. Omaasi, kas kaardid on päevakohased ja juhatatud teed läbitavad.
Kui peremees ei leia, et tee peab olema selline, et abiandja temani jõuab, siis on see puhtalt tema mure ja eluga (sh teiste pereliikmete) riskimine. Ei ole siin vaesus vabanduseks, põllukive ja telliseid lammutavatest hoonetest saab tasuta. Teinekord jääb auto tulles kinni ja siis on hilja riiki ja valitsust kiruda. Elamine on õigus, mitte kohustus.
Mul üks tuttav jahimees meie jahiseltsist jõi ennast surnuks ja oli muidu kah loll mees, eks pooled jahimehed ole siis sellised?
Keilale lähim neliveduline on Kohilas. Kõikidel operatiivautodel (politsei, pääste ja kiirabi) on GPS peal, lisaks M-GIS. Omaasi, kas kaardid on päevakohased ja juhatatud teed läbitavad.
Kui peremees ei leia, et tee peab olema selline, et abiandja temani jõuab, siis on see puhtalt tema mure ja eluga (sh teiste pereliikmete) riskimine. Ei ole siin vaesus vabanduseks, põllukive ja telliseid lammutavatest hoonetest saab tasuta. Teinekord jääb auto tulles kinni ja siis on hilja riiki ja valitsust kiruda. Elamine on õigus, mitte kohustus.
Mul üks tuttav jahimees meie jahiseltsist jõi ennast surnuks ja oli muidu kah loll mees, eks pooled jahimehed ole siis sellised?
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1289
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Politsei ja off-road
pollarite ja aeglaselt tapjate kohta ei oska sõna võtta aga tuttavaid pritsumehi on hulgi ja seal küll kõigis komandodes polnud veel pool aastat tagasi gps peal.Viimasel ajal pole jutuks tulnud.PSV kirjutas:... Kõikidel operatiivautodel (politsei, pääste ja kiirabi) on GPS peal, lisaks M-GIS. Omaasi, kas kaardid on päevakohased ja juhatatud teed läbitavad. ...
Iseasi on see, et see ülikiidetud hädaabinumber või täpsemalt nende vastuvõtjad ei suuda leida abivajaja asukohta, seleta kui hästi tahes. Näited
1. Kaks korda aastas tuli kutsuda kiirabi, küla-talu nimest ei mingit tolku, küsivad kas mingi bussipeatus on lähedal. Ütlesin, et ühegi riigivõimu ajal pole siiakanti buss käinud ja asusin seletama iga ristmiku kaupa. Kohale tulid, mõlemal korral oli juhiks kohalik mees, kes oleks kohale tulnud lihtsalt kui talle oleks abivajaja nimi öeldud
2. Tee puul, helistan ja annan info: Pältre-Keldo riigimaantee ca 4,5 km, komandol lähem läheneda Keldo poolt, ca 1,5 km. Vaene dispetšer ei suuda leida teederegistris olevat teed , otsib külasid, ühe leiab, teist mitte. Lõpuks tulevad päästjad dispetšeri juhatatud ringiga 20 km, selle asemel et sõita vaid 5 km depoost. Loomulikult oleks kohalikud mehed minu juhatusel tulnud kohale veel enne kui ma kaugel olevale dispetšerile oma jutud selgeks rääkida suutsin.
See riigi kokkutõmbamine ja õhukeseks viilutamine muudab äärealade elu väljakannatamatuks.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Re: Politsei ja off-road
Haha, Honkomehe jutt tuletas meelde... aastaid tagasi Lasnamäe vahel sõites sai kulupõlengut märgatud. Kuna leegid olid juba kellegi aiast 10m kaugusel, haarasin telefoni, raporteerisin 112-te olukorrast, andsin asukoha. Minutit 10 hiljem helistab ärritunud tädi väga nõudliku häälega tagasi ja nõuab selgitusi valeväljakutse asjus. Juhatasin siis "otse-paremale-vasakule" stiilis Lauluväljaku juurest... tuli välja, et ma olin öelnud kas "Valge tee" või "Valge tänav" ja baasis oli siis vastupidi nende teede ja tänavatega.
Et, juhtub ka pealinnas... iseasi, kas niivõrd ajusurnud eluvormid peaks ikka päästes ja/või inimestega töötama, olgu siis telefoni otsas või rakendusi programmeerides.
Et, juhtub ka pealinnas... iseasi, kas niivõrd ajusurnud eluvormid peaks ikka päästes ja/või inimestega töötama, olgu siis telefoni otsas või rakendusi programmeerides.
tegime pulli, aitab
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Politsei ja off-road
Jajah, eks esimest korda pimedas õuele sattunu teab ikka paremini, kui ise oma kätega õuele platsi kujundanud peremees, eksole. Aga paraku nii autojuhte kui peremehi on ka mitmesuguseid. Sestap jääbki otsustamise õigus ja vastutus juhile.PSV kirjutas:Kui kuulaks peremeeste soovitusi pehme õue või hangede vahel ümberpööramiseks, siis oleks kinnijäämisi hulga rohkem.
...
Teab keegi, kas opsõidukijuhi koolitusel ka ligases/liigendatud maastikul liikumist käsitletakse.
Täpselt samamoodi sai mõni aasta tagasi oma õuel traktoriga liikma tõmmatud klonksvaageni kiirabi, mille juht ei uskunud mu tungivat soovitust pöörata ringi kruusaplatsil, vaid pidi pimedas ukerdama tagurpidi tagasi. No õnneks oli kerge ja saskast piisas. Ei suuda iga mees sirgelt sõita...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Politsei ja off-road
Ei juhtu ainult pealinnas. Hiiumaal Käinas oli taoline juhtum, kus põles alajaam ning helistati häirekeskusesse. Õeldi, et spordi tänaval põleb alajaam. Aga toru otsas tädi ei leidnud sellist tänavat käinas ning suhteliselt keeldus päästet välja saatmast, kuna tema, ilmselt tallinnas, arvuti taga ei leidnud sellist tänavat. Lõpuks helistaja vist läks jalgsi tuletõrje depoosse, kuna see oli ca300m kaugusel. Igast asju juhtub. Oleks kohalikele päästjatele õeldud aadress, oleks nad kohe hakanud tulema, aga tädike oli üsna kaua vastu vaielnud.tanel kirjutas:Haha, Honkomehe jutt tuletas meelde...
Re: Politsei ja off-road
Eemalt mõnesaja meetri kauguselt jälgisin tükk aega seda polkat,auto otse valgel ajal maja poole kus oli kõva plats veel liikus,aga tagurpidi mülka poole mitte üks gramm vajus ühele poole ja teisele poole.Teekoht veel külmetanud kuna kinni tallatud,sama õuel mis on vilus puude varjus ja lumi sulab oluliselt aeglasemalt ja seetõttu õu veel piisavalt kõva,õues polnud kusagil pori tee oli mülgas ja kui auto tuli tulles mülkast hooga läbi siis järelikult läheb sama teed tagasi kui ots õiges kohas ümber keerata,pisut ümbrust jälgida.Tihend istme ja rooli vahel peab heast materjalist olema.PSV kirjutas:Kui minul on valida, kas hakata kahtlases hoovis ümber kruttima või sirgelt tagasi lasta, siis enamikel juhtudel valiksin teise. Nendel automaatkastidega Sprinteritel pole võimalik veojõukontrolli täielikult välja lülitada, mis tähendab, et hoog võib raugeda lombi keskel. Eks seekord oli juhi valik selline, teinekord proovib ta teistmoodi, teine juht samamoodi.
Keilale lähim neliveduline on Kohilas. Kõikidel operatiivautodel (politsei, pääste ja kiirabi) on GPS peal, lisaks M-GIS. Omaasi, kas kaardid on päevakohased ja juhatatud teed läbitavad.
Kui peremees ei leia, et tee peab olema selline, et abiandja temani jõuab, siis on see puhtalt tema mure ja eluga (sh teiste pereliikmete) riskimine. Ei ole siin vaesus vabanduseks, põllukive ja telliseid lammutavatest hoonetest saab tasuta. Teinekord jääb auto tulles kinni ja siis on hilja riiki ja valitsust kiruda. Elamine on õigus, mitte kohustus.
Mul üks tuttav jahimees meie jahiseltsist jõi ennast surnuks ja oli muidu kah loll mees, eks pooled jahimehed ole siis sellised?
Aastaid tagasi oli 500 m eemal vana karjalaut mis läks lammutamisele,sealt oleks saanud tasuta kividest tee teha,aga venelastel pohui.Täna korjasin kartulamaalt kaalikasuuruseid põllukive ja naabri lahkel nõusolekul sain kividest kergelt lahti
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1289
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Politsei ja off-road
Kividest saab lahti, teed ei saa. Ise uputan ka iga aasta selliseid kuni võrkpallisuurusi kive mäeotsas tee sisse, aga kevadel-sügisel ikka sitane. See on kõik selline mõttetu teema. Tuleks teha korralikult, st kaevata 5-10 m sügavuselt (sõltuvalt geoloogilistest uuringutest ) pinnas välja, asenda liiva, kruusa jm dreenivate kihtidega, kaevata äärde nn eurokraavid ja siis saab enam-vähem tee. Aga sellist raha ei võlu kusagilt välja, isegi riigimaanteel minu suunas on paar 30-40 m juppi, mis kevadeti muutuvad mülkaks, sõidukaga on probleem läbi sõita, selleks on maal elades vajalik mingi maasturilaadne asi.ponsik kirjutas:... oleks saanud tasuta kividest tee teha,aga venelastel pohui.Täna korjasin kartulamaalt kaalikasuuruseid põllukive ja naabri lahkel nõusolekul sain kividest kergelt lahti
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"