K: BFG M/T KM2 talvel?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: K: BFG M/T KM2 talvel?

Postitus Postitas olli »

honkomees kirjutas:
ricardo kirjutas:.... Aga pead ka arvestama sellega, et juhul kui käru sappa võtad, siis seaduse järgi nii vedukil kui haagisel koos kas naelad või mitte. Tean mitut inimest, kes said eelmine talv trahvikviitungi härradelt pihku.
OT aga palun andke viide seadusepügalale. Kas see käib ka kerghaagise kohta? Oma kärule on küll teised rattad olemas aga rendist võtta ei saagi? Ja kas kärul peavad ka talverehvid (M+S) olema, vähemalt vanasti võis kärul all olla suva sh suve rehv ...
See O2 nõue. Ehk ainult piduritega haagistel. Tegelikult hästi loogiline. Peamine eesmärk tagada see, et käru haarduvus ei jääks tuntavalt alla auto haarduvusele. Vastasel juhul võib inertspiduritega tulla ette olukord, kus käru rattad plokki lähevad, sest autol ju pidamist on.. Kui aga juht sellest kohe aru ei saa, siis plokkis ratastega käru pidurdava auto järel lõpetab üsna tõenäoliselt kas kraavis või vastassuunas.
margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: K: BFG M/T KM2 talvel?

Postitus Postitas margus61 »

honkomees kirjutas:
ricardo kirjutas:.... Aga pead ka arvestama sellega, et juhul kui käru sappa võtad, siis seaduse järgi nii vedukil kui haagisel koos kas naelad või mitte. Tean mitut inimest, kes said eelmine talv trahvikviitungi härradelt pihku.
OT aga palun andke viide seadusepügalale...
Kuna mullu just vaidlesin ülevaatajatega, kui läksin naastudega kerghaagise ja naastamata rehvidega autoga ülevaatusele, siis otsisin välja (allikas). See teadmine võiks talvel haagist vedades käepärast olla:
Kood 507. Naastrehv
Nõuded: 1) kui M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõidukil või eritalituse sõidukil kasutatakse naastrehve, peavad naastrehvid olema sõiduki kõikidel ratastel. Kui O2 kategooria haagist vedaval vedukil on naastrehvid, peavad naastrehvid olema ka haagisel. Kui O2 kategooria haagist vedaval vedukil on naastamata talverehvid, peavad naastamata talverehvid olema ka haagisel. Kui M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukil kasutatakse naastrehve, peavad ühe ja sama telje mõlemal poolel olema naastrehvid. Paarisrataste puhul võib üks ratas olla naastamata.

Ehk siis mina loen ka välja, nagu olli, et kerghaagisel ei pea olema talvel naastud, kui autol on. Ja tuleb välja et kerghaagisel (O1) ei pea isegi M+S olema:
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvile
3) M1, N1 ja O2 kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini
kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega);
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: BFG M/T KM2 talvel?

Postitus Postitas TiitR »

olli kirjutas: See O2 nõue. Ehk ainult piduritega haagistel.
Jälle hea teada. See ka natuke loogilisem nõue, kui et igal kerghaagisel.
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 44"
Postitusi: 417
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: K: BFG M/T KM2 talvel?

Postitus Postitas eerik2 »

Kas ma saan õigesti aru, et N2-kategooria autol polegi talverehvid kohustuslikud..??
F-250XLT 7,3D
tcumen
Mudder
Postitusi: 64
Liitunud: K Okt 10, 2007 9:19 pm

Re: K: BFG M/T KM2 talvel?

Postitus Postitas tcumen »

eerik2 kirjutas:Kas ma saan õigesti aru, et N2-kategooria autol polegi talverehvid kohustuslikud..??
Nii on.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”