E kategooria kursused.

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas v6sa »

Täitsa üllatav, et rotsterile polegi lubatud käru, eksole. Seda mootorit pandi Mercedes-Benz SLK-le.

Kusjuures mulle on ühele tavalisele kaubaliftile ka üritatud 2100 kg asemel nulli müüa üle leti. Tegid kenasti tasuta ringi, kui ma neile üllatunud silmadega otsa vaatasin ja selgitust nõudsin.

Paljudele elektriautodele on null lubatud, samuti oli kunagi kallil kaasal tööautoks Opel Astra Sportstourer, mille samuti tehasest null kaasas.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas Landy »

Maaks kirjutas:
N Mai 21, 2020 10:55 am
Landy, oled sa üldse vaadanud, milliste sõidukitega see "kuni 7 tonnine" autorong on võimalik legaalselt kokku panna :-)
LR Defender 110 HCPU + haagis või LR Defender 130 HD + haagis või emma-kumma tipper versioon
3500 täismass+3500 haagis
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas Maaks »

Landy kirjutas:
N Mai 21, 2020 6:41 pm
Maaks kirjutas:
N Mai 21, 2020 10:55 am
Landy, oled sa üldse vaadanud, milliste sõidukitega see "kuni 7 tonnine" autorong on võimalik legaalselt kokku panna :-)
LR Defender 110 HCPU + haagis või LR Defender 130 HD + haagis või emma-kumma tipper versioon
3500 täismass+3500 haagis
Pilt
On sul siis lootust emma-kumma rooli kunagi saada? Nüüd jääb veel leida midagi suurt haakesse ja et kellelgi seda vedada vaja oleks :-)
Ma igavusest haugun ainult :-)
Kasutaja avatar
Alllu
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: T Dets 16, 2014 9:30 am
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas Alllu »

Peab see rong siis ilmtingimata 7000kg olema ? ei või 5000 olla ? Ikka BE vaja.
Landy paneb treila autole taha ja teise auto peale ja siis hakkab veel äärekive vedama et 7000 kg täis saada või ?
Y61 GU4 matkakas & TerranoPatrol võistluseks
Vuran Offroad Team - Vuran.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas v6sa »

Rääkimata sellest, et meilkehtivate reeglite järgi käib rehkendus registrimassi järgi.

Ehk võtad koos juhiga 1900 kg kaaluvale 2600 kg registrimassiga linnamaasturile järgi 750 kg kerghaagise, on kõik legaalne ja sõida B katiga (autorongi tegelik mass 2650 kg). Aga samale autole piduritega 1800 kg registrimassiga (tühimass ~600 kg) haagist isegi tühjalt järgi vedada avalikul teel ei tohi ilma BE-lubadeta: registrimasside summa on lõhki, mis lõhki. 2600+1800=4400kg. Isegi kood96 ei aita. No 1300 kilose korral aitab, aga neid igast rendikohast ei leia. Et selel rongi tegelik mass on väiksem, kui täislastis piduriteta haagise korral, seadusele ei loe.

Ehk meil ja praegu on BE vajalik, kui tahta poolest tonnist raskemat asja legaalselt ja ohutult vedada.

Piduriteta kerghaagisega liikluses lolli mängivale põmmpeale (näiteks ühe koormarihmaga kaane alla kinni tõmmatud tonnise IBC-ga kütust vedades) puhul muidugi load pole vajalikud, kuna sõidab MEES :mrgreen:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas totu »

Olen ka varem kasutanud sõna "killerkäru". St. kaheteljelist, tugevdatud konstruktsiooniga, piduriteta "kerghaagist", omamassiga 400+kg. Need õnnetud 300 kg (kandevõime) saab ka pagaasnikus veetud :D Õnneks on viimasel ajal hakatud neid kaaluma, loodan, et kaovad lõpuks liiklusest. Eriti "popp ja noorte pärane" on sellist pommi (kuhjaga tsemendikotte, liiva, tänavakive vms. täis) vaadata ligi 30 aastase Twingo laadse asja sabas, ringi tuiskamas. Tihti on selliste vedurite omanikud/kasutajad ka üsna autovõõrad inimesed ja kärutagi on selle tegelik teekõlbulikus küsitav.
Aga tobe on see, et seadus piirab ära summaarse massi, st raskema haagise vedamiseks peab kergem auto olema. Seda siis 96 ga, mis on olemuselt väga mõistlik alternatiiv, veidi raskemate asjade vedamiseks, ilma keeruka E õppeta. Piiratud võiks olla veduki ja haagise masside suhe, nt. "piduritega haagise mass ei tohi ületada 50% vedava auto massist", e. max haagise mass võib olla 1750kg, 3500kg auto tahga. Ja talupoja tarkuse järgi võiks vaadata tegelikku massi. Loogiline?
Tehtud, mõeldud.
olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas olli »

Varem oli nõue et ilma BE katita ei tohtinud haagise täismass ületada sõiduki tühimassi. Aga see nõue kadus ära pea 10a tagasi. Küllap sellepärast, et sellise nõudega oli üldse väga keeruline mingit autorongi komplekteerida B kati alla.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas v6sa »

olli kirjutas:
R Mai 22, 2020 11:01 am
Varem oli nõue et ilma BE katita ei tohtinud haagise täismass ületada sõiduki tühimassi. Aga see nõue kadus ära pea 10a tagasi. Küllap sellepärast, et sellise nõudega oli üldse väga keeruline mingit autorongi komplekteerida B kati alla.
Kuna praegu täismass=registrimass, siis jah, sääraseid ronge on kaunis lootusetu kokku saada. Loogiline oleks rääkida eluskaalust ehk tegelikust massist, aga see läheks maanteel liiga keeruliseks kontrollida, nagu MKM meile kunagi vastas.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas tarmo »

totu kirjutas:
N Mai 21, 2020 4:04 pm
Nimetu.png

Mille kohta see käis? Kui Urus-e, siis siin on teine näide:

urus3500.png
urus3500.png (45.53 KiB) Vaadatud 2695 korda
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas ahto42 »

tarmo kirjutas:
N Mai 21, 2020 3:34 pm
v6sa kirjutas:
N Mai 21, 2020 11:44 am
Üllatavalt paljude asjadega saab selle massi kätte.
Kusjuures viimane huvitav leid oli Lamborghini Urus, mille 2020a masina puhul on passi märgitud lubatud haagise massid 750 ja 3500 kg :eek
See oleks muidugi omaette vaatamisväärsus, kui sellisel autol konks oleks taga :D
Näinud sellist Tartus
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas v6sa »

tarmo kirjutas:
R Mai 22, 2020 1:12 pm

Mille kohta see käis?
Eelmisel lehel oli nimetuna miskise Mercedes-Benz SLK passi tõmmis.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas totu »

v6sa kirjutas:
R Mai 22, 2020 1:24 pm
tarmo kirjutas:
R Mai 22, 2020 1:12 pm

Mille kohta see käis?
Eelmisel lehel oli nimetuna miskise Mercedes-Benz SLK passi tõmmis.
Nii on. Lihtsalt OT na riputasin, et on ka autosid, mille stiili rikkumine, kärukonksuga on seadusevastane :D .
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas ahto42 »

Tegelt tänapäevase raske maasturiga(LC, GC jne) ei tohiks ilma BE-ta mitte midagi taha haakida.

2017 GC, reg mass 2949kg+haagis 750kg =3699kg, mis tähendab automaatselt B-kat on lõhki.
Mundrimehed väga väikeste haagistega maastureid ei tülita, aga kui suvila on taga, siis tahavad protokollida.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas Landy »

ahto42 kirjutas:
R Mai 22, 2020 4:38 pm
Tegelt tänapäevase raske maasturiga(LC, GC jne) ei tohiks ilma BE-ta mitte midagi taha haakida.

2017 GC, reg mass 2949kg+haagis 750kg =3699kg, mis tähendab automaatselt B-kat on lõhki.
Mundrimehed väga väikeste haagistega maastureid ei tülita, aga kui suvila on taga, siis tahavad protokollida.
Keregkaagisega autorongi puhul tohib 3500kg lõhki minna. Ehk, kui sul on ming USA kastiaks 3499kg, siis võid südame rahuga 750kg sappa panna ja keegi ei köhi (kui passi 750 kerghaagis lubatud)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: E kategooria kursused.

Postitus Postitas Landy »

totu kirjutas:
R Mai 22, 2020 10:42 am
Olen ka varem kasutanud sõna "killerkäru". St. kaheteljelist, tugevdatud konstruktsiooniga, piduriteta "kerghaagist", omamassiga 400+kg. Need õnnetud 300 kg (kandevõime) saab ka pagaasnikus veetud :D Õnneks on viimasel ajal hakatud neid kaaluma, loodan, et kaovad lõpuks liiklusest. Eriti "popp ja noorte pärane" on sellist pommi (kuhjaga tsemendikotte, liiva, tänavakive vms. täis) vaadata ligi 30 aastase Twingo laadse asja sabas, ringi tuiskamas. Tihti on selliste vedurite omanikud/kasutajad ka üsna autovõõrad inimesed ja kärutagi on selle tegelik teekõlbulikus küsitav.
Eelmine suvi nägin mitu koda, kuidas sini-valges masinas kodnikud oli maanteel "kahe tonnise" mulla, kivi või tsemendikoormaga kegehaagisega vennad rajalt maha võtnud. Reeglina käsid seal juba käru rattad koopasse ja kugelt oli näha,et koorem suht üle normi.
Samas UAZ-i haagis on sellevõrra meeldiv kerghaagis,et ka täiskoorem liiva või freesafalti ei suru vedrusid kuigivõrd kokku ega tekita liigset huvi.
Pilt
Pilt
Kuna cõmaal on majapidamine,siis on pidevalt puudus suuremate koormate vedamise legaalsest võimeksuest. Olgu tegu ehitusmaterjalide või seadmetega. Seega BE on juba ammu mõttes mõlkunud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”